Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לניסן טראנו ארוך


לוזון
שימו לב! השרשור הזה בן 5182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי ניסן טראנו ארוך האם יש למישהו ניסיון עם הרכב בשטח מבחינת עבירות וביצועי שטח ?

והשאלה השניה עד כמה משפיע בשטח צמיג שהוא 100% שטח ? ובכלל איך הרכב ככלי שטח? תודה רבה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי במשפחה טראנו כבר 6 שנים שנת 96 , רכב פשוט מעולה.

העבירות שלו בשטח היא טובה+ בזכות הנעילה LSD בסרן האחורי. תזהר מהמתלה הקדמי הוא לא אוהב כשמתעללים בוא על אבנים. שטח טכני קשה עם בולגרים גדולים קשה לו בגלל המתלה הקדמי שלו.אך בשטח לדוגמה חורשן הוא עולה את רוב העליות בלי יותר מידי בעיות ,בבוץ עם צמיגי שטח טובים לדוגמה אני עם GEOLANDER MT ביער חדרה רוב הזמן נסעתי כאשר החבר'ה ישבו עמוק בבוץ .הLOW שלו הוא טוב . בלימת מנוע בLOW טוב מאוד.

צמיג 100% שטח אכן משפרים מ-א-ו-ד את היכולת שלך לנוע בבוץ ,אבנים או דיונות .

 

 

רוסלן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שצמיגי שטח משפרים את האחיזה בשטח, אך יש להם מחיר גבוה על הכביש בדמות רעש, צריכת דלק, נוחות ואיפלו קושי באיזון.

אני הייתי הולך על 50/50 (שגם זה לא להיט בכביש)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BF AT- הכי טוב הכי יקר

צמיג AT מעולה מכל הבחינות כמעט- רעש, אחיזה ברטוב, שטח, ועמידות

לא נראה לי שיש לך צורך בצמיג MT

היו: CJ5, CJ6, סמוראי, גולף קבריו, טראנו, פרוזה, סופה, אונימוג, דיפנדר, דיסקברי

ועכשיו עו דיפנדר.... קשה להיגמל מהרגלים רעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, אם אפשר הסבר על איזה LSD מדובר, כי ממה שידוע לי אין שום בקרות לניסאן טראנו (אשמח להתבדות גם אני מחזיק בגאון בטראנו).

 

לגבי צמיגים:

צמיג MT יתן לך יתרון בבוץ, בדיונות הוא יגרע לך, בסלעים הוא לא לפה ולא לפה, אבל בכביש הוא יעלה לך צריכת דלק (שגם ככה לא להיט) ויגרום לרעש יתר בתא הנוסעים.

עשה את השיקולים שלך מול השימושים וקח לך החלטה על מה כדאי ללכת.

אני אישית עם 50/50 של דאנלופ, מרוצה מאוד גם בשטח גם בכביש.

יש לציין כי לא הרגשתי שום שינוי על הכביש עם המעבר מצמיג HT (כביש רגיל) לצמיג AT (חציחצי).

 

כמו כן אציין ואוסיף את שכבר נאמר לגבי המתלה הקדמי, אשר בנוי כמו מתלה קדמי של רכב רגיל ולא כמו ג'יפ (מתלה נפרד, לא סרן חי) מה שהופך אותו להרבה יותר פגיע ואותי אישית מפחיד בכל מכשול קטנטן (אני רגיל לג'ימני שאפשר להתעלל בו קשות והוא לא נשבר).

 

לגבי היכולות שטח אני לא מגיב, כי בגדול אני עשיתי עם הרכב טיול אחד רציני, כל השאר חוף ים וקצת דיונות לפעמים.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון עם טרנו בדרום.

הופתעתי מהיכולות שלו.אך חשוב מאד להבין - אתה צריך להחליט למה אתה מייעד את הטרנו שלך .

במידה ואתה מחפש קצת יותר משבילים ואתה רוצה לאתגר את עצמך ואת הטרנו אז רצוי שתתחיל להשקיע קודם כל במיגונים.

צמיגים מוסיפים המון והם נורא יעלים - אם הם מתאימים לאופי השטח שבו הם נוסעים.

אני מניח שהטרנו גם משמש אותך ליום יום אז כדאי ללכת יותר בכיוון של 50\50 - לפחות בשלב הזה.

חשוב גם שתדע שיש לטרנו מגבלות ולא כדאי שתעבור אותם כדי שלא תגרום נזקים לטרנו ולך (בעיקר שיפועיי צד שהם הצד החלש של כל הגי'פים האלה )

הילוך כוח הוא דבר חשוב (LOW) וצריך ללמוד מתי ואיך להשתמש בו.

הערה לגבי הר חורשן שהוזכר פה, לדעתי העלייה הגדולה נקראת ההעליה של הבקטה או משהו כזה.עצה שלי - אל תתקרב לשם עם הטרנו. זאת דוגמא למגבלה של הרכב שאתה לא רוצה לעבור.

 

 

בכל מקרה בהצלחה,

עדי.

