Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי רכב עם שני מצברים.


אביחי א.
שימו לב! השרשור הזה בן 5364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

 

שאלה טכנית בעקבות מקרה שבו נגמר המצבר ברכב של חבר שלי.

 

הרכב הוא טנדר איסוזו D-MAX. בתא המנוע ישנם 2 מצברים. לפי מראית עין, המצבר השמאלי נראה מחובר לאלטרנטור, ואילו המצבר הימני לא.

וע"פ דבריו של חבר שלי, נאמר לו שהמצבר הימני אחראי על ההצתה של המנוע, ואילו השמאלי אחראי על שאר מערכת החשמל של הרכב.

 

אם זה נכון או לא, זה לא בדיוק הנקודה. העיניין הוא שהיום נתקענו עם הרכב בגלל שהמצבר (אחד מהם - כנראה זה שאחראי על ההצתה, אם זה באמת כל תכליתו ברכב) התרוקן. ובזמן נסיונות ההתנעה, לחבר שלי היה רעיון שאולי כדאי להשתמש במצבר השמאלי בשביל להטעין את המצבר הימני ואז להניע.

 

שנינו לא היינו בטוחים, והדבר היחיד שעלה לי לראש זה שיכול להיות שהם שניהם חלק מאיזשהו מעגל חשמלי ברכב ועדיף לא לחבר אותם אחד לשני.

 

בסוף עבר איזשהו רכב אחר והנענו ממנו - אבל מה דעתכם על העניין? האם יכולנו באמת להשתמש במצבר הנוסף של הרכב להנעה?

 

תודה!

Chevrolet Silverado 2500HD - 2015 - LTZ

 TW: Morel Supremo Piccolo | MID: Morel CDM 880 | MIDBASS: ScanSpeak Silver

SUB-WOOFERS: 2X JL Audio 10TW3 - Original Under The Seat StealthBox

TW Amp: Genesis Stereo 100 | MID+MIDBASS Amp: JL Audio 450/4 | Monoblock: JL Audio 500/1 | DSP: Helix Pro MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המומחים הטכניים של הפורום, וכלום??

Chevrolet Silverado 2500HD - 2015 - LTZ

 TW: Morel Supremo Piccolo | MID: Morel CDM 880 | MIDBASS: ScanSpeak Silver

SUB-WOOFERS: 2X JL Audio 10TW3 - Original Under The Seat StealthBox

TW Amp: Genesis Stereo 100 | MID+MIDBASS Amp: JL Audio 450/4 | Monoblock: JL Audio 500/1 | DSP: Helix Pro MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בGMC מותקנים שתי מצברים אך זה רק כדי לא להעמיס על האלטרנטור והמצבר.

לדעתי אין צורך ברכב לשים שתי מצברים אחד גדול יספיק.

כמה אמפר כל אחד?

יכול להיות שצריך 80 אמפר למשל אז חשבו שאפשר להוזיל עלויות ולשים 40אמפר ועוד 40 אמפר.(דבר די מטומטם)

יש משהו מיוחד ברכב?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא...

 

ככה הרכב מגיע. סטנדרט. לא נעשו בו שום שינויים/שיפורים. זה רכב של חברה.

Chevrolet Silverado 2500HD - 2015 - LTZ

 TW: Morel Supremo Piccolo | MID: Morel CDM 880 | MIDBASS: ScanSpeak Silver

SUB-WOOFERS: 2X JL Audio 10TW3 - Original Under The Seat StealthBox

TW Amp: Genesis Stereo 100 | MID+MIDBASS Amp: JL Audio 450/4 | Monoblock: JL Audio 500/1 | DSP: Helix Pro MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני המצברים מחוברים במקביל, ז"א שאם אחד מתחיל לקצר אז הוא גם הורס את השני, אם שני המצברים מאותו יצרן ומאותו תאריך לא יהיה מנוס (מניסיון מעשי שלי) מלהחליף את שניהם, החלפנו מצבר אחד , היה בסדר שבועיים אח"כ שוב לא הניע ואז גם השני לא עמד בבדיקת עומס והתחיל לקצר ולבעבע, החלפנו את השני ומאז הכל בסדר.

 

שוב במיוחד אם שניהם האותו יצרן ועם אותו תאריך אז הבלאי יהיה זהה +- ולא יהיה מנוס מלהחליף את שניהם.

 

נ.ב. - הכל בהנחה שנבדקה הטעינה והכל תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dmax לא סולר? הצתה? לא נשמע הגיוני במיוחד (בלשון המעטה)

אם אכן זה מנוע סולר אזי צריכת הזרם בהתנעה גבוהה הרבה יותר ממנוע בנזין , מה גם שיש את מצתי הלהט שצורכים גם הם זרם מהמצבר אך עד כמה שידוע לי בפתיחת סוויץ' הם מתחממים לטמפ' מסוימת ואז הנורה בדשבורד נכבית ואז נותנים סטארטר.

