Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב נכבה ולא מניע לאחר שילוב להילוך ראשון / שני, סוויפט 94.


TheWolf
שימו לב! השרשור הזה בן 5387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

אני מבצע בזמן האחרון יישור קו לסוזוקי סוויפט שנת 94 מנוע 1300 הזרקה שברשותי.

הרכב אצלי כשלושה שבועות ונתגלתה לי תקלה אשר אני לא מצליח להבין ממה יכולה להגרם ומטרידה אותי מאוד. (מעבר לשרשורים בקשר לנושאים אחרים שפתחתי בקשר לרכב)

אשמח לעזרכתם בנידון:

הרכב נכבה כאשר אני מתחיל נסיעה.

כאשר אני משלב להילוך ראשון וגם כאשר התחלתי נסיעה ומשלב להילוך שני הרכב לעיתים נכבה.

לאחר שהרכב נכבה, לא ניתן להניע אותו במשך כמה דקות, לא משנה כמה ניסיונות הנעה אבצע.

זה קורה גם כשהרכב קר וגם כאשר הרכב חם.

כשהרכב נכבה זה מרגיש כאילו הקפצתי קלאצ' ולכן נכבה.

הרכב מניע שוב לאחר כמה דקות שנתתי לו לנוח ללא ניסיונות הנעה וגם אז הוא רועד הרבה לפני שהמנוע מתייצב בעבודה. הנעה לאחר שהרכב נח זמן רב מתבצעת ללא בעיה ובמכה ראשונה.

קרה לי בהתחלה אף שגמרתי את המצבר בניסיונות הנעה לאחר שהרכב נכבה לי ברמזור. המשכתי באוטובוס הביתה וכשבאתי לאסוף את הרכב עם חבר הרכב הניע במכה ראשונה.

לקחתי את הרכב למוסך, אשר טען בפני כי הוא לא יכול לאתר את התקלה ברכב אשר לכאורה נראה תקין, ולנסוע עליו שעות עד כאשר זה יקרה זה לא אפשרי מבחינתו.

המשכתי לחשמלאי אשר בדק לי את המצבר ואת האלטרנטור ואמר לי ששניהם תקינים אבל נשמע לו כאילו הסטרטר קצת מחליק אך הוא לא יודע כיצד זה מתקשר לנושא כיבוי הרכב ואין לו רעיון בנושא.

אשמח לעזרתכם! ואשמח לענות לכל שאלה בנושא הרכב ומה בצעתי בו שתוכל להכווין אותי לפתרון.

תודה,

ארז.

 

עריכה:

הרכב לאחר החלפת טיימינג וראש מנוע, ובעל אימובילייזר.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז שלום רב !

קרא את השרשור הבא, והתמקד בעיקר בתגובה מספר 11, שבו התייחס חברי חיים יוד, לנושא הפיק אפ במפלג:

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=259136

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה שלום רב!

 

קראתי את השרשור והשכלתי, אמנם הבעיה לא זהה אך בהחלט דומה.

הרכב אצלי נכבה כאשר מתחיל גלישה/שילוב להילוך ראשון או שני בעת תחילת נסיעה ממצב עמידה.

אין קרטועים כלל ברכב וכאשר הוא נוסע הוא נוסע טוב, בכל ההילוכים.

אוסיף כי הרכב עבר החלפת גיר וקלאץ לפני חודשיים (אצל הבעלים הקודם).

 

גם אצלי משתחרר לחץ כאשר אני פותח את מכסה מיכל הדלק, על מה זה מצביע ומה זה גורם? והאם אני חייב להחליף?

 

לגבי הפיקאפ במפלג, מה תפקידו? וכיצד הוא קשור לכיבוי הרכב? בכל אופן אנבור עכשיו באינטרנט למצוא פרטים על כך. האם זהו חיישן הקראנק המפורסם?

האם יש חדש בנוגע לרכב של מאי והאם נפתרה בעייתה? לא ראיתי שחזרה לעדכן בשרשור שהפנית אותי אליו ואני בטוח שאתה סקרן (כמעט) כמוני. 8)

 

תודה,

חברך עם גריז על הידיים (ועכשיו קצת על המקלדת),

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז שלום רב !

