Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנה עם מיאטה NC (ועכשיו כבר שנתיים)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4912 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי פורום,

 

חלפה עברה לה שנה עם המיאטה (איך שהזמן עובר) ואני כאן כדי לספר איך זה, למי מכם שרוצה לשמוע.

 

מדובר ב-NC (דור נוכחי) מודל 2006 שנקנתה עם כ-52000 ק"מ ונסעה אצלי במשך השנה עוד כ-10000 ק"מ בלבד (מעבר דירה הוביל לנסועה מנהלתית נמוכה מבעבר).

נתחיל בחווית הנהיגה. ראשית - גג פתוח זה ממכר. בקיץ הוא פתוח מהרגע שיורדת השמש, בחורף הוא פתוח ברגע שיוצאת השמש, ובאמצע - הוא פתוח כל הזמן 8)

ב-NC מנגנון הפתיחה והסגירה הוא נוח, יעיל ומהיר. כשפותחים צריך פשוט להאט ל-30-40 קמ"ש ומטה (אחרת הרוח חזקה מדי), ללחוץ על כפתור עם אצבע אחת, למשוך את הנעילה החוצה עם האצבע השנייה ולזרוק את הגג אחורה עם שאר האצבעות. שלוש שניות עבודה. סגירת הגג גם אפשרית בזמן נסיעה איטית, ולוקחת עוד כמה שניות (כי צריך להרים את הגג עם היד ואז לנעול אותו במקום). למה לא חשמלי? כי זה ייקר את מחיר הרכב משמעותית ויהיה פחות אמין.

 

בנוסף לגג הנפתח, מציעה המיאטה יכולות דינמיות מצוינות, אבל היא רכה מדי במקור - בולמי הבילשטיין שמגיעים עם הרכב לארץ לא עושים את העבודה כמצופה וריסון המרכב מעט לוקה בחסר - זה עוד לפני שדיברתי על זוויות הגלגול. הפתרון ברכב שלי (באדיבות הבעלים הקודם) הוא קפיצים ובולמים מוקשחים וכן מוטות נגד גלגול. התוצאה היא שהמכונית כמעט שטוחה לחלוטין לאורך הפנייה ומאוד מדויקת - עולם אחר. לא בדקתי לעומק אבל נראה לי שגם ההיגוי מרוויח מזה.

המיאטה גם לא ממש חזקה. 160 כ"ס זה נחמד, אבל הם מגיעים בצורה לינארית מדי. הפתרון אצלי (שוב באדיבות הבעלים הקודם - צריך לדעת ממי לקנות...) הוא מערכת פליטה מלאה וקיט יניקה תואם. בדיקת דיינו מול מכונית בפורמט מקורי הובילה ליתרון של קרוב ל-30 כ"ס (!) בסל"ד גבוה וכ-2.5 קג"מ לאורך מרבית הסל"ד, מכ-3000 ומעלה. אז אין בעיטת טורבו, אבל יש צליל פשוט מעולה ושיפור מורגש לדחף בקומות הגבוהות של הסל"ד.

בנוסף, לחובבי דריפטים מומלץ להחזיק סט ג'נטים וצמיגים נוסף, עם צמיגים משומשים, בשביל להחליף מאחור בימי-מסלול.

 

כעת לעלויות, למי שחושש:

מחיר מחירון של מודל 2006 כיום נע סביב 120000 שקלים. הרכב ירד בשנה אחת ב-8% בלבד (סביב 10000 שקלים), שזה, אגב, שמירת הערך הכי טובה שהייתה לי לא רק באחוזים אלא גם בשקלים ביחס למכוניות הקודמות. הנתון הזה די מדהים בעיקר בהתחשב בכך שכל המכוניות הקודמות שלי (צרפתיות ספורטיביות) נקנו בכמחצית מהמחיר של המיאטה...

 

ממוצע צריכת הדלק לאורך השנה הוא 10.7 ק"מ לליטר (נתוני אמת) ואני מתדלק 98. במיכל אחד של נסיעות רגועות בלבד עשיתי 11.6, במיכל אחר שחצי ממנו היה טיול נהיגה עשיתי 9.5, ככה שזה בערך הטווח הצפוי.

 

טיפול שנתי עולה בין כ-500 ל-1000 שקלים, תלוי מה מחליפים, ויש גם טיימינג פעם בחמש שנים (בשנה הבאה) שאני לא זוכר את עלותו. חלפים שיש גם במאזדות אחרות הם לא יקרים (נניח בלמים). חלפים שאין - יקרים מאוד (שמעתי הצעת מחיר להחלפת קלאץ' בת 9000 שקלים). כמעט הכל אין שום בעיה להביא מחו"ל בחצי המחיר ומטה, כולל חלקים משופרים (לדוגמה, קלאץ' מחוזק עולה כ-400 דולר בארה"ב. התקנה בארץ כ-1500 שקלים. תעשו את החשבון לבד). בנוסף, נעשים מאמצים מטעם מועדון הרודסטרים להוזיל עלויות חלפים ספציפיים למיאטות אצל דלק מוטורס - עם כמה הצלחות (אותן יש לזקוף למוסך רכב דוד). הגג עדיין מאוד יקר, ואם חו"ח הוא דורש החלפה, עדיף להפעיל ביטוח (או לדאוג לגג מחו"ל בעלות שיכולה להגיע גם עד מחיר נמוך של כ-600 דולר - המחירים בדולרים הם לפני מיסים ומשלוח כמובן).