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן אציין ואוסיף את שכבר נאמר לגבי המתלה הקדמי, אשר בנוי כמו מתלה קדמי של רכב רגיל ולא כמו ג'יפ (מתלה נפרד, לא סרן חי) מה שהופך אותו להרבה יותר פגיע ואותי אישית מפחיד בכל מכשול קטנטן (אני רגיל לג'ימני שאפשר להתעלל בו קשות והוא לא נשבר).

.

 

שלום אור,

כיצד העובדה שיש לטרנו משולשים הופכת אותו ליותר פגיע ?

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, אם אפשר הסבר על איזה LSD מדובר, כי ממה שידוע לי אין שום בקרות לניסאן טראנו (אשמח להתבדות גם אני מחזיק בגאון בטראנו).

 

נעילת דפרינצאל LSD (מוגבל החלקה) מזאת אומרת.

זאת לא שום בקרה. זאת פשוט נעילת דפרינצאל שמופעלת אוטומטית לבד כאשר גלגל אחד מבין השניים על הסרן האחורי מחליק.

חשוב לציין שזאת לא נעילה כמו LOCKRIGHT או משו בסגנון שננעלת 100%.זאת אומרת שני הגלגלים על אותו סרן מקבלים 100% מומנט מהמנוע.

LSD זאת נעילה שמעבירה מומנט לגלגל ביחס של 60% עד 80% ואם היא ישנה והאוטו עבר הרבה התעלוליות בשטח אז סביר להניח שהיא מעבירה הרבה פחות או לא פועלת כלל. וחשוב מאוד בזמן טיפול להשתמש בשמן מיוחד בשביל הנעילה נקרא שמן LSD .

 

רוסלן. המשך יום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אור,

כיצד העובדה שיש לטרנו משולשים הופכת אותו ליותר פגיע ?

מתלה נפרד:

חסרונות:המשולשים מחוברים לשילדה בשתי נק' די רגישות ואחת בקצה השני לקינג פין וליד הסרן(גם לא הכי חזק בעולם),כל הנל מצריך תחזוקה ולפעמים גם החלפה:evil::evil:.

הצירייה חשופה(אך מוגנת היטב ע"י המשולש התחתון)לפגיעות של ברזל ותיל וכן שחיקה וגם צריך להחליף לפעמים:evil:

יתרונות: נוחות נסיעה ! יציבות בנסיעת כביש.

 

סרן קשיח (חי):

חסרונות: הנוחות ? היציבות?

יתרונות: כשמו כן הוא, קשיח. ולכן עשוי לכל אורכו (לרוחב הרכב ) מברזל או יציקת ברזל .

מחובר לרכב עם רכיב מברזל שמתחבר לקפיצי עלים מפלדה קפיצית בקיצור קשוח ועמיד.

הציריות מוגנות ע"י שרוולי הסרן ובנוסף טבולות בשמן(ז"א שאם הלכה צירייה כזאת זה יהיה בגלל הזנחה (מחזירי שמן)

או התעללות לשמה ברכב.

במצב רגיל הרבה פחות תחזוקה והחלפה

מי שעושה טעויות משלם עליהן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתלה נפרד:

חסרונות:המשולשים מחוברים לשילדה בשתי נק' די רגישות ואחת בקצה השני לקינג פין וליד הסרן(גם לא הכי חזק בעולם),כל הנל מצריך תחזוקה ולפעמים גם החלפה:evil::evil:.

הצירייה חשופה(אך מוגנת היטב ע"י המשולש התחתון)לפגיעות של ברזל ותיל וכן שחיקה וגם צריך להחליף לפעמים:evil:

יתרונות: נוחות נסיעה ! יציבות בנסיעת כביש.

 

סרן קשיח (חי):

חסרונות: הנוחות ? היציבות?

יתרונות: כשמו כן הוא, קשיח. ולכן עשוי לכל אורכו (לרוחב הרכב ) מברזל או יציקת ברזל .

מחובר לרכב עם רכיב מברזל שמתחבר לקפיצי עלים מפלדה קפיצית בקיצור קשוח ועמיד.

הציריות מוגנות ע"י שרוולי הסרן ובנוסף טבולות בשמן(ז"א שאם הלכה צירייה כזאת זה יהיה בגלל הזנחה (מחזירי שמן)

או התעללות לשמה ברכב.

במצב רגיל הרבה פחות תחזוקה והחלפה

 

 

ערב טוב,

תשובתך מעניינת אבל יש לי כמה הסתייגויות .

ראשית נתחיל בזה שמה שענית זה נתונים טכניים ( לא מדויקים ) שלא ענו על השאלה ששאלתי.

שאלתי את השאלה בשביל להבין למה אור אמר שהעובדה שיש בטרנו מתלה נפרד מקדימה היא גורמת לטרנו להיות יותר פגיע.שזה דבר לא נכון.

אם אתם חוששים מהציריה שתקבל מכה אז המשולש התחתון יקבל מכה לפניה, סרן מחובר נמוך יותר ממשולש תחתון.

סרן מתחבר לקינג פין\נאבה כשהוא משיק למרכז הגלגל ואילו ציריה ממוקמת בזווית של 22 מעלות(ברוב הג'יפים) ככה שהיא פגיעה פחות וחשופה פחות.

 

אשמח לשמוע את דעתך

עדי,

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...