Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בנוגע לקניית טויוטה פריוס 2010


kashat18
שימו לב! השרשור הזה בן 5055 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי הפורום!

 

אנחנו חושבים לקנות טויוטה פריוס 2010. יש לנו עכשיו רנו מגאן 2 שקנינו ביולי 2006 (שזה יוצא דגם 2007 אם אני לא טועה..) שאותה אנחנו מתכננים למכור בחודש חודשיים הקרובים (ללא תאונות, יד ראשונה מיבואן, מחיר מחירון כ70K). אוטו שני של רנו אחרי הסניק. אחלה מכוניות. עכשיו חושבים כבר יותר בקטע של חיסכון בדלק.

 

השאלה היא כזאת, האם הפריוס שווה את הכסף?

חיפשתי באינטרנט ופה עדויות על האוטו ועל החיסכון בדלק, אבל אין משהו קונקרטי, יש רק עדויות ממבחנים שעשתה היצרנית, וכתבות של מגזיני מכוניות בארץ שלא בדיוק מפרטים על נושא החיסכון אלא מדברים על פלסטיקים ועל בולמי זעזועים שמעבירים יותר מדי את כביש"... שטויות.

כמו כן רציתי לדעת תוך כמה זמן נגמר המצבר של המנוע החשמלי באוטו? כלומר תוך כמה זמן יעבוד רק המנוע בנזין כי החשמלי יהיה ללא אנרגיה?

 

אני מחיפה ועשינו נסיעת מבחן על האוטו, בהרכב של 4 אנשים. אני, אבא חורג, אמא שלי והמוכר. עלינו את פרויד, ירדנו אותו, עשינו נסיעה לטירה ואפילו עקפנו מכונית אחרת רק בשביל להרגיש איך האוטו מגיב. האוטו מגיב לא רע, סחב את פרויד עם מזגן ללא שום בעיה. אני מודע לעובדה שבגלל שחיפה עיר הררית אז היתרון שלה נפגע מעט כי יהיה צורך לנסוע הרבה עם מנוע בנזין דולק אבל בכל הפקקים שיש בעיר שבהם יעבוד רק החשמלי, זה יתקזז במקצת נראה לי.

אני גם בא מנקודת מחשבה שמחירי הדלק יעלו אז אם עכשיו לא הכי כדאי אז בעוד שנה שנתיים מחירי הדלק יפצו על ההשקעה באוטו. אנחנו גם את רוב הנסיעת מבצעים בעיר (90% מהזמן) וקצת בינעירוני. אנחנו נוסעים בשנה כ15-20 אלף ק"מ אם המידע הזה עוזר במשהו..

 

בקיצור כל מחשבה שלכם, כל הערה ותגובה יהיו לטובה כי אולי יעלו פה נושאים שבכלל לא חשבתי עליהם.

 

בברכה, אלכס.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הייתי בדיוק באותה הדילמה לפני כמה חודשים, כשההורים החליטו להחליף את המגאן (האצ'בק 2006) בפריוס מטעמי חסכון בדלק.

 

בשורה התחתונה - הם מאוד מאוד מרוצים. באותם תנאי נהיגה בדיוק שהמגאן עשתה 1:11, הם עושים עכשיו 1:20. וזה אומר

שהם עדיין נוסעים בעיקר בפקקים ובתוך העיר, וכמעט לא נוסעים בינעירוני. לטעמי זה לא פחות ממעולה.

 

לפריוס מושבים פחות נוחים משל המגאן מלפנים, אבל היא הרבה יותר מרווחת והנוחות הכללית דומה.

 

לטעמי במחיר הנוכחי הפריוס היא עסקה משתלמת מאוד, למי שרוצה משהו בין משפחתית קומפקטית למשפחתית גדולה מבחינת

האורך והמרחב, ומעוניין בתצרוכת דלק נמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפריוס מעוד חסכונית כשלא "לוחצים".

אם תגיע למצבים שאתה צריך כח זמין אז מנוע ה1.8 יכנס לפעולה.

