Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם סוזוקי SX4


Ahbarony
שימו לב! השרשור הזה בן 4612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב.

כל זאת היה לפני שנה ונראה כאילו רק אתמול. טיפול שנתי בוצע, רישוי שנתי שולם. הגיע זמן לסכם.

אחרי שנה ו12500 קילומטר רגשותי מעורבים. מצד אחד היו הרבה רגעים שהיא הייתה הכי מתאימה למשימה של תמרון טכני בג'ונגל של גוש דן, כולל רחובות צרים של איזור תעשיה המסגר, חניה מוסדרת על מדרכות גבוהות ברמת גן, פרסות ברחובות ללא מוצא של פתח תקוה ושבילים לא סלולים בראשל"צ. את כל אלה היא עברה ללא היסוס ובצייתנות מופתית. לפוקוס שקדמה לה היה הרבה יותר קשה באותם התנאים.

היא נוחה כמו נעלי בית. כמעת ולא מרגישים אותה בנסיעות ליליות לכוון הבית. היא לא מתערבת, לא מפתיעה ולא מנסה להכתיב. בשנה שיש לי אותה היא הייתה פעם אחת במוסך כדי לחזק את הבורג של מראה ימנית שהשתחרר קצת. יותר מזה אין לה כל געגוע לידו של מכונאי. כל כפתור נמצא בדיוק איפה שצריך ויש אפילו כמה גימיקים נחמדים בדמות כניסה והתנעה בלי מפתח, שליטה על רדיו מהגה מצופה עור ועוד כל מיני שטויות שאין ברכבים רגילים בקבוצת מחיר. למרות שגימור פנימי ופעולה עצבנית של חלונות חשמל לא מתקרבת לפוקוס או מגאן שקדמו לה.

אני חייב להסכים שהיא מכונית מאוד פושרת ולא כל כך מתאימה לחובב הז'אנר. באופייה סוזוקי דומה לאישה פולניה אחרי 15 שנות נישואין. היא עדיין נראת טוב, יודעת לעשות כל מה שצריך, אבל עושה את זה בחוסר חשק מוחלט ומבלי לענג את בעליה.

אני לא מדבר על מנוע. הוא בסדר גמור, ואחרי איזה 8 אלף קילומטר נהיה אפילו זריז ומגיב יפה. גם הגיר לא נופל בבורות שלוחצים. הגלגלים הגדולים שנועלים ברידגסטון ER300 מצוינים עושים עבודה בשיכוך מהמורות די יפה.

אבל... היא לא אוהבת "חריגים". היא לא אוהבת לזרוק זנב ולהחליק קצת או להכנס לפניות קצת יותר מהר. היא לא תעשה שטויות אבל תזהיר מראש שהיא לא אוהבת את זה. היא לא אוהבת שלוחצים אותה עד הרצפה, היא תצרח בעצבים ולבסוף תועיל בטובה לתת קיק. (מעדיפה שאני אעשה את זה ביד(ית הילוכים) ולא ברגל.

היא אלכוהוליסטית לא קטנה, אבל מי אמר שחיים איתי בתנאי מרכז העיר של תאוצה ובלימה כל 150 מטר יהיו קלים למכונית אחרת?

לסיכום. רגשותי כלפיה מעורבים. מצד אחד הייתי מוכן למכור אותה. מצד שני לא מצאתי משהוא יותר טוב. (אני עדיין מחכה לפולו TSI). אני בהחלט רוצה להכנס לתל-אביב רק איתה. אבל משום מה אני מוצא את עצמי תוקף מחלף גלילות או גנות או סתם יוצא לסיבוב בלילה גשום כאשר אני נוהג ב B4 שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי היא אוכלת בין 8 ל9 קילומטר לליטר בתנאים עירוניים טהורים. בכביש זה יורד לכוון 12-13, אבל אני משתדל שלא לצאת איתה לכביש.

זה בערך מה ששילמתי לפני שנה במבצע הוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה. נהניתי - ואהבתי את הכנות.

 

אגב, את אותה יחידת כח TSI תוכל לקבל בחודשים הקרובים גם באיביזה ובפאביה במחיר זול משמעותית - ולפחות במקרה של האיביזה, גם בשילוב עיצוב מעניין יותר, בעיקר בפנים.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום קצר ולעניין, לדעתי אם אתה חובב רכב והאוטו לא ממש מוצאה חן בעיניך ויש אפשרות להחליף אז באמת צריך.

באמת שווה לנסות את הפולו החדשה.

