Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עם ה-Z4 החדשה ברינג


Mk3
שימו לב! השרשור הזה בן 5438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבר יקר חזר לפני כמה ימים מנסיעה ב-Z החדשה בנורבורינג - יש כאלה שיודעים לחיות נכון 8).

להלן התרשמויותיו בגוף ראשון:

 

אני רוצה לגעת עכשיו בהתרשמות שלי מה-Z4 החדשה.

 

מבחוץ:

3005200917221.jpg

 

מדובר ברכב מרשים לכל הדעות. הבדל גדול ועיקרי הוא הגג הקשיח המתקפל.

לא יודע אם אני אוהב אותו יותר או לא, אבל מה שבטוח שלוקח לו הרבה יותר זמן להיפתח.

אני חושב שבמהלך השהות שלי ברכב ביליתי משהו כמו שעה במצטבר רק בלחכות לגג שיפתח ויסגר.

משהו כמו קצת פחות מחצי דקה לכל כיוון.

חוץ מזה, הרכב מבחוץ הרבה יותר עגול ומרגיש ממש גדול. הוא נותן תחושה של רכב GT לכל דבר.

והאמת, יש בזה משהו די מגניב. נראה כאילו אתה נוהג במשהו שהוא הרבה יותר ממה שהוא באמת.

אני אישית מאוד לא אהבתי את הפרונט. הגריל הבלינגי וולגרי משהו, והאף הקרנפי משהו קוצץ בניתוח פלסטי קיצוני.

הגג כאמור נראה מצויין,והאחוריים מוגבהים משהו, אולי קצת יותר מדי, אבל בלוק שתואם את הרצון "להעצים" את התמונה.

אין מה לדבר עם מקום אחסון. כשהגג סגור יש אין ספור מדבקות המתריאות לא לשים חפצים בכל פינה בבגאז' (לא בדקתי כשהגג פתוח, אבל לפי האיזור ללא המדבקות מדובר במקו ללא יותר מתיק יד).

ואז נכנסים פנימה....

 

מבפנים:

 

310520091735.jpg

 

מי שקרא אתץ הסיקור הקודם שלי יכול לזכור את כמות הפרות ששחטו כדי לרפד את ה-Z הקודמת.

ב-Z החדשה לקחו גם פרות לבנות ופרשו אותן על המושבים, ההגה, וחלקים מהדשבורד.

וגם את העץ שהן רובצות מתחתיו הלאימו פנימה ודחפו בצורה מזעזעת לדש בורד שעם צבע אחר היה יכול להיראות מרשים במיוחד.

לאורכו של הדש פרושים כפתורים של מיזוג אויר ושאר ירקות אשר במבט לא מפוקס נראים כמו סדרה של שעונים ייחודיים שמראים אינפורמציה ברמת הבורג.

אבל אלו רק כפתורים של המזגן...

ההגה דומה מאוד לקודמו, כשלי אישית הוא מרגיש גדול יותר (חבל), אבל עבה יותר (טוב).

את הכסא אפשר לסדר בכל כך הרבה מצבים שיוכלו לספק לכם אינספור וריאציות של כאבי גב.

כפתור לכל שריר ממש...

אחרי 20 דקות של ניסויים והתאמות מצאתי משהו שיתאים לדרך הארוכה לנורבורג, אבל החששות על תנוחת מסלול כבר החלו לצוץ...

הבעיה הגדולה ביותר שנתקלתי בה היתה שהרכב מרגיש מאוד גבוה מסביב (כולל הדש) ואיזור השמשה הקדמית הוא צר ביותר כאשר את חלק נכבד ממנו תופסת מראה אמצעית שמתאימה לדעתי יותר לקומביינר או שופל.

תנסו אתם עכשיו לכוון את הכסא כדי להרגיש מספיק גבוה שלא תקבלו את התחושה שאתם ילד בן4 שבקושי מגיע להגה מצד אחד, ולראות את הכביש מצד שני.

קשה, קשה.

לא נורא, העיקר שיש עור לבן ועצים בדש.

לחיוב ניתן לציין את המיזוג שלא משנהמה הטמפ', עם הגג פתוח מרגישים אותו תמיד.

עוד דבר לחיוב הוא כמות האויר שמצליחה לחזור ממגן הרוח – אין דבר כזה.

עם הגג פתוח כל מה שאם מרגישים זה את הרעש של הרוח שכביכול נמצאת מסביב והיא חזקה מאוד, אבל המרחק בין לשמוע ללהרגיש במקרה הזה הוא תהומי.

