Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רצועת אלטרנטור - יונדאי סונטה 2000


ADVANT
שימו לב! השרשור הזה בן 5204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר כחודש וחצי נדלקת לי לעיתים המנורה של המצבר.

 

שבועיים לפני התאריך הנ"ל נסעתי למוסך כדי למתוח רצועות (יום לאחר החלפת משאבת מים)

אינני זוכר למה ביקשתי לחזק את הרצועות ( זכור לי בגלל רעש כל שהוא).

 

במהלך התקופה המנורה דלקה לסרוגין ולא היה שום שינוי ברכב.

בימים האחרונים המנורה דולקת כמעט תמיד והחלונות מתקשים לעלות.

 

הלכתי למוסך כדי לבדוק את הנושא - באותו זמן המנורה לא דלקה - המתח היה על 14 ולט וקצת.

לטענת המוסך הרצועה לא מתוחה מידי ולא פחות מידי.

וכדאי להחליף את האלטרנטור כשהוא יהרס - ייתכן שהוא יחזיק לי עוד הרבה (לטענתו)

 

האם כשיגמר לי האלטרנטור - משמע יגמר המצבר - ואז אני יצתרך לרכוש מצבר חדש (72 אמפר קצת יקר ...)

 

כמו כן בזמן החלפת המשאבת מים - הוחלפו מספר רצועות ובניהם הרצועה של האלטרנטור

 

1) איך אני יודע עם הרצועה מתוחה מספיק ? (ניתן לגעת והיא קצת יורדת, ממש קצת)

- האם אני יכול לשחרר אותה או לחזק אותה לבד (יש לי נסיון בהחלפת פילטרים, צינורות מים, וזהו).

 

2) האם יש המלצות לבדוק דברים או פתרון יותר זול משיפוץ אלטרנטור

העלות היא 850 ש"ח כולל שיפוץ ועבודה

 

3) האוטו ימכר למגרש שאני מכיר בעוד כחודש חודש וחצי - AS IS, בחצי ממחיר המחירון. האם מטען מצבר יעשה את העבודה זמנית עד אז?

 

האם אחד משני אלו יעשה את העבודה?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Automatic-12V-Battery-Float-Trickle-Charger-Auto-ATV-RV_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45ed620731QQitemZ300335367985QQptZPersonalQ5fWatercraftQ5fParts

 

http://www.amperel.co.il/products/82443

 

http://www.amperel.co.il/products/122174

 

תודה רבה לעוזרים !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המטענים בקישורים שצירפת שווים לתחת :roll: מטען איכותי שיחזיק זמן רב תוכל לרכוש אצל שוורץ כלי עבודה.

http://www.schwarcztools.com/Default.aspx?m=1

 

או חפש מטען הכי פשוט של בוש שיעשה את העבודה מצויין.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך גם לבדוק את חיבורי החשמל אל האלטרנטור שהנם תקינים.

אם אכן האלטרנטור פגום, אז קשה יהיה לנסוע במכונית ללא טעינה ולטעון כל הזמן את המצבר עם מטען חיצוני, אלא אם כן תעמיד הרכב ללא שימוש עד למכירתו כמות שהוא.

כתוב בפרופיל שלך שאתה מ TA ואם זה ת"א, אז יש מכוני שיפוץ מכללי חשמל, בפ"ת ובא.ת חולון שהם גם בודקים את הבעיה וגם מבצעים את עבודה החלפת המכלל שנקנה מהם ויתכן שהמחיר יהיה זול יותר אצלם, האם הם מתאימים לך?.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום מרק.

אני מעוניין לפתרון זמני של חודש עד חודש וחצי, ובכללי אין לי צורך למטען מצבר חוץ מתקופה זו.

בנוסף אין לי בעיה שההטענה תיקח אפילו יום - אני לומד רוב הזמן בבית ויש לי נקודת חשמל ממש ליד האוטו.

 

אם מטען יעלה לי כבר באזור ה 500 כבר יהיה לי שווה לתקן את האלטרנטור במוסך.

 

רפי שלום.

בהחלט אשמח למספר המלצות, כניראה שאין מנוס מפנייה למוסך או חשמלאי.

האם יש משהוא בת"א? - או שבחולון ופ"ת היתרון שלהם הוא שגם בודקים ?

__________

 

 

1) האם 850 זהו מחיר הגיוני לשיפוץ+עבודה על אלטרנטור ?

 

2) במידה ואני משיג מטען ללא עלות (משכן, מטען יחסית טוב ) האם זה אפשרי לנסיעה של 10 דק' כל כיוון פעם ביום, להסתדר עם הטענה של המצב דרך מטען?

או שהצריכת חשמל בנסיעה תהיה ממש גבוהה וזה אינו פתרון בכלל ?

