Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר מתפרק ברנו קליאו 96 \ בעיה במזגן


zlzl
שימו לב! השרשור הזה בן 5363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה לאחר תיקון שבוצע במערכת המיזוג ברנו קליאו 96 החל המצבר לגמגם.

הבעיה הייתה הבעיה הידועה בקליאו שהמזגן מפסיק לעבוד - בעיה בצמות ובמחשב.

לאחר משחק במגעים המאורר התחיל לעבוד אך המזגן מת. מכיוון שמחשב משופץ (נבדקו שניים) לא פתרו את הבעיה, עקף החשמלאי את המחשב וחיבר ממסר ישירות למדחס. בצורה זו עבד המזגן, אך לעיתים עם כל הדלקה של המזגן הטורים נפלו ולפעמים האוטו נכבה.

 

לאחר מספר ימים של נסיעה האוטו פתאום לא הניע והנעה עם כבלים עזרה. הבעיה חזרה שוב והייתי צריך להניע את הרכב עם כבלים עוד מספר ימים עד שהחלפתי למצבר חלופי (בינתיים איש המצברים בדק את המצבר). עם המצבר החלופי 50Ah הרכב הניע ונסע בסדר שבוע. איש המצברים טען שהמצבר הישן בסדר.

לילה אחד שכחתי את הכפתור של המיזוג דולק ולמחרת האוטו לא הניע (מצבר גמור).

החלפה למצבר חדש 55Ah - פתרה את הבעיה. האוטו ישב בחניה שבוע עם המצבר החדש, לאחר שבוע שלא נסע שוב לא הניע.

בדקתי מתח והיה 3V, לאחר הנעה עם כבלים ונסיעה להטענה אני בודק יום יום שהרכב מניע וכרגע נראה שבמצבר יש 12V. כשאני מניע את האוטו המתח על המצבר 14.5V כלומר כנראה שהאלטרנטור תקין.

היום בדקתי זרם בזמן שהמנוע כבוי וראיתי צריכה גבוהה של 0.6A, בזמן שהדלקתי את הכפתור של המיזוג הצריכה קפצה ל-4A. הוצאתי את הפיוז של המזגן ועדיין היתה צריכה של למעלה מ-4A.

 

חשוב לציין - כל פעם שהחלפתי מצבר הלכתי למוסך בו טיפלתי במיזוג ואיש המיזוג כל הזמן אומר לי שהמצבר דפוק.

מצד שני איש המצברים בודק את המצברים וטוען שהם בסדר.

 

נראה לי שהבעיה היא עקב התיקון במערכת המיזוג - יש למישהו רעיונות, מישהו נתקל בתופעה?

 

תודה מראש על העזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה מתאר יש לך זליגת מתח שגורמת לריקון המצבר

מה שיכול אולי להיות זה שהממסר שחיבר החשמלאי עובד גם כשהסויטצ' כבוי ואז נגמר לך המצבר.

1. תוכל לבקש ממי שהתקין לך אותו לנתק אותו לצורך בדיקה

2. תוכל לבקש מהחשמלאי לבדוק לל זליגת מתח עם ובלי הממסר

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הקומבינה הזו של לעקוף את המחשב היא לא רצינית ומובילה לתקלות כמו טורים נמוכים בגלל שהמחשב מנוטרל ולא נותן פקודה להעלות את הטורים בזמן הפעלת המזגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

הסיבה שעקפנו את המחשב היא ששמנו 2 יחידות משופצות והמזגן לא עבד איתן.

במוסך רנו יחידה מקורית כזו עולה 3,500 ש"ח (מתקרב כבר לעלות האוטו - מדובר בקליאו 96).

הממסר צורך 4A כשמדליקים אותו (גם אם האוטו כבוי). ללא הממסר צריכת הזרם היא 0.6A נראה לי קצת גבוה. הבעיה היא שהיום בדקתי במזדה 3 ושם צריכת הזרם כשהאוטו כבוי היא יותר מ-1A.

כך שפתאום צריכה של 0.6A לא נראית לי בעייתית. אם לא ציינתי לא כל יום הרכב נוסע ואז ע"פ החישוב שלי 0.6A כפול למשל 90 שעות (פחות מ-4 ימים) יוצא 54A (כמו המצבר).

האם החישוב נכון? יש למשיהו רעיון האם בכל זאת 0.6A זה הרבה (למרות מה שראיתי במזה 3 חדשה?)

