Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס 2009-סיכום ריקול וחצי שנה.


matanfr
שימו לב! השרשור הזה בן 5168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

כפי שאתם יודעים,טויוטה פרסמו ריקול,שהיאריס שלי נפלה בו.

נסעתי עם חברתי (שגם בעלת יאריס 2008) למוסך "רלקס" באשדוד,לביצוע הריקול.

 

ביצוע הריקול לקח כחצי שעה.לפני הריקול,דוושת הגז חזרה למקומה אבל באיטיות מורגשת.

אחרי הריקול,הדוושה מאוד קפיצית והרכב מגיב יותר טוב ממה שהיה מגיב.הבדל של שמיים וארץ.

 

בנוסף,בוצעה בדיקת בלמים שהעלתה חריץ בכרית הבלימה בגלגל שנמצא בצדו האחורי של הנוסע שליד הנהג.

ניתנה לי האופציה לשנות את זווית הכרית (??) אך העדפתי שלא יגעו בה.הסבר המוסך-יתכן שנכנסה אבן קטנה שגרמה לחריץ בכרית.

 

בעצתו של חבר הפורום איתמר בוצעה החלפת שמן חצי שנתית לשמן חצי סינתטי 10w-30.ההבדל בנסיעה אחרי החלפת השמן היה מנוע חרישי הרבה יותר (לא ששמעו אותו ממקודם!) והרכב הגיב להאצות ללא שום קושי.באמת שיפור ניכר.

 

בנוסף,ניתנה לי האפשרות במוסך להביא להם שמן ביוזמתי,והם יחליפו לי אותו ללא פגיעה באחריות (אך ורק אם השמן עומד בתקנים של טויוטה).השמן שנבחר (שוב,בעצת הפורום) הוא ROYAL PURPLE סינתטי 10w-30.

אם יש למישהו המלצות נוספות בנוגע לטיפולים,תוספות ושמן,אשמח לשמוע.

 

ולסיכום החצי שנתי:

הרכב בבעלותי מאז אוגוסט 2009,שבמהלכם נסע 4550 ק"מ עד הריקול.אני נהנה מכל שנייה ממנו ומעדיף לנהוג בו.

הסיבה לקילומטרז' הנמוך הוא שיש ברשותי רכב מהעבודה לשבועיים בחודש והוא זה שמבצע את הנסיעות הכבדות.:twisted:

הרכב מאוד חסכני בדלק (אני מקפיד בנהיגה עם הרכב לא לעבור את ה 88-90 קמ"ש בנסיעה בין עירונית ולא לעבור את ה2200 סל"ד).

 

יתרונות:

1.הרכב חסכן בדלק בצורה נהדרת.אני מבצע ליטר ל18 בנסיעה על מצב ידני.אני עובר למצב רובוטי אך ורק כשאני תקוע בפקק ואין לי כוח לשחק עם ההילוכים.

2.שדה ראייה רחב כי הקונסולה המרכזית נמצאת לא מול הנהג אלא טיפה בצד.

3.הרכב מאוד מרווח לנוסעים ויש בו מרחב פנימי מאוד גדול.

4.הגה חשמלי מגיב נהדר.

5.הרכב מאוד מרגיש "בוגר",לא מיועד להאצות ותחרויות "למי יש יותר גדול" ברמזורים האדומים.

6.רכב זריז מאוד,מתמרן היטב בעיר ואפילו הצלחתי לגנוב איתו חנייה לכמה ממתינים עם ביש מזל.

7.תיבת הילוכים עם 6 הילוכים שמאפשרת להגיע להילוך הכי גבוה במהירות סבירה וכך לחסוך בדלק.

8.יפנית,1300,אמינה.. (ואני לא מתכוון להתחיל פה שוב את הויכוח מי יותר טובה-אירופאית או יפנית).

 

 

חסרונות:

1.התיבה הרובוטית שלו גורמת לפעמים להרגיש שאתה נמצא על דבשת של גמל במידה ואת לא מוריד את הרגל מהגז בזמן החלפת ההילוך שהתיבה מבצעת.במיוחד מורגשת בפקק.צריך להתרגל אליה ולנהוג כמה שעות טובות עד שתופסים את ההעברה ואז לא מרגישים את ההחלפה.