גם מערכת השמע מצויינת, ועם הדיסק-און-קי שהבאתי מהבית שמעתי את כל המוסיקה שרציתי ובאיכות נפלאה (בסים נפלאים, שאפו!).

אבל גולת הכותרת של פנים הרכב חייבת להיות התצוגה הצבעונית שלו.

בין אם אתם רוצים לבחור את התחנה ברדיו, לעבור שירים ב-CD או לכוון את דרככם לצד השני של העולם, התצוגה וכפתורי השליטה עושים לכם את החיים קלים קלים.

המסך גדול מאוד, יותר מדי גדול למען האמת. במצב פתוח הוא תופס סנטימטרים חשובים של שמשה קידמית שגם ככה לא קלים למציאה...

מה שכן, המסך עולה ויורד (ועוד בצורה מכאנית קסומה כזאת) כך שבשתי נגיעות כפתור מהירות הוא נעלם לו לתוך הדשבורד.

הדגם שאני נסעתי בו היה מצוייד ב-iDrive system, אותה מערכת שליטה טורדנית שמצויה בסדרות היוקרתיות של BMW.

אלא שמדובר במערכת חדשה ומשופרת, ככה שהשליטה על כל מערכות הרכב הרבה יותר קלה ומאוד נוחה בכל מצב.

מעבר לכך, איכות החומרים וההרכבה נראים מצויין, נקווה רק שכל המכאניזמים העולים ויורדים ישארו גם אחרי שנה של שימוש מסיבי...

ואם אני חייב להיות קטנוני אז המתג של האיתות מאוד מאוד מעצבן.

הוא נשאר במקומו ומשמש יותר כמו כפתור, ולעיתים קשה לדעת אם אתה מאותת שמאלה או שביטלת את האיתות ימינה.

אבל זה באמת בקטנה.

 

ביצועים(?):

 

נתחיל כמה נתונים יבשים (מספרים בסוגריים מייצגים נתונים על הדגם הקודם):

 

מנוע: 2.5 ליטר, straight six (כנ"ל), כוח: 204 כ"ס (184), מומנט 250 (237) nm.

0-100: 6.6 (7.0), מהירות מירבית: 239 (235) קמ"ש.

אורך במ"מ: 4239 (4091) בסיס גלגלים במ"מ: 2496 (2495)

משקל: 1,501 (1335)!

 

כמו שרואים מדובר בחיה כבדה יותר וארוכה יותר, על אותו בסיס גלגלים.

 

לרכב קיימת מערכת שליטה על דינמית על תצורת הנהיגה, ולה 3 מצבים:

Normal, Sport ו-Sport+

כאשר במעבר למצבי הספורט המתלים מוקשים, והרכב יורד כמה מילימטרים, תגובת המצערת מתקצרת וההגה מוקשח.

וכן, ב-sport+ גם מערכת בקרת האחיזה לוקחת תפקיד פחות פעיל במתרחש (עדיין פעיל מדי...).

 

בכבישים המהירים בדרך לרינג:

 

בנסיעה באוטובאנים הגרמניים במצב נורמל ועם גג סגור מרגישים כמו במשפחתית רגילה.

עדיין לא אמריקאית טיפוסית, אבל המהמורות לא מורגשות כמעט והרכב משייט בשימחה בנתיב.

העברה למצבי הספורט הופכת את הנהיגה לבלתי אפשרית.

כל נגיעה בגז מקפיצה את הרכב קדימה, הכביש כבר לא מרגיש כל כך חלק, וההגה רגיש מדי.

מזל שיש מצב normal...

מה שלא משתנה בין המצבים (וחבל) זה עוצמת הרעש הבוקעת ממערכת הפליטה.

כל מעבר מעבר ל-3K סל"ד ומהאגזוז בוקעת סימפוניה אמיתי ברה מז'ור.

פשוט תענוג כלוחצים, עוד יותר במנהרות (מזל שהריפוד לבן...), אבל ממש לא תענוג כשרוצים לשייט על הכביש הראשי או במעבר בעיירות הקטנות ב-Bside roads.

אני חושב שגרמתי לאישה מבוגרת להפיל את הבקבוק חלב שלה כשלא בכוונה לחצתי קצת יותר מדי על הגז במעבר בעיירה שלה.

all in all הרכב מרגיש כמו GT אמיתי.

