Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות 306 (98) בשעת מאמץ. פרטים בפנים...


xena
שימו לב! השרשור הזה בן 5376 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

בגדול הבעיה שלי היא התחממות חום מנוע ביום חם בשעת מאמץ (עליה או טורים גבוהים). הנה הסימפטומים לאחר שעקבתי אחרי הבעיה כבר כשבועיים.

 

כנראה שבזמן ניקיון של הרדיאטור, נשבר הברז מצד ימין (בצד המנוגד לפתח המילוי). זה היה הרדיאטור המקורי ועד אז הוא עבד יפה מאוד, מלבד השבר שנוצר. חום המנוע לעולם לא הושפע באופן מיידי ממאמץ. השבר גרר החלפת רדיאטור לרדיאטור חלופי על-ידי מוסך מרכזי; הרדיאטור נראה בדיוק אותו הדבר והבנתי שיש לו שורה אחת כמו במקורי ולא שתיים. מאז ההחלפה אני לא מרוצה מחום המנוע.

 

ביום קיץ רגיל (כ 30 מעלות) או בלילה, אין שום בעיה וחום המנוע עומד יציב בין 82 ל 89 מעלות.

אך ביום חם ובשעת מאמץ (נסיעה בעלייה קצרה) המנוע מיד מתחמם ל 95-100 מעלות (לרוב הוא נעצר על 95 בעיקר כי אני מרפה מהגז מעט). גם במעלות אלו יש יציבות מסוימת והמנוע לא ממשיך להתחמם ללא הפסק. הרפייה מהגז מפסיקה את עליית החום, ועצירה או הורדת הרגל מהגז מביאה לקירור המנוע אך לא במהירות הנורמאלית (לוקח לו כמה דקות לרדת מ 90 מעלות. כאילו שהמנוע לא מצליח להתקרר כראוי).

 

לאחר בדיקה עם מד חום ידני בפתח מילוי המים, נראה שהרדיאטור דווקא עושה את העבודה (כפי שאכן הוא עושה אותה יפה מאוד בימים רגילים, מה שאומר שאם הייתי כעת במדינה קרה, בכלל לא הייתי רואה בעיה). כאשר חום המנוע היה 90 מד החום הראה 85-87 ללא מאווררים, וכאשר המאווררים נכנסו לפעולה הטמפ ירדה במעלות ספורות. כאשר הפעלתי את המאווררים ברמה שנייה (הוצאתי את המחבר ליד הטרמוסטט), הטמפ במד חום ירדה ל 80, וחום המנוע הראה 85. לא ניסיתי לנסוע עם המאווררים ברמה 2 ולראות האם הבעייה חוזרת על עצמה.

 

בקיצור, אם הטמפ' במד חום נורמאליות (והבנתי שהן בסדר), אין לי אלא לחשוב שמדובר במשאבת מים שלא מזרימה כמו מספיקה של מים למנוע, שכן הרדיאטור מקרר כראוי אך המנוע לא מתקרר כראוי. כך זה נראה לי... אך מטריד אותי העיתוי בה התקלה קרתה: בדיוק בהחלפת הרדיאטור.

 

האם מישהו מצליח לפענח אחרת את הנתונים הללו?

 

אגב, יוצא מעט אבל ממש מעט נוזל קירור, שבכלל לא משפיעה על כמות המים, במעין ארובה הזו ליד הטרמוסטט. שכחתי איך קוראים לזה.

אגב2, בוצעה בדיקה של לחץ הפוך במנוע לראות עם האטם בסדר. הכל תקין בארבעת הפתחים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית ספיקת נוזל הקירור ברכבך עלולה לנבוע מ- משאבה תקולה, רדיאטור סתום (או לא מתאים),טרמוסטט תפוס במצב חלקי, סתימה במערכת קירור המנוע.

לשם אבחון מדוייק למקור הבעיה צריך לגשת לאיש מקצוע.

לגבי הבדיקה שלך עם המד טמפ' השוני בין המד למחוג ברכב נובעת מהבדל המיקום של המד והחיישן הגיוני מאוד שבמיקום ששמת את המד, נוזל הקירור יהיה מעט יותר קר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון אל תדאג יותר מדי, המכוניות האלה יכולות לנסוע בכיף על 100 מעלות ואפילו יותר מבלי לעשות נזק למנוע.

1) תעשה ניקוי לרדיאטור (אל תשתמש בתוסף לרדיאטור - יכול לגרום נזק!!!) ובכלל לכל תעלות המים: תפרק כמה מהצינורות, תכניס צינור מים עם זרם חזק למשך 20 שניות לפחות, כל פעם לצינור אחר (המטרה היא להזרים מים לכיוון אחד ואח"כ לכיוון ההפוך אליו הזרמת - מוציא את הליכלוך בצורה היעילה ביותר), חשוב שתעבור על כולם, ושיהייה זרם טוב.

2) תנשוף חזק לכל אחד מהצינורות שפתחת על מנת להוציא את מי הברז שנשארו בפנים. תסגור את כולם - תוודא שכל הבנדים סגורים היטב ותמלא מים ירוקים. חשוב לנקז את כל האויר תוך כדי שהמנוע פועל, יש פקקים מיוחדים המיועדים לכך.

