Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 30,000 ק"מ ב 15 חודשים עם קסארה-II מודל 2003 בנזין 1.6\אוטו'


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הזמן לעדכונים;

 

הרכב נקנה מיד שניה עם 131,000 ק"מ בחודש מרץ 2008. היד הראשונה היתה ליסינג של לובינסקי, בו הרכב טופל רק במוסכים המורשים של הרשת עם היסטוריית טיפולים מלאה מהיום הראשון של הרכב על הכביש. היד השניה היתה פרטית.

ק"מ נוכחי: כ 161,300 ק"מ.

 

[מחיר קניה]: 32K ש"ח. מחירון לפני שקלול: 37K ש"ח.

 

[מפרט]: קוד מנוע NFU שהוא למעשה מנוע 1587 סמ"ק עם 16 שסתומים, הספק של 110 כ"ס ב 5,750 סל"ד ומומנט מקסימלי של 15.3 קג"מ ב 4,000 סל"ד. טווח סל"ד אופטימלי: בין 2000 ל 4000 סל"ד עם 13 עד 15.3 קג"מ בהתאמה.

 

אז מה היה לנו שם ?

 

[איבזור] - ה"כ מתוגבר הידראולית ע"י משאבה מכאנית כולל גלגל הגה מתכוונן אנכית ואופקית (למעלה\למטה - פנימה\החוצה), 4 כריות אויר כולל מתג ניטרול כרית נוסע, 4 חלונות חשמל מקוריים, נעילה מרכזית, תאורת תא נוסעים כפולה, מושב אחורי עם משענת מתקפלת (60\40) להרחבת תא המטען, ABS, EBD, בקרת אקלים חד אזורית, בקרת שיוט, שליטה על הרדיו-דיסק מההגה ושקע מצית כפול. כמקובל, אימובילייזר מקורי במפתחות, תאורת מפות, 2 מראות חשמליות וגלגל רזרבי בגודל מלא.

כל המושבים מרופדים בקטיפה, תמיכה טובה בכל המושבים ומשענות ראש בכל המושבים.

 

[ביצועים] - בסעיף הביצועים אין הרבה חדש תחת השמש. יחסית לסובארו שהורגלתי עד היום, מדובר ב 1600 שהוא משמעותית יותר חזק מ 1600 של סובארו, לא רק בסחיבה בעליות אלא גם בסעיף ההספק וצריכת הדלק. ביחס ל 1600, האוטו מרגיש יחסית זריז. היציאה מהמקום לעיתים מהוססת בעקבות הארכיטקטורה המכילה בית מצערת אקלטרוני וחיישן על דוושת הגז, היסוס שמאופיין רק בדגמים האוטומטיים ולא קיים כלל בידניים עם אותו המנוע ואותה מערכת הזרקה (למשל: 307 ידנית, 206 ידנית וכו'). האוטו סחב מעולה בעליות של סדום עם מזגן וציוד - ולא היה צורך כלל להתעסק עם ידית ההילוכים והגיר בכלל. צריכת הדלק טובה למדי (יחסית לתקופה בה הושק הרכב) ועומדת על 11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת כשרוב הזמן המזגן עובד ורמת הפקקים נורמלית. מחוץ לעיר אפשר לעשות בקלות 14 ק"מ לליטר ואם אתה נהג שלא נכנס לתחום מהירויות תלת ספרתיות תוכל "לגרד" עוד מרחק לא מבוטל על אותו ליטר דלק. על הגיר אין הרבה מה להרחיב, AL4 סטנדרטי עליו דובר "קצת" כאן בפורום. בשורה התחתונה - רחוק מלהיות גרוע כמו שהוא מוצג - ועושה את עבודתו נאמנה.

 

[נוחות] - בסעיף הנוחות אכלתי הרבה ח^%# בעקבות זוג צמיגים עליו טרחתי להתלונן מידי פעם (ראו חתימה) שהוחלף לצמיג איכותי יותר (ונוח יותר). בשורה התחתונה, כל עוד לא מדובר בצמיגים M+S (בוץ ושלג, קרי: צמיג "רב עונתי") הרכב מציג נוחות טובה למדי ביחס לצמיגים במידה 195/55 R15. אחיזת הכביש מעולה ויש תחושת ביטחון חזקה מאוד בכל תוואי דרך.

 

[טיפולים, שיפצורים ותיקונים]

 

בקטגוריית הטיפולים ובניגוד לשגרת הטיפולים עליה מכריז היצרן והיבואן, אני טורח מידי שנה לבצע טיפול גדול (ללא תלות במספר הקילומטרים שהרכב עבר) הכולל החלפת שמן גיר אוטומטי, מסנן אויר, מסנן דלק ומצתים - ובנוסף לכל מבוצע גם ניקוי למערכת ההזרקה (חומר שמוזרק ישירות לחליל המזרקים) של המנוע. עם האוטו הזה אני מקפיד על שימוש בחלפים מקוריים ב-ל-ב-ד.

