Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה ג'ז החדשה : גיר רובוטי , והבדל בין שני דגמים (קומפורט ואקסלוסיב של ג'ז אוטומטית


dshwatrz
שימו לב! השרשור הזה בן 5326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש לי שתי שאלות לגבי הונדה ג'ז החדשה:

 

שאלה ראשונה:

אני מתעניין בהונדה ג'ז החדשה , הדגם האוטומטי.

ראשית אני רוצה להגיד שאני בור ועם הארץ לגבי גיר רובוטי. אני לא יודע מה זה בעצם.

כך, שאולי השאלה שלי תישמע טיפשית.

ראיתי בשירשור קודם שמדברים על כך שבהונדה ג'ז החדשה הכניסו גיר רובוטי. ומישהו אמר

שלדעתו זו היתה שטות, ושזו טעות שעשו גם למשל עם דגם מסויים של טויוטה שיובא לארץ , ושבעקבות כך יהיו פחות אנשים שיקנו את ג'ז החדשה.

יש לי שאלה : כשמדברים על הג'ז החדשה עם גיר רובוטי - האם מדברים

על הדגמים הידניים או האוטומטים ?

ושוב, סליחה אם השאלה נשמעת אווילית.

 

שאלה שנייה:

ראשית, ראיתי שני סוגים של הונדה ג'ז אוטומטי באתר של הונדה -

1) קומפורט אוטומטי (כ - 130,000 ש"ח)

2) אקסלוסיב אוטומטי (כ-140,000 ש"ח)

אשמח אם מישהו יכול להגיד משהו על ההבדלים העיקריים המשמעותיים ביניהם ועל ניסיון שיש לו איתם, והאם כדאי

לדעתו להשקיע עוד 10,000 ש"ח עבור אקסלוסיב?

(הערה: ראיתי את המיפרט הטכני של שני הדגמים, אך אני מאוד אשמח לשמוע מאנשים שיש להפ הכרות ונסיון בפועל)

חג שמח,

דן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קודם כל, כשאומרים גיר רובוטי מתכוונים לגרסה האוטומטית, לא לידנית. הגיר הרובוטי הוא ידני בבסיסו רק ללא קלאץ', כך שמתאפשר תפעול אוטומטי לחלוטין. הבעיה בתפעול כזה היא טלטול מוגזם של המרכב ולכן חשוב שתקח נסיעת מבחן לפני הרכישה, לראות אם זה מפריע לך.

 

בנוגע לרמות הגימור:

ההבדל הוא כמו שכתוב באתר: שקע USB, עוד שני רמקולים, בקרת שיוט, עוד שני חלונות חשמל, פנסי ערפל, משענות יד, חיישן גשם ואורות, הגה עור וחלון שמש. כל אלו בוודאי ישדרגו את חווית הנסיעה והאם זה שווה בשבילך את תוספת המחיר - זה כבר עניין שלך.

 

רק אציין שהמחיר של הג'אז מוגזם בעליל ושהיא לחלוטין לא משתלמת. אם אתה לא יכול לקבל הנחה משמעותית - מצא לך רכב אחר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול כשהייתי במוסך המרכזי של הונדה, העפתי מבט בג'אז החדשה (לי יש את הדגם הישן), ואני חייב לומר שהוא מאכזב:

1. מחיר מופרך לגמרי.

2. ציוד בגרסת ה 130K שנמוך מהמקובל בקטגוריה (רק 2 חלונות חשמל ברכב חדש ב 2009? וכן, אני יודע שגם ב 207 זה ככה)

3. קיצוצים שהם עשו בפיצ'רים קטנים ומאוד נוחים שהיו בגרסה הקודמת (וילון לכיסוי תא המטען, ידית מאוד שימושית להזזת הכסאות הקדמיים וכו')

4. פלסטיקים שלפחות במבט ראשון נראים פחות איכותיים מהדגם היוצא

 

וזה עוד לפני שנכנסנו לשיקול הכן או לא גיר רובוטי.

 

סה"כ, אם מורידים את שיקול המחיר והגיר הרובוטי, מדובר ברכב ראוי מאוד. כשמכניסים לתמונה את שיקול המחיר, מדובר ברכב שמתומחר כדי לא להימכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Fazer- הוילון נכון שהוא איננו, קיים וילון קבוע שמחובר לדלת של תא המטען שעולה ויורד ביחד איתו (לדעתי פחות נוח אבל חסרון מאוד שולי) ולגבי הידית שהיתה בג'אז הישנה להזזת הכסאות הקדמיים איננה נחוצה בדגם החדש כיוון שהרכב ארוך יותר ומרווח יותר ובקיפול המושבים אין צורך בהזזת המושבים (מה שהיה נחוץ בדגם הישן) הם מתקפלים ללא הזזת המושב.

