Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחזקת סובארו WRX - סיכום 18 חודש


eyal_ro
שימו לב! השרשור הזה בן 5091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

במהלך השנה וחצי האחרונות אני מחזיק סובארו WRX פרודרייב שנת 2002 ומכיוון שאני בחור מסודר באופן טבעי החלטתי לעבור על תיעוד האחזקה של הרכב וגיליתי שמסתבר שהשד של אחזקת סובארו טורבו אינו נורא כמו שחשבתי והחלטתי לשתף:

 

אז כמו שאמרתי, הרכב שנת 2002 ונמצא כבר 9 שנים על הכביש ובסה"כ מפגין אמינות רבה כיעה לרכב יפני.

 

הרכב עבר יישור קו כשקניתי אותו וקיבל טיפול ותשומת לב גבוהים מאוד וע"י אנשי המקצוע הטובים בתחום.

 

הטיפולים נעשו לפני הזמן או הק"מ הנדרשים וחיכיתי עם פרסום הסיכום בכדי לכלול בו טיפול גדול הכולל טיימינג מלא שנעשה כל 120,000 ק"מ או 5 שנים למרות שמטיפול הטיימינג הקודם עבר הרכב רק כ-60,000 ק"מ אך קרוב ל-5 שנים.

 

לא כללתי בסיכום שדרוגים/שיפורים שביצעתי לרכב בתחום השלדה - קוילאוברים ואנטי רולים, על כך ארחיב בת'רד נפרד כולל תיעוד ורשמים.

 

עלויות נוספות :

טסט - כ-1,400 ש"ח

ביטוח - חובה : 1,440 ש"ח.

מקיף - 3,230 ש"ח. (בחב' כלל לנהג מעל 30 ללא עבר תאונות)

 

צריכת דלק : הרכב מתודלק באופן קבוע באוקטן-98 מתחנת דלק קבועה.

שיוט על 100 קמ"ש בכביש חיפה- תל אביב יניב צריכת דלק ממוצעת של כ-1:9.5 עם רגל קלה מאוד על הדוושה.

מצד שני שיוט על אותו כביש עם רגל ברצפה או נהיגה ספורטיבית תובענית יניב צריכת דלק של 1:6 בקושי.

 

 

מצורפת טבלת האחזקה ב-18 חודשים שהרכב בבעלותי.

 

בברכה,

אייל

WRX PRODRIVE 2002.pdf

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סחתיין על הסדר והשיתוף, זה יכול לעזור רבות לאנשים שמעוניינים לקנות סוג רכב כזה.

 

שאלת השאלות: מה הקילומטרז' היום לאחר 18 חודש ?

האם עשית 9K ק"מ ב18 חודש?

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הק"מ השנתי שלי קצת נמוך ועומד היום על כ-10,000 ק"מ בשנה וחצי וזאת מפני שהרכב הוא רכב כיף שלי ונוסע בסופ"ש בלבד (ויתרתי על ליסינג מזמן ובשאר השבוע אני ברכבת).

 

מה שכן, יש לרכב הסטוריית טיפולים מלאה מיומו הראשון על הכביש וגם לאורך כל ההיסטוריה של הרכב כמעט ואין תקלות אלא בעיקר טיפולים שוטפים ונזקים שונים שנגרמו ע"י בעלי הרכב בעבר ותוקנו.

 

הרכב כיום עומד על 121,000 ק"מ.

 

אייל

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוסע עם הרכב רק בסופי שבוע אני לא חושב שלהגיד ש"השד של אחזקת סובארו טורבו אינו נורא" זה משפט נכון, וזאת מכיוון שבנאדם ממוצע קונה רכב שישמש אותו גם ביום יום, והעלות אחזקה שלו תיהיה גבוהה בהרבה, במיוחד הוצאות דלק, וכתוצאה מהשימוש היום יומי גם טיפולים וככול הניראה גם תקלות, הסקת מסקנות אחזקה מ10 אלף קילומטר לאורך תקופה של שנה וחצי היא לא מסקנה ממשית וריאלית.

לפחות זאת דעתי,

לעומת זאת בשירשור הזה אתה משתף אותנו בעלויות אחזקה של WRX כרכב שני לסופ"שים בלבד, לשימוש של סופ"שים בלבד השירשור שלך ריאלי ורלוונטי לחלוטין.

 

בכול מקרה כול הכבוד על התיעוד והמעקב על כול הפרטים. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שאני לא משתמש ברכב כמו נהג ממוצע שיתקל בעלויות דלק גבוהות משמעותית עקב נסועה רבה יותר.

 

מצד שני הרכב שימש את הבעלים הקודמים כרכב יומיומי וכמישהו שרואה את כל ההיסטוריה של הרכב מיומו הראשון (טופל במוסכי סובארו) ניתן לראות שהרכב הפגין אמינות טובה מאוד לאורך התקופה.

 

בכל מקרה מרווח הטיפולים הנדרש ע"י היצרן הינו כל 12,500 ק"מ ואילו אצלי בוצעו טיפולים כל 7,500 ק"מ כך שהוצאות הטיפולים די זהות לאורך התקופה למרות הנסועה הנמוכה.