שמן מנוע (עם מסנן שמן מקורי) מוחלף כל 20,000 ק"מ בצמיגות 5W30 של TOTAL. יקר אבל שווה.

רצועת אביזרים הוחלפה בחדשה מקורית (הקודמת היתה מעט יבשה), סנן אויר למזגן (למפוח הפנימי) הוחלף גם כן.

בבלמים טרם נגעתי, קדימה ואחורה הכל תקין.

 

בקטגוריית השיפצורים ביצעתי החלפת שמן גיר מייד עם קניית הרכב, מאחר ולא נגעו בגיר מעולם ביצעתי פירוק של הבלוק ההידראולי של הגיר לגורמים לצורך ניקוי. מאז אני מקפיד להחליף פעם בשנה שמן בגיר. בהמשך לשיפצורים הראשונים של הרכב, ביצעתי שטיפה למערכת הבלימה עם נוזל בלמים DOT4 וביצעתי בנוסף גם שטיפה יסודית למערכת הקירור כשלאחר מכן מילאתי אותה בנוזל PRESTONE אדום LONG LIFE. מוט קישור (של המוט המייצב) בצד ימין עשה מעט רעשים (תיקתוק מידי פעם במעבר על כבישים משובשים) והוחלף.

בהמשך לנושא הנוחות והצמיגים שפגמו בה (לא ידעתי את זה אז) החלפתי (לשווא) 4 בולמי זעזועים חדשים של KYB. אגב, לא היה כלל הבדל בנוחות בין הבולמים הישנים שעברו (דאז) כ 140K ק"מ לבין החדשים.

ליתר ביטחון, רוקנתי והחזרתי את הקרר במזגן לטובת ריענון השמן במערכת המיזוג.

 

בקטגוריית התיקונים והבלאי כשקניתי את הרכב שמתי לב להזעת שמן גיר מהמחזיר שמן של הציריה השמאלית, החלפתי אותו באחד חדש מקורי (עלות המחזיר שמן: כ 35 שח). הפולי מנוע (המקורי של הרכב) החליט להתפרק אחרי 144,000 ק"מ והוא הוחלף באחד חדש (כמדומני באיזור ה 500-600 שח לחלק חדש מקורי) ואתמול (עם קצת יותר מ 161,000 ק"מ על השעון) שבק חיים המנוע מאוורר (המקורי) של הרדיאטור. המאוורר פורק מהרכב ושופץ (עבר ניקיון יסודי כולל הרכבת פחמים חדשים, הקודמים פשוט נגמרו. לא עלה כי שיפצתי לבד והיה תכל'ס צריך לשים רק פחמים חדשים). בסעיף הבלאי הלך המצבר (היה בן 3.5 שנים, של VOLTA) ובמקומו יושב היום מצבר של VARTA 60A.

 

לסיכום - מחיר בדיחה למכונית שעשויה טוב עם איבזור נאה להחריד (לתקופתה), נוחות טובה, מזגן מעולה, צריכת דלק הגיונית, עלויות תיחזוק סבירות לחלוטין ושימושיות מעולה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,מתי אתה מוכר? :wink:

מעניין אותי לדעת מהניסיון שלך בקשר לאמינות של הגיר ברכבים הנ"ל. הוא מחזיק מעמד יפה? ומה עלות השיפוץ?

 

נ.ב.

אולי כדאי לשים את כל הסיכומים האלה,שנכתבים בזמן האחרון,במרוכז. על מנת שיהיה נגישים גם בעתיד.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, אז השד הצורפתי לא נורא כמו שזה נשמע בהתחלה? :lol:

 

עושה רושם שהקסארה נותנת יופי של תמורה לכסף - הרבה אבזור תמורת כלום כסף! הפיג'ו המקבילה שווה הרבה יותר בשוק המשומשות ומאובזרת קצת פחות בנדיבות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של סיכום איציק! יישר כוח!

 

שמח לשמוע שאתה מרוצה ונהנה מהרכב שרכשת (במחיר מצחיק יחסית לתמורה).

 

אני מזמין אותך אלי לקפה ולעשות סיבוב על הפיקסו, אולי תצליח לאתר גם לי תקלות שמצריכות שיפורים ושיפצורים :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחת לתא הכפפות, מפרקים את השטיח שמגיע לתחתית תא הכפפות (3 ברגים בבתי פלסטיק) ואז יש חתיכת פלסטיק שיוצאת בשליפה הצידה (או אחת עם ברגים תלוי בדגם המדוייק). מוציאים את מסנן האבקנים ומחליפים אותו (קודם תוציא אח"כ תקנה כי יש שני דגמים בקסארה 2).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...