 

dshwatrz,

הג'אז קיימת ב-3 גרסאות, קומפורט- 129K, ספורט- 135K ואקסקלוסיב- 139K.

אמא שלי החליפה לפני כחודש את הג'אז הישנה שלה בג'אז החדשה. אני לא אתייחס למחיר כיוון שיש הנחות משמעויות ואם מישהו אוהב את הרכב הוא ישלם עליו.

אני עשיתי נסיעת מבחן בדגם הקומפורט הבסיסי ובדגם הספורט והתחושה האישית שלי היתה שונה מדגם לדגם.

מאוד התלבטנו בין האקסקלוסיב לספורט. (הקומפורט לא באה בחשבון ).

הטלטול ה"מוגזם" מאוד תלוי בנהג, לכן באמת רצוי שתעשה נסיעת מבחן. לנו זה לא מפריע.

 

הקומפורט והקאסקלוסיב חיצונית נראות זהות פרט לפנסי ערפל וגג פנורמי שיש לאקסקלוסיב, בפנים יש תוספות שונות ש-sronis ציין.

לעומת זאת הספורט שונה מאוד חיצונית (האבזור בפנים זהה לזה של הקומפורט) יש לה חלונות שחורים, פנסי ערפל, גריל שונה עם פס ניקל, פגושים ספורטיביים, חצאיות ספורטיביות והכי משמעותי ג'נט 16 וצמיגים רחבים יותר 185/55- רק בדגם זה.

מאוד רצינו את האקסקלוסיב בגלל הגג הפנורמי. אך חיצונית הספורט הרבה יותר יפה ויותר מדליקה.

 

בקטלוג הרכב רשום שג'נט 16 וצמיגים רחבים יש גם לאקסקלוסיב אבל זה לא נכון!!!! במקרה גילינו את זה כיוון שראינו את האקסקלוסיב בתצוגה והג'נט היה 15 וצמיגים 175! וזה הכריע והזמנו את הספורט.

 

לעומת הדגם הקודם,

הרכב חסכוני יותר בדלק, חזק יותר עם 100 כ"ס, מרווח יותר, עם בקרת אקלים , 6 כריות אוויר ובקרת יציבות ואם תעשה עליו נסיעת מבחן תשים לב שהוא מאוד מאוד שקט, לא שומעים את המנוע כלל. לדעתי הוא גם יותר יפה.

 

החסרון הוא שהפלסטיקה ברכב באמת מרגישה זולה במקומות מסויימים ורק 2 חלונות חשמל.

 

מקווה שעזרתי,

אם תרצה לשאול עוד משהו אני אענה בכיף, עשינו סקירה רחבה לרכב וקראנו עליו המון ביקורות.

 

צירפתי את התמונות של האקסקלוסיב והספורט, תשים לב להבדלי העיצוב בינהם.

Foto-01[2].jpg

Foto-01[1].jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

ראשית, תודה לפרוטי על תשובתו המפורטת והממצה.

 

שנית, אני אבצע נהיגת מבחן כדי לראות מה עוצמת הטילטולים בג'אז. זה דבר

שחייבים להתנסות בו לפני שמחליטים. אני מניח שלי אישית הדבר לא יפריע (אני נהג טנק במילואים...)

אבל כמובן שהשאלה היא לגבי נוחות נסיעה עבור הנוסעים.

 

בהנחה שהנסיעה היא באיכות מקובלת, עדיין מה שמטריד אותי לגבי

התיבה הרובוטית היא השאלה הטכנית: האם תיבה הרובוטית מועדת ליותר בעיות טכניות/מכניות

מאשר ,תיבה אוטומטית רגילה. (וזאת, על פני ציר זמן של נניח שלוש או ארבע שנים).

קראתי את הכתבה הזאת :

http://www.kvishim.co.il/Articles.asp?id=520

לפיה, יש מצמד ממוכן ומחשב, שלמעשה מבצעים

את העברת ההילוכים. האם המנגנון הזה של מצמד ממוכן ומחשב בתיבה הרובוטית

הוא רגיש יותר לתקלות מאשר תיבה אוטומטית רגילה ?

 

ודבר נוסף: ממש שראיתי בעיקר באינטרנט, כולם אומרים שמכירות של

טויוטה קורולה שהוכנס בה גיר רובוטי ושל יאריס עם גיר רובוטי ירדו בישראל

(לעומת הדגמים הקודמים, עם תיבה אוטומטית רגילה).