אין לי ספק שנסיעות של מאות קילומטרים יעברו איתו בהנאה צרופה, במיוחד עם הגג סגור ועם המוסיקה האהובה עליכם במערכת.

 

ולאקסטרים - ה-Z4 פוגשת את הנורבורגרינג:

 

דמיינו את זה: אתם יושבים בחניה. מכניסים מפתח, לוחצים על הקלאצ' ומעירים את המנוע לחיים (בלחיצה על start button מזמין).

המנוע מפהק ומתחיל לגרגר בעדינות.

אתם מנתקים את בלם היד האלקטרוני (והממש מיותר...) משלבים לראשון ויוצאים בקלילות מהחניה.

בדרך לכניסה אתם עוברים כמה פורשות מצד ימין, איזה אופנוען או 2 משמאל, ומרחוק אתם רואים GTR שמוכנה לצאת אחריכם.

ממשיכים באיטיות, מתייצבים לפני השער, מעבירים את הכרטיס.

השער נפתח.

אתם ממשיכים באותה איטיות לתוך המסלול, בין קונוסים ההשתלבות הכתומים, עוד ועוד...

אתם מעלים את הטורים ומכניסים טיפה את הקלאצ'.

עוד ועוד, ואז הקונוסים נגמרים...

זורקים את הקלאצ', המנוע שואג, הגלגלים מסתובבים במקום ואתם יוצאים לדרך!

סיבוב ראשון מגיע, אתם מזהים אייפקס, מכוונים מבט, בולמים לכניסה וחוזרים על הגז בשניה הנכונה.

הגלגלים הקדמיים מספרים לכם תוך כדי איפה הגבול, והאחורים מאיימים לזוז הצידה במקרה של גז מוקדם.

ההיגוי מהיר ונכון, האוטו אוחז את האספלט כאילו חלם להטמיע בו את חותמו עוד ביציאה מקו הייצור איפשהו בבווריה.

אתם מאיצים ביציאה מהסיבוב, לפניכם רכב שמאותת לכם לעבור.

ירידה מהירה של הילוך, לחיצה עם כל הלב על הגז והוא מאחוריכם.

אתם מגיעים ישר לתוך השיקיין הקרוב.

הרכב מדלג בקלילות מעל אבני השפה ואתם שוב על הגז.

הכל ברור, הכל מובן, אתם יודעים איפה אתם ואיפה הכביש, איפה האחיזה ואיפה היגוי היתר.

אתם בשליטה, בעניינים.

מכונת הנהיגה המושלמת!

 

אךךך, מה אגיד, מה אומר...

זה ממש לא זה.

 

ה-Z החדשה איטית בכניסה לפניות, בתוך הפניות, וביציאה מהן.

היא מרגישה כבדה והתגובות לא חדות כמו באגדות...(וגם לא כמו אחותה הזקנה).

אותו רכב שסימן לכם לעבור עוד ימשיך להראות לכם את הזנב שלו כל עוד אתם לא בפניה או בירידה.

למרות תגובת הגז המהירה, אין,פשוט אין כוח.

204 כ"ס שעושים המון רעש וצלצולים אבל על המסלול הם נעלמים כאילו אתם על המשפחתית החביבה עליכם.

הסל"ד נגמר מוקדם מדי, והכוח, שעושה רושם שהולך להתפרץ פשוט נשאר באיזור הדמיוני שמעבר ל-7K סל"ד...

וכשכבר הבנתם שהמנתק הגיע והעברתם הילוך אין כוח בהילוך הבא שימשיך את התנופה.

משהו שם פשוט לא זורם נכון.

 

והבלמים, שנושכים כל כך טוב וכל כך חזק נעלמים אחרי חצי סיבוב ואתם מוצאים את עצמכם בק"מ ה-12 עם ריח חריף של ברקסים ויכולת בלימה ירודה...

לא נשאר דבר לעשות חוץ מלהוריד מהירות ולקוות לטוב.

 

נקודה לחיוב היא האחיזה המפתיעה בסיבובים והיכולת להרגיש איפה הגבול.

אין ספק שידעתי לכל אורך הדרך מתי האחיזה שלי נגמרת, וכשהיא נגמרה, הרכב לא זרק את עצמו לתעלה הקרובה והיה מאוד קל להשתלט עליו.

אמנם יש התערבות מתמדת של מערכבת הבקרה, אפילו במצב ספורט, אבל עדיין יש מקום לשחק שם.

