Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט פונטו- נוזל קירור מקורי פרפלו, עד כמה קריטי?


Sunflower
שימו לב! השרשור הזה בן 5411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

מחר אני לוקחת פונטו ELX לבדיקה. עכשיו גיליתי שהבעלים לא השתמש בנוזל הקירור המקורי פרפלו אלא במים ירוקים פשוטים.

עד כמה זה קריטי?

הרכב הוא מ 2005, זאת אומרת שכבר 4 שנים נוסע עם הנוזל הזה...

מה אתם אומרים, האם זה סיבה לוותר ולחפש אקסמפלר אחר?

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיכוי שבכל 4 השנים שהרכב על הכביש השתמשו בנוזל קירור גנרי, אלא אם ברגע שהרכב הגיע לארץ החליפו לו, מסיבה לא ידועה.

השאלה היא מתי הוחלף נוזל הקירור, ולמה.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעלים הנוכחיים הוא יד 2.

הוא קנה מהמוכר הראשון שהיה לרכב 79,000 ק"מ ו 3 שנים על הכביש.

בזמן שהוא קנה אותה הם היו במוסך מורשה (כך הם טוענים) ושמה החליפו לו פלאגים, מסנני אוויר, וגם החליפו נוזל קירור ושמו את המים הירוקים.

כלומר נסע שנה (בערך 20-25k) עם המים הירוקים.

 

נראה לי גם שהחליפו את הנוזל קירור באיחור, לא?

יש איזו אינדיקציה אם כן או לא נגרם נזק בגלל הנוזל?

מעבר לזה כשקנה היתה בעיה במחשב ושילם 2000 ש"ח תיקון.

 

מה דעתכם?

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא מדוע הוחלף הנוזל המקורי. האם במהלך חידוש הנוזל (בעקרון מוסך ששם נוזל לא מקורי גם לא יטרח לחדש את הנוזל בפרקי הזמן הנדרשים ע"י היצרן).

 

בעקרון, אאל"ט בשנתון הנ"ל הפאראפלו אמור להיות אדום ולא כחול. בקיצור צריך לברר מדוע הנוזל הוחלף (האם הייתה נזילה, האם הוחלף חלק ממערכת הקרור). בעקרון הפונטו די ריגשה לנוזלי קרור נחותים. אבל אם הנוזל שמולא במערכת איכותי ומתאים למנועי אלומניום אז זה לא כ"כ נורא. פשוט להחליף לנוזל מקורי בהקדם האפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זו הבעייה היחידה ברכב,אז אין בעיה, מחליפים את הנוזל וזהו.

 

ניתן לבדוק קצות הפלנגים לאכילה וקורוזיה מוגברים תוך לקיחה בחשבון שבכל מקרה חייהם מוגבלים גם בשימוש בנוזל המקורי.

 

אם משאבת המים אינה מרעישה ונוזלת,גם כאן ניתן להניח שאין מדובר באסון-גם חייה מוגבלים ואין שום ערובה גם אם השתמשו רק בנוזל המקורי.

 

אינני יודע כמה זמן אתה מתכוון להחזיק ברכב אבל הסיכוי שהבלוק או ראש המנוע יאוכלו וינזקו בשל שימוש של כשנה בנוזל חליפי ושהנזק יתגלה בתקופה שהרכב אצלך אינו רב.

 

צריך לזכור שברכב בן 4-5 שנים יכולות ל"הסתתר" בעיות גדולות יותר,קניית רכב משומש היא סיכון מסויים לכן אינך יודע אם כשתוותר על הרכב הזה בשל עניין נוזל הקירור לא "תיפול" עם רכב אחר ותקלה חמורה יותר.

 

לכן וכפי שציינתי בתחילה (וזו רק דעתי),אם הרכב והמוכר עושים רושם טוב,הרכב תקין,המחיר סביר והנוזל הוחלף רק לפני שנה,אין סיבה לבטל עסקה.

 

נ.ב. ידוע לי שיש "לחוצי נוזל מקורי" שנזעקים כל פעם כשנעשה שימוש בנוזל "מצוי". אז לא כצעקתם, תמיד רצוי להשתמש בנוזל מקורי,אם לא במקורי אז בנוזל איכותי אבל שימוש מוגבל בנוזל "בינוני" כשלא ניכרים נזקיו,אינו סוף העולם (הרבה יותר חמור לקנות רכב ממישהו שמניע אותו 15 פעם ביום,עושה המון נסיעות קצרות בפקקים,מעמיס את המנוע מיידית ללא שהשמן יתחמם ולו מעט,עומד בעלייה על קלאץ או בולם ומאיט בעיקר עם ההילוכים,ברכב כזה צפוי בלאי גבוה יותר ואתה בכלל לא תדע עליו ועל התנהגות הנהג לפני הרכישה)

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

התקשרתי למוסך אוטו די, שהם המורשה בי-ם.