2.תא מטען קטן-צריך להתעסק עם המושבים של הנוסע כדי לתת יותר נפח.כרגע נכנסים שם 2 תיקי צד.

3.ירידת ערך עקב הריקול והתיבה הרובוטית.

4.עודף פלסטיקה ברכב.נותן קצת תחושה זולה כשמתסכלים פנימה.

5.חוסר אבזור-הרכב מגיע עם 4 כריות אוויר במקום 7 (לטיפולם של 120 חברי הכנסת שלנו,שהגיע הזמן שיחוקקו חוק שכל רכב שנבחן ב ENCAP צריך להיות מיובא לפה עם כל התוספות שאיתן הוא נבחן!).

6.חלונות חשמליים רק לנהג ולנוסע לצידו.כל שאר הנוסעים-מפתחים שרירי ידיים :evil:

 

עלויות:

עלות ריקול דוושת גז-חינם:twisted:

עלות החלפת השמן-250 ש"ח.

עלות בדיקת הבלמים במכונת BOSCH-70 ש"ח.

סה"כ נזק 320 ש"ח.

 

לסיכום,

ברצוני להודות לפורום הנכבד ולחבריו שאפשרו לי לצלוח את התקופה של ההרצה הראשונית עם הרכב,ובמיוחד לרפי,בני ואיתמר על העצות המועילות בנוגע לשמן המנוע ולהחלפות והטיפולים,ועל ההמלצות למוסכים.

 

כמו כן,ברצוני להודות למוסך "רלקס" באשדוד ובמיוחד למאיה שהיתה לה תשובה לכל שאלה ועזרה בשמחה בכל בעיה.זהו הביקור הראשון שלי במוסך הנ"ל (והספקתי לבקר בעוד מוסכים במהלך חיי עם הפורד פיאסטה המשפחתית) ובאמת התרשמתי לטובה מהיחס החם.

Xבצי1.jpg

Xבצי2.jpg

Xבצי3.jpg

Xבצי4.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין על גיר רובוטי!

 

ומה זה רכב שנת 2009 בלי חלונות חשמל?

 

1-0 לאירופאיות 8)

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הגיע עם 2 חלונות חשמל-אחד לנהג ואחד לנוסע שלצידו.

הוספת עוד 2 חלונות היתה כרוכה בתשלום נוסף שלא היה מבחינתי בתכנון והעדפתי לא לרכוש גם מכיוון שלא רציתי שיתעסקו עם הרכב מבחינה חשמלית יותר מדי.

ד"א-פז'ו הבאה בתור לריקול,ואולי גם סיטרואן ורנו (שלא רואה מוסך:twisted:)

מכיוון שהן רכשו את אותה דוושת גז כמו טויוטה מחברת CTS...:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה מתפאר בזה?

כאשר הרכבים נמצאים בצומת מולי ויש לי חנייה פנויה בפנייה ימינה ולהם יש אדום בפנייה שמאלה,אז כן-אני מאוד מתפאר בזה.:evil:

עוד הערות לפני שבודקים סיטואציות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין על גיר רובוטי!

 

ומה זה רכב שנת 2009 בלי חלונות חשמל?

 

1-0 לאירופאיות 8)

 

גם בפונטו רק 2 חלונות :-(

למרות שנראה לי זה השתנה באיבו החדשה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הגיע עם 2 חלונות חשמל-אחד לנהג ואחד לנוסע שלצידו.

הוספת עוד 2 חלונות היתה כרוכה בתשלום נוסף שלא היה מבחינתי בתכנון והעדפתי לא לרכוש גם מכיוון שלא רציתי שיתעסקו עם הרכב מבחינה חשמלית יותר מדי.

ד"א-פז'ו הבאה בתור לריקול,ואולי גם סיטרואן ורנו (שלא רואה מוסך:twisted:)

מכיוון שהן רכשו את אותה דוושת גז כמו טויוטה מחברת CTS...:evil:

 

4500 ק"מ זה בדיוק חודש וקצת אצלי , מה כבר אפשר להסיק מזה ?