 

בברכה,

אייל

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי:

מבחינת אמינות , אכן לפי הכתוב הרכב מראה מוחלטת, כל מה שהחלפת זה רק בגדר טיפולים שוטפים ודברים שלא ממש היה צורך להחליף. אמינות כיאה לסובארו.

בכל אופן האחזקה הכללית המצטברת היא גבוהה מאוד יחסית לרכב מקביל שהוא לא ספורטיבי כמו הסובארו טורבו, אחזקה כזאת שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו, אם תיסע בו ביומיום, מרווח הטיפולים יצטמצם והוצאות הדלק יגדלו, מה שיביא לסכום אחר לגמרי.

 

אני יכול לסכם לעצמי את העניין : גם במצב הקיים שאתה משתמש ברכב רק בסופי שבוע ועם ק"מ נמוך יחסית, כרגע אני מחזיק 2 רכבים בבית, בנסועה יומיומית בשניהם, שהוצאותיהם יחדיו מגיעים למחצית הסכום שציינת כולל הביטוחים (וגם זה רק בגלל הביטוחים,כי טיפול שנתי בטויוטה עולה על 500-600 שקל (אין טיימינג), והסובארו מתוחזקת ברמת הבורג(לא מאמין שיש עוד רכב במצב דומה בארץ), ואני לא חוסך), כמו שאני רואה את זה, לפחות בשבלי: הרכב הזה יישאר בגדר ה-חלום.:cry:

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

subaru_loyale :

 

לגבי הטיפולים, אתה טועה. תקרא מה שכתבתי לגבי זה שצופפתי טיפולים לכדי כחצי מזמן הגדרת היבואן ותבין כי מבחינת טיפולים לא חסכתי כלום עקב הנסועה הנמוכה. ובעצם שילמתי כמו מישהו שהיה מטפל ברכב שלו עם נסועה של 20,000 ק"מ בשנה ע"פ הוראות היצרן. כמו כן, הרכב עבר 120,000 ק"מ ובידי כל היסטוריתהטיפולים שלו שמגבה את הטענה הזאת.

 

אני מסכים כי זהו רכב שאינו זול בשימוש שוטף אך הדבר נובע בעיקר מעלויות הדלק.

 

בלי קשר, אין להשוות אחזקת רכב ספורטיבי מוגדש לרכב כמו הטויוטה קורולה/סובארו DL שברשותך כי אלו רכבים שונים לחלוטין.

 

העליתי את הת'רד הזה בכדי להראות כי תחזוקת סובארו טורבו אינה מפחידה כמו שגרמו לי לחשוב לפני רכישת הרכב.

 

בברכה,

אייל

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם אייל, עלויות האחזקה אינן חריגות ביחס לרכב ספורטיבי. בהשוואה למיאטה שהייתה ברשותי, למשל, אני יכול להגיד את הדברים הבאים:

 

ביטוח - קצת יותר יקר (4800 לשנה לעומת 4500)

טסט - זו המכה היותר חזקה - 2360 לעומת כ-1600

דלק - למזלי אני לא נוסע הרבה, אבל לעומת המיאטה שאכלה 1 ל-7ֿ/8, זו אוכלת 1ל-5/6... בשני המקרים מדובר ב-98. אגב, לא בגלל שאני נוסע עם הרגל ברצפה, אלא בגלל שרוב הנסועה דווקא בנסיעה איטית יחסית בת"א. בנסיעה רגועה לירושליים וחזרה, אפילו נרשמה צריכה של 1 ל-10, ממש פריוס...

טיפולים - האמת היא שאני לא מרגיש שהם יקרים משמעותית ממה ששילמתי במיאטה. אני כן יכול לומר שסעיף השמן יקר משמעותית כי מדובר בסינטטי מלא, אז רק השמן הוא כ-500 ש"ח מהטיפול, שאר הדברים דומים בגדול. (טיפול כל 15000 או שנה - עם הנסועה שלי זה שנה...)

 

האוטו (טפו טפו) מראה אמינות טובה, כיאה ליפנית.

 

הרכב הוא WRX 2006 סטנדרטית.

 

בסופו של יום, ביחס לספורטיבית אחרות, הבעיה העיקרית של האימפרזה היא צריכת הדלק (היקר), עלות הנסיעה, בנסיעה משולבת של עירונית/בינעירונית היא כשקל על כל ק"מ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בובי,

 

אם אתה תל אביבי (כמוני) אוכל להמליץ לך על תחנת דלק שמחיר ה-98 הוא כמו 95 בתחנות רגילות ואיכותו מעולה.

 

אנחנו כמות רחבה מאוד של חברים שמתדלקים רק שם במשך שנים על מכוניות רגישות לאיכות דלק וכל זאת רק 10 דק' ממרכז ת"א (בלילה בכל אופן :-D ).

 

בלי קשר, תן קפיצה ונעשה לך סיבוב על סובארו עם קוילאוברים ואנטי רולים כך שתוכל להשוות להנמכה אצלך.

