Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירות יד שנייה


E.T 4x4
שימו לב! השרשור הזה בן 4754 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם,בוקר טוב ופסח שמח :)

 

באירופה קיים אתר רכב בשם www.WhatCar.com ובו ניתן לקבל סקירות מלאות לרכבים חדשים ולרכבי יד שנייה,בין השאר,שמתבססות על נתונים של חברות הביטוח לגבי שביעות הרצון מהרכב וכן על דעתם של בעלי רכבים שונים שכותבים את חוות דעתם ישירות באתר.

עד כמה שידוע לי,אין לנו בארץ דבר דומה.הדברים הכי קרובים שיש לנו אלו "מכונית אחת בשבוע" (לא מספיק מקיף לדעתי) וכן את סקירות היד השנייה בירחוני הרכב השונים (אוטו,הגה וכו'..) - מהם ניהנים רק המנויים,כמובן.

אי לכך,הייתי רוצה להציע לפתוח שרשור ובו כל אחד ייכתוב על רכבו שלו,לפי המבנה הבא:

בבקשה,רק מי שבעליו של רכב מסויים במשך לפחות שנה,שייכתוב כאן.אחרת,המידע לא יהיה בהכרח מדוייק - וזה רע עבור מי שהיה רוצה לקנות רכב מסויים.מידע שגוי גם עשוי לפגוע במוניטין של חברים אחרים בפורום (כי זה ייפגע במוניטין האתר כולו).

 

 

 

הדגם המדובר: שם היצרן,שם הרכב,מבנה (סדאן/האצ'בק/נוצ'בק,סטיישן/קופה וכו'..),רמת גימור,שנת הלידה של הרכב (מודל).

 

מפרט טכני: אם מישהו יודע - הוא מוזמן לספר קצת על הרכב (לדוגמה: הרכב הצליח מאוד בארץ../מדובר באח הקטן של..וכד'..); סוג מנוע (בנזין/דיזל/היברידי וכו'..),סוג הגיר,סוג ההנעה (קדמית/אחורית/כפולה קבועה/כפולה לא קבועה,יש/אין הילוך כוח).

 

בטיחות: ציון במבחני הריסוק של ה-EuroNcap (כדי שיהיה אפשר להשוות בין רכבים); כמות כריות אוויר; מערכות בטיחות אלקטרוניות (ABS,ESP וכו'..).מכיוון שמדובר בפורום שבו חברים גם חובבי נהיגה - אם אתם חובבי נהיגה,אתם יכולים להעיר/להאיר על התנהגות הרכב (למשל: הרכב X נוטה לתת-היגוי/היגוי יתר וכד'..).

 

מפרט איבזור: ציוד מיוחד/מעניין אם יש ברכב

 

הנאה מנהיגה: האם הרכב נחשב מהנה לנהיגה - ולמה,לדעתכם,הוא נחשב ככזה (הגה מתקשר/שלדה איכותית וכו'..ואם אתם יכולים להסביר על הרכיבים הללו קצת - זה יהיה מבורך [עבור אנשים שעדיין לא מתמצאים בתחום])

 

עלויות האחזקה: ביטוח; צריכת דלק; מרווחי טיפולים; משך תקופת האחריות (אם יש); מחירי הטיפולים; מחירי חלפים (כמו,למשל: מראות צד,פנסים קדמיים/אחוריים,רפידות בלמים וכד'..); טסט; אגרת רישוי; זמינות מוסכים; איכות השירות

 

מה צריך לבדוק לפני הקנייה: כל מיני תקלות מיוחדות/ידועות שיש ברכב/בדגם הספציפי.כאן מפרטים על כל תקלה הכי קטנה שהייתה/קיימת ברכב.אני אומר זאת כך: כאן רצוי "לחפור" הכי הרבה.

 

בעד: מה אהבתם ברכב

 

נגד: מה לא אהבתם ברכב

 

הדגם המומלץ ביותר: לדעתכם

 

מומלץ להוסיף תמונה =]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם המדובר: אלפא 164 סדאן 4 דלתות

 

מפרט טכני: חולקת רצפה עם פיאט כרומה, לנצ'יה תמה, סאאב 9000, רוב חלקי פח עברו גלוון, נדיר למצוא חלודה גם על רכבים ישנים, אלא אם כן עברה תאונות ותיקון בלתי מיקצועי. מנועים זמינים היו 2 ליטר TWIN SPARK בעל תזמון משתנה (לפני VTEC של הונדה!) 8 שסתומים ושרשרת תזמון (מגיע בנפחים 1963 סמ"ק ו-1995 החל מ-93') בעל הספק 148 סוסים. מנוע גמיש וחסכוני מאוד, מצליח לא רע להזיז את הרכב הכבד.

