Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בנושא גטס Vs אקסנט Vs סיריון (שנת 2007)


SeazeR
שימו לב! השרשור הזה בן 5407 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם ,

 

כן , אני יודע שהגטס והאקסנט וגם הסיריון 2007 הועלו פה הרבה מאוד פעמים , אך גם לאחר החיפוש - הדעות כאן מאוד חלוקות\חצויות באשר למספר דברים שנוגעים לגטס, לאקסנט ולסיריון .

על כן , הייתי רוצה להציג את שאלותיי ולקוות שאקבל תשובות יותר מדוייקות ומספקות .

אחרי שהבנתי ששוק המשומשות בישראל , פשוט במצב רע בכל הנוגע לשמירת הרכבים , הגעתי למסקנה שרק בחברת ליסינג שגם נותנת אחריות + הבטחה לטרייד-אין עתידי + תיעוד טיפולים מסודר , אמצא את מבוקשי וגם במחיר של 50 אלף שקלים .

האומנם אני חייל שעומד להשתחרר , אך תנאי התשלומים נוחים מאוד , מה שמאפשר לי להחזיק רכב חדש מבלי לדאוג בנושא , מכיון שבינתיים - השרייד מבזבזת לי את בדיוק אותו הסכום על תיקונים מפתיעים כאלה ואחרים .

 

שאלותיי :

 

1. סיפרו לי על הגטס משנת 2007 שיש לה מנוע חסכוני יותר בדלק - האם כך הדבר ? מהי צריכת הדלק מניסיון אישי של רוכשי הרכב הנ"ל ? כמובן שאני מדבר על נסיעה רגועה (90-100 קמ"ש) .

כמובן שאשמח שיציינו בפניי גם את נושא העגלתיות המדובר , שכן לא יצא ל ילנהוג עליה והייתי רוצה רכב זריז ביציאה מהמקום לשם שינוי .

 

2. סיפרו לי על האקסנט 2007 שהיא זריזה יותר , בטיחותית יותר ויותר "רכב" . אכן כך הדבר ? ניתן להעיד על האקסנט כבטיחותית יותר ? זריזה יותר ? חסכונית יותר בדלק ?

 

3. לגבי הסיריון - שמתי לב כי היא יקרה יותר מהאקסנט והגטס , אך העיצוב הפנימי שלה לא מושך . עם החיצוני אפשר להסתדר.

איך תמיד אומרים ? היופי הפנימי הוא מה שחשוב . לכן - מבחינה מכנית אשמח לקבל חוות דעת מבחינת זריזות , כוח המנוע , חסכוניות בדלק , מחלות ידועות (אם קיימות?) .

 

אני זקוק לפרטים שיעזרו לי להחליט , שיעזרו לי לכון את עצמי לרכב המתאים ביותר מבין השלושה זאת מכיון שאני הולך להשקיע פה כ-50 אלף שקלים , אם לא יותר , לכן הייתי רוצה לדעת שאני רוכש את הרכב המתאים .

 

 

 

תודה רבה !

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם רוב הנסיעות שלך לבד ומרווח לא מעניין אותך הייתי הולך על הסיריון.

אחריה בסדר גודל באה הגטס ולבסוף האקסנט.

האקסט החדשות (פמילי עם מנוע 1600 סמ"ק) דווקא רכב לא רע, האינטריור בצבע בהיר וזה מאוד רענן, מאחורה הרכב לא מרווח כמו משפחתית אבל מרווח יותר מהסיריון או הגטס.

מהניסיון שלי הגטס מאוד לא חסכונית בדלק למרות שנהוג לחשוב שרכבים קטנים יותר חסכוניים בדלק.

שלושת הרכבים מצויים בחברות הליסינג והצבא ולכן תהיה בטוח שתוכל למצוא בשוק חלפים בזיל הזול.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיריון יותר יציבה מגטס, נוסעת ממש לא רע. עלינו 5 לרמת הגולן דרך חמת גדר ולא הרגשנו שאוטו לא סוחב.

גטס גם חמודה במיוחד כשהיא חדשה. אחרי 80K מרגישה קצת עייפה וחלשה. רעידות ב הילוך D בעמידה כאילו שכריות מנוע היתייפו. (אולי בגלל שרכב עשה 80K בשנה).