גם הבלמים טובים (כשהם עדיין עובדים...) והרעש שבוקע כל הזמן מאיזור האגזוז והמנוע מושך אותך קדימה.

 

התענוג הגדול ביותר שלי במסלול היה החלק הראשון שם הכל עדיין סוג של עבד.

בלימה לתוך סיבוב ארוך מבחוץ, פנימה לאבני השפה והחוצה למילימטר האחרון של הכביש לפני הדשא...

פשוט תענוג.

אבל זה כבר המסלול, לא האוטו...

 

אז כמעט וסגרנו סקאלה באחת הישורות,

ועקפנו איזה רכב או 2, אפילו באמצע פניה.

אז החלקנו זנב והתרגשנו מרגע לא צפוי של חוסר אחיזה רב גלגלי שהתיישר לתוך הפניה הבאה.

כל זה לא הופכים את המכונית למכונת נהיגה.

הם פשוט מדגישים עד כמה המסלול שעליו היא נוסעת הוא פשוט נפלא.

 

אני לא יודע, אולי זה האימתניות של המסלול שמדגישים כל מחסור ופגם,

אולי זאת העובדה שפרארים, GT3-ים וGTR-ים עוקפים אותי אחרי כל פניה,

ואולי זה שאני לא רגיל ליצירה הבווארית...

אולי.

אבל דבר אחד בטוח.

בהשוואה לאחותה הזקנה, המכונית הזאת היא פחות למסלול ויותר לנוחות של הכביש המהיר.

את שתיהן לקחתי לרינג, ורק עם אחת, מעבר לריגוש של המסלול חשתי בעקצוץ ברגל הימנית.

היה רצון של עוד ועכשיו.

עם ה-Z החדשה הזרימה פשוט לא עבדה.

וכל התפאורה שמסביב, והרעש הנפלא לא יעזרו כשאין המשכיות בתנועה.

 

 

אפילוג - כביש 257 והסביבה צפונית לרינג:

 

תביטו לשניה בתמונה הבאה:

3005200917291.jpg

 

צפונית לרינג יש כביש שממשיך לאורך כ-70 ק"מ עד לבון.

זה לא כביש מהיר.

זה גם לא כביש רחב.

זה כביש דו כיווני של מסלול אחד ברובו שעובר במקביל לכבישים הראשיים ועובר בין העיירות הציוריות של איזור האייפל.

הוא לא חלק.

וגם לא ישר.

הוא פשוט כביש מושלם.

הכביש שכולנו חולמים עליו, וכולנו רוצים להגיע עליו עם הכלי הנכון.

אותו הכלי שיקח את כל המסביב, את הירוק של העצים, את הכחול של השמיים ואת השחור של האספלט ויפקס אותם לחווית נהיגה אחת מושלמת.

כזאת שתמיד נזכר בה ביום של שמיים כחולים, ותמיד נרצה לחוות אותה, שוב ושוב בדמיונינו.

 

 

אני חושב שמצאתי כלי לא רע למשימה!

אחרי שאיכזבה אותי ברינג ונראה שכל שתעשה הוא להשאיר טעם רע, ה-Z חזרה ובגדול והראתה לי למה באמת היא נבנתה.

העוצמות שלה, שברינג הגדול והמאיים נראו קטנות וחסרות משמעות, תופסות עליונות מלאה על המסביב.

המכונית מרגישה גדולה על הכביש הצר, עובדה שרק מעצימה את החוויה.

האספלט המחורץ והמשובש נעבר ביתר קלות וזריזות לא אופיינית על ידי הבהמה הכבדה.

המנוע כאילו היה זקוק לאויר הרים צלול כלאגר גרמני זהוב כדי להגיד את דברו.

הרעש, או יותר נכון המנגינה, הבוקעת מאיזור האגזוז מביאות את החוויה לכליל השלמות (שלא לדבר על ההתפרצות במנהרות...).

הכביש מרגיש חי תחת הגלגלים, האוטו אוחז ואוחז ולא מרפה.

רעש הרוח במחוץ הולך ומתחזק כשהמהירות עולה ואפילו הבלמים מתנהגים יפה לאורך רוב הדרך!

עכשיו זה זורם!

עכשיו זה מובן!

הכל נראה מאוד פשוט לקראת הפניה הבאה...

 

 

לסיכום:

 

אני לא אהיה זה שיגיד שה-Z החדשה התברגנה.

