Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

500 אבארט – סיכום נסיעת מבחן


eyal_ro
שימו לב! השרשור הזה בן 5029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

כבר תקופה די ארוכה שיוצא לי לראות על בסיס שבועי את ה-500 אבארט עם הלוק המגניב והפוזה הסטייליסטית ואפילו יצא לי לשבת ליד נהג מיומן שמכיר את האוטו באיזה סשן נהיגה מזדמן, אך לא יצא לי לנהוג עליו עד השבוע שעבר.

 

לנסיעת המבחן הגעתי עם שלל דעות קדומות על הגה חשמלי, esp לא מתנתק ומה לא.. כחובב רכב מהאסכולה של שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 לא הזדמן לי לנהוג ברכב ספורטיבי חדש שעשה לי את זה כמו שהצעצוע הזה עשה. טוב לא נקדים את המאוחר.

 

בעברי המוטורי החזקתי מס' שנים פיז'ו 106 gti שהוחלפה בהמשך בקליאו ספורט מוקשחת על סט קוילאוברים שנמכרה לפני כשנתיים בכדי לעבור לסובארו טורבו שעברה מקצה שיפורים רציני בתחום השלדה שכלל בין היתר סט קוילאוברים , אנטי-רולים שמנים וסט ג'אנטים וצמיגים במידה 235/40/18.

 

את נהיגת המבחן ב-500 אבארט אסכם תוך התייחסות חלקית ל-3 הרכבים האלה.

 

חיצוני: אין ספק שלאוטו הזה יש קטע! רכב המבחן הגיע בצבע לבן פנינה עם סמלי עקרב מבצבצים בכל פינה, חישוקי "17 , גג שמש, ופנסי קסנון. האוטו פשוט מושך מבטים ובכל מקום בו עברנו אנשים נעצו מבט ושאלו שאלות. אני אישית מאוד התחברתי ללוק של העקרב, הוא פשוט נראה כמו צעצוע מגודל ומגניב!

 

אין ספק – נראה טוב מה-106, מהקליאו והסובארו ביחד J

 

 

פנימי: רכב המבחן מצויד במושבי עור אדומים שחורים שמרגישים טוב ואוחזים מצוין גם בחלק התחתון וגם בכתפיים וזה אפילו בהשוואה למושבים המעולים בסובארו. תחושת החומרים טובה והרכב מרגיש איכותי. קצת פחות אהבתי את הפלסטיק הלבן בדשבורד ולדעתי אם היה עשוי מתכת היה משדרג את ההרגשה פלאים. גלגל ההגה הקטום בתחתיתו מרגיש מצוין, שמנמן בדיוק כמו שצריך ובמידה הנכונה. לעומת זאת, תנוחת הנהיגה היא בהחלט משהו שיש צורך להתרגל אליו, הישיבה גבוהה והתחושה היא כאילו אתה יושב ברכב מסחרי. הרגיש לי ממש מוזר ואפילו חשבתי שכאן התחילה ונגמרה מבחינתי ההנאה מהנהיגה אך בהמשך התברר שתנוחת הנהיגה המוזרה נשכחת והגוף מתרגל ברגע שמתחילים לנהוג.

 

איכות החומרים והעיצוב מנצחים את ה-106, הקליאו והסובארו ביחד אך תנוחת הישיבה נחותה מה-106 מהסובארו ואפילו השם ישמור מהקליאו...

 

נהיגה: מתחילים בנסיעה לכיוון כביש הנהיגה הנבחר וכבר מרגישים את המשקל של ההגה – וואו אני חושב לעצמי בלי להגיד מילה לע' שיושב לידי – הצליח להם! ההגה נותן תחושה של הגה "אמיתי" כאילו חזרנו לרכב ספורט של "פעם" המשקל נכון, התגובה מהירה והפידבק מהגלגלים מורגש ומדויק.

מתחילים לנהוג, אני מתחיל להעלות קצב לאט לאט , אני רגיל להנעה הכפולה של הסובארו וצריך קצת זמן להתרגל להנעה הקדמית ומחפש את התת היגוי שמסרב להגיע. הרכב מרגיש קשיח אך לא שובר את העצמות ממש כמו הסובארו המשופרת באלפי שקלים רק שכאן מדובר על רכב שיצא כך מהיצרן – סחתיין! זוויות הגלגול כמעט אפסיות, הטרן-אין מעולה והעקרב מגיב לכל הפניית הגה בשמחה ולא מפחד לקשקש בזנב כשרוצים. מגבירים קצב. ע' לוחץ על כפתור ה-TTC שמבטל את בקרת האחיזה, מחדד את תגובת הדוושה וההגה ומפעיל דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני בדומה ל-XDS של VAG.