 

בברכה,

אייל

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאני רואה את זה, לפחות בשבלי: הרכב הזה יישאר בגדר ה-חלום.:cry:

 

SubaruLoyale לדעתי אתה עושה טעות,

גם אני, כמוך, חשבתי שלהחזיק אימפרזה טורבו זו התאבדות כלכלית,

 

האימפרזה הייתה אצלי בגדר חלום כל הילדות, פינטזתי עליה שנים,

גם כשהוצאתי רישיון והיה לי את הכסף "סטיגמת האימפרזה" הרתיעה אותי,

 

חשבתי שאני לא יוכל להחזיק אותה, הייתי בטוח שאני לא יוכל למצוא אחת שמורה,

בקיצור הלכתי על משהו אחר.

 

אבל זה לא היה זה.. לבסוף החלטתי שאני חייב לנסות, לטוב ולרע,

אמרתי לעצמי "שטויות, מקסימום חשבון הבנק יתרוקן טיפה, הרי כסף בא וכסף הולך".

 

לאחר כחודש של חיפושים נמצאה לה הכלה,

והפלא ופלא זה כלל לא נורא! בכלל לא כמו שמספרים,

 

אני חושב שאנשים יותר נרתעים בגלל הסטיגמה שנוצרה לה ולאו דווקא בגלל המציאות בפועל,

הרכב הזה עם אפס תקלות! פשוט שום דבר לא מתקלקל בו! (טפו טפו טפו) באימנות כזו לא נתקלתי בחיים (והיו לי 3 מכוניות לפני)

 

חווית הנהיגה היא לא מהעולם הזה, אתה מרגיש שאתה במשחק מחשב, הנאה רצופה נטו אפילו בנסיעה למכולת!

הרכב אצלי כבר שנה, ועדיין יש לי פרפרים בבטן בכל פעם שאני נכנס אליו, אי אפשר לתאר את זה במילים.

 

נושא הדלק הוא לא נורא כמו שחשבתי,

כל עוד אתה נוסע רגוע ולא לוחץ כל היום אתה תגיע לצריכת דלק שפויה מאוד.

 

בהתחלה אתה כנראה תוציא סכומים יותר גבוהים על הדלק, והכל בגלל ההתלהבות, ממש כמו בכל רכב שזה הרגע קנית,

אני לדוגמא, כשרק קניתי את הרכב, לא היה הילוך שהייתי מעביר בלי פתיחה של הטורבו, ובגלל זה לא היה יום שהייתי עובר בלי לתדלק :lol:

 

לסיכום אני ממליץ לך מאוד, כמו כל דבר בחיים,

"אם לא תנסה איך תדע?"

 

בהצלחה!

 

 

הנה כמה תמונות של הכלה,

אולי חודש הבא אני אצבע אותה לשחור, אני צריך כמה ימים פנויים בשביל זה.

Imp1.jpg

Imp2.jpg

zedandimp3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין התקלות אני דיי מודע בנוגע לאימפרזה הרגילה ללא טורבו, זה רכב אמין בצורה יוצאת דופן,יש לנו בעבודה עם 600 אלף+ על השעון ואין תקלות,פשוט לא להאמין! אני מניח שהעניין דומה באימפרזה טורבו ואפילו טובה עוד יותר כי הרכב מחוזק\איכותי יותר(שוב הכל לפי דעתי,לא מחייב המציאות).

הבעיה היא כפי שאני רואה אותה זה תחזוקה שוטפת בעיקר ביטוחים ודלק, בנסועה יומיומית הרכב "שוחט" .

לגבי הרכב שלך בתמונות = הוא פשוט מדהים,אני לא הייתי משנה דבר,ובטח לא נכנס להרפתקאות צבע וכאלה.אם היה לי רכב כזה,הייתי מוריד לא את הספויילר מאחורה ואלי את פנסי העראפל כי זה סתאם היה גורם לי לא לישון בלילה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SubaruLoyale

אולי חודש הבא אני אצבע אותה לשחור, אני צריך כמה ימים פנויים בשביל זה.

 

תצבע ! אל תחשוב פעמיים עדי! :lol:

רק אחרי הצבע אני מציע לך להתחיל להכנס עם בגד ים לרכב בימים של שמש כי זה כמו להכנס לתנור תעשייתי גדול.

אגב, הכלה יפהפיה :wink: שחור לא יזיק לה!

 

-

 

לצערי אני מבין את בעיית הדלק :oops: הגאלאנט שלי עושה 1:6-7

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מינואר 09 ועד היום זה 16 חודשים וחצי, קצת משפיע על הממוצע.

(אבל לא נהיה קטנוניים)

 

אופס צודק, לא ברור מה עבר עלי :oops:

 

בכל מקרה, יכולתי לעשות ממוצע אחרי שנה אבל חיכיתי לטיפול "הענק" של הטיימינג בכדי להכניס אותו "לממוצע" אז לא נהיה קטנוניים :wink:

 

אייל

 

נ.ב

מכיר חשבונאות? תכל'ס הכל מסתכם בסיבוב הדוחות לכיוון שמתאים לך, כאן הלכתי על הדו"ח שהכי לא מתאים לכאורה לחישוב הממוצע ...

BMW M135I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...