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה מפסק 12V ותנתק את המצבר בכל יציאה מהאוטו.

אתה יכול לעשות גם שיהיה חשמל רק לאזעקה ולשאר לא.

אתה גם יכול לעשות מפסק רק למזגן הכל תלוי ברצון.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

הסיבה שעקפנו את המחשב היא ששמנו 2 יחידות משופצות והמזגן לא עבד איתן.

במוסך רנו יחידה מקורית כזו עולה 3,500 ש"ח (מתקרב כבר לעלות האוטו - מדובר בקליאו 96).

הממסר צורך 4A כשמדליקים אותו (גם אם האוטו כבוי). ללא הממסר צריכת הזרם היא 0.6A נראה לי קצת גבוה. הבעיה היא שהיום בדקתי במזדה 3 ושם צריכת הזרם כשהאוטו כבוי היא יותר מ-1A.

כך שפתאום צריכה של 0.6A לא נראית לי בעייתית. אם לא ציינתי לא כל יום הרכב נוסע ואז ע"פ החישוב שלי 0.6A כפול למשל 90 שעות (פחות מ-4 ימים) יוצא 54A (כמו המצבר).

האם החישוב נכון? יש למשיהו רעיון האם בכל זאת 0.6A זה הרבה (למרות מה שראיתי במזה 3 חדשה?)

 

תודה.

 

ידידי היקר,

 

יש לי הרגשה שכול הבדיקות שלכם לא נכונות ולא מדוייקות.

 

1. צריכת הזרם הפרזיטית ברכב מודרני כאשר הרכב כבוי הינו בסביבות 20-50 מיליאמפר.

 

2. צריכת זרם של 0.6 אמפר (600 מיליאמפר) היא גבוהה מאוד ויש למצוא את הפרזיט :-)

 

3. אנא ספר לי כיצד בדקת את צריכת הזרם הפרזיטית בצורה מדוייקת (אולי גם התבלבלת בקריאת הנתונים במד-זרם)

 

4. החישוב שלך מקורב מסיבה אחת פשוטה. ברגע שמתח הקטבים יירד למתח של 11.7-12.0 וולט תתקל בבעיות התנעה או לא תוכל להניע בכלל.

 

מסקנה אחרי יום או יומים לא תוכל להניע את הרכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי מרק,

 

לגבי הבדיקות, אני מניח שהן נכונות אני לא מבין ברכב הרבה אבל עובד בתחום האלקטרוניקה.

בדקתי בעזרת צבת זרם ומד מתח מהעבודה שאמורים להיות די מדויקים.

לפני המדידה איפסתי את צבת הזרם כך שרואים 0A. כשחיברתי את הצבת על חוט המינוס קיבלתי 0.6A, כשהזזתי את המפסק של המזגן (מדליק ממסר במקום המחשב) קיבלתי 4A. ואכן לילה אחד שהאוטו היה כבוי אך עם המפסק של המזגן פתוח גרם לפריקת המצבר.

לגבי המדידה של 0.6A אני גם חשבתי שיש כאן טעות. הבעיה שראיתי שבמזדה עם אותה הצבת אני מקבל 1A (על המינוס) בפלוס יש 2 צמות שיוצאות (באחת קיבלתי 0.2A ובשניה 0.8A) ואם מחברים את זה יחד זה באמת מתאים למה שקיבלתי במינוס. בזמן שהנעתי את המזדה ראיתי כ-25A ואני מניח שזו מדידה הגיונית.

 

לגבי המסקנה שלך, ברנו אחרי ששמנו מצבר שאמור להיות חדש ולא נסענו 4 ימים האוטו אכן לא הניע ועל המצבר מדדתי 3V.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

נסה עוד פעם לבדוק בצורה הבאה.

 

1. סגור את כול הדלתות

2. הוצא את המפתח מהסווי'ץ

3. תמתין מספר דקות

 

בדוק שוב פעם בעזרת מד-זרם פשוט על-ידי ניתוק כבל המינוס וחיבור מד-זרם כאשר המד זרם נמצא על סקלה של עד 1 אמפר.

 

האם הצבת מתאים למדידת DC ?

צבתות פשוטים למדידת זרמים של עד 400 אמפר או 1000 אמפר לא ממש מסוגלים למדוד זרמים של 50 מיליאמפר.