הרכב מקבל חידוד נוסף ואני מרגיש את האדרנלין מתחיל לזרום. הרכב ממש מפתיע אני חושב לעצמי התחת יוצא בלי בעיה, ההיגוי מצוין והבקרות לא מתערבות - איזה כיף!

תנוחת הישיבה המוזרה נשכחה כליל ואני מרגיש מחובר לרכב כאילו חזרתי ל-106. המנוע דוחף יפה מאוד ולא מרגיש כמו 1.4 קטנטן עם 135 כ"ס, תאוצות הביניים טובות מאוד והרכב מרגיש מהיר לפחות כמו הקליאו אם לא יותר.

 

סיכום: נכון שמדובר על רכב נישה עם תמחור גבוה אך על כך כבר דובר רבות בת'רד אחר.

הרכב הזה הוא אחד מהרכבים המפתיעים שיצא לי לנהוג עליהם, הייתי בטוח שמדובר על רכב עם ALL SHOW NO GO והתבדיתי.

מדובר על אחד הרכבים הכי כיפיים שיצא לי לנהוג בהם בשנים האחרונות ובהחלט הייתי מעמיד אחד בחניה בעוד כמה שנים כמשומש ומעביר לאשתי את הרכב המשפחתי.

 

תמונות בהמשך...

 

אייל

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא ברור לי איך אתה משווה את הרכב הזה לרכב ישן יותר כמו 106. הרי מן הסתם יש התקדמות בחומרים ויש התקדמות בהכל. הרכבים האלה בכלל לא מתחרים.

 

הינו יכולים גם להשוות גם לרכבים ישנים עוד יותר ואז בכלל להוציא את הפיאט מנצחת בכל תחום אפשרי.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בהחלט רכב אדיר שבעוד 20 שנה ייחשב כקלאסיקה !!

רק חבל שהיא מתומכרת במחיר שחיטה,פיאט יכלה לעשות מהפכה של ממש

אים היתה מורידה את המחיר שלה ל130 אלף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא נפגע, אבל אני חושב שאין אפשרות להשוות, מדובר על יותר מעשור הפרש, וזה נכון גם לגבי הקליאו ואני מניח שגם הסובארו לא קרובה לפיאט מבחינת הגיל.

 

היתי מבין אם היה הפרש של עד 3 בין הפיאט למכונית אחרת במשוואה, אבל מדובר על הרבה יותר זמן, זמן כזה שהתחלפו כמה דורות במכוניות. זה נחמד מאוד שיש משהו שנותן את הפאן של פעם עם החבילה שמציעות המכוניות המודרניות אבל זה עדיין לא בר השוואה לדעתי.

 

גם לא התיחסת רק להתנהגות, התיחסת גם לפנים הרכב (איכות חומרים) ולחיצוניות שלו. ולסיום, בוא לא נשכח שהפיאט הזאת נמצאת בכלל במקום אחר, מקום שאף אחת ממכוניות ההשוואה לא היתה מיועדת להיות מעולם. כמו שאמרת, נישה.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר אני דווקא חולק עלייך,

 

מעצם היות כל הרכבים שפותח השרשור השווה רכבים ספורטיביים- הם רכבי נישה.

 

פולקסוואגן שירוקו לצורך העניין זה רכב נישה מכיוון שיש רכב מקביל אליו (גולף) ומי שיקנה את השירוקו זה בגלל העיצוב השונה והמיוחד שלה.

 

את הקליאו ספורט\106GTI\אימפרזה טורבו או 500 אבארת' יקנה (ב-99% מהמקרים) רק מי שחובב רכבי ספורט.

 

כל אלה הם רכבי נישה.

 

אני כן מסכים איתך שאני מה להשוות בין איכות חומרים\עיצוב וכו' בין רכב חדש לגמרי ורכב אחר בן מעל 10 שנים, אבל בהחלט אפשר להשוות התנהגות\אחיזה, יותר מזה, ה-500 נופלת פחות או יותר לתוך אותה נישה במדוייק של ה-106, שתיהן מכוניות קומפקטיות עם מנועים קטנים, הספקים די דומים (הבדל של 15 כ"ס לטובת ה-500), שתיהן אובזרו כיאה לגירסה ספורטיבית.

 

אם ה-106GTI היתה מיוצרת כיום, היא היתה המתחרה הישירה של ה-500.

 

גם ההשוואה לקליאו במקומה כיוון שהקליאו היא סוג של "שדרוג מתבקש" לאחר בעלות על 106 ספורטיבית, ולרוב לאחר קליאו יגיע שדרוג של גודשת, כך שיש הגיון בהשוואה, נטו מבחינת כוח\התנהגות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ההשוואה הנכונה

 

ראשית השוואה בין ה 500 "הרגילה " לאבארט כדי לראות מה נותנת לנו החבילה ששמה אבארט, ואם יש הצדקה מבחינת המשווה לפער המחירים בין שתי הוורסיות.