אמרו לי שם שמים ירוקים בעקרון לא הורסים את המנוע ואם הלקוח מבקש זה מה שישימו לו. בשירות לקוחות של פיאט אמרו לי שבמוסך הזה מטפלים אך ורק לפי הוראות היצרן...

 

אח"כ נתתי להם מספר רכב ואמרו לי שבכלל לא החליפו את המים ברכב הזה.

מה שכן, הייתה בעיה חשמלית במחשב (חיישן לא עבד) ותיקנו אותו.

 

השאלות שלי:

1. האם למישהו יש ניסיון עם אוטו די? לפי התשובה של המוסכניק לגבי המים אני לא בטוחה שזה המקום הכי טוב לגשת.

2. איזה אינדיקציות יכולות להיות לי לגבי אם כן או לא שמו מים ירוקים ויותר חשוב איך אני אראה (בעין) שכן או לא נגרם נזק? זה רכב ראשון שלי ואני לא הכי מבינה במה שקורה מתחת למכסה מנוע.

3. מתי צריך להחליף לפונטו מי קירור?

 

מצ"ב תמונה של הגיר. המוכר לא ידע להגיד לי אם הרכב הוא ELX. זה גיר טיפטרוניק ולא רובוטי, נכון?

untitled.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לנו כרכב שני פיאט בראבו שנת 98 .

 

הרכב ברשותנו כ 5 שנים , ומטופל היטב .

 

פעם בשנתיים אני מחליף, מרענן את נוזל הקרור ברכב ומשתמש ב "פרסטון " הירוק המוכן לשימוש .

הרכב ללא נזילות סימני קורוזיה או בעיות .

 

פיאט ממליצה רק על נוזל פראפלו , מקורי שלה :idea:

עברתי לפרסטון מאחר והוא מגיע מוכן , קל להשיגו , והוא איכותי .

 

לידיעתך ולשיקולך .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

3. מתי צריך להחליף לפונטו מי קירור?

 

מצ"ב תמונה של הגיר. המוכר לא ידע להגיד לי אם הרכב הוא ELX. זה גיר טיפטרוניק ולא רובוטי, נכון?

אחת לשנתיים עד כמה שידוע לי.

 

זה גיר רציף, לא רובוטי.

טיפטרוניק זה מצב הפעלה והוא קיים גם בגיר הרציף וגם בגיר הרובוטי.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשי המנוע בדגם ה 16V רגישים מאד, ונוזל קירור באיכות לא גבוהה עלולים לקצר את חייו.

בנוסף, ראשי המנוע הללו קשים מאד לשיפוץ בשל המרווחים המאד קטנים בין השסתומים, מה שלרוב מיסתיים בקניית ראש מנוע חדש לחלוטין.

בדוק את הנקודה הזו היטב, שכן זהו תיקון לא זול.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשי המנוע הללו קשים מאד לשיפוץ בשל המרווחים המאד קטנים בין השסתומים, מה שלרוב מיסתיים בקניית ראש מנוע חדש לחלוטין. בדוק את הנקודה הזו היטב, שכן זהו תיקון לא זול.

 

השאלה היא איך אני אדע? זה רכב ראשון שלי ואני לא הכי מבינה.

 

אני לוקחת אותו לבדיקה (טסט לייין בירושלים) אבל ממה שזכור לי בפעם שעברה שלקחתי רכב לבדיקה הם לא בחנו את הראש מנוע. חשבתי לקחת אותו אח"כ לאוטו די (המורשה בי-ם) אבל הבנתי שהם לא הכי מקצועיים שיש.

 

תודה רבה על העצות והעזרה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את צריכה להבין שמכוני הבדיקה לא יכולים לבדוק בדיקה מעמיקה. עקרונית מכון בדיקה טוב אמור לזהות פריצה של אטם ראש מנוע. הסימנים הבולטים הם נוזל קירור המעורבב עם שמן מנוע (רואים את זה ע"פ צבע נוזל הקירור שהופך לחום). ניתן לראות גם את פתח מילוי השמן ברכב. אם יש שם משקע המזכיר בצבעו צבע של טחינה אז זו גם אינדיקציה לפריצת אטם ראש מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...