 

ולגבי העובדות, פזו סיטרואן נקראו לריקול מיידית אחרי שטויוטה (אשר מרכיבה את ה C1 וה 107)הכריזה שגם האיגו בעיתית.

לגבי רנו - לא עשתה שימוש בדוושה הנ"ל ואין שום ריקול לאף אחד מדגמי רנו.

 

מה לעשות, צריך לדייק בעובדות.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין על גיר רובוטי!

 

ומה זה רכב שנת 2009 בלי חלונות חשמל?

 

1-0 לאירופאיות 8)

 

בפיג'ו 207 Trendy (רמת הגימור הבכירה, שעולה 109,000 שקלים) אין חלונות חשמל מאחורה.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה יותר מדי מה להסיק מהחוות דעת הזאת.

נסעת בשנה וחצי 4500 ק"מ, שזה מה שאני נוסע בחודשיים.

אפילו לא עשית טיפול עדיין.

 

ככה שאמינות אי אפשר לבדוק.

וגם לא עלויות אחזקה.

 

בנוגע לנהיגה, לא ראיתי ממש פירוט האם הרכב מהנה לנהיגה.

 

מבחינת אבזור, זה מתחת למה שהייתי מוכן לקבל היום ברכב חדש.

 

בכל מקרה, אני שמח שאתה נהנה מהרכב.

 

והתיבה הזאתי חרא, חבל על כל ניסיונות השכנוע של "צריך להתרגל וכו'" היא פשוט לא טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצוע הריקול לקח כחצי שעה.לפני הריקול,דוושת הגז חזרה למקומה אבל באיטיות מורגשת.

אחרי הריקול,הדוושה מאוד קפיצית והרכב מגיב יותר טוב ממה שהיה מגיב.הבדל של שמיים וארץ.

 

 

יתרונות:

5.הרכב מאוד מרגיש "בוגר",לא מיועד להאצות ותחרויות "למי יש יותר גדול" ברמזורים האדומים.

6.רכב זריז מאוד,מתמרן היטב בעיר ואפילו הצלחתי לגנוב איתו חנייה לכמה ממתינים עם ביש מזל.

 

מה שאתה מספר על הדוושה מאוד מדאיג מבחינה מערכתית. ניסית לטפל בזה לפני שהודיעו שזו בעיה סידרתית?

 

5+6 שלך לא עושים היגיון ביחד, אבל אני שמח שאתה מרוצה מהרכב. (ואם מישהו ממילא מחכה ברמזור אני לא מבין איך זה נקרא לגנוב בזריזות חנייה, אבל שיהיה).

 

ותודה על הדיווח.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לקוח טויוטה מרוצה! :-D

אני שמח שאתה מרוצה מהטיפול ומרגיש שיפור בעבודת המנוע לאחר החלפת השמן. לדעתי עשית בחירה מצויינת.

לא הבנתי מה זה "סדק בכרית בלם" (WTF איז כרית בלם?) ולא רשמת אם עשית משהו בנידון. אחרי 4.5K ק"מ עם רכב חדש זה נשמע לי קצת חארטה.

 

יופי של סיכום, קצר וקולע :-P

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CX25GTI-בנוגע למה שרשמת,מקבל את התיקון.רציתי להדגיש שהיו עוד חברות ענק שנפגעו מהדוושה ולא רק טויוטה.רציתי רק להדגיש שטויוטה היא הסנונית הראשונה והעובדה שהיא לקחה את העניין כל כך ברצינות גרמה לחברות אחרות ללכת בעקבותיה.

 

CITROEN VISA-הוצאת לי את המילים מהפה :twisted:

 

Nakamichi-כוונתי העיקרית בפתיחת השרשור היא לא היתה לספר איך האמינות כשהרכב כמעט לא נסע על הכביש במהלך חצי שנה אלא לספר איך בוצע הריקול ומהי ההרגשה הכללית אחרי כדי שיבינו ש"השד לא נורא כל כך" לפני ואחרי הריקול.מן הסתם כשיגיע המועד לטיפול וגם אצבור קילומטרז',אוכל יותר לדווח בפירוט על הרכב בנוגע לכל שאר הפרמטרים שציינת.