שלושת המכוניות היו מליסינג (2 גטס 1 סיריון) ואני חייב להגיד שמטפלים בהם לא משהו, וגם לא תמיד במוסך מורשה אלה במוסך הסכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הגטס קיבלה מנוע חדש במתיחת הפנים של שנת 2006. תצרוכת הדלק (מניסיון אישי) עם המנוע החדש ותיבה אוטומטית בנסיעה משולבת - 1:11-12. אם תנסה להיות ראשון ברמזורים כנראה שצריכת הדלק תעלה משמעותית.

3. עיצוב פנים של הסיריון אולי לא בולט לטובה, אבל היא פונקציונלית מאוד. שפע של תאי אכסון בשלל גדלים ומרווח פנימי טוב יחסית לקטגוריה. היא מרגישה זריזה מהגטס ותצרוכת הדלק שלך טובה יותר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לנהוג תקופה ב3 המכוניות האלו ולפי דעתי יש רק מנצחת אחת ביניהן וזו הסיריון.נוחות נסיעה די טובה בשילוב של מנוע חזק ועירני וגיר אוטומטי שלא מעקר את המנוע וגם צריכת דלק טובה מאוד ובנוסף שמירת ערך מצויינת.מרווחת גם לנוסעים מאחור.הנקודות החלשות הן פלסטיקה זולה ותא מטען זעיר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בהחלט התלבטות שחוזרת על עצמה ולא במקרה. הסיבה היא שאלו שלושה רכבים שנמצאים בכמויות בחברות הליסינג ונמצאים פחות או יותר באותה מסגרת תקציב, במיוחד בשנתון שאתה מתייחס אליו שהוא הכי נמכר עכשיו בליסינג. כך לדעתי לפחות.

 

אתה צריך להחליט מה בא לך. גטס וסיריון הן מכוניות סופר מיני כאשר הסיריון ללא מחלוקת עולה על הגטס. היא יותר חזקה, יותר זריזה, לא עגלה כמו הגטס, מרגישה יותר טוב על הכביש, נעימה יותר לנסיעה, מרגישה (דגש על מרגישה ולא בהכרח אכן) מרווחת יותר, מרגישה איכותית יותר מבפנים ויותר מודרנית (הגטס ממש ספרטנית, אבל יש כאלה שגם לא מתחברים לעיצוב הפנימי המוזר קצת של הסיריון ומעדיפים את הפשטות הגטס-ית) ולא יקרה משמעותית. לגטס גיר מעפן והיא בגרסתה החדשה שותה פחות מאשר קודם אבל עדיין יותר מדי בשביל מכונית בקטגוריה, פחות קריטי בשביל נהגים רגועים, תלוי על איזה סל"ד אתה מסתובב וכמה הרגל שלך כבדה על הדוושה. אם אין לך סבלנות להאיץ מהרמזור במשך שעה עד שאתה מגיע למהירות בינעירונית ממוצעת בלי לטחון דלק בסל"ד גבוה, הגטס זה לא הרכב בשבילך. שתיהן אמינות בצורה מובהקת, טיפולים וחלקים של יונדאי קצת זולים יותר. הגטס (בגרסאת הליסינג שזה כמעט כולן, במיוחד בחברות הליסינג חוץ מבודדות) היא פשוט מחדל מבחינה בטיחותית ואין לה ABS שהיה למכוניות כבר באמצע שנות התשעים ויש לה כרית אוויר אחת. בנוסף, השוק מוצף בגטס כמו זבל, המחירונים שלה יחסית נמוכים ויהיה הרבה יותר קשה למכור אותה, בטח אחרי ליסינג. סיריון תהיה הרבה יותר סחירה ותשמור על הערך הרבה יותר טוב. בין שתיהן, אם אתה יכול להרשות את התוספת הלא גדולה, בכלל אין התלבטות, ממש לא. הסיריון עולה על הגטס בכל פרמטר.

