Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[לנטרה 1996] הרכב מתחמם - עזרה במציאת הבעיה


fixxxer
שימו לב! השרשור הזה בן 5233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום (יום קר) הרכב התחיל להתחמם, בעיקר ברמזורים. כשנעמד ברמזור החום מתחיל לטפס ומגיע כמעט עד האזור האדום ואז אני מתחיל בנסיעה. עד האזור האדום לא הגעתי כי כשהרכב מתחיל בנסיעה אז החום יורד לאמצע (לתחום הנורמאלי) בתוך לא יותר מ 5 שניות. ממש המחוג צונח. ואז מרגישים ריח של נוזל קירור. בתוך הרכב השטיח יבש והדלקת חימום לא משפיעה על טמפ' המנוע.





הצינור העליון שמחבר בין הרדיאטור למנוע חם מאוד ומרגישים שהוא בלחץ.

הצינור התחתון בין הרדיאטור למנוע קריר ולא מרגישים שיש שם לחץ.

חימום המנוע עובד אבל עוצמת החום טיפה יותר חלשה ממה שהיה מקודם.

לא חסרים מים במיכל העיבוי.

כשהמנוע כבוי שומעים צליל חלש מאוד של שחרור אוויר מפקק הרדיאטור.



הרדיאטור הוחלף לפני חודש כי בישן הייתה נזילה. עד היום הכל היה בסדר.



האם כל הסימנים מראים על טרמוסטט תקוע או שיכולות להיות עוד סיבות?



הרכב הוא יונדאי לנטרה 1996 ידנית 1.6.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג שודים שלום,

לא הצלחתי להבין מדבריך האם המאוורר של הרדיאטור נבדק ?

מי שאחראי על הפעלת המאוורר הוא יוניט חום שמוברג ברדיאטור.

לפי מה שאתה מתאר לא ניראה לי הגיוני שהטרמוסטט תפוס מפני

שבמצב כזה המנוע היה רותח קבוע ולא לסירוגין (עמידה/נסיעה).

דווקא בגלל שבנסיעה החום בסדר (אוויר זורם דרך הרדיאטור באופן

חופשי) ובעצירה החום עולה אני מציע לך לבדוק ראשית את המאוורר

ולאחר מכן את היוניט חום.

בהצלחה, דודו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צינור עליון חם עם לחץ לעומת צינור תחתון קר יכול להעיד על תרמוסתת סגור ו/או רדיאטור סתום.

רדיאטור הוחלף - אז לא רלוונטי שתהיה לו בעיה.

ומאחר שהפרש הטמפ' מעיד על חוסר סירקולציה, פעולת המאווררים אינה רלוונטית גם כן.

המשפט הבא הוא אמת,

המשפט הקודם הוא שקר !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אין מים במעבר הצינור התחתון סימן לכך שהטרמוסטט תקול ואינו נפתח לשם מעבר המים דרך המפצל לצינור התחתון .

 

גש למוסך ובקש לערוך בדיקה למערכת קירור המים , מאמין מאוד שזה גם מה שהם יגידו לך .

טרמוסטט חדש + גומית O-RING מומלץ מקורי!

וכל השאר כמו בית טרמוסטט ומכסה טרמוסטט תלוי במצב שהם נמצאים ואם הם זקוקים להחלפה .

 

 

מקווה שעזרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חימום המנוע עובד אבל עוצמת החום טיפה יותר חלשה ממה שהיה מקודם.

 

 

וכמו שציינת כאן למעלה הטרמוסטט נמצא בתוך מפצל(מעבר מים ) מים שמחובר לראש המנוע

ולטרמוסטט שליטה על מעברי המים אשר מהם מגיע מים לצינורות הרדיאטור הפנימי (אשר שולטים בחום המזגן )

.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמר רז. או טרמוסטט או רדיאטור סתום.

אצלי ברנו קליאו, תופעה זהה, זה היה רדיאטור סתום.

בכל מקרה עלות של כ- 300-400 ש"ח לשניהם, לא סיפור רציני.

אל תחכה לגמירת ראש מנוע !!!

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: שלשום הוחלף טרמוסטט מקורי, הוסיפו נוזל קירור וניראה שהבעיה נעלמה. נסעתי למחורת והכל נראה בסדר אבל לקראת הערב שוב התחיל להתחמם ברמזורים ומכיוון פתחי האיוררר בתוך הרכב יצא טיפה אדים לבנים.

הצצתי מתחת לדשבורד והריפוד שם היה ספוג בנוזל קירור. כניראה שהרדיאטור הפנימי נזל, מה שגרם לאיבוד המים ולחימום הרכב ולא הטרמוסטט. או ששילוב שני הדברים.

הבאתי את הרכב שוב למוסך וכניראה שיבטלו את הרדיאטור הפנימי. אם ביטול רדיאטור פנימי יפתור את הבעית ההתחממות אז מתישהו בעתיד אנסה להגיע מתחת לדשבורד ולהחליף את הרדיאטור בעצמי.

היום הרכב צפוי להשתחרר מהמוסך. אעדכן בהמשך.

ובינתיים אשמח לשמוע אם מישהו יודע איך אפשר להגיע לרדיאטור הפנימי בלנטרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי את אותה הבעייה בדייהטסו שרייד שהייתה לי לפני איזה שנה בערך, אכן היה מדובר ברדיאטור פנימי תקול/סתום וכל המיים הגיעו כבר לריצפה של פנים הרכב. פשוט ביטלו אותו ע"י כך שחיברו בין 2 הצינורות שמיתחברים אליו. תראה איך עשו זאת שם וזה גם יוכל להכווין אותך בערך איך אתה מגיע לרדיאטור הפנימי.

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...