 

bar72-לא ניסיתי לטפל בעניין לפני שהודיעו על הריקול,מכיוון שלא ראיתי את הבעיה..מבחינתי הדוושה תפקדה איך שצריך,האיצה ולא נתקעה.הנהיגה ברכב של חברתי,(ולצורך הדיון גם ברכב המבחן בסוכנות) וברכבי שלי שכולם מאותו הדגם היא זהה מבחינת ההאצה ולא חשתי שום הבדל בדוושה..ובנוגע ל5+6 שלא עושים הגיון,כוונתי היא שהרכב מאוד זריז בעיר ומאוד קל לתמרון,וקל לתפיסת חניות עקב הגודל שלו והאפשרות לעבור לידני ולהאיץ כשצריך.

 

איתמר-ה"סדק" בכרית הבלם (או איך שקוראים לזה) נוגע לדסקית הבלם החדשה.המוסכניק הוריד את כל 4 הגלגלים והראה לי את דיסקית המתכת של בלם הדיסק (או כנראה איך שקוראים לזה).הוא הראה לי שיש חריץ מעגלי שעובר בכל הכרית (ולא עבר באף כרית אחרת) והסביר לי שכנראה זה מאבן קטנה שנכנסה ולכן נגרמות החריקות בבלימה במהירות נמוכה עד 40 קמ"ש.

הוצע לי לשנות טיפה את זווית הכרית (ואני מודה-עד עכשיו אני לא יודע איך עושים את זה אם בכלל) אך העדפתי לא לגעת בכלום ופשוט להמשיך לנהוג.וכפי שרשמתי-אחרי שניקו לי בלחץ אוויר את הדיסקיות הללו ויצא ים של אבקה,הרכב בלם ללא שום רעשים,וכנראה הצטברות אבקת הבלם היא זו שגרמה את החריקה הנ"ל.

 

חברים,כשפתחתי את השרשור הזה אחת המטרות שלי היתה להראות שהעניינים נופחו והוצאו מהקשרם בנוגע לדוושה הזו ואמינות של טויוטה בכלל.אני חושב שהתקשורת הישראלית ניפחה מעל ומעבר את העניין הנ"ל כדי לעשות רייטינג.

אחרי הריקול הזה אני מרגיש שהדוושה עושה את תפקידה (כמו בעבר!!) והיא מגיבה כמו שצריך.כנהג שהרכב הבלעדי שלו היא היאריס ונהג ועדיין נוהג על כמה 2 שנתונים ממנה (הרכב שלי ושל חברה שלי),אני רוצה להדגיש (מחוויה אישית שלי!) שלא ראיתי הבדל בתפקוד דוושת ההאצה ב2 הדגמים עד לריקול!

כך או אחרת,אני מאמין שמהריקול הזה טויוטה תרוויח בענק,ושאר החברות יפסידו.מבחינתי כלקוח,זה רק חיזק את התדמית של החברה.

אני בטוח שמעכשיו כל חלק ייבדק ב7000 עיניים ולא ב7 עיניים,והאמינות של הרכב והחברה תשוקם ועוד למעלה מזה-אתם פשוט לא מבינים ערכה של התנצלות בתרבות היפנית.אני חושב שטויוטה אחרי תקופת התאוששות קצרה תיקח את המקום הראשון שוב בהובלה ותספק עוד הרבה רכבים עם אמינות עוד יותר טובה ממה שהיתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי יתן והקורולה הבאה תגיע עם גיר אוטומטי חדשני או רובוטי נורמלי!, אמן !.

 

דבר עם נשיא טויוטה,נראה לי שבגלל הפדיחה שלו הוא יתחיל לחלק את האימייל שלו באופן אישי למי שמעוניין להזמין רכב..).עד כדי כך ההתנצלות היפנית יכולה לעבוד שעות נוספות :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5168 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...