Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות כלליות על קסארה 2 01


yoni03
שימו לב! השרשור הזה בן 5415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

ראשית רציתי לומר תודה מראש על העזרה.

כבעלים של קסארה (שבועיים) חשוב לי מאוד שיש מקום שבו אפשר לשאול שאלות.

 

קניתי את הרכב עם 122K והיו דברים שעלו בבדיקה והיו צריכים תיקון.

תושבות גיר מנוע, רפידות ברקס אחוריות, משולשים.

דליפת גז ממאייד המזגן.

בנוסף הייתה קורוזיה באזור החיבור בין הבית טרמוסטט לראש המנוע.

הסל"ד לא היה יציב וגרם לכיבוי והדלקה של המדחס.

 

התיקונים היו כדלהלן:

בעיית הנזילה בבית הטרמוסטט הוכנסה למוסך מורשה שביצע אטימה ושלח אותי לחודש נסיעה בכדי לראות האם הבעיה נפתרה. בנוסף נערכה בדיקת מחשב שקבעה שחוסר יציבות הסל"ד נגרם עקב בעיית חשמל (מתח נמוך באלטרנטור) עלות 600 ש"ח.

 

האלטרנטור הוחלף למשופץ במוסך לא רשמי מכיוון שהיה עדיין באחריות והבעיה נפתרה.

 

את תושבות הגיר המשולשים הברקסים ודליפת הגז, תיקנתי אצל הערבי ליד היישוב בו אני מתגורר תמורת 1500 ש"ח. הוא אמר לי שהברקסים בסדר גמור שיש להם עוד 40K (הרכב עבר טסט יומיים לפני הבדיקה ובאמת לא הייתה שום בעיה עם הברקסים).

את המאייד הוא הלחים וסתם את הדליפה ואת שאר החלקים החליף.

במחיר היה כלול גם טיפול 10K.

 

רציתי לבל התייחסות כללית לגבי דרך הטיפול (במיוחד ב 10K) ולגבי הבעיות הבאות:

 

1- יש לי בעיה עם הספידומטר שמתבטאת בנפילה של הספידומטר לאפס מדי פעם.

כזה קורה מורגשת ירידה בסחיבה של המנוע ואילו כאשר המחוג עולה חזרה, מורשת האצה מהירה.

הבעיה מסתדרת מאליה תוך שניות עד דק'. הערבי טען שהחילזון תקין והבעיה היא חשמלית.

הבעיה לא נפתרה

 

2 - לאחר הטיפול, נשמעים בנסיעה איטית "גרגורים" המזכירים חרחור של מנוע סולר.

3 - אתמול תוך כדי הנסיעה, ההגה נהיה קשה מאוד יחסית (מורש בנסיעה איטית, פניות וכד') לאחר חנייה וחזרה לרכב כעבור שעתיים, ההגה חזר להיות רך ללא בעיות נכון להיום.

 

תודה רבה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הבעייה היא בחיישן מהירות. למיטב ידיעתי החלפה עולה כ-250 שקל. בדוק במוסך.

2. קשה מאוד לאבחן. יש לך רעיון מהיכן הרעשים מגיעים? האם הם מופיעים גם כאשר אתה בניוטרל? האם גם בלחיצה (עדינה) על הברקס?

3. יכול להיות שרצועת האביזרים (שמסובבת את משאבת התגבור של ההגה) רפוייה מדי והחליקה (קורה בחום). אם התופעה חוזרת, בדוק שהיא לא רפוייה.

4. פלאגים NGK הם בסדר, בתנאי ששמו לך את הדגם המתאים למנוע שלך. נדמה לי שיש קטלוג של NGK ברשת.

5. מחליפים פילטר דלק לעיתים רחוקות בפז'ו-סיטרואן. נדצה לי שכל 80K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוחלף חיישן סל"ד והבעיה לא נפתרה.

 

בהנחה שאתה מדבר על חיישן מהירות, אז החשוד הבא הוא השעון. מכון ספידומטרים כמו "המחוון" בחולון או "אוו" בת"א.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשולשים ששמת הם זבל שאפילו הפועלים במפעלי הזבל הסינים צוחקים עליהם.

 

משולש מקורי עולה בסביבות 450 ש"ח והוא היחיד שמחזיק.

 

במכה הראשונה שיקבל הרכב שלך המשולשים ייקרעו ותצטרך להחליף אותם שוב + כיוון פרונט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שחשבתי שהוא שם לי חלקים זבל אבל הופתעתי שהוא שם לי פילטר שמן מקורי, פלאגים של מNGK

איך אני יכול לדעת אם המשולשים טובים או לא?

הוא לקח 1100 על משולשים + טיפול 10K +תושבות מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל המשולשים כבר שם, אז אין הרבה מה לעשות אלא לנסוע ולקוות לטוב. אולי הם יפתיעו, מי יודע.

