Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה רומסטאר - חוות דעת.


CX25GTI
שימו לב! השרשור הזה בן 5198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חוזה הליסינג שלי עומד לפקוע, ובנסיון להוזיל עלות הן מבחינת עלות ליסינג והן מבחינת שווי שימוש אני בודק ברצינות את נושא הרכב הספציפי.

קיים דגם 1.4 ליטר ידני במחיר של 99K ש"ח , האם למישהו יש ניסיון עם הרכב הנ"ל ?

אשמח לשמוע חוות דעת ממי מכם אשר התנסה עם הרכב .

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם על הגעת ה-1.4 לפני כשבוע - לא מאמין שכבר הגיעו כאלה לארץ (שלא נדבר על רכב הדגמה). אוכל לברר זאת במידה ותרצה :-)

 

בזמנו (לפני קצת יותר משנתיים) נהגתי בגרסת 1.9TDI הידנית - היה נחמד מאוד. העלתי חוו"ד לפורום - תוכל לעשות חיפוש ולקרוא.

 

את ה-1.4 אני מכיר היטב מהפביה קומבי הנוכחית (יש לחבר). גם עליה העלתי חוו"ד.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי הרכב הנ"ל (עם מנוע 1.6 וגיר אוטומטי) - לא ידעתי שמביאים ארצה את ה-1.4 :?

 

ברמת העקרון, אני מרוצה. הרומסטר מרווחת מאוד - במושבים הקדמיים, האחוריים ובתא המטען. המושבים האחוריים ניתנים לשליפה (אם כי מעט כבדים) וההזזה אורכית ורוחבית, ויש מרווח רגליים ברמה שמתקרבת למכוניות מנהלים. יחד עם זאת, המושבים בשורה האחורית אינם נוחים במיוחד. הגימור לא ברמת פולקסווגן - הוא לא נעים במיוחד לעין, אבל הוא מרגיש סולידי מספיק.

 

מבחינה דינמית, המכונית נעימה מאוד לנהיגה (ואפילו מהנה, למרות מימד הגובה), אבל המתלים נוקשים מאוד כשאין מטען או מספר נוסעים, וזה מפריע מאוד בעיר. מנוע ה-1.6 הוא על גבול ה"בסדר" איתה - על הנייר, היא מהירה יותר מרוב המשפחתיות מאפס למאה, אבל בגלל התיבה שמטפסת כל הזמן למעלה חסר כוח זמין בעקיפות וכל התהליך רועש מאוד (מאוד). בשיוט בכביש המהיר, המכונית מעט רועשת - רעשי רוח ומנוע.

 

אני לא יודע איך מנוע ה-1.4 ירגיש איתה, ואני מניח שזה תלוי מאוד בציפיות שלך ובכמות הנוסעים שאתה מתכוון להוביל ברכב. עם התיבה הידנית, הביצועים לא צריכים להיות רעים מדי וצריך להיות מספיק כוח לעקיפות.

 

בתחום האמינות, לא היו בעיות מיוחדות במהלך התקופה שהיא אצלי (יותר משנתיים), פרט לשני דברים: תא הכפפות העליון נוטה להשתחרר לפעמים ולפני מספר חודשים הוא סירב להנעל (תוקן במסגרת חוזה הליסינג). הבעיה השנייה היתה המזגן שהפסיק לתפקד בשלב מסויים - אחרי "תיקון" אצל חברת הליסינג הוא חזר תקין אך הדיף ריח חריף מכיוון שהם התקינו פילטר מזגן לא מקורי (ולקח להם שתי מכוניות חלופיות להבין את זה). אם כבר מזגן, הוא חלש ורועש.

 

בסופו של דבר, תלוי מאוד בצרכים שלך. במקור בחרנו ברומסטר כמכונית עם תא מטען גבוה ולא כמובילת חמישה נוסעים על בסיס קבוע. ובתפקיד המשפחתית אקסטרה יש מתחרות יותר מהוקצעות ממנה (שלא היו קיימות בזמן חתימת החוזה, כמו יונדאי i30 CW). אבל אם אתה מחפש מיקרוואן שימושי היא בהחלט אחת הבחירות הטובות בקטגוריה.

 

בהצלחה! :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל התיבה שמטפסת כל הזמן למעלה חסר כוח זמין בעקיפות

 

לא הבנתי, איך הטיפוס למעלה גורע מהכוח?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלאץ', כמה דברים - מניסיון.