אם כך, מה הסיבה שיבואני הונדה הכניסו את התיבה הרובוטית בדגם

החדש של הונדה ג'ז? (למיטב ידיעתי, בדגם הקודם של הונדה ג'ז התיבת

הילוכים היתה תיבה אוטומטית רגילה). האם זה שתיבה רובוטית קצת יותר זולה שווה

ירידה במכירות (אם אכן הדבר גורם לירידה במכירות)? זה נשמע קצת תמוה.

בברכה,

דן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבה רובוטיתל א מועדת ליותר תקלות מתיבה אוטומטית רגילה. היבואן לא ממש יכול לבחור את התיבה שמגיעה עם הרכב. היצרן כנראה שידך למנוע הזה רק תיבה רובוטית ולא רציפה כמו בדגם הקודם, וזה מה שהיבואן מקבל. הירידה במכירות היא גם לא מעט בגלל המחיר המוגזם.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסלח לי פרוטי , אך גם אם ההנחה מגיעה ל 10K, עדיין לשלם 124K על גאז נראה לי מוגזם.

כשקומפקטיות עולות היום בין 90-105 א"ש אין שום סיבה לשלם על הגאז 20K יותר.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, אף רכב "קומפקטי" לא כמו הג'אז, כי הג'אז היא לא קומפקטית, בהשוואה ליאריס ולכל רכב אחר יש לה מקום בתא מטען ויש לה מרווח פנימי הרבה יותר גדול מכל רכב קומפקטי. ההבדל הוא שכשאתה נוהג בג'אז אתה לא מרגיש שאתה נוהג על רכב קטן.

בכל זאת כשקונים רכב אחת מהמטרות שלו מעבר לזה שיקח אותי ממקום למקום זה שהוא יהיה שימושי ונוח, וכשבתא המטען אתה יכול לשים תיק יד לכל היותר ,הרכב כבר לא שימושי ואני חושבת שזה שווה תוספת מחיר.

חוץ מזה תמיד הרכבים של הונדה יקרים יותר , האקורד יקרה ממאזדה 6 ופורד מונדיאו וכו', הסיוויק יקרה מהמאזדה 3 וטויוטה קורולה וכך גם הג'אז (למרות שעם התג מחיר שלה הגזימו לגמרי).

גירסת הבסיס של ה'אז עולה 129K ולעיתים יש גם הנחות מעבר ל-10K.

תמיד התג מחיר של הג'אז היה כמו רכב משפחתי אחר.

 

אני חושבת שמה שיגרום לירידה במכירות זה המחיר הגבוה, הג'אז הקודמת היתה עם גיר רציף, בח"ול הדגם החדש נמכר גם עם גיר רציף. התיבה הרובוטית מקטינה את צריכת הדלק וכך מקטינה את פליטת המזהמים של הרכב- דבר שבא לידי ביוטי במיסוי הירוק החדש.

הגיר של הטויוטה קורולה היה גיר עם 5 הילוכים, הגיר של הג'אז הוא גיר משופר יותר עם 6 הילוכים, לג'ז יש מערכת עזר לזינוק בעליה מה שלטויוטה קורולה לא היה.

גם היאריס היתה עם 5 הילוכים והשנה החליפו לה את הגיר ל-6 הילוכים עשיתי עליה נסיעת מבחן והחלפות הילוכים השתפרו בהרבה, הגיר הרובוטי זה לא מה שהפריע לי בה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתנצל על התגובה הבוטה, אבל בחייאת ראבאק.

 

יש לי ג'אז, מהדגם הישן, וקניתי אותה למרות שהיא עלתה כ 114K - בין 5K ל 10K יותר מהמתחרות - וזה היה שווה לי כי קניתי את הדגם המפואר ביותר: אוטומאטי, 4 חלונות חשמל, 4 כריות אויר, גג נפתח, צמיגים רחבים, ג'אנטים וכו'. ההפרש הזה של 5-10 אלפי ש"ח היה סביר בעיני גם במסגרת ה"הונדה תמיד עולה יותר כי משלמים על המותג" וגם במסגרת האיבזור של הרכב.

 

אבל לשלם כמעט 130K על גרסת הבסיס האוטומאטית? גם אם יקבלו 15K הנחה (נראית לי מופרכת הנחה של מעל 10%), עדיין מגיעים ל 115K - כשאפשר לקנות את הפיאסטה החדשה, כדוגמה, המצויידת בצורה מלאה ומקרינה גם היא תחושה של הרבה יותר "אוטו" מהמקובל בקטגוריה, ועדיין להישאר עם עודף, ואני כבר לא מדבר על היפניות (בעיקר היאריס או הסוויפט), שקניה שלהן תשאיר אותך עם הרבה הרבה יותר עודף.