 

שוב פעם אני רושם ברכב מודרני עם איבזור מקורי צריכת הזרם היא בסביבות 20 מיליאמפר ואצלי ברכב גולף דור 5 הצריכה היא 12 מיליאמפר.

 

כאשר מתקינים ציוד לא מקורי כגון אזעקה או מערכת שמע צריכת הזרם עלולה להגיע ל-60 מילי.

 

בהודעה זו לא התייחסתי לצריכת הזרם כשאר אתה מפעיל את מפסק המזגן.

 

גם המתח שמדד על המצבר נראה מוזר מכיוון שגם מצבר פרוק לאחר מנוחה של 20 דקות מתח הקטבים יגיע לפחות ל-10.5 וולט.

 

יש לבצע את בדיקת המצבר לאחר שהמצבר לא היה תחת פריקה/טעינה של לפחות שעה.

 

בכדי למצוא את הצרכן הפרזיטי תתחיל לשלוף כול פעם פיוז אחר ולבדוק במקביל את צריכת הזרם.

 

יש מקרים שקיימת זליגה דרך האלטרנטור לכן במקרה כזה מומלץ לפרק את כבל המינוס של האלטרנטור.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר התחלתם להסביר על זליגה..

איך בודקים?

מנתקים את שתי הקטבים מהמצבר ואז מחברים את המכשיר מדידה לחיבור ה(+) ולחיבור ה(-)?

אשמח להסבר קל.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

אז ככה, היום בדקתי שוב את זליגת הזרם אבל כאשר הדלתות של האוטו סגורות. קיבלתי 85mA.

מרק אתה צודק עם צבת זרם שפשוט שמתי על חוט המינוס קיבלתי 0.13A ועם מד זרם טורי קיבלתי 0.085A. ומתח של 12V, לפני מס ימים קיבלתי 12.17V (האם הנפילה במתח הגיונית?)

אכן כאשר הדלת היתה פתוחה - האור ברכב דלק וכנראה שהוא גרם לצריכה נוספת של כ-0.5A (כנראה שזה הגיוני כי 0.5*12 = 6W וכנראה שזו הנורית).

 

שי, כדי למדוד זליגה בצורה הכי מדויקת, צריך מד זרם למשל של חברת Fluke. מנתקים את המינוס מהמצבר. מחברים חוט (פרוב) אחד של מד הזרם לנעל הכבל המנותקת והפרוב השני למצבר (היכן שקודם חוברה נעל הכבל של המינוס). כך יוצא שזורם זרם דרך מד הזרם (דרך נגד שנט), צריך לכוון את מד הזרם לסקלה של 0.3A כדי לקבל תוצאה מדויקת יותר.

 

שאלתי היא,

האם זרם זליגה של 85mA יכול לפרוק מצבר לאחר שבוע ללא נסיעה.

אם לא האם מצבר (שאמור להיות חדש) יכול להתפרק מעצמו לאחר שבוע ללא נסיעה.

היתכן שקיבלתי מצבר לא חדש שנטען זמן רב סמוך להתקנה ולכן נפרק לאחר שבוע ללא נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלית על זה לבד אבל בכל זאת כדי לחדד את העניין- צבת זרם DC הינו מכשיר דיי לא מדוייק, במיוחד בזרמים נמוכים. המכשיר מבוסס על אפקט hall וככזה הוא דיי מוגבל ברגישות שלו. אני נוהג להסתמך עליו בטולרנס של 0.5A וגם זה כאשר הוא של חברה טובה כגון פלוק.

 

עוד הערה קטנה לגבי מדידת זרם לפני שאגע בבעיה עצמה-

כאשר מבצעים מדידת זרם טורית בעזרת רב מודד (DMM) רצוי לבצעה באופן הבא (המכשיר מחובר ומכוון למדידת זרם):

  1. משחררים את נעל הכבל של המינוס ומעלים אותה מעט למעלה.
  2. נוגעים בעזרת אחד הפרובים בנעל הכבל של המינוס.
  3. נוגעים בעזרת הפרוב השני בקוטב, מתחת לנעל הכבל.
  4. תוך כדי ששני הפרובים נוגעים מרימים את נעל הכבל מקוטב המצבר.

הסיבה לכל זה היא שלעיתים בחיבור הראשוני של המצבר ישנה קפיצת זרם. במידה והחיבור הראשוני נעשה דרך מד זרם טורי אפשר בקלות לשרוף אותו. בנוסף מדידת זרם פרזיטי יש לבצע כשכל הצרכנים כבויים (כולל אורות הפנים) ורצוי לבצע גם מדידה כשהאזעקה דרוכה.