 

אצלי במהלך השנה היה טיפול מקיף לבלמים ב-1000 שקלים, הלחמת חור קטן באגזוז ב-200 שקלים, טיפול ב-600 שקלים והחלפת זוג בולמים אחוריים בחזרה למקוריים בגלל שאחד מהם התחיל לנזול (תקלה...) - בקרוב אקנה רביעיית משופרים חדשה (כ-500 דולר).

ביטוח חובה כ-1500-1700 שקלים, ביטוח מקיף לנהג בן 28 בלי תביעות היה 5700 שנה שעברה, 5200 השנה. סה"כ לשנה אחת עלה הרכב כ-15000 שקלים (לפני ירידת ערך). ממש לא נורא. כמובן שאם נוסעים הרבה - הסכום יגדל.

 

מה בשנה הבאה? העלויות יתפחו, אני מניח. בנוסף לטיימינג ולבולמים, כנראה שאחליף קלאץ' למחוזק ועל הדרך גם לגלגל תנופה קל (עוד 400 דולר וטענה לשיפור משמעותי בתאוצה מצד יודעי דבר).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה, אבל השרשור הזה לא נועד לספר עד כמה אתה אוהב או שונא את המיאטה, וגם לא לקבל מחמאות כמו "איזה אוטו יפה/מכוער" (לא סתם לא צירפתי תמונות). הוא נועד להיות אינפורמטיבי, למי שמתעניין בקנייה של מיאטה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי דווקא מעניין איך אתה מסתדר בעיר הגדולה עם כל הפיח והעשן שנכנסים לרכב עם הגג הפתוח. אם חו"ח יש אוטובוס בסביבה, הוא בטח מפייח לך את כל הפנים (חוץ מהעיניים שמכוסות במשקפיים כמובן ;-) ).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי בהודעה השניה למה אני לא שם תמונות. אם אתה רוצה לראות איך מיאטה נראית, כתוב מיאטה בגוגל :wink:

 

אותי דווקא מעניין איך אתה מסתדר בעיר הגדולה עם כל הפיח והעשן שנכנסים לרכב עם הגג הפתוח. אם חו"ח יש אוטובוס בסביבה, הוא בטח מפייח לך את כל הפנים (חוץ מהעיניים שמכוסות במשקפיים כמובן ;-) ).

 

קודם כל, אחרי ניתוח לייזר אני כבר ממש לא צריך משקפיים, אבל משקפי שמש אכן יש :wink:

אני כמעט לא נוסע עם הגג פתוח בפקקים - מעבר לפיח והעשן יש גם את עניין המבטים שיכול להיות לא נעים.

במרכזי הערים אני לרוב גם לא נוסע עם הגג פתוח, מאותה סיבה בדיוק...

 

מה שכן, לפעמים אני "חוטף" עננת צחנה לפרצוף בזמן נסיעה בכביש מהיר, ולאו דווקא מעשן - אלא מהביוב. ניסיתם פעם לפתוח חלון באזור שליד גלילות או הסינמה-סיטי? פשוט גועל נפש...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

סיקור מעולה, כמו תמיד...

בשביל נהג כמוך, שאני בטוח שנהנה מיתרונות ההנעה האחורית :wink:, אתה לא מוצא שבקרת היציבות פוגעת בספונטניות (והמבין יבין...)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכן, לפעמים אני "חוטף" עננת צחנה לפרצוף בזמן נסיעה בכביש מהיר, ולאו דווקא מעשן - אלא מהביוב. ניסיתם פעם לפתוח חלון באזור שליד גלילות או הסינמה-סיטי? פשוט גועל נפש...

 

ואת בתי הזיקוק או מפעל פרוטרום ניסית? :lol:

 

אין לי הרבה ניסיון עם קבריו (למרות שתמיד רציתי, אבל יש כל מיני מגבלות, לאו דווקא תקציביות). אני עדיין זוכר את הטרמפ האלמותי שקיבלתי בקורס קצינים - ממצפה רמון עד..... קרית ביאליק. לא להאמין, הא? ועוד באסקונה קבריולט לבנה חדשה !!! טוב, כמעט חדשה, השנה היתה 92 ונדמה לי שהרכב מ- 88 . אפילו את טפטוף הגשם קיבלתי בשמחה :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות האחזקה של הרכב הזה בהחלט מפתיעים לטובה. ביטוח לא יקר בכלל, אמינות כמו לאנטיס, ירידת ערך זעומה ביחס לרכב. מפתיע.