 

המזגן - חזק ומקפיא (נסעתי גם ברומסטר עם גג פנורמי, בשיא החום - והמזגן קירר היטב. יתכן ואצלך ישנה בעיה במיזוג - בעקבות תיקון לקוי של המוסך בו מטפלת חברת הליסינג). מעט רועש שהוא על מצב 4.

 

תיבת ההילוכים - מציקה במוד רגיל. יש לה נטייה מעצבנת לטפס בהילוכים ואינה רצה להוריד הילוכים בעת הצורך - וכל זה על מנת לשמור על צריכת דלק טובה ככל האפשר.

אין ספק שבמוד SPORT היא מניבה ביצועים טובים משמעותית (על חשבון צריכת דלק גבוה יותר).

 

רעש מנוע - אני "סובל" את זה שלוש שנים (איביזה 1.6, פביה 1.6 וכעת עוד פביה 1.6) והוא אומנם קולני (אין ספק), אך צלילו נעים - הוא די בשרני ואופטימי משהו :lol:

 

קח מזדה 3 1.6 (לדוג'), סע איתה על אותו הסל"ד ותראה מה הוא צליל מתכתי ומציק.

 

 

הרומסטר איכותית, מרווחת, זריזה (ביחס למתחרות) ומהווה נישה שונה למשפחתית הסטנדרטית.

 

אין ספק שהמנוע מעט קולני (אבל בחייאת - יש לו צליל חביב למדי), אין ספק שהיא נוקשה (לא להגזים - לא שוברת עצמות, אלא נוקשה וסופגת. רצף של שיבושים או בורות עמוקים יוציאו ממנה את הנוקשות שלה - שאגב, תורמת להתנהגות הכביש שלה) והמושבים מאחורה מעט לא נוחים (בעקבות העבודה שהם נפרדים אחד מהשני, ניתן לקיפול וניתן לסידור שונה).

 

פותח הת'רד, על הנייר - הרומסטר 1.4 (הידנית) מספקת ביצועים זהים (פחות או יותר) לשל משפחתית 1.6 אוט' ממוצעת (לדוג' - פורד פוקוס).

אני נוטה להאמין שבגרסה זו היא מתגלגלת על חישוקי 14' וצמיגים צנועים יותר - סביר להניח שהיא תיהיה מעט יותר רכה ומעט פחות אוחזת.

אוכל לבדוק עבורך אם כבר נחתו בארץ כאלה והאם יש רכב נסיעות מבחן (צור קשר בה"פ - במידה וזה רלוונטי).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי כוח זמין. אין לה בעיה להגיע להילוך שישי כבר ב-60 קמ"ש, וכשאתה רוצה כוח מספיק לעקיפה עם מנוע בנזין בהספק כזה, אתה צריך לרדת להוריד שלושה הילוכים. לוקח לזה זמן לקרות, hence "כוח זמין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראל, כותב פה בחור שנוסע על הרכב הזה שנתיים מה מציק לו, ואתה מתקן אותו שלא יורקים עליו אלא זה גשם, כי... זה סקודה? בחיאת.

CX - תבצע חיפוש ותראה גם שהיו איזה שני רומסטרים שהתפרקו להם דברים. יש הבדל בין לקחת כזו בליסינג (למי אכפת? מקסימום אפשר לשלם קנס של חודשיים שכירות ולהחליף) ובין להיות בעלים של אחת. אני זוכר גם תלונות על הרעש מהמאוורר, מעבר ל"מעט רועש"...

בתקציב של עד 100K באמת אין מציאות גדולות, אבל מה לגבי האיביזה? כי אם אתה מחפש רכב משפחתי בתקציב הזה, יכול להיות שעדיף לך להישאר בליסינג או לרכוש משומשת שעדיין באחריות כמו C4 יד ראשונה 2008 ב- 87K או מגאן בנתונים דומים ואפילו זולה יותר (מיד2).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CX25GTI,

אחרי שתי מגאן שהיו לך, חובה עליך להכנס לסוכנות סקודה ולבצע נסיעת מבחן, תוך כדי דגש על הישיבה במושב הנהג.

לדעתי, הוא בלתי נסבל למי שרגיל למושבים ברנו.

לא אהבתי את רעשי מנוע ותאוצה - אבל עם זה אפשר לחיות.

