Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן עובד ולא עובד לסירוגין, סיטרואן C3 HDI 2004


tsachih
שימו לב! השרשור הזה בן 5394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי,

 

ברשותי סיטרואן C3 HDI 2004, אשר המזגן בה עובד לסירוגין ( 30-60 שניות עובד, ואח"כ 20 דקות לא עובד ).

בינתיים בדקתי את הדברים הבאים:

1. כאשר המזגן עובד, הוא מקרר מצויין. ( קר מאוד )

2. כאשר המזגן לא עובד המדחס מקבל מתח של 0V.

3. ניסיתי לקצר את סנסור הטמפ' שנימצא מתחת לתא הכפפות, אך זה לא עזר.

4. אני לא יודע אם זה קשור, אבל אציין את הדברים הבאים בכל מקרה :

א. ניסיתי לגעת בפנל ששולט על הטמפרטורה ברכב ( בחלק האחורי הפנימי שלו ), והוא ממש חם.

ב. הבלוור קצת מרעיש, בעיקר במהירות 4 ( מקס )

 

אשמח גם אם מישהו יוכל להדריך אותי איך לפרק את תא הכפפות ( במידה וצריך ), בלי לשבור שום דבר.

 

ואם למישהו יש תרשים סכמתי של מערכת החשמל ברכב ( ובעיקר, המזגן ) יהיה נחמד.

 

תודה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

הבעייה שהיתה עם הבלוור המרעיש נפתרה.

 

הבלוור קצת יצא ממקומו. דחיפה קטנה בסיבוב, והבלוור במקומו. ( ולא מרעיש יותר )

 

המזגן עדיין :cry: לא מקרר.

 

גם התיעוד של סיטרואן לא ממש עזר

http://citroen.tsachi.co.il/docbackup

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת מתח על המגעים של המדחס בעזרת מד-מתח רגיל לא מדוייקת מכיוון שהמדחס מקבל פיקוד מיחידת הבקרה בשיטת מיתוג הנקראת PWM בתדר של 500 הרץ.

 

האם המאווררים (מאוורר) בתא המנוע עובדים בצורה תקינה כאשר אתה מפעיל את המזגן ?

 

תפסיק לקצר ולפעול בשיטת ניסוי וטעיה מכיוון שזה לא רכב משנות ה-80 ואתה עלול לגרום רק נזק.

 

תצטייד בסכימה חשמלית של מערכת החשמל ברכב ותעבוד בצורה מסודרת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליל מצמד המדחס לרוב מוזן במתח קבוע ולא ע"י פיקוד PWM, כך שרב-מודד או נורת ביקורת יספיקו כדי לבצע בדיקת הזנה.

חיישני טמפ' אין בעיה לקצר, רק שאם תקצר חיישן במערכת המיזוג יתכן שתגרום לתופעה הפוכה ממה שהתכוונת והמדחס יחדל מלפעול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר הקידמי, בתא המנוע הצמוד לרדיאטור של המזגן, עובד. ( הוא מסתובב מהר, אני לא יודע כמה מהר )

איפה אני יכול למצוא סכימה חשמלית של מערכת החשמל ברכב ?

 

נראה שאפילו לסיטרואן אין סכימה כזו. ( ראה אתר בפוסט הקודם )

 

האם בספר המיתולוגי של הינס תהיה סכימה כזו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הדבר הראשון והבסיסי ביותר בדקת ? האם אין חוסר בקרר (גז) ?

במידה ויש חוסר, המדחס יגן על עצמו ויפסיק את פעולתו כל הזמן, ואתה תשמע אותו פועל ומפסיק.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שיש מספיק גז:

 

הייתי במוסך כדי לקבל הצעת מחיר לתיקון.

הדבר הראשון שהוא בדק זה חוסר בגז, הוא מיד אמר ( לאחר שלחץ על פתח המילוי של הגז עם המפתח שלו ) "זאת לא בעיית גז פשוטה ).

 

לאחר מספר דקות של בחינה הוא אמר "נראה לי שתצתרך להשאיר את הרכב למספר שעות על מנת שאוכל למצוא את התקלה".

 

הוא סירב לתת לי הצעת מחיר, ולכן לא השארתי את הרכב.

