Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת שמן מהבהבת טויוטה קורולה 2004


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 5419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

לדוד שלי טויוטה קורולה 2004 מנוע 1.6.

 

איך שהוא רכש את הרכב אזהרתי אותו שישתמש רק בשמנים סינטטיים בלבד משש להיווצרות בוצה(לדעתי זו מחלה ברכב הזה).

 

כך הוא עשה תמיד שם MOTORCRAFT 5W30 סינטטי מלא + פילטר מקורי.

 

הרכב אצלו כשנה +-.

 

היום בזמן נסיעה הנורת לחץ שמן החלה להבהב בזמן נסיעה, הוא עצר בצד דומם מנוע כרבע שעה כדי לבדוק שמן ולא חסר, לאחר ההתנעה הנורה כבתה ולאחר מספר שניות דלקה קבוע(לא מהבהבת אלא פועלת קבוע).

 

הוא מיד דימם מנוע והזמין גרר שיקח את הרכב לבית(יום שישי מוסכים סגורים).

 

בפתח מילוי השמן יש בוצה במנוע, ללא ספק זוהי הבעיה.

 

רציתי להתייעץ איתכם איך ניתן לתקן את התקלה בדרך הטובה ביותר, דוד שלי יקח את הרכב למוסך מורשה ואני רוצה לוודא שיעשו לו עבודה כמו שצריך שלא יגרם נזק.

 

האם צריך לפרק אגן שמן ומכסה שסטומים ולנקות + פלאש מנוע? זה לא יגרום לנזק למחזירי השמן ולגומיות?

 

כיצד ניתן למנוע את הבוצה הזו?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[q2167119]

רציתי להתייעץ איתכם איך ניתן לתקן את התקלה בדרך הטובה ביותר, דוד שלי יקח את הרכב למוסך מורשה ואני רוצה לוודא שיעשו לו עבודה כמו שצריך שלא יגרם נזק.

 

האם צריך לפרק אגן שמן ומכסה שסטומים ולנקות + פלאש מנוע? זה לא יגרום לנזק למחזירי השמן ולגומיות?

 

כיצד ניתן למנוע את הבוצה הזו?

 

תודה

 

יתכן ופילטר שמן מנוע רגיל שמחליפים בטיפול ניסתם , לדעתי יש צורך לפרק מיכסה שסתומים ואגן שמן ולערוך ניקוי פלאש למנוע ,ניקוי כזה חד פעמי לא יגרום נזק משמעותי , כמו כן ניקוי מסנן רשת פנימית של השמן שיתכן וניסתם.יתכן והרכב אצל הבעלים הקודמים לא טופל בזמן או שהישתמשו בשמן לא מתאים או מאיכות ירודה ועל כן במשך הזמן נוצר בוצה. ניתן לימנוע את הבוצה ע"י טיפולים בזמן ומילוי שמן אכותי המתאים לרכב לפי הוראות היצרן.

מקווה שמשאבת שמן תקינה והמנוע לא ניזוק מלחץ שמן נמוך.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

הצטברות הבוצה היא תוצאה של שימוש בשמנים ירודים לאורך זמן ואני מאמין שהרכב עשה יותר מ-50K לכן המעבר לשמן איכותי כפי שהצעת זה כמו כוסות רוח למת :-)

 

המלצתי היא...

1. לפרק מכסה שסתומים וניקוי הבוצה

2. פירוק אגן השמן וניקוי של משאבת השמן+רשת

3. ניקוי מעברי השמן בעזרת חומר ייעודי (פלשינג)

 

אני ממליץ לך לגשת לחבר הפורום אורן בן-סימון שהינו מומחה בטיפול ברכבים שבהם התגלתה בוצה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שלום לכולם,ראשית,מסנן שמן סתום לא יגרום להדלקות נורת לחץ שמן,אלא יגרום ללחץ שמן גבוה מידי בין המשאבה למסנן,ששם מורכבת היוניט לחץ שמן.

 

שנית,לאחר שהגיעו אלי כמה קורולות בגרר ממוסכי רשת הבנתי שבמוסכי הרשת לא מטפלים בבעיית הבוצה,אלא רק מחליפים מנוע.

בכל מקרה,חייב לפרק אגן שמן ומכסה שסתומים,לגרד בעזרת כלי מכני כמה שאפשר את הבוצה,לאחר מכן לשטוף עם מסיר שומנים ולחץ מים, רצוי לפרק את מייסב גל הארכובה האחרון והטלטל האחרון (הכי רחוקים מהמשאבה) ולבדוק שהם תקינים ולא "נשפכו" כתוצאה מחוסר שימון,במצב כזה החלפת מנוע תהיה הפתרון הכי טוב.

בברכה,אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שלושת התשובות האחרונות הן בכיוון הנכון .

 

ורצוי תמיד פילטר שמן איכותי מתאים או מקורי .

 

אחרי הניקויי הפיזי + הפלאשינג אם הבעיה נפתרה ונורית התקלה כבתה .

 

הייתי מוסיף גם תוסף לדלק K44 או אחר על כ פחות מחצי מיכל , מחמם את הרכב בנסיעה רגועה , ואח"כ נוסע נסיעה קצת חזקה עם משיכת סיבובי מנוע , לכיוון ה 4000 -5000 סל"ד כ 10 דקות לחמם את הממיר ולשרוף שאריות אדי שמן .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שלושת התשובות האחרונות הן בכיוון הנכון .

