Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אאודי A4 - מצבר, אלטרנטור ומה שביניהם


kenny4
שימו לב! השרשור הזה בן 5421 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, הסיפור הוא כזה. לפני מספר ימים, בדרך הביתה נדלקה נורת החיווי האדומה המעידה על בעיה באלטרנטור. לפי ספר הרכב מופיעה ההנחייה - אין לכבות את הרכב, סע למוסך האאודי הקרוב. היות והיה מאוחר, נאלצתי ליסוע הביתה, ולהחנות עם הפרונט החוצה, מתוך ידיעה שבבוקר למחרת אניע דרך מצבר חיצוני ואסע למוסך.

עד כאן, הכל טוב ויפה, לפי הספר. הלכתי לחשמלאי אומן (גוזלן), שאכן איבחן שאין טעינה מהאלטרנטור. הצליח להשיג לי אלטרנטור חדש במחיר של משופץ, הטענו את המצבר, הנעתי את הרכב ונסעתי. חשבתי - לא נורא, אחרי 8 שנים מותר לאלטרנטור להתקלקל.

אתמול בדרך הביתה מהעבודה, לפתע החלו להידלק אחת אחרי השניה כל נורות האזהרה, ואורות הרכב התחילו לדעוך. הבנתי שהמצבר גמור, והצלחתי בקושי להגיע הביתה, כשהרכב כבה לגמרי בחניה. כמובן שבבוקר הרכב לא הניע, אלא עם כבלים. לאחר ההנעה נורת האלטרנטור לא נדלקה, כך שאני יוצא מנקודת ההנחה שהוא תקין.

נסעתי שוב לחשמלאי, שראה שאין טעינה שוב. מסתבר שהמחבר בכבל אל האלטרנטור לא ישב טוב, והמצבר לא נטען. המחבר חוזק, וכיוון שהמצבר בן יותר מ3 שנים, החלטתי גם להחליף אותו. הנענו ויצאתי לדרך.

היום ביצעתי מספר הנעות ונסיעות, הכל מצויין עד אחה"צ, אז שוב הרכב לא מניע... הנעתי עם כבלים, ושמתי את הרכב בחניה.

 

מה עושים עכשיו? אלטרנטור חדש, מצבר חדש, בדיקת צרכני זרם פרזיטיים תקינה. מה נשאר? מה נמצא בין האלטרנטור למצבר שיכול להיות תקול? מה עוד כדאי לבקש לבדוק?

הרכב הוא כאמור אאודי A4, אוטומטית 1800 שנת 2001

 

אשמח להצעות

תודה,

חן

הכי טוב FSI!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לחבר,

 

ייתכנו מספר סיבות לבעייה שציינת

 

1. אני בטוח שהחשמלאי התקין לך אלטרנטור משופץ או מפירוקיה מכיוון שמחירו של אלטרנטור חדש (לא סיני) יכול להגיע ל-2500-4000 שקלים.

 

2. ייתכן שהאלטרנטור לא תקין או לא מתאים לרכב מבחינת ההספק או בסל"ד סרק התפוקה שלו נמוכה

 

3. ייתכן שהמצבר שהותקן ברכב שכב יותר מחצי שנה במחסן לכן החשמלאי היה אמור להטעין את המצבר לפני הרכבתו ברכב

 

4. יש לבדוק שוב פעם את כול החיבורים

 

בכול מקרה אני ממליץ לך לחזור לחשמלאי או לקפוץ לחבר הפורום מוסך רון.

 

 

פנה/י למוסך המתמחה במכוניות קונצרן VAG גולף/אודי/סיאט "מוסך רון" שברח' המסגר 31 ת"א,

טל' 03-5373204 ובקש/י את רון שהנו גם חבר פורום זה. אתרו הנו www.rongarage.co.il

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

1. האלטרנטור חדש, אך לא מקורי של AUDI

2. איך בודקים?

3. המצבר חדש, מועד יצור 05/09. בכל מקרה נהגתי חצי שעה בכביש פתוח ללא מזגן, הוא היה אמור להיטען אם לא היה מלא

4. כמובן. מהם כל החיבורים? מה שאני מכיר בדקתי...

למוסך רון לא אוגל ליסוע, אני בקריות והוא בת"א. בטח שלא על מצבר ריק... :-)

הכי טוב FSI!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שיש לעשות, ככל שניתן , לבדוק את מצב האלקטרוליט. באם ניתן, וריכוזו נמצא תקין, יש להחליף מצבר. באם הריכוז מראה על פחות מ 50 אחוז, יש לבדוק מצב טעינה בעומס, מצב זליגה.

 

באם לא ניתן לבדוק אלקטרוליט, יש להתקין לצורך בדיקה מצבר חדש, ואז לבדוק טעינה בעומס וזליגה. אם תקין, להחליף מצבר.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול קצת להסביר על אופן החיבור של האלטרנטור למצבר? חיבור יחיד או מרובה? ישיר או דרך ממסר?

אני מחפש את התחנות בדרך שיכולות להשתבש...

תודה

הכי טוב FSI!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום תחנות בדרך, המצבר מקבל טעינה ישירות מהאלטרנטור.

 

מהבדיקה שביצעת עדיין לא ניתן להסיק שהמצבר תקין.

 

1. חבר מד-מתח על קטבי המצבר והדלק אורות למשך דקה אחת (בלי להניע את הרכב) ובדוק האם מתח המצבר נשאר מעל 12.0 וולט בדיקה זו היא סימולציה של עומס על המצבר

 

2. תניע את הרכב ובדוק את הטעינה כאשר הרכב בסל"ד סרק ללא הדלקת שום צרכן המתח שצריך להתקבל הינו בסביבות 13.8-14.3 וולט

 

3. הדלק אורות גבוהים+מפשיר אדים אחורי+מזגן ותעלה טורים ל-1500-2000 סיבובים לדקה המתח שצריך להתקבל הינו בסביבות המתח 14.0 וולט

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה כנראה נפתרה. המצבר החדש ככה"נ לא היה תקין - לא נטען מהאלטרנטור למרות שמדידה על הדקי המצבר הראתה 14V במהלך טעינה. עם כיבוי המנוע ירידה מתחת ל12V.

הכי טוב FSI!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5421 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...