 

(מספר שעות במוסך יכול להיות מאד יקר... בייחוד אם לא יודעים מה מחפשים)

 

ובקשר להערה שלך למדחס שנכנס לפעולה ומתנתק : אני לא שומע את הקלאץ של המדחס בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוסר קרר לא, אך עודף קרר, בעיית לחצים גבוהים עקב קירור מעבה לקוי או סתימה במערכת אולי יגרמו להפסקות ארוכות של פעולת המדחס כפי שנכתב להלן:

( 30-60 שניות עובד, ואח"כ 20 דקות לא עובד ).

 

 

עוד אפשרות לבדיקה היא לגז קרר לא תקין המכיל לחות, הלחות קופאת במערכת וגורמת לסתימות ולבעיות לחצים שגם יכולות להפסיק את המדחס, אך בוודאות לא לפרקי זמן כל כך ארוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהיכרות שלי עם הדגם, בד"כ מדובר בחיישן טמפ' מאדה שמתחיל לזייף.

חבל על הזמן שלך בפירוק חלקים שונים, זה לא אוטו שיש בו הרבה ממה שמתקלקל.

גש למוסך ובחיבור למחשב ידעו בקלות היכן הבעיה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אני יכול לבוא אל מוסך ולבקש מהם הצעת מחיר עבור הבעיה הנ"ל ( שלא בתשלום ), גם אם אני יודע שהם יצטרכו לעבוד ( לחבר את הרכב למחשב ) על מנת למצוא מה הבעיה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אני יכול לבוא אל מוסך ולבקש מהם הצעת מחיר עבור הבעיה הנ"ל ( שלא בתשלום ), גם אם אני יודע שהם יצטרכו לעבוד ( לחבר את הרכב למחשב ) על מנת למצוא מה הבעיה ?

 

תגיד, אתה שם לב למה שאתה רושם או שאתה עושה את עצמך טמבל ?

שים עצמך במקומם ותגיד לי אם היית עושה את זה או לא.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי כמה חשוב להם שאני אכן אהיה לקוח שלהם... אם הם מוצפים בלקוחות אז כנראה לא יותר מדי, אבל אם המוסך חצי ריק חצי מהזמן, עדיף לחלק כמה שיותר הצעות מחיר, כי אולי לפחות חלק מהם יהפכו להזמנות עבודה, לא ?

 

אחרי הכל, אם בן אדם רוצה לעשות סקר שוק אין לא באמת יותר מדי ברירה, וברור שאני לא אשלם 300 ש"ח לבדיקה ראשונית ב 5-6 מוסכים שונים כדי לוודא שמחיר התיקון שמבקשים ממני הוא ראלי, נכון ?

 

חוץמזה, יש לכם המלצות למוסך טוב באיזור פ"ת, שמתמחה במיזוג וברשותו מחשב עבור רכבי סיטרואן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

 

כתבת שבדיקת המתח על המדחס תהיה לא מדוייקת כי הוא עובד ב PWM.

 

זה נראה לי קצת מוזר :

 

החוטים ( 2 חוטים ) שמגיעים למדחס הם די עבים. חוטים עבים אומרים בד"כ זרם גבוה.

 

PWM הוא פרוטוקול להעביר מידע, מה שמרמז לרוב ( לא תמיד ) על זרם נמוך, והפרשי מתחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליל מצמד המדחס לרוב מוזן במתח קבוע ולא ע"י פיקוד PWM, כך שרב-מודד או נורת ביקורת יספיקו כדי לבצע בדיקת הזנה.

חיישני טמפ' אין בעיה לקצר, רק שאם תקצר חיישן במערכת המיזוג יתכן שתגרום לתופעה הפוכה ממה שהתכוונת והמדחס יחדל מלפעול.

 

הבחור לא רשם איזה מדחס מותקן ברכב ומכיוון שברכבים צרפתים הטכנולוגיה צועדת קדימה רשמתי את הדברים שקראת.

 

אני הנחתי שהמדחס המותקן ברכב של הבחור הינו בעל ספיקה משתנה וללא קלא'צ מגנטי, במקרה כזה ספיקת המדחס מבוקרת על-ידי שסתום מתכוונן המותקן בקו היניקה המקבל פיקוד ממחשב בקרת אקלים בשיטת מיתוג/איפנון PWM בדרך כלל בתדר של 500 הרץ.

 

בכול מקרה מומלץ לבדוק בעזרת לד ולא נורת ביקורת עם חוט להט.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...