אם אתה לא דורש כח במיידית עד ל50קמ"ש בערך המנוע החשמלי עובד.

המצברים לא נגמרים כי המנוע מטעין אותם תוך כדי נסיעה.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפריוס יכולה לנסוע על חשמל במצב EV עד 48 קמ"ש במישור וירידה, פחות מכך בעלייה.

אם לא בוחרים במצב EV, אפשר בהאצה מאוד עדינה/ירידה להגיע גם למהירויות גבוהות יותר. מנוע הבנזין נדלק ונכבה כל הזמן

בהתאם למהירות, לחיצה על הדוושה, מצב המצברים באותו רגע ועוד פרמטרים שנקבעים אוטומטית. זה יכול לקרות גם ב-100 קמ"ש.

המעבר מחשמל לבנזין וחזרה מבוצע לפעמים בלי שניתן להרגיש את זה כלל, לפעמים זה מורגש (אבל עדיין הרבה פחות מהורדת הילוך

ברכב אוטומטי רגיל, למשל).

 

בכל מקרה, חסכון גדול בדלק בפריוס קיים גם אם לא נוהגים רגוע ומשתמשים הרבה במנוע הבנזין. את התוצאה שכתבתי למעלה

הורי משיגים למרות שהם לא משתמשים בכלל במצב EV או ECO (שמכהה את תגובת דוושת המצערת, כדי להפחית ביצועים לטובת

חסכון בדלק). 20 ק"מ לליטר נרשמים אצלם בנהיגה עירונית בקצב התנועה + פקקים. בנהיגה מהמרכז לצפון + נהיגה נמרצת בכביש

הררי (רמת הגולן), חזרה למרכז ואז פקקים/עירוני במרכז עד סוף המיכל, נרשמה תצרוכת דלק של קצת יותר מ-22 ק"מ לליטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בדיוק באותה הדילמה לפני כמה חודשים, כשההורים החליטו להחליף את המגאן (האצ'בק 2006) בפריוס מטעמי חסכון בדלק.

 

בשורה התחתונה - הם מאוד מאוד מרוצים. באותם תנאי נהיגה בדיוק שהמגאן עשתה 1:11, הם עושים עכשיו 1:20. וזה אומר

שהם עדיין נוסעים בעיקר בפקקים ובתוך העיר, וכמעט לא נוסעים בינעירוני. לטעמי זה לא פחות ממעולה.

 

אכן, הפריוס עושה בממוצע 1/20 : 1/21 בעיר חיפה, 1/20 בכביש 6 120-130 קמ"ש.

ב 2013 המס עליה אמור לעלות מ 30% ל 45%, ו60% ב 2014, כך שבשנים הקרובות היא מאוד כדאית גם מבחינת מחיר קניה ושמירת ערך..

במזדה 3 עשתה 1/10 אותם תנאים, והביצועים של הפריוס עדיפים, שלא לדבר על נוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה.

הדבר היחיד שמטריד אותי זה רמת הקרינה האלקטרו-מגנטית במושבים אחוריים. קראתי גם שחו"ל וגם בארץ שהיא פי 5 מהמותר בתקנים. מישהוא בדק את זה לבד? יש בבניימינה מעבדות "חרמון" שיכולים לבדוק את העניין בצורה עניינית. רק אין לי פריוס כדי לנסוע לשם.

זה דבר היחיד שמונע ממני לרכוש פריוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אומרים באנגלית "אני לא רוצה לפוצץ לך את הבועה" , או משהו כזה.

אבל רמת הקרינה ה א"מ שיש מהגלגלים היא גבוהה יותר ,תבדוק אם אתה לא מאמין.

מה שקורה בכל גלגל יש היום סיבים ממתכת שמקנים לו את החוזק והגמישות, הבעיה שכתוצאה מהסיבוב של סיבי המתכת נוצר שדה אלקטרו מגנטי מכל גלגל.

