Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות מנוע - פולו 97 - מנוע 1.4 - AEX - אוט'


erga25
שימו לב! השרשור הזה בן 5268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב ברשות חברתי הרכב הנ"ל עם כ- 148,000 ק"מ .

 

לפני כ- 4 חודשיים הטרמוסטט הוחלף לאחד מקורי מאחר והחליפי היה מזייף .

 

אתמול כשהיא נסעה נסיעה עירונית לאחר שהיא הגיעה למקום חנייה - היא נסעה עם מזגן - כשהיא הגיעה לחנייה המחוג הגיע ל - 110 מעלות .

 

דבר לא תקין .

 

ביצעתי לבד מספר בדיקות - הרכב היה מונע כשעה בחנייה - הרכב לא התחמם כלל , המאורר נכנס לפעולה ברגע שהמחוג על 90 מעלות , מים לא חסרים אפילו טיפה - ברדיאטור יש נוזל קירור יעודי לרכב .

 

בדקנו אתהרכב עם מזגן גם לא מתחמם כלל - שמתי לב שברגע שהמזגן עובד והמנוע דורש קירור ז"א המאורר פועל במהירות יותר גבוהה , אם אני לא טועה יש למאורר ברכב הנ"ל שתי מהירויות והא פועל בשניהן .

 

ממה יכולה לנבוע הבעייה ? , ישנם עוד בדיקות שאני יכול לעשות לבד ? .

 

האם שמה יש זיוף של מד הטמפ' ? .

 

האם יתכן חיישן תקול ? .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עידכון היום שוב בדקתי מים ובמיכל יש בקו של המינימום , לפני כ- 10,000 הוחלפה יחד עם רצועת הטיימינג והמותחן גם משאבת המים .

 

הטרמוסטט הוחלף למקורי בערך לפני כ- 4 חודשים .

 

בתוך תא הנוסעים אין נזילת מים - ז"א הרדיאטור חימום לא נוזל .

 

כנראה רדיאטור נוזל , או צינור עם חור .

 

אשמח לדעה בנושא .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לתרמוסטטים האלה נטיה להתפגר בטרם עת או להגיע תקולים. כבר קרה לי עם 1 או שניים מקוריים (על חליפי בכלל אין מה לדבר לרכב הזה) התקלה איננה קבועה והיא באה לידי ביטוי בזה שהוא לפעמים לא נפתח עד הסוף.

 

מעבר לזה יכול להיות שמערכת הקירור במצב לא משהו והיא צריכה שטיפה, יכול להיות שלא ניקזו אוויר (אם כי קשה לי להאמין שאחרי 4 חודשים זה עדיין משפיע).

 

אני מציע שתמלא נוזל קירור (לרכב הזה רק מקורי) ותמשיכו לעקוב בזהירות מירבים אחר מד החום ומפלס המים.

אני לא שולל שיש נזילה קטנה, אם כי העובדה שהמפלס היה במינימום לא גורמת להתחממות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון טעות , חשבתי שחסר מים - ז"א שהמנוע פעל בלי לפתוח את מיכל המים של הרדיאטור .

 

בדקתי את נוזל הקירור שהמנוע קר - לא חסרה אפילו טיפת נוזל קירור - הוא נמצא במקסימום .

 

האם ניתן לבדוק ע"י לפטופ עם תוכנה - את הטמפ' של הנוזל קירור ולפי זה לדעת אם הטרמוסטט תקין ? .

 

אני מהוד השרון ומוכן להגיע לאיזור מרכז הארץ באם מישהו מצוייד עם לפטופ והתוכנה הדרושה .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי בחשבונית והטרמוסטט הוחלף למקורי לפני 3 חודשים וחצי - שהרכב עבר בהם כ- 1,700 ק"מ .

 

יתכן שחלק מקורי יחזיק כל כך מעט ? .