כל זה לא שולל את הנאמר על שימושיות נהדרת של הרכב למשפחה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RS, המזגן מוציא אותי מדעתי. לוקח לו הרבה מאוד זמן לקרר את תא הנוסעים. זה מציק במיוחד עבור הנוסעים האחוריים. בהחלט יכול להיות שמדובר בתקלה נקודתית - חלקתי את הרשמים שלי על המכונית שלי, לא של היבואן. זה רלוונטי לפותח האשכול, בגלל שהוא מתכוון לקחת אותה בהסכם חכירה בליסינג והיא לא תקבל שם טיפול בכפפות משי.

 

לא אמרתי שהמנוע לא נשמע טוב - בוודאי שהוא נשמע טוב יותר מה-1.6 המחליא של המאזדה. אבל בסופו של יום, מדובר במכונית משפחתית ולא בהוט האטצ'. הפוקוס (דו משמעי!) כאן הוא על נוחות למשפחה, והרעש הזה מציק - אפילו ביחס למכונית עם נטייה ספורטיבית. צליל המנוע צריך להשמע במידה כזאת שתרצה ללחוץ על הגז רק כדי לשמוע אותו, ולא להיות נוכח בתא הנוסעים כל הזמן כל הזמן :wink:

 

אני מסכים איתך לגבי מצב הספורט. אני מוצא שהתיבה אפילו מגזימה קצת במצב הספורט - יש לה תגובות אלימות משהו במצב הזה. בכל מקרה, "ספורט" נועל את ההילוך השישי ולא נוח לנסוע בו כל הזמן.

 

נוחות הנסיעה של הרומסטר לא טובה כמו הממוצע בקטגוריית המשפחתיות. אין כאן שום דבר מפתיע או לא בסדר - מן הסתם היא נועדה לשאת משקלים ותהיה נוחה ככל שיהיו יותר נוסעים. גם לא טענתי שהיא שוברת עצמות. אבל היא לא נוחה, ולא מדובר כאן סתם בקשיחות גרמנית...

 

בסופו של דבר, לא אמרתי שזאת רכישה לא טובה. אני מרוצה מהמכונית. היה כאן רק תיאום ציפיות קל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרומסטר ולפביה יש רעש של שריקה מהמזגן גם במצב 1. אתה לא תשמע את זה מהסוכנים כשתבוא לרכוש אחת כזו חדשה.

מנהל המוסך סיפר לי שלאחר שחברת בזק התלוננו (רכשו כמה מאות רומסטרים) הם לקחו רומסטר אחת, פירקו לה את הצורה, החליפו כל חלק אפשרי שקשור למערכת מיזוג (דשבורד, תעלות, מדחס וכו') בנוכחות נציג של סקודה העולמית ולבסוף מצאו שהרעש נשאר ואין אפשרות לסדר את זה, זה פאק בתכנון ובלה בלה בלה.

כשאני באתי להתלונן אמרו לי שהם מוכנים להחליף במסגרת האחריות כל חלק שאבקש ללא עלות אבל שאני אקח בחשבון שזה לא יפתור את הבעיה.

לי יש בטן מלאה על צ'מפיון, אני נכוותי ואני בחיים יותר לא אדרוך בסוכנות שלהם וזה ממש חבל לי כי לסקודה יש אחלה של רכבים במחירים אטרקטיבים, רק חבל שהיבואן לא מוכן להודות שהמכוניות שהוא משווק לפעמים פגומות (ע"ע חלונות נופלים בפלוצווגן).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראל, כותב פה בחור שנוסע על הרכב הזה שנתיים מה מציק לו, ואתה מתקן אותו שלא יורקים עליו אלא זה גשם, כי... זה סקודה? בחיאת.

CX - תבצע חיפוש ותראה גם שהיו איזה שני רומסטרים שהתפרקו להם דברים. יש הבדל בין לקחת כזו בליסינג (למי אכפת? מקסימום אפשר לשלם קנס של חודשיים שכירות ולהחליף) ובין להיות בעלים של אחת. אני זוכר גם תלונות על הרעש מהמאוורר, מעבר ל"מעט רועש"...

 

אייל, תתעמק ותתעסק ב-TSI160 שלך. OK?

 

הרי אין לך שום ידע או ניסיון עם רומסטר - אתה ניזון משמועות בלבד.

את העוקצנות שלך תשמור לעצמך, היא נמאסה.

 

להורים של חבר טוב וקרוב שלי יש רומסטר "סקאוט" כשנה וחצי (מהראשונות) והם מרוצים עד הגג. 0 תקלות ו-0 תלונות.

