Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 107 - התרשמות ראשונית - המשך יבוא


drunkg
שימו לב! השרשור הזה בן 4767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקדמה

שלום חברים, האשכול הזה נכתב במטרה לעזור לאנשים, או לפחות להעביר להם את הזמן בנעימים, וזאת כדי להחזיר טובה לפורום על העזרה הענקית שנתן לי במהלך החודש האחרון במהלכו התלבטתי, למדתי, החלטתי, שניתי את דעתי, החלטתי שוב, ובעיקר פספסתי הרבה שעות שינה בגלל המתח וההתלבטויות שהיו לי בנוגע לקניית רכב.

אני אקדמאי צעיר שלא הבין עד החודש האחרון ממש כלום ברכבים ושהחליט שהגיע הזמן לרכוש רכב.

ניסיוני המעשי הוא דל ביותר אך אני בטוח שחלק מהאנשים ימצאו באשכול שימוש מסויים.

 

בחירת הרכב

 

נתוני פתיחה אובייקטיבים:

רווק,תקציב של 50 אש"ח (גמיש) יש 17 אש"ח במזומן וכל השאר מתכוון לקחת בהלוואה, גר בירושלים, מתכנן לבצע נסיעה מישורית של 15 ק"מ לכל כיוון 5 ימים בשבוע ושאר הנסיעות בעיר בלבד למעט גיחות של כ-5 פעמים בשנה לחוף הים התיכון/חוף ים המלח. סה"כ קילומטראג' שנתי משוער : 11,000 ק"מ.

נתוני פתיחה סובייקטיבים:

אם תחפשו את ההיפך ממפונק במילון תמצאו שם את התמונה שלי. אני לא חובב של רכבים ובשבילי רכב זה אמצעי לחסוך זמן בחיים ולפתוח אפשרויות שלא היו קודם. מצד שני, חשוב לי שהכול דופק כמו שעון ואני שונא הפתעות, במיוחד הפתעות רעות. יש לי סלידה לא ראציונאלית מרכבים דו גלגליים שלא בא לי להתגבר עליה.

 

אז עם כל הרשימה הזאת התחלתי לחפש לי רכב. המחשבה הראשונה שלי הייתה "למה לא לקנות רכב ב-3 אש"ח?" אבל ירדתי מזה מאוד מהר כי הייתי הורג את עצמי בפעם הראשונה שמשהו היה מתקלקל או שחס וחלילה הייתי נתקע באמצע הדרך ברגע הכי לא מתאים. אמינות היא ערך חשוב בישבילי ובשל כך האופציות היחידות שנשארו הן לקנות או רכב משומש שאני יודע ב-100% שהוא סופר שמור, או לקנות רכב חדש בתנאי שלא אחרוג מהתקציב.

לא יודע למה (כנראה בגלל הפרסומות), הייתי בטוח שרכב חדש זה לפחות 100 אש"ח. לכן בחקירה ראשונית באינטרנט ובהתאם לצרכים שלי ידעתי שרכב סופר מיני משומש הוא הרכב בישבילי ודי ננעלתי על יונדאי גטס בגלל שזה הרכב בו אני משתמש בתפקיד ואני מרוצה ממנו.

 

ואז שמעתי פעם ראשונה על הסוזוקי אלטו החדשה מהאשכול המצויין בפורום הזה... בנוסף חבר האיר לי שכאיש צבא אני יכול לקנות אחת ב 57 אש"ח בלבד! (למידע נוסף ומפורט מאוד על האלטו רצ"ב הקישור הבא לאשכול אחר בפורום זה http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=305046 )

התחלתי לחקור במרץ על האלטו, נראה לי שקראתי כאלף עמודים עליה או על מונחים שלא הבנתי. החסרונות נראו לי בטלים בשישים לעומת המחיר, האמינות לעומת רכב משומש והחלום שנרקם פתאום לקרוע ניילונים במכונית חדשה :-D

כאיש שבא מהתחום הריאלי בניתי טבלאות מטורפות המחשבות את העלויות הכי קטנות בדרך לחישוב עלות התענוג הזה שנקרא רכב. התוצאה נראתה לי משביעת רצון בעקבות צריכת הדלק הנמוכה והעובדה שהצבא יחזיר לי כ-430 ש"ח כל חודש רק בגלל העובדה שאני בא לבסיס עם רכב.