קיימות גם גירסאות מנוע V6 בנפח 3 ליטר הזמינות גם תיבה אוטומטית של ZF, קיים דגם 12 ו-24 שסתומים (אותו אפשר לזהות לפי כיתוב SUPER). קיימת גירסא מיוחדת עם 240 סוסים הנעה קפולה עם מצמד הלדקס (שמחלק מומנט בין גלגלים קדמיים ואחוריים לפי נתונים של חיישני ABS) נקראית QV בעלת גיר ידני 6 הילוכים, קיימים מספר אקזמפלרים כאלה בארץ. קיימים גם דגמים עם מנוע V6 2000סמ"ק טורבו ומנוע 4 צילידר 2000סמ"ק טורבו (לא יודע עם דגמי טורבו שווקו בארץ).

דגמים של החל מ-93' TS היו בעלי הצתה אלקטרונית ללא מפלג.

 

 

מפרט איבזור: בקרת אקלים דיגיטאלית, ABS, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מראות חשמל, כיבוי אורות הדרגתי בסאלון עם השהיה, פתיחת תא מיטען ומיכל דלק חשמלי ממושב הנהג (לא ניתן לפתוח תא מיטען בנסיעה או מיכל דלק ללא כיבוי מנוע), וילונות מחוררים מקוריים לשמשה אחורית, פנסי ערפל, אודומטר דיגיטילי, מד מתח, מד לחץ שמן, מד כמות דלק ומד חום מנוע בלוח שעונים. 4 בלמים דיסק - קדמיים מאווררים.

 

נהיגה: לרכב יש הגה בעל תגובות חדות, עם בסביבות 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה, יציבות מעולה במהירויות גבוהות על ישר, אחיזה טובה בסיבובים, נסיעה חלקה במהירויות גבוהות, מתלים קשים שהופכים כל בור בכביש לקללה, רכב נמוך מאוד בחזית - יש מאוד להזהר בחניות עם החית למדרכה (אפשר לפגוע ברדיאטור). בגלל זוית היגוי לרכב דרוש הרבה מאוד מקום כדי לתמרן, לעשות פרסה - מה שהופך נסיעה בחניונים צפופים של מרכזי קניות לסיוט ודורש מיומנות רבה ותכנון מראש.

 

עלויות האחזקה: רכב נימצא בקבוצת רישוי 5 בגירסת 2 ליטר ידני, ביטוח חובה וצד ג' - בערך כמו לרוב מכוניות אחרות +-כמה עשרות/מאוד שקלים. צריכה ממוצעת 1/10, בכביש שיוט במהירות גבוהה ניתן להגיע ל-1/12~1/14

 

מה צריך לבדוק לפני הקנייה: לבדוק שדוושת מצמד חוזרת במהירות, אחרת עלולה להיות סתומה צינורית של משאבת קלאץ', בנוסף חזרה איטית של דוושה מעידה על עייפות משאבת קלאץ' עליונה. לבדוק אם עובד מזגן על קירור, לבדוק האם עובד חימום. לוודא שהשתמשו בנוזל קירור מקורי - פארפלו. ברוב אקזמפלרים תצוגה דיגיטאלית של בקרת אקלים לא עובדת. לבדוק שמאורר קירור מנוע עובד בשני מהירויות, סיבובי סרק צריכים להיות יציבים. מנוע צריך לעבוד חלק ללא נקישות. נקישות גם יכולות להעיד על צורך למתוח שרשרת תזמון. תריסים של מזגן נוטים להתפרק, אחרי שנים על כבישים נפלאים שלנו כל הדשבורד מקרקש על כבישים עקומים.