האם ייתכן שטעינה מלאה תספיק לכמה ימים של נסיעה מסוג זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהוא קטן שאולי יעזור

 

לפי התרד הבא

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1029117&postcount=5

 

"."בטן" בעוגן - בד"כ נוצר ממצב של לכלוך בתוך האלטרנטור ורק בסל"ד גבוה הוא יטעין בגלל מגע לא תקין."

 

זה בדיוק מה שיש גם אצלי, בסל"ד באזור 5 ומעל הנורה נכבת

 

 

בבקשה להתייחס למחיר שקיבלתי - קראתי בפורום והמחירים הם 350-500 לכול היותר !

האם ביונדאי שלי זה שונה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהוא קטן שאולי יעזור

 

לפי התרד הבא

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1029117&postcount=5

 

"."בטן" בעוגן - בד"כ נוצר ממצב של לכלוך בתוך האלטרנטור ורק בסל"ד גבוה הוא יטעין בגלל מגע לא תקין."

 

זה בדיוק מה שיש גם אצלי, בסל"ד באזור 5 ומעל הנורה נכבת

 

 

בבקשה להתייחס למחיר שקיבלתי - קראתי בפורום והמחירים הם 350-500 לכול היותר !

האם ביונדאי שלי זה שונה ?

 

מחיר שיפוץ אלטרנטור באיזור גוש דן הינו לא פחות מ-400-450 שקלים כולל מע"מ וזה בדוק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקשרתי לכמה מקומות.

 

הראשון יקח על החלפה של אלטרנטור במידה ויהיה צריך 1200 ש"ח !!

 

השני רוצה 850 ש"ח בדיוק כמו המוסך שלי...

 

 

 

אני עדיי רוצה לבחון את האפשרות של טעינה בבית.

 

יש לי ספק חשמלי 14.4 וולא, 1.5 אמפר.

האם הוא יוכל לעשות את העבודה ?

למה זה לא כזה פשוט לחבר מינוס למינוס ופלוס לפלוס (בין המטען למצבר) :conf:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדי שלום,

 

מכיוון שלספק שלך אין הגבלת זרם ומעגל לניטור מתח הקטבים של המצבר והפסקת הטעינה ולכן אתה עלול לגרום נזק למצבר במידה ותחבר את המטען לזמן ממושך ללא ניטור הפרמטרים שציינתי.

 

תמתין בסבלנות אולי יש לי מעגל מתאים עבורך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פיתרון ב-50-70 שקל בשבילך.

 

מצורפת סכימה לבניית מטען פשוט שניתן לחבר אותו למספר ימים למצבר מכיוון שזרם הטעינה נמוך מאוד.

 

אתה יכול להשמיט את השנאי+4 דיודות היישור ולחבר ספק לא מיוצב של 1 אמפר שמתח המוצא שלו 17 וולט לפחות (ספק קיר סטנדרטי).

 

מחיר הרכיב L200 בסביבות 8-10 שקלים בת"א.

מחיר הנגדים+דיודות+קבלים+גוף קירור קטן לרכיב L200 כ-5 שקלים

קופסא לאריזת המעגל כ-10 שקלים

לוח בנייה STRIPBIARD כ-10 שקלים תלוי במידות.

שנאי קיר או שנאי שלכול אחד יש בבית של 12 וולט שמסוגל לספק זרם של 1 אמפר.

untitled.JPG

M65700113200717211918.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפל המתח על הרכיב L200 יגיע ל-2.5 וולט מקסימום כאשר צריכת הזרם היא 1.5 אמפר לפי דף הנתונים של הרכיב. לפי דעתי מפל המתח לא יגיע ל-2 וולט ובמקרה הגרוע מתח הטעינה יהייה 13.8 וולט שזה גם בסדר בשביל פיתרון זול ומהיר (לא מקצועי).

 

רוב השנאים ל-12 וולט לא מיוצבים מתח המוצא יכול להיות בין 14.4-17.5 וולט ללא עומס תלוי בתיכנון השנאי. שנאים מוגני קצר בדרך כלל מתח המוצא גבוה יותר.

 

בכול מקרה עדיף ספק של 15 וולט לא מיוצב שמתח המוצא שלו בוודאי יגיע 20 וולט.

 

מה אתה להגיד ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

קיבלתי הצעת מחיר של 600 ש"ח עם אחריות לחצי שנה. (במקום 850-1200)

החלטתי לטפל ולהחליף את האלטרנטור, במקום להטעין אותו.

 

הבעיה נעלמה, והאוטו מתפקד מעולה.

 

מרק10, תודה רבה לך !!, אני מקווה שעוד אנשים יראו את התרד הזה וילמדו ממנו בזכותך !

 

שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...