 

האקסנט כבר לא רכב סופר מיני אלא יותר לכיוון המשפחתיות (למרות שקטן יותר וקומפקטי). האקסנט בהחלט נותן לך "יותר רכב" תמורת לא הרבה יותר כסף ואם אתה מחפש את זה אז מהבחינה הזו האקסנט הכי משתלמת בקטע הזה. למרות שיש לה בדיוק אותו מנוע של הגטס, הגיר שלה מתפקד הרבה יותר טוב והיא מרגישה הרבה יותר נמצרת וחזקה (שלא לדבר על גרסאת ה-1.6 שלא תמצא בחברות הליסינג). היא הרבה יותר בטיחותית, 4 כריות אוויר, ABS וכו' וכו'. בגרסאות המאובזרות יותר יש גם בקרת יציבות. היא באמת גם יותר חסכונית מהגטס (אבל פחות מהסיריון). גם היא מכונית אמינה מאוד.

 

ההתלבטות שלך לא צריכה להיות בין סיריון גטס ואקסנט אלא בין סופר מיני למשפחתית קומפקטית. אם תחליט על סופר מיני אין מה לדבר בכלל ותלך על הסיריון בלי לחשוב פעמיים, רכב איכותי משמעותית לעומת הגטס. אם אתה מתלבט בין סופר מיני למשפחתית קומפקטית אז אתה צריך להחליט כמה אתה באמת צריך את זה. לכשעצמה הסיריון רכב יותר איכותי אבל האקסנט בהחלט נותנת תמורה יותר טובה לכסף ובהחלט מדובר ברכב מודרני שאינו נחות בצורה משמעותית מהסיריון. כשרואים כמה האקסנט זולה וכיצד היא מאפשרת קפיצת מדרגה לקטגוריה גבוהה יותר בכלום כסף ושמדובר ברכב מודרני וסביר פלוס אז זה בהחלט מפתה. יודע בדיוק על מה אתה מדבר, הייתי שם. רק חבל לקנות משהו שלא צריכים רק כי אפשר.

 

בכל מקרה 50K לא יספיק לך לאף אחת מהמכוניות בשנתון 2007, חוץ אולי מגטס וגם זה עם כוח מיקוח חזק.

בשביל אקסנט או סיריון במצב סביר באופן יחסי לרכבי ליסינג בשנתון הזה (כלומר פחות מ-50K ק"מ תצטרך לפחות 60K ובחלק מהחברות גם יותר). גטס שמורה עם קילומטראז' נמוך תעלה גם היא יותר מ-50K. בתקציב שציינת תוכל להשיג מכוניות כאלו אבל הן יהיו ממש טחונות עם 80K ק"מ ומעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה ,

 

בסך הכול אפשרי להתפשר על השנתון .

אפשרי גם 2005 או 2006 , זה לא קריטי בשבילי .

אני הולך להתחייב פה על בערך 30 אלף שקלים שמתוכם 20 אלף , כבר יש לי בהישג יד .

לצערי אין באפשרותי להתחייב ליותר מזה כרגע , אני רק משתחרר מהצבא וגם כך הסיכון הוא גדול .

במקרה שארצה לטוס לתקופה ארוכה בעוד כשנה או שנה וחצי - אמכור בהחלט ולפי מה שפירטת לי כאן , הסיריון תהיה הסחירה ביותר מבין השלושה ולכן , אולי דווקא כן שווה להשקיע את התוספת ולדעת , שאת הסיריון אמכור מהר יותר .

 

אגב , כשאומרים תא מטען זעיר , למה מתכוונים ?

האם תא המטען קטן יותר מהדייהטסו שרייד ?

פשוט יש לי סאב וופר שיהיה עצוב מאוד , אם יימכר ביחד עם הרכב והייתי רוצה לוודא שגם הוא יוכל להמשיך ולעשות לי מסאז' :)

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי סיריון שנת 2008 ואני מרוצה ממנה מאוד. אמנם העיצוב שלה מכוער (בחוץ) ומזכיר צעצוע (בפנים) אבל האוטו הזה מפתיע לטובה מבחינת זריזות, התנהגות ואפילו איכות הרכבה. יש קצת רעשי רוח.

שבוע שעבר הייתי עם יונדאי אקסנט (2006 אני חושב) שהרגישה הרבה יותר עצלה מהסיריון.

 

והסיריון שלי לא עוברת חיים קלים במיוחד (בלשון המעטה).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה פראייר...

 

קח לך גטס 2003, נמכרות בסביבות 20 אלף ש"ח שיש לך.

 

גם אם תזדקק ליישור קו של 5000 ש"ח, עדיין אתה מסודר על 5000 ש"ח הלוואה, לא 30 אלף.