אישית אני לא מכיר את הרכב מקרוב, אבל העיצוב דווקא מעניין וקצת שונה מאחרות.

רכב נחמד לעיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הסיכום.

תחושותיי מהרכב היו קצת שונות משלך. כאיש גדול מצאתי את ה SX4 האצ'בק נוחה מאוד, בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה ומושבים רכים ורחבים-אך-תומכים. הצלחתי להוציא אותה משלוותה מפעם לפעם, אבל זו בהחלט לא משימה קלה ולמרות גובהה היא "יושבת" טוב על הכביש. ההגה שלה חשמלי ואנמי להחריד אך בעל משקל טוב ומשרה בטחון. תיבת ההילוכים שלה עושה עבודה מצויינת, אם כי לא אהבתי את הזריזות בה היא מורידה הילוך בכל לחיצה קטנה על הגז (בניגוד למה שאתה רשמת). צריכת הדלק שלה לאורך 10,000 ק"מ הייתה מכובדת ביותר ועמדה על למעלה מ 1:14 (מדוד, לא לפי מחשב הרכב האופטימי) אם כי רוב נסיעותיי היו בינעירוניות. צריכת הדלק הטובה ביותר שהשגתי עמדה על 16.5 ק"מ\ל' כולל נסיעה עם מזגן חצי מהזמן.

 

הדבר שהכי לא אהבתי בה היה את מגבלת שדה הראייה בנסיעה לאחור. זה פשוט היה בגדר הימור \ שיטת נהג המשאית. לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי יוצא מהרכב בזמן חנייה או פותח דלת כדי לראות מה הולך בצדדים. אולי זה בגלל שפחדתי על "אוטו חדש" ואולי סתם הייתי צריך להתרגל אליה יותר.

 

סה"כ לדעתי מדובר ברכב ממש לא רע ופחות שגרתי מהמשפחתומטיות האחרות בשוק. תנוחת הנהיגה הגבוהה והמיני-ג'יפונית מאוד קסמו לי והיא לא נופלת ברמת האבזור והבטיחות מרוב המשפחתיות בשוק. הגרסה הנוכחית משווקת עם מנוע חזק וחסכוני יותר ועם ציון ירוק נמוך (5) תוספת של ארבעה בלמי דיסק ו ESP.

בשורה התחתונה, במחיר של סופר מיני רגילה מקבלים סופר מיני מגודלת ומאובזרת למשעי שבאה מבית טוב, עסקה לא רעה בכלל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר. מדהים כמה התרשמויות שלנו שונות. מכל החסרונות בחיים לא הייתי מעלה על הדעת לדבר על ראות לאחור. אולי כי יש לי חיששנים?:lol:

 

אלקס. אין בינתיים פולו TSI למבחן. אולי בעוד חודש.

KODOZ . מזל שיש לי עוד רכב שבהחלט מספק את הצרכים וחדוות נהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

SX4 5 דלתות גימיקים נחמדים גלגלים קלים, נעילת דלתול ללא מפתח וכו'

מעניין, שנה אחרי (פחות 10 ימים), אף אחד לא הזכיר את :

1. המשולש A בין השימשה הקדמית לדלת ביחוד בצד שמאל המסתירה חלק משדה הראיה ביחוד בפניה שמאלה וכניסה לצומת.

2.החלפת הילוכים עצבנית לאחור בעליה מעבר להילוך גבוה יותר וחוזר חלילה (במאזדה 3 רכב שני שלי לא נתקלתי בבעיה כזו), כן אני חיפאי ואצלנו הכל עליות.

3.צריכת הדלק הממוצעת בעיר לפי המחשב 9.5 ליטר /ק"מ בפועל 7.5-8 ק"/ ליטר.

4.אפשר לצאת ממכונית מונעת ללא כיבוי המנוע להתרחק לחלוטין והמנוע לא נכבה. אם מתחלף הנהג ולנהג השני אין מפתח בכיסו או בתיקו הוא עדיין יכול לנסוע ולכבות את המנוע אולם לא יוכל לנעול את המכונית וגם לא להתניעה מחדש (נקווה שלא יצא מהעיר).

5.לפעמים אני נתקל בבעיה שהנעילה האלקטרונית לא פועלת (דלת לא נפתחת למרות שאני ליד הדלת

6.עכשיו אני לפני טיפול ראשון מישהו יודע מהי עלותו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפצת השנה :shock: למה שלא תפתח פוסט בפורום הטכני/תבצע חיפוש בפורום לגבי סעיף 6?

