Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלאי סביר לרפידות בלמים


hadarei
שימו לב! השרשור הזה בן 5063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי

יש לי טויוטה יאריס שנקנתה בסוף 2003.

היא מטופלת באופן שגרתי, תמיד במוסכים של טויוטה. הטיפול יוצא פעם בשנה, בערך כל 15,000 ק"מ, בדיוק לפי הוראות היצרן.

כבר כמה שנים שמחליפים לי רפידות בלמים לסירוגין - פעם קדימה ופעם אחורה - בכל טיפול (כלומר הרפידות מוחלפות כל שנתיים).

בטיפול האחרון שאלתי האם שנתיים/30,000 ק"מ זה בלאי סביר של רפידות ואמרו שכן.

שמתי את האוטו במוסך לבדיקה בגלל רעש מסויים והם הודיעו שצריך להחליף את הרפידות הקדמיות, שהן בדיוק אלה שהוחלפו לפני חצי שנה בטיפול האחרון (עברו מאז 8000 ק"מ).

לא נראה לי הגיוני שפתאום אחרי חצי שנה צריך כבר להחליף.

המוסכניק טוען שזה בגלל החלפת החומר ממנו עשויות הרפידות, והוא מעריך שאני יכולה "לסחוב" עוד 3000 ק"מ עם הרפידות הנוכחיות.

חשוב לי לציין שלא השתנה שום דבר בשימוש שלי באוטו.

אשמח לכל תובנה שתוכלו לתרום בנושא

 

המון תודה

הדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש טויוטה

אומנם היא מסוג קורולה, אבל ידוע שהמחלה שלהם הם הרפידות.

 

בקשר לרעשים האחרונים, אין לי מושג למה.

 

שיהיה בהצלחה.

למה?! ככה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלאי באמת נובע מהחלפת החומרים לירוקים

את התשלום אנו הצרכנים משלמים

 

התופעה קיימת גם ברפידות לרכבים אחרים

מיצובישי אאוטלנדר פרימיום שנת 2017 - היהלום היפני 

יונדאי אלנטרה I35 שנת 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה זה אומר לגבי העתיד?

אני אצטרך כל שנה להחליף את שני זוגות הרפידות?

המוסך לוקח 3,000 ש"ח לכל זוג...

 

:shock::shock::shock:

אתה בטוח לגבי המחיר 3,000 ש"ח?!

אתה מדבר על רפידות בלבד או שזה כולל צלחות, מתלים וצמיגים :roll:

בכל מקרה אני לא מזמן החלפתי רפידות בקורולה, מחיר זוג תחליפי (תוצרת יפן ולא סין) הוא 300 ש"ח.

החלפת כל הרפידות + צלחות בלם (קדימה/אחורה) עלה לי 1200 ש"ח (ממש לא במוסך מורשה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לרשום בדיוק מה ביצעו בטיפולים הקודמים, כולל חלפים ועבודה או לעלות תצלום של החשבונית?

איך אפשר לדעת , מה סביר ומה לא, ללא הפירוט של הנעשה?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמתי רפידות סיניות החזיקו 20K , אבל בירידות יצא עשן ..

הטיפול הזה שמתי רפידות OEM וממש ראיתי איזה קשות הסיניות כמו בטון והחדשות מרגישות רכות יותר .(צריך להרגיש כדי להבין)

כשהייתי מטפל במוסך מורשה לקחו לי 350 שקל לרפידות מקוריות .

3K זה ממש גניבה!!

אגב אני מדבר על קרניבל אבל זה עדיין גניבה

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שהם אמרו

גם בכל הטיפולים הקודמים זה היה ככה

3000 ש"ח כולל עבודה.

 

מתגובתך אני מסיקה שזה לא סביר בעליל.

 

אם הנתונים שהצגת נכונים,

לא רק שזה לא סביר, זה ממש שוד לאור יום.

לצורך ההשוואה הרכב שלי עולה 10,000 ש"ח:shock: ויש בו עוד דברים, חוץ מ- 4 רפידות.

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי

בדקתי את כל הקבלות מהטיפולים (מזל שאני לא זורקת כלום) ויש לי כמה תיקונים

הצעת המחיר של המוסך היא לא כפי שכתבתי אלא 476 ש"ח ("לפני הנחה" כי אני עצבנית) וזה היה המחיר גם בפעמים קודמות

 

התאריכים בהם הוחלפו דיסק קדמי + רפידות בלם קדמי הם:

12.11.06

8.1.08

21.12.09

ועכשיו רוצים להחליף שוב, לדבריהם המצב בבלם הימני הוא כבר גבולי

 

מה שעוד יותר מרגיז אותי, הוא שעוד לא עברה שנה מהטיפול האחרון ומכיוון שהמרווח שאמור להיות בין טיפולים הוא שנה או 15000 ק"מ, זה אומר שצריך להחליף (ולבדוק) את זה לפני הטיפול הבא. חוצמזה לא נראה לי הגיוני שאני אצטרך כל 6-9 חודשים להוציא 500 ש"ח על העניין הזה. מעודד אותי מאד להחליף אוטו.

 

אגב, המוסכניק אמר שאפשר להתקין רפידות "כמו הישנות" כלומר עם אזבסט, זה יעלה פחות ויחזיק יותר זמן. נשמע הגיוני? איפה הקאץ'?

 

המון תודה לכל העונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת שאלה שקשה לענות לך עליה.

כל אחד ואופי הנהיגה שלו.

 

אצלי באיביזה הברקסים המקוריים החזיקו מעמד מעל 50 אלף קילומטר.

וזה לא שנסעתי 30 קמ"ש כל הדרך!

 

יש אנשים בחיפה שאני מכיר שכל 10 אלף קילומטר מחליפים רפידות כי חיפה זה נטו עליות וירידות.

הרבה פרמטרים קשורים, אופי הנהיגה, סוג החומר שממנו עשויה הרפידה, היכן נוסעים עם הרכב.

 

 

בן

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...