 

ב-30 אלף אפשר לשלם שכר דירה לשנתיים מראש. אתה באמת רוצה לשלם את זה על אוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד לצורך העניין , שבית יש לי והוא ריק ב 90 אחוזים מהזמן , כך שמחשבות על דירה רחוקות ממני מאוד מאוד כרגע .

שנית , כן , אתה צודק , מדובר ב 30 אלף שקלים נוספים , אבל מה עדיף ? לחפש רכב בשנתונים 2000-2003 , לקרוע את הכיס ביישור קו ואולי בעוד בעיות שיצוצו בעתיד (ראה ערך "שרייד ובעיות רבות שנפלו עליי") ?

 

מניסיון אישי , רכב שמגיע ל 200 אלף קילומטרים ואפילו לפני , מתחיל לזייף , לעשות בעיות משמעותיות ובלאי מוגבר .

אז מה עדיף ? להשקיע כמה שצריך לפי דעתי , להנות מרכב חדש יותר בעל סיכון נמוך יותר לביקורים תכופים במוסך לאורך זמן .

פראייר ? צודק . אבל לצערי , בשוק של המכוניות המשומשות שיש לנו בארץ , מצב הרכבים משכנע אותי להשקיע בליסינג ולמנוע מעצמי כאבי ראש וטירטור .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעיות עם שנת 2003 ששכחת מהן והעיקרית שבהן : המחיר . אין לי מושג איפה ראית גטס ב 20 אלף ש"ח , אבל רוב המחירים ביד 2 מתחילים מ 25 אלף ש"ח ומסתיימים ב 36-40 אלף ש"ח לשנת 2003\2004 תלוי במצב הרכב .

 

שנית , מדובר ברכב בעל המנוע המקולל , שזולל דלק בכמויות , במנוע החדש לפי מה שהבנתי הוא זולל פחות , הרבה פחות .

 

הדלק הוא גורם מכריע לרכישת רכב בין השאר , הספיקה לי השרייד שעושה לי 1:10 , אני מחפש משהו שעושה 1:12 לפחות .

 

עוד הצעות ? :)

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמצא משהו אוטומטי שעושה 1:12.

 

כל מי שאומר לך את זה משקר. ובמצח נחושה. פשוט אין דברים כאלה שהם לא דיזל.

 

 

לגבי המחירים בYAD2, אם אתה באמת חושב שזה המחיר שבו נמכר האוטו אז אתה טועה.

ברגע שמחיר הבסיס של הרכב הוא 65K לחברות הליסינג (וכולם יודעים את זה) אז כל כללי המשחק משתנים והמחירון לא רלוונטי.

 

ידידה שלי קנתה גטס 2007 ב-48K. אתה באמת מצפה שמישהו ימכור גטס זקנה ב-4 שנים שיש לה 120-130K ב-23K בלבד?

 

אני אפילו ראיתי גטסים מהשכרה ב-36K ישירות מהחברה. שנת 2006. אז מי בכלל ימכור גטס 2003 מהשכרה לשעבר ב-13K פחות מזה?

 

המחירים הם בסביבות 20K וזה רק בגלל שזה מספר שהוא רף פסיכולוגי.

אני ממליץ לך לעשות מספר טלפונים, תתקשר גם למודעות ישנות יותר - של אנשים שעברו תהליך של הבשלה.

 

 

 

אגב - רוצה חסכוני? רנו קליאו דיזל וסיטרואן C3 דיזל, יחזירו לך עודף מ-25K לשנת 2003. שם אתה כבר חי בספירות של 1:20, לא 1:12.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמצא משהו אוטומטי שעושה 1:12.

 

כל מי שאומר לך את זה משקר. ובמצח נחושה. פשוט אין דברים כאלה שהם לא דיזל.

 

 

שנה שלמה עם הסיריון ו2-3 תדלוקים של 30 ליטר על 360 ק"מ בשבוע לא משקרים, יוצא בדיוק יפאני 12 ק"מ לליטר.

 

אגב זה רכב שהיה מהשכרה לטווח ארוך כך שאין לי אינטרס כלשהו לפברק נתונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיריון שלי עושה בממוצע (עם רגל כבדה על הגז) 1:11. בנסיעה רגועה בטוח הצריכה יותר טובה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5407 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...