Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעידות ביונדאי לנטרה + המנוע נכבה


esrig
שימו לב! השרשור הזה בן 5411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי יונדאי לנטרה סטיישן GLS אוטו' 1600 סמ"ק מודל 1997. הרכב נסע 195000 ק"מ עד עכשיו.

הרכב רועד במהירות של מעל 80-85 קמ"ש ואילו בעמידה ברמזור הרכב רועד לאחר מספר דקות.

כמו כן הרכב נכבה מדי פעם באמצע הנסיעה כאשר אני מאיץ (לאחר בלימה קלה).

הייתי אתמול במוסך והמכונאי החליף לי את המאוורר הימני (של המזגן) משום שהרכב התחמם עם מזגן בעמידה. חשבנו שאם המאוורר תפוס יכול להיות שבזמנים מסויימים הוא משתחרר קצת וככה נגרמות הרעידות וההדממה לפרקים. אבל היום נתקעתי מספר פעמים וגם הרעידות לא חלפו (הייתי חייב את הרכב היום ולכן לא ניגשתי שוב למוסך).

העניין הוא שבסל"ד גבוה הרכב מגיב לא רע ולא נתקע בדר"כ אבל כאשר הסל"ד יורד אל מתחת ל-1500 סל"ד הרכב "נחנק" ופתאום מפסיק להגיב עד לכיבוי מוחלט שלו.

היום באחת הפעמים, כאשר הוא נתקע בעליה (מיכל דלק מלא), שמתי לב לרעשים של גירגור שהגיעו מהמנוע ולאחר כשתי דקות הרכב הניע שוב.

בכל פעם שהרכב נתקע, אני מכבה סוויץ', מחכה כשתי דקות ומניע מחדש ללא בעיות וממשיך לנסוע כאילו לא קרה כלום עד לפעם הבאה שנתקע.

יכול להיות שהמשאבה דלק נסתמה או שיש להחליפה? אולי לכלוך מהמיכל דלק גורם לכך (אבל אז למה הרכב מניע לאחר מס' דקות ורועד כל הזמן במהירות גבוהה מ-80-85 קמ"ש?)? מישהו נתקל בתופעה הזאת? או אולי יש לכם רעיון אחר?

אם צריך להחליף משאבה, יש למישהו מושג על עלויות של תיקון כזה?

תודה לכולם!

האתר הזה הינו המקצועי ביותר שפגשתי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך מקצוען שיש לו מחשב/סורק אבחון תקלות, מכשיר לבדיקת לחץ משאבת דלק, ידע, נסיון ורצון לאתר ולפתור הבעייה.

אם תכתוב מהיכן אתה בארץ, אולי ניתן יהיה לכוונך למקום מתאים כזה מבלי סתם להחליף חלקים ללא צורך.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפתי את כבלי ההצתה היום במוסך.הרעידות עדיין ממשיכות.

המכונאי שלי אמר שאין מצב שהתקלה היא במשאבת דלק.

בכל מקרה, אני מאריאל ואשמח להמלצה!

כל מקום במרכז יתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שסתום PCV

 

שסתום חד כיווני המחבר בין בית גל הארכובה לצינור המחובר בצידו השני לבית מכסה השסתומים .

Positive Crankcase Ventilation valve

 

!BUn(mfgBmk~$(KGrHgoH-CEEjlLl0us,BKOYEhmdu!~~_1.JPG

s.gif

 

 

במקרה שנתיב זה נחסם נוצר לחץ רב מדי בתוך בית גל הארכובה.

במקרה שיש קרע בצינור נוצרות בעיות במערכת חישוב תערובת הדלק וכשלון בבדיקת זיהום אוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה השסתום הזה pcvשאתה מציין?

 

Positive Crankcase Ventilation valve

 

שסתום חד כיווני המחבר בין בית גל הארכובה לצינור המחובר בצידו השני לבית מכסה השסתומים או לכול מקום אחר

במערכת היניקה. לעיתים קרובות מחובר ישירות לסעפת היניקה. אסור להתקין לו מעקף (צינור בלבד ללא PCV משום

שהשסתום מונע התפרצות מתא השרפה לעבר בית גל הארכובה שמכיל אדי שמן ושרידים של אדי דלק דליקים).

 

במקרה שנתיב זה נחסם נוצר לחץ רב מדי בתוך בית גל הארכובה.

.

pcv.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה קו החשיבה שלך הוא נכון אך תקלה בשסתום האיוורור היא לא הבעיה היחידה לפי תיאורו של הבחור יכול להיות חיישן מסת אויר חיישן טמפ' אויר קרע בצינור המוליך לסעפת היניקה שסתום שחזור גזים.

שורה תחתונה איתור התקלה ברכב זה יכול להעשות בשיטת ההחלף נא שאני לא ממליץ ולא אוהב/דוגל בשיטה הזו וא לגשת לאיש מקצוע שקיים ברשותו סורק תקלות.

לגבי מה שכתב כי הרכב רועד מעל מהירות מסויימת קרוב לודאי שיש לו בעיה של איזון גלגלים.

