Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים בעייתית- רנו סניק


samiyun
שימו לב! השרשור הזה בן 5375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עזוב נסיכות, קוסמים ואבירים, הבעיה שלך היא כנראה מצתים לא מקוריים. שימוש בהם מכניסים תקלות של תקשורת וכל מיני התנהגויות מוזרות של הגיר הזה. שווה בדיקה לפני שנכנסים להרפתקאות מעולם המיסתורין...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תשמעו...

נסעתי על הרכב כמעט שבוע והגיר מתפקד בסדר

מידי פעם נדלקת לי הנורת גיר אבל אחרי דקה-שתיים היא כבת.

 

הגיר מעביר/ מוריד הילוכים (לפעמים קצת מושך...) כמו שצריך.

היום עצרתי לי בעליה וכשהתחלתי לנסוע הנורה דלקה לי,

עצרתי והמשכתי שוב וכשעזבתי את דוושת הברקס ורציתי ללחוץ על דוושת הגז

הרכב התדרדר לי אחורה (התנהג כאילו אני בניוטרל) וכשלחצתי על דוושת הגז

הרכב התחיל להגיב אבל בקושי... כמובן שלאחר 2 דקות הנורה כבתה

והרכב נסע כרגיל.

 

יש לי תחושה שהגיר בסדר וזה רק משהו חשמלי... תקנו אותי עם אני טועה?!

 

לגבי הסלקטור... אני יודע שאני בעתיד אני אצטרך להחליף (לפעמים עם אני לא לוחץ על הכפתור בטיחות שעל הידית

ה D מתחיל להבהב) אבל לא נראה לי שזה קשור לבעיה.

 

עזרו לי... כל בעל מקצוע אומר לי משהו אחר ולא בא לי לשפוך כספים על דברים שאני לא צריך להחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, להמשך הסיפור...

לאור המקרה חזרתי שוב פעם לאבי "אביר הגיר" מרמת השופט... (אמרתי כבר שהוא מקצועי ואחלה בן-אדם?!)

בדק לי שוב פעם עם המחשב ושוב פעם מופיע תקלה חשמלית (משהו בלוח שעונים)

 

אמר לי לבדוק עם הפלאגים מקוריים ואם לא אז להחליף ואם הבעיה תחזור

אז צריך להתחיל לבדוק חיווט (סרט רע):shock::shock::shock:

הסלקטור במצב סביר (זה לא מקור הבעיה) ב- EVM תקין.

 

הלכתי למוסך... עשו לי טיפול לרכב וכמובן החלפתי פלאגים (מקוריים של רנו).

בזמן נסיעה הנורה שוב דלקה ולאחר כדקה כבתה אך לא הרגשתי שום דבר לא תקין

למהלך הנסיעה.

 

מה לעשות????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין שלא תמיד אך לפעמיים שהנורה דולקת ואני בהתחלת נסיעה אז יש לי הרגשה שאני מתחיל את הנסיעה בהילוך 2.

 

חבר'ה, אני חייב עזרה דחופה... יש לי חוש ולאור הממצאים שזו בעיית חשמל בלבד

 

אני ממש חסר אונים ואני לא יודע אם זה משהו חמור ביותר או לא?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר שבוע ימים בלי רכב בגלל תיבת הגיר AL4

 

המוסכניק שלי כנראה לא איש מקצוע ואני אוכל קש.

 

להלן "מקרים ותגובות" בגיר של הסניק שלי:

 

גיר "מחליק" משמעו גיר שלא מעביר הילוך בזמן תחת עומס {לדוגמא עלייה} או לא מעביר הילוך כלל.

 

אם ההילוך לא מתוזמן עפ"י סל"ד ,תנאי דרך וכדומה, כנראה הבעיה אלקטרונית קרי תזמון במחשב הגיר.

 

עפ"י הבנתי הלא מקצועית,ניתן לשלול בעייה אלקטרונית/חשמלית בגיר ע"י בדיקת מערכת ההצתה קרי פלגים וכוהל

[ חייבים להיות מקוריים]

כמו כן ניתן לשדרג תוכנה במחשב הגיר במוסכי רנו המורשים ע"י היבואן {כ-270 ש"ח לפני מע"מ}

ולקוות שבכך פתרנו את בעיית התזמון.