 

האם התופעה שתיארתי לא מאפיינת רדיאטור סתום ? .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לבדוק את שעון החום וגם את חיישן הטמפ' G62 האם הם מזייפים בעזרת ציוד הנמצא בכול מוסך המתמחה ברכבי VAG.

 

לפי דעתי רכב עם 148K שלא הוחלף או נוקה הרדיאטור אזי היעילות שלו יורדת לכן ייתכן שזו הסיבה שהטמפ' הגיעה ל-110 מעלות צלזיוס.

 

במידה והטמפ' הגיע ל-110 מעלות צלזיוס לאחר כיבוי המנוע והמאוורר לא עבד מספיק זמן יש צורך לבדוק את יחידת הבקרה של המאווררים.

 

האם יש סימני נזילה או התייבשות של נוזל קירור על מיכל העיבוי ? יש רכבים שלא קיימת בהם צינורית ניקוז מהמיכל במידה והלחץ במיכל עולה על ערך מסויים לכן ניתן לראות סימני פריקה מהפקק על מיכל העיבוי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סימני התייבשות או נזילה ממיכל העיבוי .

 

הרכב עם כ- 148,000 ק"מ .

 

בטיפול לפני כ- 5,000 ק"מ הוחלפה משאבת מים +מותחן טיימינג+ רצועת טיימינג .

 

טרמוסטט מקורי הוחלף לפני כארבעה חודשים למקורי .

 

אין כלל איבוד של מים .

 

המאוררים עובדים בשתי המהירויות .

 

היום נסעתי עם הרכב בבוקר לבדיקה עם מזגן 40 דק' של נסיעה והרכב לא עבר כלל את ה- 90 מעלות .

 

היום אמרתי לעצמי בוא ניסע בצהרים ע"מ לבדוק עם הבעייה היא עומס חום - הרי יותר חם בצהריים מאשר בבוקר ואכן אחרי מספר דקות המחוג טיפס ל -110 מעלות .

 

מייד עצרתי בצד - פתחתי מכסה מנוע וכביתי את המזגן איזה דקה שתיים המאורר לא עבד , המזגן כבוי - אך מד החום על 110 מעלות .

 

אחרי דקה שתיים כשהמזגן כבוי המאורר התחיל לעבוד , עבד שתי דקות לערך , הפסיק ושוב עבד אחרי מס' דקות .

 

אחרי מספר דקות הוא התייצב על 90 מעלות .

 

נסעתי למוסך בטירה - שם סיפרתי לו את הבעייה ואיזה חלפים החלפתי לאחרונה , הוא פתח את מכסה מיכל העיבוי , פירק את הפילטר אוויר ונתן גז עם היד במצערת הפסיק לרגע ושוב נתן גז , המים לא פרצו כלל החוצה ולא ביעבעו .

 

הוא הראה לי כשהוא נותן גז עם היד על המצערת יש טיפה עשן ממש טיפה שיוצא ממיכל העיבוי .

 

המסקנות שלו הן : שצריך למלא את ראש המנוע .

 

ז"א לפרק ראש מנוע , לשלוח אותו לחריטה , להחליף סט שלייף ? .

 

הםא קביעתו נכונה ? , אין אצלי ברכב מעבר של שמן למים , גם כשבודקים שמן לא חסר טיפה ועל מדיד השמן אין זכר למים .

 

במים אין סימן לשמן .

 

אין בעיית סחיבה כלל .

 

המאורר עובד בשתי המהירויות .

 

הוא נתן לי הצעת מחיר שלכ-800 ש"ח .

 

אני זוכר שקראתי שיש מכשיר שאיתו בודקים עם יש גזים או CO בראש מנוע , אם מישהו מכיר .

 

אשמח לדעה בנושא .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן קיים אדפטור לבדיקת co במים הבדיקה שהבחור עשה לך לא נראית לי רצינית וגם לא הקביעה מה גם שאילו אכן היה מוריד ראש מנוע לחריטה המחיר היה גבוהה יותר בכמה מאות לפחות.

