Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"תקתוק" מתכתי בתיבה אוטומטית לאחר נסיעה - מרצדס C240


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב הוא מרצדס C240 שנת 98 עם 130K. מהתחלת השבוע יש לי תופעה מוזרה, לאחר שאני חוזר מהעבודה וחונה נשמע רעש מוזר, מעין נקישה של מתכת על מתכת כאשר אני מעביר את מוט ההילוכים בין D ל P. הנקישה חזקה למדי ונשמעת כאילו מוט ההילוכים קופץ על על משהו בזמן ההעברה.

 

בנוסף:

1. לפני כ 3 חודשים בוצע טיפול 60K אשר כלל החלפת שמן תיב"ה ופילטר גיר.

2. התופעה אינה מתרחשת בבוקר, כאשר אני מגיע לעבודה לאחר כ 25 ק"מ, כך שנראה לי כי אין זה קשור לחום השמן/תיב"ה. האם אני צודק?

 

מישהו נתקל בתופעה כזאת? האם זה מעיד על תקלה בתיב"ה או במוט ההילוכים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי להתחיל מבדיקת תושבת/תושבות הגיר ברכב.

אם זה לא עוזר- יש לאבחן במכון גירים.

היו כאן לא מעט שרשורים שבהם הואו מקרים בהם אם לא הוחלף זמן רב שמן גיר והחליטו פתאום להחליף זה החל לגרום לבעיות בגיר עד לקריסתו.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, בטיפול 60K אשר כלל החלפת שמן תיב"ה ופילטר גיר, החלק התחתון של הקרטר נפתח ונוקה. כך שאני מאמין כי תופעת ה-"קפה טורקי" לא קרתה בתיב"ה.

 

האם ישנן תופעות נוספות שצריך לשים לב אליהן לאחר החלפת שמן גיר? מחר אני קופץ למוסך והייתי רוצה בטוח כי הבדיקה/טיפול לא יפספסו משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון: לאחר סריקה, נמצא כי נורת ה ESP נדלקה בעקבות כשל במפסק (לחצן) הבלם. המפסק הוחלף. לשימחתי נמצא כי תופעת הנקישה של מתכת על מתכת נוצרה מהתפוררות הגומיות על מוט המתכת האופקי המוליך ממוט הגיר אל התיבה ולא על בעייה בתיבה עצמה, הוכנסו שתי גומיות חדשות והבעייה נפתרה. דרך אגב, נאמר לי כי היתעלמות מתופעה זו גורמת לנזק לגיר תוך זמן קצר מיכוון שהמנגנון בתיב"ה נהרס כתוצאה מהפעלת לחץ לא מאוזן כאשר מוט המתכת האופקי מתחיל לזוז הצדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר מאוד גומיות לא נקרעות ביום, תמוהה למדיי שהורידו קרטר להחליף פילטר שמן גיר ולא שמו לב לעיניין הגומיות, בנינו לפי מה שכתבת כאן נראה גם שזו תופעה המוכרת להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש מדויק. לפי מה שהבנתי הגומיות פשוט מזדקנות ומתפוררות לאט ואז מתפרקות מהתושבת, דבר דיי צפוי ברכב בן 11 בו הגומיות מונחות מחוץ לרכב. בנוסף, המוט והגומיות מונחים בשקע צר בין ידית הגיר לתיב"ה וכמעט שלא ניתן לראות אותן. אבל אתה צודק, בזמן שעשיתי ישור קו והחלפת שמן תיב"ה היה כדאי להחליף אותן בכל מקרה מיכוון שעלותן זניחה (15 ש"ח) וברכב בן 11 סביר שהגיעו לסוף הדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...