 

בעד: רכב שמאוד קל להתרגל אליו ולהתמזג איתו, צריכת דלק נמוכה באופן מפתיע למשקל הרכב ונפח (מנוע 2000), ביצועים טובים מאוד יחסית למחיר הקנייה, כאשר תקין נוסע כמו חדש. למרות הסטיגמה הרווחת וגיל הרכב - לא נתקלתי בבעיות אמינות מיוחדות אבל יישור קו דרש לבקר הרבה במוסך.

 

נגד: מתלים קשים, תמרון, קשה להשיג חלקי חילוף - במיוחד פלסטיקה.

 

הדגם המומלץ ביותר: 2000סמ"ק TS ידני - חסכוני, מנוע אמין מאוד ומספיק חזק

Alfa164.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קארזפורום נמצא כעת בתהליכי יצירה של בסיס נתונים כזה, אשר ייעלה בזמן הקרוב לאוויר. אתם מוזמנים להעלות פה סקירות בסגנון זה והן יעברו תיוג מתאים ויועלו למערכת הסקירות החדשה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם המדובר: BMW 730 E32 סדאן 4 דלתות

 

מפרט טכני: מרכב הנעה אחורית בעל מערכת מתלים רבת זרועות מסובכת (ויקרה מאוד לאחזקה - כל בוקסות למשל עולות אלפי שקלים). המנועים שהיו זמינים במקור הם מנועי 6 צילידר טורי בנפח 3 ו-3.4, מנוע V12 5ליטר. בהמשך נוספו מנועי V8 3 ו-4 ליטר.

המנוע 6 טורי בעל 12 שסתומים בעל שרשרת תזמון (כמו גם כל שאר מנועים שהוצעו ל-E32) שווק בגירסאות עם וללא ממיר קטליטי (תלוי ממדינה עליה שווק הרכב). חלק מהדגמים צויידו בקולר שמן וחלק באו ללא. המנוע עצמו אמין מאוד ויכול לעבור 500K ק"מ ללא שיפוץ. מנוע זה דורש כל מספר קילומטרים כיוון שסתומים, שסתום אל חזור בבית פילטר שמן נוטה למות/להסתם (תענוג יקר לתיקון), מה שגורם לחוסר לחץ שמן בהנעות קרות.

גיר אוטומטי אלקטרוני בעייתי, נוטה למות אחרי 200Kק"מ, בעלי מיקצוע רבים לא מוכנים לשפץ אותו.

מנוע ה-3 ליטר מפיק בסביבות 188 סוסים כשהיה חדש, זה לא מספיק בעליות עם המרכב הכבד (בסביבות 1700ק"ג) ומרגישים שהמנוע מתאמץ מאוד. או שנוסעים לאט יותר, או שצוברים תאוצה מראש. במישור אין שום בעיה לשייט במהירות תלת-ספרתית.

0 ל-100 בדגם ה"בסיסי" (3 ליטר) בסביבות 10.6 שניות בגירסא אוטומטית. למנוע יש רצועת כוח די צרה בין 3500~4500סל"ד.

רוב הדגמים צויידו בגיר אוטומטי, רוב המכוניות שיש בארץ עם גיר ידני הם הסבות מקומיות.

לכל הדגמים חוץ מ-730 יש גם דגם עם בסיס גלגלים ארוך. כל תוספת האורך היא לטובת היושבים מאחור.

 

מפרט איבזור: בקרת אקלים דיגיטאלית שני איזורים, פתחי מיזוג ליושבים מאחור. מחשב דרך, מסך דיגיטעלי שמציג הודעות טקסט (בסגנון: "שכחת לכבות אורות?", "תא מיטען פתוח", "דלת פתוחה", "מנורת בולם שרופה", "חסרים מים למתיזי שמשה", "חסר שמן מנוע", "חסר נוזל קירור", "אין לחץ שמן" וכד'). לגיר אלקטרוני מצב ספורט (מעביר הילוכים על טורים גבוהים), חסכוני (משתדל בכל הזדמנות לעבוד להילוך גבוה יותר) וידני. יש תאורה לכל דבר אפשרי, כולל תא מנוע. השהייה בכיבוי אורות של הסאלון. בלילה אחרי הוצעת המפתח מהסויץ' האורות בסאלון נדלקים לבד. פתיחת תא מיטען ממושב הנהג. יש וילונות על דלתות אחוריות, וילון חשמלי לשמשה אחורית, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים. יש גם ABS, בקרת משיכה וכל מיני דברים טריויאליים למכונית כזאת (כמו ח"ח, נ"מ, מ"ח).