הדבר היחיד שלא הצלחתי להבין מדבריו זה שכתב שכשנתקל בתקלה שומע גירגור מאיזור המנוע למה התכוון המשורר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אחרי שהחלפתי כבלי הצתה לפני כשבוע נראה שהצלחתי להתגבר על הכיבוי הפתאומי באמצע נסיעה אבל הרעידות עדיין נמשכות.

עשיתי איזון לגלגלים ולא היתה בעיה רצינית באיזון,הווה אומר-לא בעיה באיזון הגלגלים גורמת לרעידות הללו.

עידכונים בהמשך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה קו החשיבה שלך הוא נכון אך תקלה בשסתום האיוורור היא לא הבעיה היחידה לפי תיאורו של הבחור יכול להיות חיישן מסת אויר חיישן טמפ' אויר קרע בצינור המוליך לסעפת היניקה שסתום שחזור גזים.

שורה תחתונה איתור התקלה ברכב זה יכול להעשות בשיטת ההחלף נא שאני לא ממליץ ולא אוהב/דוגל בשיטה הזו וא לגשת לאיש מקצוע שקיים ברשותו סורק תקלות.

לגבי מה שכתב כי הרכב רועד מעל מהירות מסויימת קרוב לודאי שיש לו בעיה של איזון גלגלים.

הדבר היחיד שלא הצלחתי להבין מדבריו זה שכתב שכשנתקל בתקלה שומע גירגור מאיזור המנוע למה התכוון המשורר?

אתה צודק אין מנוס מלפנות למומחה שיש לו את הציוד הנכון לביצוע המדידות הנדרשות לאבחנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אחרי שהחלפתי כבלי הצתה לפני כשבוע נראה שהצלחתי להתגבר על הכיבוי הפתאומי באמצע נסיעה אבל הרעידות עדיין נמשכות.

עשיתי איזון לגלגלים ולא היתה בעיה רצינית באיזון,הווה אומר-לא בעיה באיזון הגלגלים גורמת לרעידות הללו.

עידכונים בהמשך!

nisanhazazi כבר הדגיש שאם הרעידות הן פונקציה של המהירות בלבד ולא של הסל"ד אז כנראה מדובר

באיזון גלגלים (שהבנתי שביצעת) או בחלק שרועד. בהרבה מקרים מגן הבוץ הישן והיבש דופק על בית הגלגל בזמן נסיעה מעל מהירות מסוימת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלבד איזון פרונט אני יכול לחשוב רק על תקלות דיי רציניות שמושפעות ישירות מהמהירות ולא מהסל"ד והכוונה היא לדפרנציאל או לעיקומים ממש קטנים בסרן האחורי, או לחליפין מיסבי סרנים. למרות שגם ביטנת הכנף נשמעת הגיונית אבל אני חושב שבעל הרכב היה שם לב אם חלק מהכנף היה משתחרר.

ייתכן גם כי הדבר נובע מכך שהגלגלים לא יושבים בצורה מדוייקת על הסרנים, מה שכנראה היה נראה בכיוון פרונט אבל מצד שני אם הרעידות הן במהירויות גבוהות בלבד אז כנראה החוסר התאמה הוא מינימאלי לחלוטין.

 

אם רשמתי דברים לא הגיוניים אשמח אם יתקנו אותי עם הסבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלבד איזון פרונט אני יכול לחשוב רק על תקלות דיי רציניות שמושפעות ישירות מהמהירות ולא מהסל"ד והכוונה היא לדפרנציאל או לעיקומים ממש קטנים בסרן האחורי, או לחליפין מיסבי סרנים. למרות שגם ביטנת הכנף נשמעת הגיונית אבל אני חושב שבעל הרכב היה שם לב אם חלק מהכנף היה משתחרר.

ייתכן גם כי הדבר נובע מכך שהגלגלים לא יושבים בצורה מדוייקת על הסרנים, מה שכנראה היה נראה בכיוון פרונט אבל מצד שני אם הרעידות הן במהירויות גבוהות בלבד אז כנראה החוסר התאמה הוא מינימאלי לחלוטין.

 

אם רשמתי דברים לא הגיוניים אשמח אם יתקנו אותי עם הסבר.

וודא שביטנת בית הגלגל לא רופפת. אם ישנם מגיני בוץ פרק אותם.

ששאר הדברים שציינת מצריכים הסטורייה של מכה חזקה באיזור הסרן האחורי.

אם קיימת היסטורייה כזו אז יש מקום לחשד.

פרט יותר לגבי אופי הרעידות. עוצמה? מאיזה אזור שומעים או מרגישים אותן? האם זו גורם לתנודות של הרכב?

האם מדובר ברעש שחיקב או רעש של מכות.

אולי כדאי לבקש ממשהו שיסע במקביל אלייך או מאחורייך וינסה להבחין ולגלות מה בדיוק דופק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם הגורם היותר שכיח לעניין הוא מכה אבל אל תשכח שהרכב בן יותר מ10 ובעל נסועה של 200k. לדעתי מיסבים בלויים או מספיק שיפופי או מכות גלגל-מדרכה הן לא השערות גסות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...