ההטבה של "חבר" (מועדון צרכנות של צה"ל) כללה לא רק חיסכון של כ-3.5 אש"ח אלא גם קודן וחיישני רברס מתנה, 20% הנחה על כל שאר התוספות, 10% הנחה על חלפים וטיפולים דרך המוסך המורשה, תוכנית מימון שנותנת הלוואה של פריים פחות 0.85 עד 50 אש"ח ובהחזר של 5 שנים וגם מתנה מסתורית שהדבר היחיד שמגלים עליה שהיא יקרת ערך.

אז גיליתי שהמבצע בכלל נגמר וזה אומר שחזרנו למחיר 60.2 אש"ח בלי שום הטבות ועם בעיות מימון.

אבל במקום המבצע של האלטו בא המבצע של הפיג'ו 107 שעלותה המקורית כ-72 אש"ח לגירסה הידנית ודרך "חבר" - 66,600 ש"ח בלבד.

בשנייה אחת חזרו כל ההטבות של "חבר" חוץ מחיישני הרברס שיעלו לי כ-600 ש"ח במקום כ-950 ש"ח שאני במילא לא צריך.

 

לפני שאני אמשיך, קצת מידע על פיג'ו 107. אני אתייחס בעיקר להבדלים מהאלטו.

דגם שרץ בעולם 5-6 שנים ובאופן טבעי עבר את חבלי הלידה של דגם חדש (האלטו הוא דגם יחסית חדש).

הרכב הוא תוצאה של פיתוח של רנו, סיטרואן וטויוטה כאשר שלושת החברות הוציאו את אותו הרכב רק בשינוי הסמל ושינויים קוסמטיים קטנים. כלל המכלולים המכניים הם של טויוטה הנחשבת מעצמת אמינות בעולם. הדגם גם זכה במקום ראשון באירופה במספר התקלות הנמוך של רכב בגיל 1-4 מהקטגוריה של רכבים קטנים (זה היה כשהוא עוד היה דגם חדש). הרכב מיוצר בצ'כיה (האלטו מיוצר בהודו הידועה בבקרת איכות ירודה מזו של רכבים המיוצרים באירופה).

הרכב בא עם רכיבי בטיחות עדיפים על האלטו (6 כריות אויר, CSC, EBD ועוד כמה דברים שאולי יש לאלטו אז לא אציין אותם)

הרכב בא עם 6 רמקולים (2 לאלטו)

הרכב בא עם מונה סיבובי מנוע (לאלטו אין)

מומחים קובעים שלפיג'ו צפויה ירידת ערך נמוכה יותר (מומחים גם יכולים לטעות)

מראות וידיות בצבע הרכב (LOL)

כל השאר בערך אותו דבר. אני לא זוכר יתרון אובייקטיבי של האלטו (סובייקטיבית - הפיג'ו יותר מכוערת לדעתי)

 

בנוסף לאחר בדיקת אפשרויות מימון, יוצא שאני מרוויח כמעט 700 ש"ח על זה שיש לי את ההלוואה דרך "חבר".

מה שנשאר זה להחליט האם הפרש המחירים בין שתי המכוניות שווה את היתרונות. ההפרש הוא 66600-60200-700=5700 ש"ח

במחשבה על מכלול ההטבות מ"חבר" והיתרונות של הפיג'ו בלי קשר ל"חבר", שחלקם הם גם יתרונות כספיים נטו החלטתי ללכת על הפיג'ו.

 

נסיעת המבחן

עוד כשהייתי נעול על האלטו, קבעתי עליה נסיעת מבחן. נאלצתי לקבוע 3 שבועות מראש בגלל שנראה לי שיש רק ידנית אחת בכל הארץ המיועדת לנסיעות מבחן. כששמעתי על הפיג'ו באתי לבטל את נסיעת המבחן על האלטו אבל הגורל רצה וקבעו לי נסיעת מבחן בדיוק באותו יום של האלטו שעה אחת לפני האלטו (21/06/10). הסוכנויות במרחק הליכה אחת מהשנייה, אז החלטתי לנסות את שתיהן אם כבר אני שם.