וזה קיים בכל רכב.

לגבי הקרינה ברכבים היברידיים צריך לבצע מדידה אמיתית [ללא הפשטה של המושבים האחוריים] ואז לקרוא מדידה ולהשוות לרכב רגיל.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בועות. אבל יש כאן אבל גדול.

ילדים שלי לא יושבים על הגלגל ויש את בית הגלגל של השאסי בינהם לגלגל.

זה לא אותו דבר כאשר אין שום סיכוך בין מושב אחורי וסוללה שנמצת מתחתיו.

אין לי ילדים מיותרים. סורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עובדות:

 

1. מכונית כלאיים עומדת באותם תקני קרינה בהם נדרשת לעמוד מכונית בנזין רגילה. אין פטור מיוחד או אישור "יהיה בסדר" למכונית כלאיים.

2. בדיקות מעבדה בלתי-תלויות שנערכו לפריוס החדשה עבור המשרד להגנת הסביבה, מצאו רמת קרינה זהה או נמוכה יותר מחלק ממכוניות

הבנזין. למשל מאזדה 6 פולטת יותר קרינה בכל המושבים מפריוס. יונדאי i30 פולטת יותר קרינה במושב האחורי-שמאלי. בכל מקרה, ההבדל

בקרינה בין פריוס לבין מכונית בנזין בטל בשישים.

3. לא הוכח קשר מדעי מובהק בין קרינה במכוניות - בין אם הן מונעות בנזין, דיזל או כלאיים, לבין תחלואה בקרב בני אדם.

4. מצברי הפריוס לא נמצאים מתחת למושב.

5. מרבית הקרינה בכל מכונית מגיעה מהצמיגים. אז אולי כדאי בכלל לחזור לסוסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הכתבה המטופשת בוואלה חקרתי מעט את הנושא, אני ממליץ לך לערוך חיפוש למחקרים ונתונים בנושא.

 

עריכה:

לגבי הבדיקה של המש' להגנת הסביבה - הנה קישור לפרסום באתר המשרד:

http://www.sviva.gov.il/bin/en.jsp?enPage=BlankPage&enDisplay=view&enDispWhat=Object&enDispWho=Spokesman^l1696&enZone=Spokesman

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון תודה על התגובות!

 

דבר שני, בנושא הקרינה, זה כזה גיבוב של שטויות שאין דברים כאלה! כל אתר ישראלי שמאפשר טוקבק על הכתבות שלו, בכל כתבה על הפריוס יש דיבור על זה מאנשים שלא מבינים אפילו פיפס בנושא קרינה וממחזרים שטויות שכתבו טוקבקיסטים אחרים! בנושא הקרינה, לפי מה שקראתי בכל מיני מקומות באינטרנט היא לא מעל הממוצע. כמו בכל אוטו אחר. אנשים פשוט לא מבינים שכל מה שמטלי ומסתובב במהירות יכול לייצר שדה אלקרו-מגנטי. כמו למשל גלגלי האוטו שיש בהם סיבים מטליים. אז אפשר להרגיע בנושא הקרינה.

כנ"ל ניתן להגיד על אנשים שאומרים שתחזוקה יקרה וטיפולים יקרים, יש 3 שנים אחריות על כל מכלולי המכונית ו-5 שנים אחריות על כל מכלול המערכת המנוע החשמלי. אז אפשר להירגע גם בנושא הטיפולים.

 

היינו בימים האחרונים במספר סוכנויות רכב כגון מזדה, הונדה, סובארו, רנו וכו'. בכולן המחיר המינימלי שמשלמים על מכונית רגילה 1.6 ליטר 4 או 5 דלתות יהיה באיזור ה130,000 ש"ח ומעלה. אלא אם כן רוצים אבזור יותר מתקדם אז מוסיפים עוד כמה אלפיות.

כלומר ההפרש בין מחיר הפריוס למחיר אוטו רגיל קטן משמעותית ממה שחשבתי מה שמגדיל את סיכויי הטויוטה להיות המכונית הבאה.