 

נהיגה: בסביבות 4 סיבובים מנעילה לנעילה של ההגה - זה מזכיר הגה כמו של אוטובוס בכיכרות (לסובב בלי הפסקה). הגה קל ורך מצד אחד ומצד שני כאשר צריך אותו נותן תגובה מהירה ומאוד מדוייקת. יציב מאוד בנסיעה מהירה, אחיזה מפתיעה בסיבובים (הרבה יותר טוב מאלפא 164 לטעמי, במיוחד אחרי ששמתי צמיגי TOYO), בידוד רעשים מעולה מכל הכיוונים (לא צוללת, אבל עדיין בידוד כמו באף רכב שיצא לי לנהוג בו).

 

עלויות האחזקה: אחזקה יקרה ביותר בגלל עלויות חלפים ומחלות רבות שיש למכוניות האלו. רכב קבוצה 7, ביטוח חובה וצד שלישי במחירים רגילים כמו לרוב רכבים +- עשרות/מאות שקלים. צריכת דלק גבוה בעיר: בסביבות 1/4~1/5, טובה על כביש מהיר 1/10 (כולל מהירויות תלת ספרתיות).

 

מה צריך לבדוק לפני הקנייה: קודם כל מצב גיר. גירים זאת מחלה הכי גדולה ויקרה של רכבים האלו. שיפוצים לא ממש עוזרים להרבה זמן. לבדוק דרייבשפט - מצב צלבים ומייסב CV - יקר מאוד לטיפול. לבדוק מצב המתלים - בוקסות ושאר חלקי מתלים יקרים ביותר - אלפי שקלים לטפל. מזגן - מכלול גם בעייתי במכוניות האלו. לבדוק שהמאורר של הסאלון עובד בכל המהירויות, תקלה שטותית אבל עולה הרבה מאוד כסף לתיקון. לבדוק שכל הג'אג'טים עובדים, תצוגה דיגיטאלית בלוח שעונים.

לבדוק חלודה במקומות של ניקוז מים, ספי דלות, בגז', גומיות של חלונות, סאנרוף. אם יש סאנרוף מאוד חשוב לבדוק שאין נזילות ושהוא נפתח באופן תקין: יש לו שני מצבי פתיחה - למעלה ונכנס לתוך הגג.

 

בעד: מראה מדהים (לטעמי בכל אופן, מי שרוצה יכול לקרוא לזה "פוזה" - למרות שאישית לא דוגל במילה הזאת), אחיזת כביש, נוחות נסיעה, כבוד שנותנים לרכב הזה בכל מקום בכביש, רכב שכיף מאוד לשייט איתו באוטוסטרדה

 

נגד:עלויות אחזקה מטורפות, צריכת דלק גבוהה לעיר, קשה למצוא חנייה, קשה לתמרון במקומות צפופים, קשה למצוא חלקים (רוב הדברים צריך להזמין מחו"ל).

 

הדגם המומלץ ביותר: לא ממליץ על שום דגם, אלא אם כן אתם ממש חולים על הרכב הזה. הרכב אומנם אמין יחסית, אבל מצד שני אחזקה שלו מטורפת לחלוטין. במיוחד לא מומלץ עם רוב הנסיעות שלכם בעיר.

DSCF0122.jpg

DSCF0114.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם המדובר: וולוו 940 סטיישין 5 דלתות

 

מפרט טכני: וולוו 940 מצויידית במנוע ברזל בנפח 2 ו-2.3 ליטר עם וללא טורבו. קיימות גירסאות עם מנוע 8 ו-16 שסתומים.

הדגמים הנפוצים ביותר הם דגמים ללא טורבו. מנועי 2.3 טורבו בא עם לחץ נמוך 4 PSI ולחץ גבוה 7 PSI. הדגם על לחץ נמוך אמור לשפר את זמינות הכוח וצריכת הדלק. דגמים עם טורבו בלחץ גבוה מספקים, תלוי בגירסה, בסביבות 165~190 סוסים.

בארץ רוב דגמי ה-940 מצויידים בגיר אוטומטי. קיימים דגמים שצויידו בגיר אוטומטי ZF (אותו דגם של גיר בעייתי שמתקינים ב-BMW E32 למשל) וגיר אמין יותר תוצרת יפן AW.