 

לבעיה שלך- כנראה שכל המעקף לא בוצע בצורה הנכונה ביותר (ולא בטוח שניתן להסתדר בצורה טובה ללא יחידת הבקרה). בכל מקרה לא אמור להיות מצב שאם הכפתור נשאר לחוץ קלאץ המזגן מופעל ומרוקן את המצבר.

 

עם צריכת זרם של פחות מ- 100mA ברכב כזה הייתי חי בשקט. יכול להיות שמכל הסיפורים האלה המצבר לא הצליח להגיע לטעינה מלאה או שנגרם לו נזק כלשהו כאשר נפרק כשהרכב עמד. תזכורת- מצבר התנעה (בניגוד למצבר פריקה עמוקה) מתחיל לפתח נזק בלתי הפיך (הקיבולת שלו קטנה) כאשר הוא נפרק מתחת לסדר גודל 80% מטעינתו המלאה, שזה אומר מתח קטבים של בערך 12.45V בריקם (למי שאינו בקי בחשמל- מתח בריקם הכוונה למתח הקטבים כשהמצבר מנותק לגמרי מכל צרכן).

 

הייתי מוציא את המצבר ומבצע לו טעינה מבוקרת בעזרת מטען חיצוני, מחזיר אותו וממשיך לעקוב. בד בבד לוקח את הרכב לחשמלאי מומלץ (אם תרשום מהיכן אתה יוכלו להמליץ לך) ומסדר את עניין המזגן באופן נאות.

 

בהצלחה וחזור לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, כול מה שרשמת כבר רשמתי אבל בצורה פחות מקצועית ממך :-)

 

הבחור עלה על הבעייה בעזרת הארות/הערות שלי.

 

לפותח האשכול !

 

צריכת זרם פרזיטית של 85 מיליאמפר עבור רכב יישן עם מערכת אזעקה היא בתחום 'האפור'.

 

צריכת זרם של 85 מיליאמפר עלולה לגרום לפריקת המצבר לאחר שבוע ימים למתח נמוך מ-11.7 וולט ולגרום לבעיות התנעה.

 

במידה ומדדת את המתח על קטבי המצבר כאשר המצבר מחובר לרכב וקיבלת תוצאה של 12.4-12.2 וולט זה תקין. בפעם הבאה תמדוד את המתח על קטבי המצבר כאשר כבל המינוס מנותק.

 

מצבר מקוטב קרי מחובר לרכב גם אם הצריכה היא 10 מיליאמפר המתח שתמדוד על המצבר הינו כ-12.3 וולט.

 

לסיכום

 

ירידת המתח לאחר יומיום כאשר הרכב לא מונע היא סבירה וכנראה המצבר תקין.

 

אז איך פותרים את הבעייה ?

 

1. להשתדל להניע ולנסוע עם הרכב כול 3 ימים לפחות 15 דקות מחוץ לעיר

 

2. במידה ומותקנת ברכבך אזעקה יישנה מומלץ להחליפה באזעקה מתקדמת ולבדוק שצריכת הזרם ברוגע היא לא יותר 20 מילי

 

המלצה

 

בזמן הבדיקה מומלץ לחבר זוג תנינים לפרובים

42259842.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי אביב,

 

אני מאזור נתניה, אתה מכיר מוסך שיוכל לסדר את המזגן בצורה יותר רצינית מהמעקף שבוצע?

דרך אגב, עם המעקף מלבד ירידת טורים לעיתים האוטו נכבה ברוורס (אבל זה קרה רק בדקות הראשונות).

עם המצבר החלופי לא היתה שום נפילת טורים.

עם המצבר החדש יש נפילת טורים, אך יש לציין שהאוטו כמעט ולא נסע (כלומר ייתכן שהמצבר שאמור להיות חדש מתחיל להתפרק).

 

אני שואל שוב כדי להיות בטוח, האם מצבר חדש שמחובר לרכב (בו יש זליגה של 85mA) יכול להתפרק טוב שבוע (לאחר הנעה בכבלים האוטו נוסע ומאז לא קרה לי שוב שהאוטו לא מניע)?

פשוט נראה לי מוזר שפתאום מספר ימים אחרי התיקון במזגן המצבר הישן (בן חצי שנה) התחיל לגמגם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...