 

גיר שלא מעביר הילוך בעומס או מדליק נורת גיר משדר בלאי של דיסקיות שיגרמו בסופו של דבר להתחממות שמן גיר,בלאי מואץ יותר של מכלולי הגיר,ולבסוף שיפוץ מלא של הגיר.

גיר שמחליק בזינוק בעליה כנ"ל.

שיפוץ גיר:

מתחיל 8500 לפני מע"מ מוסכי יבואן ונע בין 6000 ל 4000 במוסכי שיפוץ גיר אוטומטי.

דרך אגב מוסכי היבואן שולחים למוסך חוץ אבל האחריות על התיקון היא שלהם!

 

הדילמה שלי מתחילה

א. באיזה בעל מקצוע לבחור?

ב. האם הבעיה מכנית ? חשמלית? משולבת?

 

לדוגמא ווסתי לחץ שמן בגיר הינם חלקים אלקטרו מכאניים. ישנם 2 כאלה בגיר של רנו.

 

האם הגיר מחליק בגללם או בגלל בקרת המחשב?

 

אם הבעיה בווסתים הנ"ל, האם להחליף רק אותם? או אולי ללכת על שיפוץ כללי?

 

מה מידת הנזק שנגרם לגיר עד כה?

 

כל הנ"ל הינם שאלות כבדות משקל זמן כסף ועצבים.

 

אני פיספסתי משהוא במהלך הדרך ולכן אני נענש עכשיו.

 

יש למצוא בעל מקצוע מנוסה בגירים הצרפתיים הללו.

 

לשאול אותו על זמן התיקון המשוער,כמה כסף,זמן אחריות.

ומה קורה כששיפוץ מתארך לו,

מעבר לזמן המובטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נ.ב.

 

מכה בגיר

 

הגיר של רנו הוא גיר שהעברת ההילוך בו מורגשת לנהג.

בניגוד לדוגמא בגירים היפניים.

אין בכך בעיה מלבד במקרים בהם מורגשת מכה חזקה בזמן האטה,עצירה מוחלטת,או תחילת נסיעה.

כאן אנחנו נכנסים לתחום שמכוני הבדיקה אוהבים להשתמש "נקישות",

מונח כסת"ח של מכוני הבדיקה שמשמעו,אין לי מושג מה מצב הגיר אבל על מנת להנמנע מתביעה משפטית

נאמר ללקוח רנו הממוצע שיש "נקישות בגיר"!

 

אז מה עושים?

 

להוויתי בודקים האם בתחילת נסיעה בבוקר כשהגיר קר ישנה "מכה" חריגה בגיר ו/או בזמן האטה בכניסה לצומת ,רמזור וכדומה.

 

אם ישנה מכה חזקה כזו הנשמעת גם מחוץ לרכב,יש לשקול פתיחת גיר והחלפת טבעות גומי פנימיות ,שאולי "התייבשו" ובורח מהן שמן ומשבש בכך את פעולת הגיר.

יש לזכור הגיר הצרפתי הינו אטום ללא מדיד כך שאין לנו כל אינדיקציה על המתחולל בפנים.,ולטיב השמן.

הצרפתיים הגאונים הרבו בחיישנים בגיר הנ"ל על מנת שבודק הגיר יקבל מקסימום אינפורמציה מהמחשב,אבל בכך עשו אותו "רגיש" יותר לתקלות שונות ומשונות.

אחת מהן היא אותה בריחת לחץ שמן פנימית בגיר שמובילה לפגיעה בסופו של דבר במכלולי הגיר,דבר שמצריך שיפוץ כולל!

 

זו אחת הסיבות למשל שמוסכי היבואן כמעט בכל תקלה בגיר {מלבד בעיה חשמלית מובהקת} יציעו שיפוץ מלא של הגיר!