 

שנית להשוות את האבארט למשל לקליאו ספורט או ל 207 GTI של היום

 

ולבסוף השוואה של האבארט לנוסטלגיה כפי שעשה פותח השרשור.

 

בכל מקרה כיף היה לקרוא והלוואי ויגדל מגוון המכוניות נישה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף יש יורשת ל106 GTI? אם באמת ה500 ניכנסת לנעלים המודרניות של ה106GTI. ואם כן(צריך לעשות סיבוב)רק חבל שהמחיר מפלצתי ,אולי אפשר ביבוא אישי בהרבה פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיקור אייל שיחקת אותה!

 

תודה :mm_yeah:

 

בכל מקרה, אני יכול להשוות רק לרכבים שאני מכיר טוב והכוונה היתה לקחת את הדברים הטובים שמציגות מכוניות העבר (106, קליאו והסובארו) ולראות אם ה-500 אבארט יכולה להתחרות.

 

יצא לי לנסוע על האיביזה FR החדשה ולא מעט על שירוקו 1.4 ומבחינת ה"פאן" הטהור ה-500 אוכלת את שתיהן לארוחת הבוקר.

 

אין ספק כי השירוקו "איכותית" ובוגרת יותר אך מבחינת יכולות ניהוג ה-500 טובה יותר.

לגבי האיביזה - אין בכלל צל של ספק (ההגה באיביזה הרגיש מנותק כצפוי מהגה חשמלי...:? ושלא נדבר על תת ההיגוי..)

לצערי על הקליאו ספורט החדשה עדיין לא נהגתי ואני חושב שזה רכב שיכול לתת פייט מהבחינה הזו.

ה-207 GTI לעניות דעתי , לא רלוונטית להשוואה עקב כמות היחידות שעלו על הכביש בארץ (מישהו יודע מספר אם בכלל?)

 

ד"א, מבחינת יחס הספק/משקל ל-500 יש יתרון אפילו על השירוקו 1.4.

ה-500 שוקלת 1035 ק"ג - כמו הקליאו דור ראשון וכ-80 ק"ג יותר מה-106!! מבחינתי זה מדהים שרכב שנת 2010 עם 5 כוכבי בטיחות שוקל ככה וזה מתבטא ביכולות הפנייה של האוטו ובהחלט ביכולות הבלימה.

 

בברכה,

אייל

 

רק בכדי להסיר ספק - אין לי כל קשר לרכב או ליבואן ואני לא מקבל עמלות על מכירות 8)

הסקירה היא תוצאה של החוויות האישיות שלי מהנהיגה ב-500 אבארט והרגשתי צורך לשתף כי זה באמת אחד הרכבים שהכי נהניתי מהם בתקופה האחרונה.

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ההשוואה לקליאו במקומה כיוון שהקליאו היא סוג של "שדרוג מתבקש" לאחר בעלות על 106 ספורטיבית

 

בכלל לא בטוח (למעט השיפור בנושא הכח, כמובן). ה-106 מתנהגת וכיפית לא פחות מהקליאו, אם לא יותר טוב ממנה.

 

לגבי ה-500 - אני גם צריך לארגן לעצמי סיבוב עליה (עוד מעט נגמרים המבחנים, איזה כיף :)).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בדיוק היתה כוונתי,

 

הקליאו מהווה שדרוג ל-106 מבחינת כח בדיוק כמו שהאימפרזה מהווה שידרוג לקליאו מבחינת כח.

 

מבחינת התנהגות זו של 106 ידועה לכל.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה :mm_yeah:

 

ד"א, מבחינת יחס הספק/משקל ל-500 יש יתרון אפילו על השירוקו 1.4.

ה-500 שוקלת 1035 ק"ג - כמו הקליאו דור ראשון וכ-80 ק"ג יותר מה-106!! מבחינתי זה מדהים שרכב שנת 2010 עם 5 כוכבי בטיחות שוקל ככה וזה מתבטא ביכולות הפנייה של האוטו ובהחלט ביכולות הבלימה.

 

נהניתי מהם בתקופה האחרונה.

 

1035 זה לא כזה קל , איביזה היא רכב גדול יותר עם משקל זהה

ה500 האברט היא אכן רכב מגניב בטירוף!

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי גם עליה וגם על הקופרה החדשה. המחירים של שניהם זהים.

לדעתי הקופרה טובה יותר בכל המובנים. גם חזקה יותר, מרווחת, זולה, מהירה, בעלת גיר DSG, ובקיצור, מתעלה, למעט אולי חיצוניות, על האברט בקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...