 

אני לא ממש מצוי במחירון החדשות, אבל נראה לי שאפילו פוקוס סטיישן (למי שצריך את תא המטען) או מאזדה 3 לא יעלו יותר מ 130K - אז נכון, זה לא "הונדה", אבל באמת...

 

ואת כל זה אני אומר לא כי אני נגד הג'אז, אני מאוד בעדה (עובדה שקניתי אחת כזו לפני פחות משנה), אלא כדי לשים למי שיקרא את השרשור הזה דברים בפרופורציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה תמיד הרכבים של הונדה יקרים יותר , האקורד יקרה ממאזדה 6 ופורד מונדיאו וכו', הסיוויק יקרה מהמאזדה 3 וטויוטה קורולה וכך גם הג'אז (למרות שעם התג מחיר שלה הגזימו לגמרי).

גירסת הבסיס של ה'אז עולה 129K ולעיתים יש גם הנחות מעבר ל-10K.

תמיד התג מחיר של הג'אז היה כמו רכב משפחתי אחר.

 

האם תימחור מופרז ומוגזם זוהי נקודת זכות עבור הונדה ?

מחירי הרכב החדשים של הונדה מופרזים, היבואן מנסה לעשות מיתוג מחדש למוצרים שלו ולשדרג אותם לפלח שוק יוקרתי יותר תוך העלאת מחיר לא פרופורציונאלית.

המכירות של הגאז, הסיביק (בעיקר לציי רכב ), והאקורד מעידות שההצלחה לא בדיוק דופקת בדלת.

 

בכל קטגורית רכבים יש להונדה מתחרות לא פחות טובות, ולרוב טובות יותר אשר מהוות תמורה טובה הרבה יותר לכסף מההונדה הספציפית זבה הם מתחרים.

לשלם לדוגמא מעל 180K לאקורד 2 ליטר באיבזור סטנדרטי זו טיפשות , אותו כנ"ל לסיביק בסיסית עם 4 כ"א ב 134K..

היבואן מצליח לעבוד אולי על עצמו..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של הג'אז תמיד היה גבוה. לא הייתי קונה ג'אז לפני כמעט שנה (הדגם הישן) אם לא היתה עליו הנחת סוף דגם של 9000 שקל.

הדגם החדש לקח צעד רציני אחורה מבחינת נוחות הנסיעה בגלל הגיר הרובוטי שלא ראוי לנסיעה. מי שלא מרגיש את ההעברות שחובטות בך בחוזקה כנראה שהיה נהנה לנהוג גם בחיפושית שנת 66 עם קלאץ' גמור.

אולי עם 10,000 שקל הנחה (בסוכנות הציעו 8500 שקל הנחה בלי להתמקח, ומה הקטע לא לגלות בכמה קנית את האוטו,הא?) והגיר הרציף מהדגם הקודם הג'אז היתה קניה ראויה.

 

כנראה שבזכות סעיף החדש תמורת ישן במקרה אובדן גמור של הביטוח שלנו אמתח עוד קצת את התקציב לגולף TSI.

Peugeot 406 2L turbo 1998 Škoda Octavia RS 245 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמחור של הונדה גבוה בארץ ללא הצדקה , במדינות אחרות זה ממש לא ככה. וכמו שאמרו לפני, אפשר לקנות פיאסטה חדשה ב105K עם גיר אוטומטי רגיל וכל התוספות עם 4 חלונות חשמל ו-7 כריות אוויר, לא ברור לי למה להוציא עוד 25K לדגם הפשוט של הג'אז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוטי, זה נכון שבג'אז יש תא מטען גדול יותר מרוב הקטנות, אבל אצל חלקן אפשר להגדיל אותו על חשבון המרחב במושב האחורי (יאריס היא דוגמה טובה) ות'כלס, זו לא סיבה לא לקנות אוטו קטן. מרווח פנימי גדול יש גם ביאריס, ברנו קליאו ובעוד לא מעט קטנות.

נניח, רק נניח שתמורת המרווח הנוסף היה שווה לשלם יותר. אבל כאן הונדה מבקשים 20 אלף שקלים יותר! במחיר כזה אפשר לקנות משפחתיות עם מרווח מצוין ותא מטען ענק. אז מה הקטע?

 

אני גם לא מבין מה הקטע לתת מחירון רשמי ולספק הנחות מפליגות לכל מי שרק נכנס לסוכנות. שיטה מטומטמת מאוד, אם תשאלו אותי. מילא אם קוראים לך ב.מ.וו או מרצדס...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...