Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2001- סיכום חודשיים משותפים


שביט
שימו לב! השרשור הזה בן 5370 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדיוק היום לפני חודשיים קיבלתי לידיי את הפוקוס, וזה הזמן לסקירה קצרצרה.

 

הקדמה



התכנון היה להחליף את רכב הסטודנטים הנאמן שלי רק בתום שנת 2009, ושתי המתמודדות הסופיות (כן, אני חושב לטווח ארוך) היו פונטו שנת 2005-6 או פיאסטה 2004-5. חשבתי בכלל על 5 דלתות, ידני ומנוע קטן יותר.

לפני חודשיים אחותי טסה לה לחו"ל לשנה עם בעלה, ולפני כן ביקשה ממני שאמכור את האוטו במקומה. יומיים לאחר הבקשה הודעתי לה שנמצא הקונה המאושר- אני.

הכלה היא פורד פוקוס 2001 LX, אוטומטית בצבע לבן. היד הראשונה הייתה ליסינג עד 10/2004 ומאז הרכב אצל אחותי. מיותר לציין שהרכב והסטורית הטיפולים שלו ידועה לי, ולא היה צורך בשום בדיקה. לאבי הייתה גם פוקוס 2002, כך שידעתי בדיוק למה אני נכנס. עדיף היה לי למכור כבר עכשיו את הלנסר ולקנות רכב שאני מכיר ויודע ב100% מה מצבו, אפילו שהוא משנתון נמוך יותר ממה שרציתי. תוסיפו לזה תנאי תשלום נוחים והרי התשובה.

 

נתונים



הרכב נמסר לי עם 147,350 ק"מ וכיום הוא עומד על 150,365. החלטתי להכניס את הרכב לטיפול כשיגיע ל150 אלף ולא לפני, מה שקרה ביום שלישי האחרון. חישוב קצרצר מראה שהנסועה הממוצעת היא 1500 ק"מ בחודש, כאשר הנסיעות הן בינעירוניות לרוב, בעיקר קו ר"ג רעננה/ הרצליה, עם גיחות לערד פעם או פעמיים בחודש.

צריכת הדלק, ששמעתי עליה דברים לא טובים בטרם הקנייה, התבררה כסבירה בהחלט ולא יותר. אין ביכולתי למלא את המיכל עד הטיפה האחרונה, אבל בהנחה שהמשאבה קופצת ליטר או שניים לפני הסוף, הצריכה הממוצעת עומדת על 1:10.5 לערך, כאמור, כאשר רוב הנסיעות הן בין עירוניות וכולן עם מזגן דולק.

 

יישור קו



במסגרת יישור קו בוצע טיפול 15,000 השבוע ובו נבדקו גם הבלמים והמצתים. מה שנשאר הוא בעיקר קוסמטיקה ורג'קטים שסובלים דיחוי: המזגן לעיתים אינו עובד במלוא עוצמתו (ובעלי הפוקוס יודעים מהי עוצמתו) ונדרשים כיבוי והדלקה מחדש של הA/C. חלון הנוסע יורד לעיתים ועולה רק ממתג הנהג ובפגוש הקדמי יש קריעה קטנה ומעצבנת. טיימינג בוצע ב120 אלף ומצב הצמיגים בסיידר גמור.

 

נהיגה



מושבי הפוקוס נוחים למדי וגם אחרי נסיעה של שעתיים ההרגשה נוחה. אפשרויות הכיוון רבות, גם של המושב וגם של ההגה, אך זווית כף הרגל על הדוושות עלולה להציק בחלק מהמצבים. לוח השעונים וסביבת הנהג נוחים מאוד ואהובים עליי באופן אישי. הפאק היחידי הוא הרדיו דיסק, שנמצא גבוה מידי ובזווית מעצבנת. מעבר לזה הכל נוח, מזמין ופשוט.

חרטום הישבן הגבוה עלול להציק מעט בנסיעות הראשונות, אך מיד מתרגלים אליו. המזגן מקפיא, גם באמצע היום באמצע אוגוסט, אולם זוויות ההטייה ומיקום פתחי האיוורור, בדגש על זה של הנהג, מעצבנים מעט.

הפוקוס מאיצה בצורה סבירה למדי והרגשת הכבדות ממנה היא סובלת מתבטאת בעיקר בתאוצות ביניים. שיוט על 110 קמ"ש נינוח למדי ומביא את מחט הסל"ד לאזור ה3000. התמרונים והחניות בעיר נוחים מאוד וההגה עובר בדיוק 3 סיבובים מנעילה לנעילה. אחיזת הכביש טובה והישיבה ברכב מרגישה גבוהה מעט ממכוניות אחרות מקבילות, מה שמביא לתחושת ביטחון בנהיגה.

 

סיכום



למי שמחפש משפחתית סטנדרטית מהשנים 01-05, הפוקוס היא לטעמי יופי של רכב. אמנם רבים הרכבים שהתחילו כרכב ליסינג, אך כמו בכל רכב, מי שמצא אקזמפלר מטופל ייהנה ממנו ביותר. הוא סובל מתחושת כבדות ומהספק נמוך ביחס לחלק מהמתחרים, אך לדעתי מפצה על כך בתחושת הביטחון ובשינוי המרענן לעומת מקבילתו הישירה, הלנטיס/ מזדה 3.