 

החשבון הוא כך:

משולש מקורי (במבצע) עולה 450 ש"ח, שמן סינטטי מלא של TOTAL עולה בערך 180 ש"ח, כל תושבת (מקורית) 200-250 ש"ח (התחליפיות פשוט קצרות מדי, נהרסות מהר וגם לא מתאימות) והוחלפו גם פלאגים והייתה גם עלות של עבודה.

 

אני מגיע לכמעט 1700 ש"ח רק על חלקים, אם אני כולל בפנים את עלות הפלאגים ותושבות אורגינל. עבודה אי אפשר לתמחר כי היא שונה מאוד ממוסך למוסך, גם במורשים.

 

אני מניח שעל עבודה בכל מוסך לא היו לוקחים פחות מ-400 ש"ח, אז אתה שילמת בערך 1000 ש"ח פחות ממחיר של מוסך מורשה. זה אחלה חיסכון, אבל אתה תגלה מהר מאוד שהחלקים האלה שווים את מחירם בקליפות שום.

 

בקסארה השוק של התחליפי מפותח מאוד - דבר שגורם ליבואן לנסות להתחרות בחלקים הזולים ולהוריד את מחיר המקוריים.

 

רוב הזמן המחיר של תחליפי פשוט לא שווה את זה.

 

סתם דוגמא - מוט מייצב תחליפי עולה 90 ש"ח, מקורי 180 ש"ח. נכון שהתחליפי מחירו חצי, אבל זה עדיין בסה"כ 90 ש"ח ולאורך זמן זאת גם האמינות והאיכות של הרכב שלך.

כמו שלא היית קונה אוטו תוצרת סין, גם אם הוא היה עולה חצי מחיר - ככה גם אין סיבה שתקנה חלפים מתוצרתם.

 

אני אישית מעדיף לשים בקסארה שלי חלק מקורי משומש מאשר חדש תוצרת סין.

 

אני לא נגד תחליפי כאשר מדובר בתחליף ראוי ואיכותי, כמו מיסב של SKF, בולמי בילשטיין וכך הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשולשים המקוריים המהוללים לא מחזיקים גם הם, לא בקסארה, לא ב-ZX, לא ב-306.

תאמין לי שאם הם היו מפגינים אורך חיים מופלג, הייתי מוכן לשלם עליהם גם פי 3, אבל מכיוון שזה נבלה וזה טריפה - לא רואה סיבה למה לא לקחת תחליפיים סבירים.

 

אגב - אם מתפתח שוק חלפים חליפיים גדול לחלק מסויים באופן ספציפי, אתה יכול להיות כמעט בטוח שהמקורי לא שווה הרבה. העלות הכי גדולה בייצור חלק היא תכנונו והכנת התבנית שלו. עלות החומר, גם אם מדובר על רולס רויס - היא זעומה באופן יחסי.

ליצרן הרכב יש יתרון גדול - הוא כבר שם את הכסף על פיתוח החלק המקורי ועל התבנית שלו. כל חלק נוסף שימכור - רווח קל וגדול.

יצרן תחליפי (אני לא מדבר עכשיו על OEM), לעומת זאת, חייב לעשות REVERSE ENGINEERING, לייצר תבנית, ורק אז לשים חומר (זול יותר כמובן, אבל הבדלי העלות בחומרי הם קטנים מאוד).

אם ליצרן החילופי לא מובטח כמעט שיימכרו מאסות מהחלק - הוא לא יטרח לייצרו. אם נמכרות מאסות מהחלק - סימן שהרבה חלקים מקוריים התקלקלו.

ליצרן OEM העניין עוד יותר קל - אם ידע לעשות עיסקה נורמלית, יש לו כבר את התבנית והתכנון, הוא קיבל הרבה כסף מהיצרן על החלקים שייצר עבורו ועדיין הוא יכול למכור עוד חלקים תחת שמו שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לאו דווקא כי הרבה חלקים מקוריים מתקלקלים - אלא כי יש שוק אדיר לרכב מסויים.

 

יש רכבים בישראל שלא מכרו מספיק כדי שיהיה להם שוק תחליפי - כמו C3 למשל.

 

כל רכב שמכר כמות מספקת, מצדיק הבאת חלקי חילוף לא מקוריים.

 

בכל מקרה אצלי המשולשים המקוריים מחזיקים יופי כבר 30 אלף ק"מ, התחליפיים החזיקו יופי...1500 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לאו דווקא כי הרבה חלקים מקוריים מתקלקלים - אלא כי יש שוק אדיר לרכב מסויים.

 

 

מי שישמע - לובינסקי בנו את כל הונם על קסארה/306. שוק אדיר :?.