לידיעת חברי הפורום שרוצים להוסיף טורבו, הדגמים עם הטורבו מצויידים בגיר אוטומטי מחוזק HEAVY DUTY. למנוע יש סט בוכנות אחר לחלוטין ושינויים בראש מנוע. מחיר מנוע טורבו מפירוק הוא כפול כמעט לעומת מנוע ללא טורבו והרבה יותר קשה להשיג אותו.

מרכב הנעה אחורית עם סרן חי. מרווח גחון גדול המאפשר לרכב הזה לעלות למקומות שרכבים פרטיים מודרניים כבר לא מסוגלים.

 

מפרט איבזור: אבזור בסיסי מאוד, כולל מזגן, ח"ח חשמל (בחלק מדגמים אחוריים התקנה מקומית), נעילה מרכזית, הגה כוח.

 

נהיגה: הגה מוצלח מאוד, רדיוס סיבוב קטן מאוד (המכונית מצליחה להסתובב במקומות שבהתחלה לא האמנתי שמכונית בגודל 4.8 מטר יכולה), רגישות הגה ותגובה מצויינת. מאוד הופתעתי מזה, כי יש הרבה שאומרים שנהיגה בוולוו משעממת. אחיזה לא רעה בסיבובים, טובה יותר לטעמי מאלפא 164 (אולי בזכות הנעה אחורית או אולי בזכות התערבות סדנת שיפורים שבנתה את הרכב הספציפי).

כוח זמין כשצריך אותו (עליות, עקיפות, כולל אפשרות לעקיפות בעלייה לפעמים אפילו בלי הורדת הילוך - תלוי ממהירות), חסכוני בדלק, יכול לקרוע את רוב מכוניות "מנהלים" 2 ליטר חדשות ברמזור (דגם 2.3 טורבו לחץ גבוה). זה מצחיק ליראות את פניהם של "מנהלים" במכוניות חדשות נוצצות שברמזור הבא מסתכלים עליך בתדהמה, איך יכול להיות שאוטו בן 20 שנה מרובע וישן קרע אותם ברמזור :lol::twisted:.

 

עלויות האחזקה: רימו אותנו בקנייה. היו נקישות מבוכנות ולא שסתומים כפי שטענו. שמו שמן גיר סמיך, דבר שתשתש את התופעה בקניה. זה דרש החלפת מנוע לאחד אחר מפירוק. הותקן מנוע מסידרה מתקדמת יותר שכולל גם קירור בוכנות ע"י התזת שמן (מנוע FK). הוחלפו גם קולר שמן גיר ושמן מנוע. מעבר לזה בינתיים לא היו בעיות אמינות מיוחדות, הרכב ניקנה למרות הליקוי במנוע בגלל בודי שמור במיוחד ללא חלודה (כל אקזמפלרים אחרים שראיתי היו להם רקבונות). מבחינת טסט, רכב קבוצה 6, ביטוח חובה וצד ג' בערך כמו לשאר רכבים.

 

מה צריך לבדוק לפני הקנייה: לבדוק גיר. מומלץ לקנות דגם עם גיר AW ולא ZF (אפשר לזהות לפי ידית הילוכים, ל-ZF יש מצבים 1,2,3,D ול-AW: 1,2,D ומצב של 3 מופעל ע"י כפתור OD על ידית עצמה). אני ממליץ, מהניסיון האישי שלי, על דגם הטורבו.

 

בעד: חסכוני בדלק, אחד הסטיישינים הכי גדולים בארץ, 7 מקומות ישיבה, נוח.

 

נגד: קשה למצוא אחת שמורה, קשה למצוא חנייה, רוב הדגמים מצויידים במנוע חלש מאוד ללא טורבו (התרדמתי מהנהיגה על 2.3 ללא טורבו כרכב חלש מאוד, בהתחלה מושך טוב אבל אחרי זה בטורים ביניים ומעלה דוהה).

 

הדגם המומלץ ביותר: אישית ממליץ על דגם שיש לי ניסיון טוב איתו 2.3T לחץ גבוה.

Volvo945_1.JPG

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כמה תיקונים, ברשותך.

רק בלוק המנוע עשוי ברזל, ראש המנוע עשוי מאלומיניום.