(מה שגם מפתיע זה שטיפולים סטנדרטים במוסך מורשה זהים במחירם לטיפולים סטנדרטים של אוודי מקבילה אבל זה כבר לא משנה).

 

דווקא לדעתי ירידת הערך של הרכב הזה היא קטנה כ"כ לא רק בזכות ה NC עצמה אלא גם בגלל האחות הקטנה, ה NB.

בעקבות כך שהביקוש ל NB גבוה מאוד (והיה גבוה עוד יותר לפני כשנה), לוי יצחק לא יכול היה להוריד את המחיר של ה NC בצורה נורמלית ולתת למחיר של ה NB לרדת בקצב זעום. לכן הוא הוריד את המחיר של ה NB בקצב נמוך והשאיר את הפער שיהיה ריאלי והגיוני מה NC.

 

 

על הצורך בהקשחת הרכב הזה אני מכיר מניסיון אישי עוד כשהיה לי את ה NC, בהחלט מהשקעה קטנה יחסית בהתנהגות מקבלים תמורה מעולה. מה שכן מוזר במיוחד הוא השיפור העצום בכוח המנוע שציינת. 30 כ"ס?! ממערכת פליטה מלאה וקיט יניקה? זה נשמע יותר כמו משהו שאיזה חבוב צעיר היה פותח פה שרשור ורושם "אחייי, שיפרתי את הבלנו של ההורים שלי ב 40 כ"ס בזכות פילטר אוויר וצ'יפ". סחטיין, כניראה שזהו צוואר בקבוק לא קטן במיאטה והשקעה עם תמורה כדאית ביותר.

 

אהבתי את ההערה הקטנה לגבי הדלק - "נתון אמת" :lol:.

 

 

 

 

 

אחח. הגעגועים. אני עוד בהחלט אקנה אחת כזאת.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתונים לגבי ההספק משיפורים אטמוספריים אלו ידוע ומוכר בכל העולם, אלו גם המספרים שנתקבלו על דיינו בחו"ל לגבי המנוע הזה.

 

המספרים של קיט הסופרצ'ארג'ר של קוזוורת עם השיפורים האטמוספריים בכלל מרשימים, מעל 250 כ"ס בגלגל (!) :twisted:

 

מדובר במוצרים של מאזדה ספיד, לא איזה דוד אחורי בשקל ו"בילדר בטוח" בשני שקל.

 

יש מנועים (MZR) שעובדים טוב אטמוספרית ויש מנועים (BP) שלא... :roll:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, סיקור מעולה.

הבעיה במיאטה, ורודסטאר בכלל, הוא מחיר הביטוח...אבל, לא נורא, יום יבוא...:wink:

 

ניסיתם פעם לפתוח חלון באזור שליד גלילות או הסינמה-סיטי? פשוט גועל נפש...

 

אני מריח את הריח הזה כל יום (משרת בגלילות...) מסכים איתך, הריח פשוט זוועה!

חבר מועדון החמש.

Mazda MX5 nc2 2010 RHT

BMW ///M235i M Performence 2014 - sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

סיקור מעולה, כמו תמיד...

בשביל נהג כמוך, שאני בטוח שנהנה מיתרונות ההנעה האחורית :wink:, אתה לא מוצא שבקרת היציבות פוגעת בספונטניות (והמבין יבין...)?

 

ניתוק הוא פעולה של לחיצה קצרה על כפתור שנמצא ממש בהישג יד...

 

רוני, סיקור מעולה.

הבעיה במיאטה, ורודסטאר בכלל, הוא מחיר הביטוח...אבל, לא נורא, יום יבוא...:wink:

 

זהו, שמחיר הביטוח אמנם גבוה יחסית לרכב במחיר מקביל, אבל ממש לא מטורף. בדוק כמה יעלה לך הביטוח על מאזדה 3 חדשה במחיר של 120000 שקלים, לעומת הביטוח למיאטה בת 4 בעלות דומה. אני מבטיח שתהיה מופתע...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא ולהשכיל עוד יותר בקשר למכונה הזאת.

מה שכן, לפעמים אני "חוטף" עננת צחנה לפרצוף בזמן נסיעה בכביש מהיר, ולאו דווקא מעשן - אלא מהביוב. ניסיתם פעם לפתוח חלון באזור שליד גלילות או הסינמה-סיטי? פשוט גועל נפש...

תנסה לעבור ליד חיריה עם הגג פתוח :-P

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג ותיק יחיד עם העדר תביעות? 5700 זה המון כסף.

כ-620 שקל בחודש רק המקיף.

ביטחתי X5 2009 במשהו כמו 710 שקל לחודש.

שתראה את ההבדלים.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר 5200. לרכב משפחתי במחיר דומה הביטוח המקיף יעלה בין 2000 ל-3500 שקלים. בוא נלך על ממוצע של 2700. מדובר ב-2500 שקלים יותר בשנה. זה באמת דיל ברייקר מבחינתך? מבחינתי - ממש לא.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4912 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...