ממליץ לגשת למוסך מורשה או למוסך רון כי לולא תלך למוסך שמבין ברכבים הללו תשלם הרבה יותר עקב חוסר ידע.

מדגיש כי במידה ומקום מגורך הוא באיזור המרכז פנה למוסך רון הוא גם חבר פורום וגש איש נחמד ומאוד והכי חשוב בעל מקצוע אלוף במוכניות הללו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר יש חשש לדליפה מאטם ראש מנוע או ראש מנוע .בדיקת לחץ הפוך תאמת את הדליפה .גם בדיקת CO תאמת.

לפי תיאור התקלה סביר להניח שיש לך מעבר לקוי של נוזל הקירור במצנן המים(סתימה) .

כאשר יש לחץ כתוצאה מפריצה של אטם ראש מנוע המים נוטים לצאת ממכל ההתפשטות עקב לחץ מוגבר של הגזים מתא השריפה.

אתה טוען שאין חוסר בנוזל קירור ממליץ על ניקוי/החלפה לפי הצורך למצנן מים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי שבת שלום, אתה מתכוון בדיקת CO2 .

יוסי, תענה בבקשה לשאלה על קליאו שלא נכבה עם סגירת מתג ההצתה. אתה סיפרת לי על מקרה דומה שסידרת משהו במחשב הרכב.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אם כך , היכן ניתן למצוא מקום מקצועי והגון לניקוי רדיאטור באיזור הוד השרון .

 

ביום שישי טילפנתי ל- ש.ש רדיאטורים מת"א - האם המקום מומלץ ? .

 

נתנו לי הצעת מחיר של ניקוי רדיאטור 350 ש"ח כולל מע"מ - המחיר אולי קצת גבוה מפני שנאמר לי שצריך לפרק את הפגוש הקדמי ע"מ לפרק את הרדיאטור .

 

האם יש בדיקה כלשהי ע"מ לאמת שאכן הרדיאטור סתום/סתום חלקית ? .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אם כך , היכן ניתן למצוא מקום מקצועי והגון לניקוי רדיאטור באיזור הוד השרון .

 

ביום שישי טילפנתי ל- ש.ש רדיאטורים מת"א - האם המקום מומלץ ? .

 

נתנו לי הצעת מחיר של ניקוי רדיאטור 350 ש"ח כולל מע"מ - המחיר אולי קצת גבוה מפני שנאמר לי שצריך לפרק את הפגוש הקדמי ע"מ לפרק את הרדיאטור .

 

האם יש בדיקה כלשהי ע"מ לאמת שאכן הרדיאטור סתום/סתום חלקית ? .

 

 

יש אפשרות לאמת מצנן מים סתום או םתום חלקית על ידי הפרשי טמפרטורה בין צינור מים עליון לצינור מים תחתון יש גם אפשרות בדיקה על מצנן המים בעזרת אקדח טמפרטורה.

כאשר ההפרשים גבוהים זה סימן לסתימה במצנן מים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כדאי להחליף את הרדיאוטר באם הוא סתום לאחד חדש ? .

 

באם הוא לא נוזל , והוא לא נוזל - והוא מלא בנוזל קירור יעודי .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי חשבתי לעצמי , באם לא חסר כלל נוזל קירור , זה מצביע על זיוף של חיישן טמפ' או של שעון החום .

 

כי אם הרכב היה מתחמם באמת ל-110 מעלות - אז היו יוצאים מים מהמיכל עיבוי .

 

שבדקתי את הרכב כשהוא הגיע ל-110 מעלות , והמזגן היה כבוי - המאורר לא התחיל לעבוד מייד אלא אחרי דקה אולי טיפה יותר .

 

זה אומר שחיישן כלשהו מזייף , כי אם לא כן ברגע שהוא היה על 110 מעלות הוא היה צריך לעבוד מייד .

 

חיישן טמפ' ברכב הזה מורכב בתוך בית הטרמוסטט ? .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...