כל דגמי ה 2.3 נימכרו עם הגדשת טורבו בלחץ נמוך - LPT, וסיפקו 136 כ"ס, בדיוק כמו בדגם האטמוספרי, רק המומנט היה משופר.

מנוע ה 2.3 בעל טורבו בלחץ גבוה סיפק 182 כ"ס.

כל דגמי ה 940 צויידו בגיר של אייז'ן וורנר, כנ"ל גם ה 960.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם המדובר: סקודה אוקטביה הצ'בק 5 דלתות.

 

מפרט טכני: מבוססת על גולף MK4, חולקת איתו את המכלולים המכניים, רצפה וכד'. בעלת תא מיטען ענק שניתן להכניס בו הרבה מאוד דברים. בנוסף יש אפשרות לקיפול המושבים האחוריים להגדלת שטח העמסה. מצויידת במנועי VAG בנזין ודיזל. הדיזל הנפוץ הוא 90 סוסים מוגדש טורבו, עם תיבה ידנית או אוטומטית. מנועי בנזין היו 1.6, T1.8 ו-2.0 המוכרים מגולף. המנוע באקזמפלר שלנו הוא 1.6 עם 101 סוסים. מבחינת אמינות לאורך 10 שנים הוא הציג אמינות מוחלטת (הוחלף באופן פרופילקטי טרמוסטט בזמן שהוחלף אחד ממאוררים חשמליים שלא עבד). גירסאות הבנזין צויידו בגירים אוטומטיים בלבד עם 4 הילוכים (אולי חוץ מגרסת ה-VRS הנדירה).

 

מפרט איבזור: אבזור בסיסי למכוניות כאלה שכולל ח"ח, נ"מ, פנסי ערפל אחוריים, מ"ח, מחשב דרך שמראה צריכת דלק בכל מיני חתכים (כמה קילומטרים אפשר לעבור על כמות דלק שנישארה במיכל, מה צריכה ממוצעת וכד'), מחשב דרך מראה כל מיני הודעות (כגון "שכחת להוריד בלם יד", באיזה מצב נימצאת ידית הילוכים וכו'). הרכב מצוייד בשתי כריות אויר, ABS, מערכת בקרת משיכה, אור סאלון עם השהיה, תאורת מפות.

 

נהיגה: הגה מתקשר וקצר, רכב שקל מאוד לתמרן איתו בעיר, זריז על הילוכים נמוכים (עד הילוך 3) במישור, אחיזת כביש טובה בסיבובים ויציבות טובה מאוד על ישר. כל הדברים שנהג צריך כדי לתפעל את הרכב נימצאים קרוב להגה וממוקמים בצורה מאוד נוחה.

מנוע הבנזין 1.6 ליטר אומנם חלש למדי, אבל מספק את הסחורה וגם אחרי 10 שנים עדיין לא אוכל בכלל שמן בין טיפול לטיפול. המנוע הזה כמובן לא מלך מירוצי הרמזורים, אבל בהחלט מנוע סביר לנסיעות בעיר ומחוץ לעיר. המנוע רועש בשיוט במהירויות גבוהות.

לרכב יש מושבים די מוצלחים ונוחות טובה יחסית לקטגורייה.

 

בטיחות:4 כוכבים במבחן ריסוק EURONCAP

 

עלויות האחזקה: צריכת דלק 1/10 בממוצע עם מזגן, כולל נסיעות בעיר. הרכב הפגין אמינות כימעט מוחלטת למעט דברים קטנים מאוד, לכן ביקורים במוסך היו בעיקר לטיפולים תקופתיים. הרכב נימצא בקבוצה 2 - כלומר הטסט יחסית זול. לגירסאות דיזל ביטוח יקר בגלל גניבות (מוניות רבות מאוד הן אוקטביה והצורך שלהם בחלפים הוא גדול).

 

מה צריך לבדוק לפני הקנייה: לבדוק את תקינות כל הגדג'טים, במיוחד חלונות חשמל. לבדוק תפקוד תקין של גיר.

 

בעד: רכב יחסית לא יקר, בטיחותי, אמין, חסכוני בצורה סבירה בדלק, תא מיטען ענק - ללא תחרות בקטגורייה (חוץ מסטיישינים, אבל יש גם גירסת סטיישין לאוקטביה): מאוד פרקטי למשפחה. גם אחרי 10 שנים פלסטיקה לא מקרקשת.