כן היא יותר כבדה וארוכה, כן יש בה הרבה יותר אלקטרוניקה ופינוקים, כן היא לא בהרמוניה עם עצמה כמו אחותה הגדולה,

וכן, ברינג היא ממש לא מצאה את עצמה.

אבל בכבישים הצדדים היא פשוט פרחה.

אני רוצה להזכיר לכולם שמדובר בגרסא הפחות ספורטיבית, עם המנוע היותר קטן ובלי מערכב מתלי ה-M שיש בדגמים היותר ספורטיביים.

היא גם היתה על צמיגים מקוריים ועל אוקטן 95 (עם יחס דחיסה לא מתאים).

אני גם רוצה להזכיר שאחותה גם לא הרגישה ברינג בבית, אמנם יותר, אבל לא עדיין לא מספיק.

 

ה-Z החדשה ממש כמעט GT.

מרגישה מצויין על הכביש הראשי, ומנצנצת גם בכבישי העיירות הקטנים והמפותלים.

ואל נא נשכח שהיא גם נראית מאוד מרשימה.

בכל מקום שחניתי, אפילו ברינג, לא היה אחד שלא הסתובב להסתכל והיו גם כמה שהיו חייבים להגיד משהו.

אז היא לא רכב לג'מקאנות ולמסלולי מרוצים, וכנראה שאין לה את הדם של אחותה הזקנה.

אבל היא גם לא חסרת הרגשה ולא מרגשת.

 

אז אני לא אקח אותה בפעם הבאה שאבקר ברינג ככל הנראה.

אבל אם אני אתכנן טיול של חציית מדינה תוך חיפוש כבישי נהיגה מושלמים - אין לי ספק בכלל שאעדיף אותה על ה-SLK או ה-TT המקבילה (ואולי חלילה אפילו על הפורש בוקסטר הפשוטה..).

 

 

עוד תמונות:

 

300520091723.jpg

3005200917181.jpg 300520091725.jpg

 

_________________

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארוך, אבל מעניין. אני, אגב, לחלוטין לא מסכים עם האין-ביקורת על המראה החיצוני של הרכב. משהו שם ממש מתפספס כשהגג סגור, והאחוריים נראים מוזר גם כשהוא פתוח...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרונט מזעזע. בכל מקרה, ב.מ.וו הבינו איפה הכסף, והחליטו להשתין לחובבי המותג בפרצוף. תוך 5 שנים הם יבינו מה הם עשו, ואז תבוא הנהלה צעירה ותדבר על "חזרה לערכי המותג".

 

אירוני משהו, דווקא כשמרצדס מנסה להיות ב.מ.וו, ב.מ.וו עושים לנו מרצדס.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתיבה מעולה!!

נהניתי לקרוא, למרות האורך של הכתבה.

 

וגם לפי דעתי יש משהו מציק בעיצוב שלה, קשה לי אפילו להצביע על "פריט" מסוים. זה המבט הכללי, פשוט לא זה...

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד נהנתי לקרוא.

למרות שאני חובב רכבים קטנים, ואפילו שהיא יותר ארוכה כבדה וגדולה מאחותה, היא נראת נהדר! אני אהבתי.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהם מממש פיספסו בזה שהם ניסו להפוך את הZ4 לתחרות לSLK במראה, אבזור וכו',

עם הגג הקשיח, המשקל והמראה החדש הם ניסו לקחת נתח מהקהל הטיפוסי שיקנה SLK, אבל בדרך הם איבדו את אלה שקנו את הZ4 הקודמת.

 

במקום להשאיר את הפוזה למרצדס, ולהתעסק בתכל'ס, שזה לבנות מכונית ספורט יותר טובה מהבוקסטר, הם פשוט מתעסקים בשטויות.

הZ4 צריכה להיות מכונית ספורט טהורה ולא מכונית פוזה, כאלה יש מספיק (SLK, TT).

 

 

נ.ב אחלה כתיבה, ממש נהניתי לקרוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתיבה מעולה!!

נהניתי לקרוא, למרות האורך של הכתבה.

 

וגם לפי דעתי יש משהו מציק בעיצוב שלה, קשה לי אפילו להצביע על "פריט" מסוים. זה המבט הכללי, פשוט לא זה...

 

יאיר.

 

הכתבה מעולה, נהנתי לקרוא תודה MK3.

 

בקשר להערה לגבי העיצוב, זה מה שקורה כשנותנים לזוג נשים לעצב רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...