 

ורצוי תמיד פילטר שמן איכותי מתאים או מקורי .

 

אחרי הניקויי הפיזי + הפלאשינג אם הבעיה נפתרה ונורית התקלה כבתה .

 

הייתי מוסיף גם תוסף לדלק K44 או אחר על כ פחות מחצי מיכל , מחמם את הרכב בנסיעה רגועה , ואח"כ נוסע נסיעה קצת חזקה עם משיכת סיבובי מנוע , לכיוון ה 4000 -5000 סל"ד כ 10 דקות לחמם את הממיר ולשרוף שאריות אדי שמן .

 

אייל .

נורת לחץ שמן ברכב הזה מסמן על חוסר או לחץ שמן נמוך.

רשת של משאבת שמן אצלך סתומה ב100%

יש לפרק את האגן לנקות ולהרכיב .כמובן לאחר מכן לעשות פלאשינג ובשום פנים לא לפני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

הצטברות הבוצה היא תוצאה של שימוש בשמנים ירודים לאורך זמן ואני מאמין שהרכב עשה יותר מ-50K לכן המעבר לשמן איכותי כפי שהצעת זה כמו כוסות רוח למת :-)

 

המלצתי היא...

1. לפרק מכסה שסתומים וניקוי הבוצה

2. פירוק אגן השמן וניקוי של משאבת השמן+רשת

3. ניקוי מעברי השמן בעזרת חומר ייעודי (פלשינג)

 

אני ממליץ לך לגשת לחבר הפורום אורן בן-סימון שהינו מומחה בטיפול ברכבים שבהם התגלתה בוצה.

בעיקרון אתה צודק,במקרה של הטויוטה זאת מחלה סדרתית כתוצאה של תכנון לקוי של המנוע ולא כתוצאה מאיכות השמן והטיפולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לעדכן:

 

במוסך המורשה, פתחו את מכסה השסטומים והמכונאי נידהם מכמות הבוצה שהייתה, הקאמשפטים נישרפו, יש ריח חריף של שרוף והצבע שלהם נהפך לסגול כהה.

 

בקיצור המנוע הלך, לרכב ניגמרה האחריות (הרכב נסע 150K) מנוע חדש עולה 23 אלף ש"ח, דוד שלי לא האמין, ברגע האחרון בא בעל המוסך ואמר לו שבגלל שהרכב טופל כל הזמן בצורה טובה במוסך המורשה הם יחליפו לו מנוע חדש ללא כל תשלום.

 

כשיחליפו את המנוע לחדש, כיצד יהיה ניתן למנוע היווצרות הבוצה במנוע? האם החלפת שמן סינטטי מלא כל 5Kק"מ תמנע תופעה זו?

 

 

תודה על העזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והרכב נוסע לרוב בעיר ממליץ להחליף כל 7K או כל שנה מה שבא קודם, במידה והרכב נוסע הרבה מחוץ לעיר ממליץ להחליף כל 10 K , גם שמן חצי סינטטי מחברה טובה לא יעשה בוצה כשיוחלף בזמן , יש בהם חומר שאמור לימנועה בוצה.

כנראה שברכב הנ"ל היה שמן לא אכותי ו או שלא הוחלף בזמן .

אישית אני ממלא שמן סינטטי מלא של אגיפ ,ותוספת של כ 40 ש"ח ביחס לשמן חצי סינטטי טוב שווה לדעתי את ההפרש במחיר,כמו כן אני מקצר את זמני הטיפולים ל 10 K ו 90% מהנסיעות שלי מחוץ לעיר.

ולשאלה האחרונה : שמן סינטטי לא יגרום לבוצה ב 5K וגם לא אחרי 10K בתנאי שרוב הנסיעות מחוץ לעיר .

מה שלא הבנתי במידה והרכב" טופל במוסך מורשה כל הזמן" איך נהיה בוצה במנוע ברמה כזו .

מעניין (בעזה) :-) שמן הם משתמשים ? שווה בדיקה .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לעדכן:

 

במוסך המורשה, פתחו את מכסה השסטומים והמכונאי נידהם מכמות הבוצה שהייתה, הקאמשפטים נישרפו, יש ריח חריף של שרוף והצבע שלהם נהפך לסגול כהה.

 

בקיצור המנוע הלך, לרכב ניגמרה האחריות (הרכב נסע 150K) מנוע חדש עולה 23 אלף ש"ח, דוד שלי לא האמין, ברגע האחרון בא בעל המוסך ואמר לו שבגלל שהרכב טופל כל הזמן בצורה טובה במוסך המורשה הם יחליפו לו מנוע חדש ללא כל תשלום.

 

כשיחליפו את המנוע לחדש, כיצד יהיה ניתן למנוע היווצרות הבוצה במנוע? האם החלפת שמן סינטטי מלא כל 5Kק"מ תמנע תופעה זו?

 

 

תודה על העזרה.

 

מה שם המוסך בכדי שנוכל לשלוח לשם את כול האנשים עם בעיית בוצה במנוע שהמוסך המורשה מתנער מאחריות ואולי במוסך שהדוד שלך הלך אליו יחליפו להם מנוע בחינם.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 5419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...