Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסוואגן פאסאט 93' - החלקות פתאומיות בתיבה אוטומטית


ToSToS
שימו לב! השרשור הזה בן 5354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול נסעתי ברכב והרגשתי שהילוך שלישי לא נתפס טוב, כלומר ההילוך נתפס ומשתחרר נתפס ומשתחרר.

 

היום נסעתי עם הרכב והדבר קרה לי גם בהילוכים ראשון ושני, עד שהרכב נתקע לי ברמזור ולא הסכים להכנס לרראשון לרברס או כל היולוך אחר.

 

בסוף שמתי ראשון בבורר ולחצתי גז עד הסוף עד שהרגשתי נקישה וההילוך נכנס, אך הרכב המשיך לקפוץ במהלך הנסיעה עד הבית.

 

לא חסר שמן גיר, וצבעו אינו שחור. פאסט 93 אוטו' מנוע ABS

 

מה הערכות שלכם?

 

תודה מראש אופיר

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה שאתה מדבר זה שהמשאבת השמן בתיבת ההילוכים לא מספקת לחץ כראוי.

בתיבות הילוכים אוטומטיות לחץ השמן זה מה שמניע את הרכב ואחד התפקידים שלו זה להצמיד את הדסקיות בתוך התיבה לחץ שמן נמוך גורם לכך שהדיסקיות יחליקו.

 

יש בדיקה פשוטה לאבחון התקלה וזאת על ידי ביצוע בדיקת עצר

 

יש לשלב להילוך D ללחוץ בלגל שמאל על הבלם ועם לרגל ימין ללחוץ עד הסוף על דוושת התאוצה ולבדוק אם הסל"ד עולה מעל 3000 סל"ד אם יש עליה משמעותית אז יש החלקה בתוך התיבה, אם הסל"ד מתייצב אז התיבת הילוכים תקינה.

את הבדיקה יש לבצע לכמה שניות בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסבר שלך כללי מדי. לכל רכב יש את הוראות בדיקת חנק. גם לרכב זה יש הוראות בדיקת חנק ע"פ הוראות היצרן וזה כולל חיבור שעון לחץ שמן בנק' המתאימה ובדיקת ערכי לחצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה שאתה מדבר זה שהמשאבת השמן בתיבת ההילוכים לא מספקת לחץ כראוי.

בתיבות הילוכים אוטומטיות לחץ השמן זה מה שמניע את הרכב ואחד התפקידים שלו זה להצמיד את הדסקיות בתוך התיבה לחץ שמן נמוך גורם לכך שהדיסקיות יחליקו.

 

יש בדיקה פשוטה לאבחון התקלה וזאת על ידי ביצוע בדיקת עצר

 

יש לשלב להילוך D ללחוץ בלגל שמאל על הבלם ועם לרגל ימין ללחוץ עד הסוף על דוושת התאוצה ולבדוק אם הסל"ד עולה מעל 3000 סל"ד אם יש עליה משמעותית אז יש החלקה בתוך התיבה, אם הסל"ד מתייצב אז התיבת הילוכים תקינה.

את הבדיקה יש לבצע לכמה שניות בלבד.

 

הנתונים שציינת לא מדוייקים.

 

לפני הבדיקה הזו יש לחבר סורק תקלות ולחלץ קוד תקלה.

 

הבדיקה שנקראת בשפה מקצועית Stall speed יש לבצע בצורה הבאה:

 

התיבה המשודכת למנוע זה היא מסוג 096

 

1. יש לחבר סורק בכדי לנטר את הסל"ד או לחלופין לחבר טכומטר

2. יש להרים בלם יד וגם ללחוץ על דוושת הברקס

3. להניע את הרכב ולהעביר את ידית ההילוכים למצב D

4. יש לעלות את הסל"ד למשך 5 שניות כול פעם (עם הפסקה של 20 שניות לפחות)

 

סל"ד עצר עבור כול קוד תיבה שונה לכן יש לבדוק בספרות הייצרן.

למיטב זיכרוני הסל"ד נעה בין 2350 - 2650 סל"ד.

 

תוצאות

 

1. במידה וסל"ד העצר גבוה ניתן להסיק שהקלא'צ מחליק

2. במידה וסל"ד העצר עד 200 סיבובים לדקה הינו נמוך יש לבדוק את כיוון המנוע

3. ייתכן שהבעיה גם בממיר מומנט

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת חנק או stall test נותנת אינפורמציה רק לחלק ממרכיבי התיבה האוטומטית (ובכל דגם רכב הסל"ד המקסימאלי יהיה שונה בהתאם לתכונות הממיר מומנט וגם הרכיבים הנבדקים יהיו שונים) ולפי תאור התקלה, הצלחה של הבדיקה הזו לא תעיד בודאות שהכל תקין, כפי שכתבת.

 

כאשר הממיר מומנט תקול, לדוגמא מצבט חופשי של סטטור משוחרר, הסל"ד בבדיקת החנק יהיה מאוד נמוך וגם הסחיבה של הרכב תהיה ירודה.

 

לפתוח השרשור, אני מניח מדובר בתיבה אוטומטית מבוקרת מחשב והדבר הראשון יש לבצע היא בדיקת רישום תקלות ונסיעת מיבחן עם סורק יעודי מחובר לרכב. תקלות כגון אלו ולאור העדות כי הנוזל ההידראולי נראה לך על פניו תקין ובמפלס הנכון, יכולה להיות גם עקב הבקרה עצמה, חיישנים, סולוניאידים, חווט וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א) תודה על התגובות.

 

ב) האם צריך לגרור את הרכב למוסך? (על מנת למנוע נזק בלתי הפיך?)

 

דבר נוסף: לפני המקרה הנ"ל הרכב סחב בסדר גמור.

אך כשהייתי מעלה לסלדים גבוהים בהילוך ראשון, המעבר לשני היה יחסית חלק אולם המעבר לשלישי היה מלווה בהחלקת ההילוך עד לכניסתו.

 

לפני שנה בערך הרגשתי סימפטום של החלקת הילוך שני אך הדבר הסתדר מעצמו.

 

בנוסף ההגה היה רועד במהרויות של סביביבות 110-120 קמ"ש למרות שהגלגלים היו מאוזנים, היה לי חשש שהקרדן דפוק.

 

האם אתם רואים איזשהו קשר בין המקרים?

 

תודה מרארש אופיר.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

תודה על הקישור, לפי מה שאני רואה הבחור החליף רק את הריתמה עם החיישן טמפ'.

 

אצלי הבעיה נבאה מ back axe תקול.

 

החלפתי גיר לאחד מפירוק.

 

תודה על הלינק בכל מקרה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהגיר החליק לי בין 1 ל-2 בצעתי את הלינק הבא:

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=62154

 

הגיר משלב הילוכים חלק אפילו טוב יותר כשהוא יצא משיפוץ לפני שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...