השערה שלי? אולי כדי ליצור מצב שגם מצתי הלהט וגם הסטארטר יעבדו באתו הזמן בנוסף גם רשת הצלה לרכיבים אלקטרוניים כאלה ואחרים ברכב כאשר מצבר אחד מתרוקן יש אחר לגיבוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מצבר אחד יתרוקן הוא ירוקן את השני,

 

במקום לשים מצבר אחד גדול שמו שני מצברים קטנים.

 

יש רכבים כבדים עם שני מצברים עם בורר שאיתו אפשר לברור עם איזה מצבר רוצים להניע וגם לשלב את שניהם במקביל וגם לנתק אותם בזמן חניה- מדובר על משאית עם סל אדם מתוצרת FIRE BIRD, יש כזו במנופי אבי.

 

באיסוזו DMAX המצברים מחוברים במקביל באופן קבוע ואם אחד כושל אז הרכב לא יניע.

 

רצוי לא להטעות ולהגיד "מצבר גיבוי", אלא שני מצברים שבמקביל יוצרים מצבר ווירטואלי גדול של 160 AH לערך (כמדומני המצברים המקוריים הם 80 AH כל אחד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בקיה קרניבל טורבו דיזל יש מצבר 95 אמפר והוא ככה יצא מהמפעל.

פותח השרשור -כמה אמפר המצברים?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב רב

איסוזו משתמשים בטיה זו כבר כמה שנים טובות כנארה ירושה מ GM

טרופר 3.0 , DIMAX על דגמיו השונים, לא באיפון ולא ברודיאו.

שני מצברים של 70AH מחוברים במקביל שמספקים ביחד כ 140AH

מאחר ומדובר ברכבי עבודה זה נותן פיתרון אגב כשלא קר

רובם יכולים להניע גם אם מצבר אחד חלש

 

שאו ברכה

אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל

הוא: הנקניקיה

MARIN MOUNT VISION 5.8

"אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל 100 סמ"ק עוד מצבר ,זה נשמע די מפגר ,אצלי מנוע 2.9 מניע בלי בעיה גם בשיא הקור עם ה95 אמפר.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב רב

איש יקר זו לא הנקודה

גם האיפונים והטרופרים 3.1 107HP הישנים היו עם מצבר יחיד 95AH

מדובר במנועי מסילה משותפת בהספקים של 130HP ומעלה שדורשים מתנע חזק מאד

ש צריכת הזרם הראשונית בהנעה עוברת את ה 300 אמפר

ובכלל זה היה שינוי אסטרטגיה של היצרן, כמו שציינתי ירושה מ GM

 

כל סדרת ה TRUCK של GM עם מנועי הדיזל מצוידת בשני מצברים

סוואנה , סילברדו ודומיהם

 

שא ברכה

אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל

הוא: הנקניקיה

MARIN MOUNT VISION 5.8

"אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדין מתקשה להבין למה צריך שתי מצברים.

המצבר שלי נותן 500כוח התנעה.

המנוע שלי נותן 145 כוח סוס.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הD-MAX באים מהיצרן עם 2 מצברים כל אחד 60A,

פעם נגמר אצלי מצבר אחד אז חשבתי להחליף אחד ,שאלתי בחברה הם אמרו לי שמומלץ להחליף 2 ולישון בשקט, והנה עברה שנה והכול טוב ויפה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השירשור שלום.

 

ראשית ב D-MAX יש 2 65Ah מצברים המחוברים במקביל . הם מקבלים טעינה זהה דרך המערכת החשמל של הרכב. הצורך ב 2 מצברים נובעה מהעובדה שאין מספיק מקום למצבר גדול של 100-120Ah לכן הועתק הרעיון ל 2 מצברים כמה ב GM. הרכב בעל מסילה משוטפת לכן יש צורך בזרם מתנעה ראשוני גבוהה, כמובן שמחוץ לסטרטר יש עוד רכיבים חשמליים שצורכים זרם כמה מש' עזר ועוד לכן מצבר אחד לא מספיק. ההחלפה היא 2 המצברים יחד מאחר שמצבר 1 חדש הוא חזק והישן אפילו שהוא טוב חלש יותר לכן כושר ההתנעה יפגע והמצבר הטוב יעבוד קשה יותר ויתקלקל מהר יותר.

 

יום טוב יצחק.

:evil:סייג לחוכמה שתיקה :brickwall:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...