ב3 מילים- "משפחתומטית עם ערך מוסף"

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נהנה מהרכב, כנראה שזה מעל הכל. הבעיה היא שכנראה ההנאה הזאת סינוורה אותך בצורה כזאת שכנראה שכחת להתייחס לאספקטים נוספים.

כמישהו שגם יש לו שעות פוקוס לא מעטות, יש לי לא מעט ביקורת על הרכב.

אז כן: הוא יחסית מרווח, ההגה לא רע והמזגן טוב. הבעיה היא שהאבזור קמצני באופן מכעיס (לעזאזל, אפילו האלפא הקודמת שלי התהדרה בתאורה לשוכני המושב האחורי), איכות החומרים מבישה עבור רכב של שנות האלפיים, צריכת הדלק רחוקה מלהיות מרשימה, הסחיבה גבולית והבלמים פשוט לא משכנעים.

נוסף על כל אלה, אומנם בפולקסווגן דבקה פרשיית החלונות הנופלים, אבל מסתבר שלא רק פולקסווגן חוטאת בכך, אלא גם הפוקוס.

לנהג שמעוניין ברכב שיביא אותו מ-X ל-Y אפשר למצוא חלופות עדיפות באותו תקציב, אולם כפי שכתבתי בשורה הראשונה, העיקר שאתה מרוצה מהרכישה שלך.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד ש"מבלה" עם פוקוס LX 2004 לא מעט שעות ביום, אני יכול להגיד שההגה של האוטו מהנה מאוד והוא רחוק מלהיות כבד.

האמינות רחוקה מלספק והברקסים חלשים ונגמרים במהירות שיא.

בקשר למזגן, כשהיתה צעירה, הוא היה חזק ויציב בכל מצב. מאז שנסעה 95,000 ק"מ המזגן מתנתק לעיתים תכופות תחת מאמץ קיצוני.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי פוקוס 2004, נרכשה מהליסינג ב2005, מאז אצלנו, היום 108K בשעון, לפני שנה וקצת (טיפול 90) בוצע טיימינג במורשה בעלות קרובה ל4000 ש"ח (אני רציני לחלוטין, זה המחיר).

אני אישית מאוד אוהב את הרכב, יותר ממאזדה 3 או מצובישי לאנסר או כל משפחתומתית אחרת שמשווקת כיום בארץ, לכן לא מחליף את הרכב.

תקלות במהלך השנים: משאבת דלק (הוחלפה עוד באחריות), כויל שהחליט למות לפני 3 חודשים, הרבה מנורות שרופות, מיכל מים שהתפוצץ (היום !) וזהו פחות או יותר.

סה"כ אני ממש מרוצה מהרכב, הצריכת דלק שלו לא גרועה יותר ממשפחתית אחרת, אי אפשר לצפות לנסוע על רכב 1600 עם מזגן חזק וכוח סביר אבל צריכת דלק נמוכה.

מבחינת כוח, היה לי לפני מאזדה 3, הפוקוס הרבה יותר חזקה.

כמו כן הרכב מטופל עם שמן מקורי ופילטר מקורי בלבד, כאשר הטיפולים מקוצרים מעבר להוראות יצרן למען אריכות ימים.

ועוד הערה למישהו שחושב לחפש רכב עם הרבה שיכלולים:

פשטות זה דבר טוב, לפחות לדעתי, כמה שפחות טכנולוגיה כגון בקרת אקלים וכד', ככה פחות מפתח לתקלות :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוקוס... אילו היה לה מנוע... זאת הייתה המכונית בין הכי שוות בקבוצה 2, אני זוכר כשנסעתי על פוקוס 08(צורה ישנה) לאילת אחרי 5 שעות של נסיעה שום שריר לא נתפס(במאזדה 3 כל הגב שלי מת), מכונית באמת נוחה, אחלה של מזגן, אך מרגישה כבדה מאודדד. וזאת בהצאות מ-0 והאצות ביניים מאוד מאוד איטיות - בעלייה של מצפה רמון הגיעה בקושי רב ל-80 קמ"ש בעוד המאזדה 3 הגיעה ל-110 יחסית בקלות.

 

(לגבי הנוחות של המאזדה 3 החדשה אני לא יודע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מה שחשוב כשקונים רכב זה להסתכל על החבילה הכללית. ברור שהייתי שמח אם היה עוד ק"מ או ק"מ וחצי לליטר, או מעט יותר כוח, אבל בסך הכל אני מרוצה ממה שיש לי. כל הריג'קטים הצפויים ומחלות הילדות של הרכב ידועות לי, תודות לפורום וזה גם כן פרמטר שלקחתי בחשבון. בשורה התחתונה הרכב תואם לציפיותיי וזה מה שמשנה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5370 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...