 

בפיג'ו אין נסיעת מבחן על ידני אלא רק על תיבה הרובוטית (התיבה הזאת פשוט קטסטרופה). מאז שהוצאתי רישיון נהיגה, נסעתי בחיים שלי רק על יונדאי גטס אוט', רנו קנגו מתפרקת ידני וטויוטה היילקס אוט' שעברה 500,000 ק"מ (וכל זה בשטחים) לכן אין לי באמת עם מה להשוות אבל הנסיעה הייתה פשוט כיפית! המנוע עובד בצורה חלקה ונינוחה, מאיץ מאוד מהר בעליות כולל מזגן פועל (אשר פעל מדהים למרות שהיום היה היום הכי חם השנה) הנוחות בזמן הנהיגה הייתה לא רעה למרות הביקורות באינטרנט. ניסיתי בלימת חרום שהייתה יותר טובה בהרבה מכל הרכבים שנהגתי בהם עד עכשיו (אולי אני צריך להגיד לקצין רכב שלנו להחליף בלמים :wink: ).

למי שמכיר ביצעתי את העלייה מתלפיות מזרח לצור בכר והאוטו טיפס ל-90 במהירות אדירה תוך כדי פעולת מנוע חיננית.

מה שהפריע לי זה הרעד בסל"ד נמוך (אני מאוד מקווה שמתרגלים לזה), בנוסף הקורה השמאלית פשוט מסתירה בצורה מעצבנת.

 

בקיצור - התאהבתי והחלטתי לקנות מיד את הפיג'ו.

 

בדומה לסיפור עם הזמנת אלטו ידנית - בגלל שרציתי דווקא ידנית בצבע כחול אני נאלץ לחכות ל-15 לאוגוסט עד שהרכב מגיע.

אם הייתי מתפשר על לבנה או אפורה - הרכב כבר היה במלאי.

 

הדבר היחיד שאני מתחרט עליו שויתרתי על נסיעת המבחן על האלטו רק בגלל שהייתי עייף (ומרוצה).

 

זה הכול לבינתיים - אני מבטיח לעדכן כשאקבל את הרכב ואסע עליו קצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש, העיקר שאתה מרוצה.

חבל שלא בדקת גם את ה-I10. היא אומנם יקרה יותר (וכנראה מחוץ לתקציב בשבילך) אבל ליונדאי יש גם הסדרים עם חבר והגרסא הידנית עדיפה משמעותית מה-107 והאלטו (עד שמכניסים את המחיר למשוואה).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שמטרידה אותי: במכונית חדשה באמת משנה הקטע של המזגן מבחינת הכוח?

זה פשוט מגוחך בעיניי שב2010 הפעלת מזגן היא עדיין התלבטות, מאז ומעולם בכל רכב שהיה במשפחה המזגן תמיד עבד בכל נסיעה כל הזמן, רק בזמן האחרון הבנתי שיש אנשים ש"חוסכים" במזגן!

 

זה באמת עד כדי כך משמעותי ששווה לא להפעיל מזגן ולסבול?!

Auto Emoción

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, העיקר שאתה מרוצה.

חבל שלא בדקת גם את ה-I10. היא אומנם יקרה יותר (וכנראה מחוץ לתקציב בשבילך) אבל ליונדאי יש גם הסדרים עם חבר והגרסא הידנית עדיפה משמעותית מה-107 והאלטו (עד שמכניסים את המחיר למשוואה).

תודה.

האמת קראתי גם די הרבה על ה I10 אבל הרכב לגמרי מחוץ לתקציב שלי. לגבי מבצעים של חבר - הם כל כך משתלמים שהעובדה שיצרנית מסויימת בהסדר הופכת לשיקול מרכזי לקניית רכב (לפחות לאדם עם הדרישות שלי מרכב). לצערי בכל פעם יש רק יבואן אחד שמשתתף בהסדר, וכל חודשיים מתחלף המבצע. כרגע זה פיג'ו + סיטרואן וב-"חבר" לא מסכימים לספר עם מי יש את המבצע הבא, ככה שה-I10 הפכה מבחינתי ללא רלוונטית די מהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שמטרידה אותי: במכונית חדשה באמת משנה הקטע של המזגן מבחינת הכוח?

זה פשוט מגוחך בעיניי שב2010 הפעלת מזגן היא עדיין התלבטות, מאז ומעולם בכל רכב שהיה במשפחה המזגן תמיד עבד בכל נסיעה כל הזמן, רק בזמן האחרון הבנתי שיש אנשים ש"חוסכים" במזגן!

 

זה באמת עד כדי כך משמעותי ששווה לא להפעיל מזגן ולסבול?!