סיבה נוספת היא לדעתי גם העובדה שהשיפוץ לא נעשה אצלם ולכן הם "הולכים" על שיפוץ מלא כדי להמנע מריבים עם הלקוחות אחר כך.

מין הסתם המשפט " מכיר אדם נפש בהמתו"

נכון גם למוסכי היבואן ,המכירים היטב את "מחלות" הגיר שלהם.

 

נורה גיר דולקת "ומכה" הבאה בעקבותיה משמעה, מחשב הגיר מזהה לחצים גבוהים או לא סדירים בגיר ועקב כך

מכניס את הגיר להילוך "חירום" דהיינו הילוך שלישי,ומדליק נורת אזהרה לנהג.

 

המשך נסיעה בעומס תחת אזהרת הנורה הנ"ל יוביל לשחיקת הדיסקה השלישית ושריפת הגיר.

 

כיבוי הרכב והדלקתו מחדש יכבה את הנורה הזו עד הפעם הבאה.

במחשב הגיר תזכר התקלה אלא אם המוסך יעשה לה RESET

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לך בעיה כמו שלי?

 

ידיד הרכב שלי עדיין בשיפוץ גיר,כך שרוב הבעיות בגיר הזה מוכרות לי

 

מלבד אולי בעיית בורר אלקטרוני של ידית ההילוכים, שלפי הבנתי זו הבעיה הקטנה והזולה ביותר בגיר הזה.

מומלץ לפנות למוסך נ. אייל ושות' מעבדה לרכב ממוחשב אייל נוימן

ראשל"צ א.ת. חדש רח' ההגנה 30 052-6388234

 

לתת לו זמן בלי לחץ לאתר או לשלול בעיות חשמליות /אלקטרוניות.

הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה,הגון ולא יקר.

 

קח רק בחשבון שלפי התאור שלך הגיר שלך "מחליק" קשה, מצב המצריך שיפוץ כולל,כך שלא בטוח שכדי לך להתרוצץ בין מוסכים שונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבדיקה שעשו לי היום עם המחשב מנוע... הופיע רק תקלה אחת והיא

חוסר תקשורת/ קצר הקשור למהירות או לספידומטר (לא שמתי לב על משהו חריג)

והבחור מהמכון לגירים אמר לי שאם היתה תקלה כלשהיא הקשורה להגיר המחשב היה מראה את זה.

 

תוכל ליצור איתי קשר ל - 054-9599095

אני ממש מתוסכל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברורה לי התקלה של המכון.

מה זה אין תקשורת אם אין תקשורת אז איך בדקו שאין תקלות?

רכב שמדרדר לאחור בזמן שיחרור דוושת בלם במצב עליה .

זו תקלה של זליגת שמן דרך הטבעות בחלק האחורי של הגיר .

ברוב הגירים שפרקתי עקב תקלה זו נמצא בלאי נוסף .

אני חושב שבעלות של 4500 ש"ח של שיפוץ גיר תסיים את הסיוט המתמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצרה...

קודם כל נכנסתי בהתחלה למוסך מורשה שם הם אמרו לי שהטמפ' בגיר גבוהה ושהגיר מחליק - בקיצור שיפוץ גיר.

עברתי מוסך (לא מורשה) שמטפל ברנו ומכיר ת'רכב - שם הוא בדק לי את הגיר עם מחשב ויצא התוצאות הבאות (צרפתי בעבר):

http://www.go2print.co.il/user/www/sami/list.jpeg

 

כפי שאתם רואים (תקלות שונות לגמרי) - בכל מקרה איפסו לי את המחשב ואמרו לי שהרכב נוסע בסדר

ושאני אבדוק אותו בנסיעה (שבוע, שבועיים).

 

אחרי יום שוב נדלקה לי הנורת גיר...

לקראת סוף שבוע שעבר כנסתי למכון גירים ברמת השופט "אביר הגיר" בהמלצתו של רפי לין.

בבדיקת מחשב הוא ראה באמת שהסלקטור קצת עושה בעיות (סובל דיחוי)

ועוד בעיית חשמל (קצר/ חוסר תקשורת) באיזור הלוח שעונים או משהו שקשור למהירות (לא זוכר במדוייק)

בכל מקרה, בנסיעת מבחן הוא טען שהרכב נוסע בסדר גמור (לפעמיים קצת מושך את ההילוך) ואיפס לי את המחשב.