מיותר לציין שהם בכלל לא חשבו עליה אלא על האוקטביה (וגם אז הם עשו טובה שבדקו אותה - כי זה "סקודה") - והרומסטר החליפה וולו, לא איזה יפנית בסיסית.

נחכה שהוא יגיב.

 

ראיתי כבר רומסטרים של בזק עם מעל 100K וראיתי גם אחת מעל 200K - מכוניות שעוברות התעללות מידי יום, עם נסיעות בדרכים לא דרכים (כל מיני ירידות לשבילים ודרכים משובשות) והחבר'ה טוענים שהן נכנסות אך ורק לטיפולים שוטפים ולא מעבר לזה.

 

ואותו "רעש" קיים אך ורק במצב I. אינו קיים במצבים הנותרים.

לא מדובר בתקלה, אלא ב"מחלה" של מערכת המזגן המדוברת - שאגב, קיימת גם בפולקסווגן פולו (המתוחה) ובסיאט איביזה - מניסיון.

 

ואייל, לידיעתך - מערכת מיזוג של אוקטביה דומה 1:1 לשל הגולף היקרה והמדהימה שלך.

ידוע לי שהאיביזות משתמשות במערכת מיזוג מעט שונה ומעט בעייתית יותר (למרבה ההפתעה - מעט יותר מתקדמת ולכן רגישה יותר). אין לי שמצון של מושג האם היא קיימת גם בלאון ומעלה.

 

לא הכל מושלם ולא הכל ורוד - פאקים אכן קורים ואין מה לעשות.

 

הפביה הקודמת שלי שירתה אותנו נאמנה מעל שנה וחצי וגמעה 30K לא קלים במיוחד.

הפביה הנוכחית רק חודשיים על הכביש ונכנסתי אמש למוסך על שטות שטותית ביותר - השתחרר קליפס ב"טורפדו" והזרוע המגב שפשפה אותו קלות והרעישה בצורה מפחידה.

בגלל זה אני אשב אבל על האוטו, אקקל את הצ'יכים ואגיד שהוא לא אמין?

יאללה, קורה. בדיוק 2 דק' עבודה ויצאתי שמח ומאושר מהמוסך.

 

 

קלאץ', הנוקשות - גרמנית למהדרין דווקא.

 

לגבי חברת הליסינג - תלוי.

שלמה סיקסט (או איך שהם לא נקראים בימינו) והרץ (או אלדן. לא זוכר כבר) מטפלות במוסכים מורשים - וודאי.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך נכנסנו לדיון מעמיק על האמינות של הרומסטר. פותח האשכול ביקש חוות דעת על המכונית עצמה. אף אחד לא טען כאן שהיא "כל היום במוסך", גם לא אייל. חוץ מזה, שאלת האמינות לא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות כשלוקחים רכב בליסינג. ברור לכולם שהרומסטר היא לא מכונית "לימון", ופאק כזה או אחר חברת הליסינג תתקן. בסופו של יום, גם מזגן קצת מרעיש הוא לא דיל ברייקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהתרשמות יחסית קצרה - רכב ממוצע אבל מאד פרקטי. לא אהבתי את תיבת הילוכים העצלנית, גם במצב ידני.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראל, לפעמים לא צריך לענות יותר מידי, כי זה עשוי להעיד על משהו.

אתה בעצמך אמרת שיש רעש בעצמה 4, ולאחר הערתי אמרת עכשיו שיש גם בעצמה 1. מסתבר שזו בעיה בתכנון לפי מה שכתב REDROZE.

אני לא אמרתי כלום על אמינות, אתה זה שהכנסת את הנושא. אני גם לא אמרתי כלום על מערכת המיזוג של גולף או אוקטביה. בטח שלא על האיביזה או פולו. מאיפה אתה מביא את הדברים האלה?

ואת הרומסטר אני דווקא כן מכיר, אם כי מעט, מנסיעת מבחן שערכתי עליה לפני שבחרתי בגולף הקודמת, ושים לב שבכלל לא ציינתי שאני מומחה לרכב. רק הצבעתי על חלופות באותו מחיר (חשבתי שמדובר על רכישה במקום ליסינג) ועל הדרך בה אתה מתייחס למותג.

 

אני לא אתייחס להערת הפתיחה שלך: "תתעמק ותתעסק ב-TSI160 שלך. OK?", ואני מקווה שההדגשה מסבירה למה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5198 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...