 

אנשים מעדיפים רכב מסויים על פני אחר רק כי הוא עושה עוד 100 מ' לליטר, אותם אנשים יחשבו לפני שיפעילו מזגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שמטרידה אותי: במכונית חדשה באמת משנה הקטע של המזגן מבחינת הכוח?

זה פשוט מגוחך בעיניי שב2010 הפעלת מזגן היא עדיין התלבטות, מאז ומעולם בכל רכב שהיה במשפחה המזגן תמיד עבד בכל נסיעה כל הזמן, רק בזמן האחרון הבנתי שיש אנשים ש"חוסכים" במזגן!

 

זה באמת עד כדי כך משמעותי ששווה לא להפעיל מזגן ולסבול?!

 

כנראה שכן!

במאזדה 3 שנת 2010 (מהעבודה) כאשר הרכב עם מזגן מרגישים הפסד ניכר בכוח.

ההפסד ככל הנראה כה משמעותי עד כדי כך שבמאזדה תכנתו את מחשב הרכב לנתק את פעולת המדחס בהאצות (יציאה מרמזור/ עקיפה מאומצת).

אגב, זה ממש מעיק ביום קיץ כמו אתמול, שבכל האצה המזגן מפסיק לקרר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alonjp צודק. עוד לא היה רכב שנהגתי אליו שלא הרגשתי הפסד בכוח בגלל הפעלת המזגן, כולל רכבים עם מנוע 2000 ו-3000סמ"ק. פשוט ברכבים עם מנועים קטנים יותר מרגישים יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים מעדיפים רכב מסויים על פני אחר רק כי הוא עושה עוד 100 מ' לליטר, אותם אנשים יחשבו לפני שיפעילו מזגן.

 

עוד 100 מטר לליטר שאתה כל כך מזלזל בהם יכולים להצטבר לחיסכון של מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שלא ביצעת נסיעת מבחן על האלטו, לפחות שיהיה לך למה להשוות.

בכל מקרה ה 107 ממש חמודה.

תתחדש ותהנה.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד 100 מטר לליטר שאתה כל כך מזלזל בהם יכולים להצטבר לחיסכון של מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה.

אם זה באמת 100 מטר לליטר, הרי שבמיכל דלק נניח יש 40 ליטר. הרי שב"לחץ" עשית עוד 4 ק"מ לכל מיכל. תכפיל את זה ב 4 מיכלים לחודש (נניח ואתה נוסע כ 1800 קמ בחודש, שזה הרבה לממוצע לרכב פרטי משפחתי) אז חסכת 16 ק"מ שהם בקושי ליטר עד ליטר וחצי (6-10 שח לחודש).

 

עכשיו תעשה חשבון יותר ריאלי - נניח וזה מוריד עוד 1 ק"מ על כל ליטר והרכב שלך עושה 11 קמ לליטר בלי מזגן ו 10 קמ לליטר עם מזגן. על כל שבוע שמילאת מיכל דלק מלא של 40 ליטר יוצא ש"הפסדת" 40 קילומטרים על אותו מיכל (על עיקרון של 1 ק"מ לליטר הפסד). תכפיל את זה ב 4 (עבור חודש) וקיבלת 160 ק"מ. תתרגם את זה לכסף זה 16 ליטר (כ 100 שח). תכפיל ב 12 חודשים וזה 1200 שח.

עכשיו תעשה את החשבון סופר-ריאלי, הרי לא כל השנה אתה נוסע 24 שעות ביממה עם מזגן, וגם באמצע השבוע אתה לא תמיד עם המזגן עובד בעיקר בבוקר מוקדם או בערב מאוחר, ותראה שההבדל השנתי לא עומד על יותר מכמה מאות בודדות של שקלים.

אבל היי, אם אתה מעדיף להוציא את היד מהחלון בחום של 40-45 מעלות ורוצה להישרף, מי אנחנו שנגיד לך לא ? :D :D

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכוונה הקצנתי את דברי, אבל אם תעשה את אותו החישוב על רכב סופר מיני אמיתי כגון פנדה, i10, 107 רכבים בעלי צריכת דלק משולבת ריאלית 1-17 החסכון מגיע למאות שקלים בחודש ואלפי שקלים. זו הסיבה שאני לא מבין למה אנשים מחזיקים גרוטאה כמו גטס. רכב סופר מיני עם צריכת דלק של משפחתית גדולה. מה הטעם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...