 

אנחנו עכשיו מחכים להצעה מסוכנות רנו שבה לקחנו את הרנו מגאן האחרונה ואז השיקול יהיה בין הטויוטה והרנו. ברנו אנחנו כבר לקוחות וותיקים ואם נחליט להחליף לרנו אז זאת תהיה המכונית השלישית שלנו דרכם, אז הם צריכים לתת מחיר טוב לטרייד אין ולמחיר האוטו החדש. נחיה ונראה.

 

בברכה, אלכס.

 

נ.ב.

 

האתר וואלה ממש אנטי היברידי! הכתבה שלהם על הפריוס היא לא פחות מכיסוח המכונית והשוואתה לפחית זבל על גלגלים. משום מה הם ממש לא אובייקטיביים.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מובן למה כולם רצים לקנות היברידיות במחירים מופקעים, הרי בהתחשב בעלות הרכב משפחתית רגילה תהיה חסכונית יותר בדלק בטווח הקצר והארוך-

בהפרש המחירים בין פריוס למשפחתומטית רגילה ניתן לקנות דלק ל3-4 שנים -15K ש"ח לפחות, והנה לך החסכון בדלק.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים לא רצים לקנות את הפריוס הם בקושי זוחלים לכיוון הזה בגלל פער המחירים אבל יש כמה סיבות לקנות אותה:

 

1. חסכון בדלק. הרי בין כה וכה ניסע במכוניות שלנו ולא משנה כמה יעלה הדלק, אולי ניסע פחות אם הוא יהיה ממש יקר אבל בכל מקרה ניסע. אז אם אני יכול לחסך את ההפרש בעלויות של המכוניות בתדלוקים אז למה לי לא לקחת אוטו יותר איכותי שבסופו של דבר עם קיזוז עלויות הדלק יהיה בערך באותו מחיר כמו מאזדה 6, הונדה סיוויק 5 דלתות ועוד מכוניות בטווח המחירים הזה (140-150 אלף ש"ח) ויהיה באותה רמת אבזור אם לא יותר טובה.

 

2. בטיחות. לפריוס ניקוד מעולה במבחני ריסוק ורמת בטיחות אקטיבית ופאסיבית גבוהה. דרך אגב ממש כמו ברנו, לשניהן בטיחות בא במקום הראשון. עשיתי תאונה חזיתית עם עמוד חשמל וגשר כשנהגתי ברנו סניק והאוטו היה מלא נוסעים, לא היו נפגעים חוץ מקצת שריטות וטיפול באוטו שלקח שבועיים ועלה בסביבות 40 אלף ש"ח.

 

3. אקולוגיה. אנשים מתחילים לקלוט שאם לא נתחיל לחשוב באופן אקולוגי יותר המצב על הכדור הכחול היפה שלנו יתדרדר די מהר. עכשיו, אני לא אומר שהפריוס זאת התשובה או הפתרון (יש זיהום מתהליך הייצור שלה וגם מתהליכי המחזור של חלקי האוטו ובמיחד הסוללה) אבל היא בהחלט אבן דרך לפתרון יותר כולל ויותר אפקטיבי.

 

גילוי נאות: אני לא עובד של טויוטה :)

אנחנו כבר 9 שנים עם רנו (קודם רנו סניק ועכשיו רנו מגאן 2) ומאוד מרוצים. לפני 4 שנים כשרצינו להחליף את הסניק הייתה את אותה ההתלבטות בין רנו מגאן 2 חדשה לבין הטויוטה פריוס. המחיר אז הכריע היות ולא היה 70% כמו עכשיו וגם הדלק לא היה כזה יקר אז הקיזוז לא היה משמעותי ולא היה משתלם לקנות את הטויוטה.

 

אז בינתיים אנחנו מחכים להצעה מסוכנות רנו שכנראה בגלל החגים מתעכבת קצת.

 

בברכה, אלכס.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5055 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...