 

תחליפיים אצלי מחזיקים כבר כ-25K. אם היית אומר לי שאתה נוסע על מקוריים 200K, הייתי רץ אפילו אל ג'אן וקונה מקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, מצתי ה NGK ששמים המוסכניקים למנוע זה (NFU) אינם תואמים את דרישות המנוע, הן מבחינת אורך המצת (האלקטרודה צריכה להגיע לנקודה מסויימת בתא השריפה) והן מבחינת מרווח האלקטרודה (המקורי עומד על 0.9 ממ, NGK לרוב עומד על 1.1 ממ בדגם הפופולארי). שני הדברים הינם קריטיים. הייתי שם מקורי (עלות של 22 שח לפני מעמ לכל מצת של אקווים, לא משהו שיהרוג אותך [כנראה :p] ).

 

בעניין המד מהירות - סביר להניח שמדובר בחיישן מהירות. חדש מקורי עולה בסביבות 360-380 שח לפני מעמ ועבודה.

 

תושבת מנוע (עליונה) מקורית לדגם זה זולה יחסית, סביבות 190-240 שח לפני מע"מ ועבודה.

תושבת גיר מקורית גם לא יקרה במיוחד, סדר גודל כמו של תושבת מנוע.

 

בעניין המשולשים; ראיתי מקרים לכאן ולכאן (תחליפיים שהורכבו והחזיקו הרבה זמן מעמד - וגם כאלה שנקרעו תוך זמן קצר).

את נושא הרכות של הבוקסות במשולשים ניתן לחוש עוד לפני שמרכיבים אותם - ומניסיון המקוריים מחזיקים יותר זמן מעמד. מאחר ומחיר המקוריים ירד משמעותית בשנה שנתיים האחרונות, כדאי לשקול אותם ברצינות.

הבלאי של המשולשים הוא גבוה יותר במכוניות עם מומנט גבוה יחסית (למשל: קסארה 2 ליטר). ב 1.6 העניין הרבה פחות קריטי וכמובן שיש שיקול דעת למכון הרישוי וגם למוסך מתי להחליפם. יש כאלה שקופצים על ההזדמנות ובכל סדק קטן מחליפים את המשולש\בוקסה (למרות שאין צורך ואין שום חופשים במערכת) ויש כאלה שמפעילים שיקול דעת עד שהחלק מגיע למצב של חופש או בעיה בטיחותית. מניסיון, אצלי עדיין מורכבים משולשים מקוריים מהיצרן (160K ק"מ !) ואין עדיין חופשים במערכת (יש התחלה של סדק קטן באחת הבוקסות האחוריות, ללא חופש כלל במערכת).

 

בעניין הרעשים בהתחלת נסיעה - אם מדובר בצילצול מנוע הייתי מחליף בשלב ראשון את הפלאגים !.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

זה מדהים איזו איכות של ייעוץ!!!

לקחתי לתשומת לבי את עניין הפלאגים ואני אבקש להחליף אותם.

מבקש הסברים לדברים הבאים:

1 - מה הכוונה "צילצול מנוע"?

2 - מה הכוונה חופשים במערכת והאם נגרמים בגלל סדקים במשולשים?

3 - מה הכוונה רכות בבוקסות של המשולשים?

4 - מה הכוונה חיישן מהירות (ביחס לספידומטר)? אם מדובר בחיישן סל"ד מנוע אזי הוא הוחלף, ואם מדובר ב"חילזון של הגיר" הוא תקין.

תודה שוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

זה מדהים איזו איכות של ייעוץ!!!

לקחתי לתשומת לבי את עניין הפלאגים ואני אבקש להחליף אותם.

מבקש הסברים לדברים הבאים:

1 - מה הכוונה "צילצול מנוע"?

2 - מה הכוונה חופשים במערכת והאם נגרמים בגלל סדקים במשולשים?

3 - מה הכוונה רכות בבוקסות של המשולשים?

4 - מה הכוונה חיישן מהירות (ביחס לספידומטר)? אם מדובר בחיישן סל"ד מנוע אזי הוא הוחלף, ואם מדובר ב"חילזון של הגיר" הוא תקין.

תודה שוב

1. תופעה שנגרמת כתוצאה מהצתה עצמית של הדלק לפני המועד בו הוא היה אמור להיות מוצת. הרעש שבוקע מהמנוע בזמן דבר שכזה מזכיר "צילצול" או "נקישות" מהמנוע.

 

2. חופשים במערכת ההגה. הסדק הוא לא במשולש עצמו (שעשוי מתכת) אלא בחלקי גומי המורכבים בקצוות שלו ("בוקסות משולשים") ואחראיים על חלק מספיגת הזעזועים של המשולש.

 

3. רכות הגומי בבוקסות של המשולש.

 

4. לא חיישן סלד, מדובר על חיישן שיושב על הגיר (חילזון בשפתך ?) ומודד את מהירות הרכב. מחובר לספידומטר בלוח שעונים (וגם למחשב הרכב).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...