שנית, אם אנו כבר עוסקים בזאת-ahbarony, האם הרכב עדיין ברשותך או נמכר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הסיכום.

תחושותיי מהרכב היו קצת שונות משלך. כאיש גדול מצאתי את ה SX4 האצ'בק נוחה מאוד, בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה ומושבים רכים ורחבים-אך-תומכים. הצלחתי להוציא אותה משלוותה מפעם לפעם, אבל זו בהחלט לא משימה קלה ולמרות גובהה היא "יושבת" טוב על הכביש. ההגה שלה חשמלי ואנמי להחריד אך בעל משקל טוב ומשרה בטחון. תיבת ההילוכים שלה עושה עבודה מצויינת, אם כי לא אהבתי את הזריזות בה היא מורידה הילוך בכל לחיצה קטנה על הגז (בניגוד למה שאתה רשמת). צריכת הדלק שלה לאורך 10,000 ק"מ הייתה מכובדת ביותר ועמדה על למעלה מ 1:14 (מדוד, לא לפי מחשב הרכב האופטימי) אם כי רוב נסיעותיי היו בינעירוניות. צריכת הדלק הטובה ביותר שהשגתי עמדה על 16.5 ק"מ\ל' כולל נסיעה עם מזגן חצי מהזמן.

 

הדבר שהכי לא אהבתי בה היה את מגבלת שדה הראייה בנסיעה לאחור. זה פשוט היה בגדר הימור \ שיטת נהג המשאית. לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי יוצא מהרכב בזמן חנייה או פותח דלת כדי לראות מה הולך בצדדים. אולי זה בגלל שפחדתי על "אוטו חדש" ואולי סתם הייתי צריך להתרגל אליה יותר.

 

סה"כ לדעתי מדובר ברכב ממש לא רע ופחות שגרתי מהמשפחתומטיות האחרות בשוק. תנוחת הנהיגה הגבוהה והמיני-ג'יפונית מאוד קסמו לי והיא לא נופלת ברמת האבזור והבטיחות מרוב המשפחתיות בשוק. הגרסה הנוכחית משווקת עם מנוע חזק וחסכוני יותר ועם ציון ירוק נמוך (5) תוספת של ארבעה בלמי דיסק ו ESP.

בשורה התחתונה, במחיר של סופר מיני רגילה מקבלים סופר מיני מגודלת ומאובזרת למשעי שבאה מבית טוב, עסקה לא רעה בכלל.

 

איתמר.

 

אם אתה מתלונן על הראות ברברס ברכב כלשהו אני מסיק שלא ניסית לאון מהצורה האחרונה אף פעם :lol:

בלאון באמת יכול להכנס נהג משאית ולהיות בשוק (בלי לצפות לראיה של מכונית) :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוואי - אני מניח שהרכב שלך הוא מדגם 2010 - שלו מנוע שונה מזה של הדגמים הקודמים. גם אני גר בחיפה, ואצלי SX4 דגם 4 דלתות עם מנוע 120 כ"ס) צורך, לפי מחשב הדרך 10.5 ק"מ לליטר ולפי חישוב אמת בין 9.5-10 ק"מ לליטר. זאת לעומת 1:8 במאזדה 3 של אשתי. ד"א - הסוזוקי גם סוחב יותר טוב מהמאזדה, ובמאזדה אני נזקק די הרבה לטיפטרוניק בעליות אם איני רוצה לטפס בסל"ד מוגזם.

לגבי שאר ההערות שלך - קורה A לא גרועה מזו של המאזדה, ככל הנראה כיום הקורות יותר עבות בשל הגנת התהפכות.

החלפת ההילוכים חלקה וצפויה. צריך להעיר שהנהיגה שלי מאוד רגועה, יתכן שרגל ימין שלך יותר עצבנית. עד היום לא נתקלתי בשום בעיה בנעילה האלקטרונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה, אבל בבקשה להבא תעשה רווח גדול (של שורה) בין הפסקות, יותר טוב לעיני הקוראים, אני התאמצתי (ברוב המקרים אני מאבד סבלנות).

 

"באופייה סוזוקי דומה לאישה פולניה אחרי 15 שנות נישואין".

 

במשפט הזה אמרת הכל.

 

 

כמו שכבר אמרת בקטע, זה רכב עירוני, זול, חמוד, אמין, עושה את העבודה.

 

אבל לא הייתי יוצא איתו לכבישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...