אלפי נהגי מוניות לא טועים ולוקחים אוקטביה בגלל אמינות (המכוניות האלו עוברות בארץ על מנועי דיזל מקוריים מעל 500,000ק"מ).

 

נגד: קצת צפוף ליושבים מאחור. נסיעות ארוכות עם 3 מבוגרים מאחור - חוייה שכדאי לוותר עליה (מניסיון על מוניות אוקטביה שמשמשות להסעות לעבודה). מנוע 1.6 חלש לאיזורים הרריים ולא מומלץ לאנשים שנוסעים נסיעות ארוכות לעיתים קרובות (רועש).

 

הדגם המומלץ ביותר: למשפחה אני חושב שדגם בנזין 1.6 מומלץ מאוד. רכב סה"כ אמין ביותר, חסכוני, נוח, תא מיטען ענק. רכב פרקטי - מעולה לנסיעות יומיומיות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

דגם המדובר: GMC יוקון 4 דלתות בנזין 5700

 

מפרט טכני: הרכב מצוייד במנוע V8 שברולט סמול בלוק. מנוע ברזל עם ראש ברזל, טיימינג פוש רוד עם גלגל שיניים. הדגם שלי בעל הזרקה רב נקודתית VORTEC עם 255 סוסים.

 

מפרט איבזור: הגה כוח, נעילה מרכזית, מראות חשמליות, כיסא נהג חשמלי, פתיחת תא מטען חשמלית, כיבוי אורות בסאלון עם השהייה, מראה אחורית עם חיישן נגד סנוור ומצפן. שילוב הנעה כפולה והילוך כוח חשמליים.

יש לי אבזור נוסף שמותקן מקומית: הגבהה, מיגון תחתון, פנסי ערפל, כננת, וו גרירה, בולמים פנאומטיים עם קשיחות משתנה (רנצ'ו למי שמכיר, דבר מאוד פרקטי! ניתן להקשיח בולמים עד רמה שבסיבובים עם מהירות הרכב לא נוטה הצידה), הגבהה 3", נעילת דפרנציאל אחורי פנאומטי, מוטות פיתול מחוזקים.

 

נהיגה: הגה קל מאוד, לא ממש מתקשר אבל קל מאוד להתרגל אליו. הילוכים ארוכים מאוד באוטומט, אך הרכב זריז להפליא בזינוק מהמקום ותמיד אפשר לקבל כוח זמין כשרוצים. הרכב הזה לוקח ברמזור כמה רכבים נחמדים למדי (לא רכבי ספורט, זה עדיין רכב שטח עם משקל עצמי כולל תוספוץ שעובר 2500ק"ג). תענוג לשבת גבוה ולראות רחוק, לרכב הזה נותנים כבוד על הכביש. יחסית לגובה ולמשקל אחיזת כביש שלו ממש נחמדה. הרכב נוח ומאוד מרווח, אחרי נסיעות ארוכים לא מעייף. סאונד של המנוע זה פשוט תענוג - V8 נשמע מדהים בכל טווח עבודה.

 

עלויות האחזקה: מלבד אחזקה שוטפת (טיפולים) הרכב לא דרש פעולות אחזקה מכניות - יוצר רושם שזה הרכב האמין ביותר שאי פעם היה לי. מבחינת פחחות המצב קצת פחות טוב ודרש לסדר מאט חלודות על הגג ויש עוד מקום אחד שממתין לפחחות כזו. מחירי טיפולים סבירים למדי - עשיתי טיפול גדול כולל החלפת כל הנוזלים ופילטרים.

 

מה צריך לבדוק לפני הקנייה: לבדוק חלודות בראש וראשונה.

 

בעד: מרווח, נוח, בעל זכות קדימה בכביש. הרכב מאוד כיפי לשיוט למרחקים גדולים, נוסע על סל"ד נמוך מאוד.

 

נגד: צריכת דלק, קשה לתמרן ברחובות צרים.

 

הדגם המומלץ ביותר: ממליץ על הדגם כמו שיש לי בנזין 5700. יש גם דגמים בנזין 7400 ודיזל 6500.

 

תמונה: attachment.php?attachmentid=227262&d=1295119570

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4754 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...