3) תן למנוע לעבוד, תעשה סיבוב, אחרי שהתקרר טוב, תבדוק שוב שלא חסרים מים.

 

4) תבדוק טרמוסטט: תפרק אותו ותראה אם הוא נתקע פתוח. אם לא תוציא אותו ותשפוך עליו מים רותחים ותראה אם הוא נפתח וחוזר להסגר עד הסוף כשמתקרר.

 

5) דבר נוסף שאתה יכול לעשות זה להחליף את היוניט על הרדיאטור שנותן הוראה למאוורר להידלק לאחד שמתחיל לפעול בטמפ' נמוכה יותר.

 

לדעתי אין קשר למשאבת מים אלא אם כן נשברו לך שם כנפיים - לא סביר שיקרה.

ודרך אגב 95-100 מעלות ביום חם ובשעת מאמץ..... זה לא הרבה למכונית הזאת ולהרבה אחרות, במיוחד בהתחשב בעובדה שהטרמוסטט המקורי של האוטו הזה הנמצא על הרדיאטור נותן הוראה למאווררים לפעול רק כשהמים בטמפ' של 97 מעלות.

ועוד דבר לגבי הבדיקה עם מד החום, החום המוצג בשעון החום מיוצג ע"י חיישן הממוקם על המנוע עצמו ולא על הרדיאטור.

 

תעדכן מה נהייה...

 

נ.ב. - תבדוק שמן...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם... אשמח לעוד הערות אם תמצאו לנכון, ואעדכן בהמשך. מה שחשוב לי לדעת כרגע הוא האם יש תסריט אפשרי לאור הנתונים שכתבתי בו הרדיאטור החדש (כבר ניקוי, קאליפו?) הוא הגורם לבעיה?

 

[אגב, שניכם הערתם משהו שדיי ברור: וודאי שהטמפ' בשעון חום שונה מזו במד חום בפתח מילוי. בדיוק בשל כך ניסיתי לבדוק האם הרדיאטור מבצע את פעולת הקירור של המים שיצאו מהמנוע. כך השעון ברכב מראה את טמפ' המים לאחר היציאה מהמנוע והמד חום מראה אם אכן הרדיאטור מצליח לקרר כראוי ביחס לנצפה בשעון החום (כאמור, בדיוק היוחלף רדיאטור אז רציתי לוודא שהוא בכלל מצליח לקרר כראוי).]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ניגשתי לבעל מקצוע, הוא בדק לחץ במנוע (הכניס אויר לכל בוכנה) והוא אמר שאין בעייה באטם ראש. מלבד זאת, הוא דיי חסר אונים ולא נראה שהוא מצליח לאתר את התקלה. למישהו יש כיווני בדיקה אפשריים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון נוסף:

 

עברתי כעת לירושלים, והטמפרטורות שאני מקבל יפות מאוד (בין 80 ל 89), מלבד במקום אחד: בעלייה עד שורש (למי שמכיר). בכל אופן, זו עלייה רצינית והיא נמשכת כשני ק"מ. בלילה המנוע מתחמם ל 93 מעלות וביום חם הוא עובר את המאה (ואז אני כמובן עוצר). אגב, זה לא משנה בכלל מהי המהירות שלי. המנוע פשוט מתחמם גם בזחילה בפקק במקום הזה. בעצירה (מעל 100 מעלות), אני מפעיל ידנית את המאווררים על מהירות מירבית, והמנוע מתקרר יפה. ניסיתי לעלות את עליית שורש כשמראש המאווררים פועלים על מהירות מירבית, והרכב לא עבר את ה 91 מעלות. אגב, כשאני עוצר (במצב מעל מאה מעלות) בכדי להפעיל את המאווררים למהירות מירבית, אני לא שומע שהם פועלים, דבר שאמור היה לקרות (מעל 97 מעלות).

 

נראה שהכל מצביע על אופציה 4 או 5 של Kalipo.

 

הלכתי לכמה בעלי מקצוע, אך כידוע לכם ולי, בעיות חום לא ממש נפתרות שם. הם פשוט מחליפים דברים על חשבון הלקוח עד שהבעיה נפתרת. נדמה לי שיש מספיק מידע לבצע לפחות החלפה ראשונית מושכלת.

 

היכן אפשר להשיג את היוניט על הרדיאטור ומה העלות שלה (מקורי, חליפי ופירוקיה)? אני באזור ירושלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מזגן ברכב? שני מאווררים? האם המאווררים פועלים במהירות הנמוכה?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מזגן (הוא לא משפיע על בעיית ההתחממות). שני המאווררים עובדים במהירות נמוכה, אך בכל הפעמים שעצרתי בגלל חימום יתר, לא ראיתי את המהירות הגבוהה נכנסת לפעולה באופן אוטומטי.

 

כמו שאמרתי, הבעיה צצה לאחר החלפת רדיאטור וישר האשמתי אותו. אך כאמור הטמפרטורות שאני מקבל בימים לא חמים ובלילות היא מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה בירושלים, כנס ל"מוסך מושיקו" ברח' בעלי מלאכה 8 אזה"ת תלפיות, ובקש את שי.

הבחור אמין ומקצועי , מטפל אצלו כבר שנים, גם ב 306 שהיתה לי ואיננה, שנהגה להתחמם. לא תתאכזב!!

seat leon 1.8 20v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5376 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...