 

יש לציין שברוב המקרים שנדלקה לי הנורה - היא כבתה מעצמה ולא הרגשתי משהו חריג במהלך הנסיעה...

חוץ משני מקרים שרשמתי בשרשור.

 

השבוע שוב פעם הגעתי למכון לגירים "אביר הגיר" והוא עוד פעם ראה את התקלה החשמלית

והוא טוען שזה ברוב המקרים זה קצר או מגע לא טוב באחת מהצמות/ קונקטור/ מחשב גיר.

 

ת'אמת שגם אני חושב כך, כי אם הגיר לא טוב מכנית אז הוא לא יהיה טוב כל הזמן (תקנו אותי אם אני טועה).

 

זהו בקצרה, ופה אני תקוע ולא יודע מה להחליט כי אף אחד לא יודע לי להגיד מה זה וגם טווח מחירים.

 

הבנתי שאם אני אלך למוסך מורשה (קרסו) הם מבחינתם ילכו לפי הספר ויתחילו להחליף לי חלקים/ חיישנים וכו'

וכמובן לחייב אותי על כל חלק אפילו אם התקלה לא נפתרה... כמובן עד שהתקלה תיפתר - קרתי בפורומים פה והבנתי מכם שכזה זה עובד שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אבחנו לך בעייה ברתמה או מחבר למה לא להמשיך עם האבחון עד הסוף ולאתר את התקלה בצמה ולתקנה?

הבעיה איתך או אלא שמאבחנים לך את הרכב היא שכולם רק נותנים אבחונים ולא מתקדמים לתיקון, אולי בעצם הבעיה רק אצלך שאתה לא סומך על אך אחד שנתן אבחון נכון ומאשר לו להתקדם.

בצורה זו, לצערי, אני לא רואה מצב שהרכב שלך יתוקן מתישהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שלא שמת לב למה שכתבתי לכל אורך השרשור...

ברגע שכל בעל מקצוע אומר לך משהו אחר זה מתחיל לערער לך את הבטחון

ועוד אחרי שהוצאתי לא מעט כסף בזמן הקצר שהרכב אצלי אני לא מוכן שיעשו עלי נסיונות

וישחקו איתי באולי (אין לאף אחד דעה נחרצת).

אני יודע שזה לא מדע מדוייק... זה יכול להיות קצר חשמלי/ מחשב/ שיפוץ גיר/ גם וגם....

לכן אני מתייעץ אתכם ואולי מישהו עם בעיה דומה לשלי יכול לתת לי את הבטחון

לעשות את הצעד הזה ולהיות בטוח.

כמו ששמת לב, הוצאתי לא מעט כסף על רכב שנמצא אצלי שבועיים (אחת הקניות הגרועות שלי בחיים)

ואם כבר אני צריך להשקיע עוד כסף... אני רוצה לדעת שזה באמת יפתור לי את הבעיה.

 

מקווה שהבהרתי את עצמי...

תאמין לי שאני מת לפתור את הבעיה הזו ולהתחיל להנות מהאוטו

ברגע זה אני משרת את האוטו והוא לא משרת אותי (אשתי עצבנית עלי ועל האוטו יותר - רצתה לשרוף אותו :-) ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי מצויין ואני עוקב באדיקות אחרי השרשור כמו כל שרשור בפורום עליו אני אחראי, כל הכסף שהשקעת הוא לא רלוונטי לבעיית התיבה נכון?

עכשיו אתה טוען שאביר גיר מקצועי אז כנראה שהאבחון שלו מדוייק אז קדימה, שיבדוק את הרתמה וימצא את הבעיה. מה עוצר אותך?

 

אל תחכה לפתרונות קסם מהפורום כי לא יגיעו כאלו, וחבל שאתה משקיע אנרגיה בלהוציא כאן את התסכול שלך, שנראה שרק הולך ומתעצם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...