המקרה שלך דומה להפליא למקרה של מאי, למרות שהשנתון שונה, ורכבה הוא עם קרבורטור ושלך מוזרק, המנוע נוטה להכבות עם גלישה בהילוך ראשון או שני, לעתים בסיבוב ימינה, ולעתים בגלישה לעבר צומת. הרכב מתניע בקלות, במידה והוא כבה.

נושא תת הלחץ במיכל הדלק, בסוויפט, וברכבים יפנים נוספים, הוא נושא שנוי במחלוקת בין בעלי רכב זהה ובין בעלי מקצוע, חלק מבעלי המקצוע טוענים שזה תקין, ונפוץ בעיקר ברכבים מוזרקים, ואילו אחרים כמוני שוללים, תאורייה זאת, ןטוענים שזוהי בעייה שיש לטפלה.

זכור לי שרשור שנפתח, לא מזמן, על בעל מזדה כמדומני, שהתלונן שהרכב , נחנק לו והתאוצה יורדת, אך כשהוא נוסע ללא מכסה כלל, הרכב מזנק כפנתר, הוסבר לו שהדבר פוגע , במסנן הפחם בקניסטר, ויש לו השפעה על מחשב הרכב. בנוגע לפיק אפ

(לקטן בעברית). הוא יושב בתוך המפלג, ולא זה לא חישן הקרנק.

מאי אכן עדיין לא יצרה קשר איתי, ואני אכן סקרן לדעת אם ואיך נפתרה בעייתה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל אני שמח שאני יכול לעזור אחרי כל העזרה שקיבלת מהמקצוענים פה,

לי הייתה את הבעיה הזו עד לפני 3 שבועות,

אחרי חודשיים של כאבי ראש היא נפתרה,

האוטו היה נכבה או שהיו נפילות טורים בעיקר אחרי הילוכי כוח (ראשון רוורס לפעמים שני)בעיקר במכות גז

ולא היה מניע כ5 דקות לאחר מכן ואחרי זה נוסע עד לפעם הבאה,

הסופו של דבר הבעיה הייתה במשאבת דלק שהייתה מאבדת כוח אחרי כמה דקות של פעולה לכמה שניות-הלחץ היה נופל מ 5אטמוספירות ל2 ולפעמים היא הייתה קורסת,

בעיקרון אני החלפתי גם פלאגים חוטי הצתה רוטור סליל הצתה ומודול ומשאבה,

קשה למצוא את הבעיה נ"ל אצלי זו הייתה המשאבת דלק אבל זה יכול להיות כל אחד מהחלקים שרשמתי שהחלפתי אצלי מצאו את הבעיה רק במוסך מורשה בבדיקת לחץ למשאבה,

מקווה שעזרתי אל תשכח לחזור ולדווח,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי barkavi ותודה על הטיפ.

 

אני הבוקר יבצע בדיקות של כמה אביזרים שקשורים למערכת ההצתה.

אם לא אמצא דבר חריג אני אמשיך הלאה לבדיקת ספיקת הדלק כפי שהצעת.

שים לב שבשרשור של מאי אשר צביקה הפנה למעלה הייתה אותה בעיה ושם החלפת משאבת הדלק לא עזרה לה.

לא הבנתי בדיוק מתגובתך האם הבעיה אכן הייתה ממשאבת הדלק או שאתה לא בטוח בזה ויכול להיות מאביזר אחר במערכת החשמל.

ד"א, האם מדובר גם בסוויפט?

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי,

 

לאחר הפניית צביקה לתגובתו של חיים יוד בשרשור אחר, פשפשתי במעט הספרות שיש לי לגבי הסוויפט.

מצאתי שרשום שהתנגדות תקינה של הפיק אפ במפלג אמורה לנועה בין 588-882 ומבצעים את הבדיקה כאשר הרכב קר.

בצעתי את הבדיקה ע"י ניתוק הכבל שיוצא מהמפלג - שני גידים אדום ולבן וחיבור האוומטר, ההתנגדות שקיבלתי הינה:

235

 

האם זהו מדד מספיק כדי לקבוע האם התקלה נעוצה בו?

אשמח אם ישנו עוד בעל סוויפט אשר יוכל לבצע את הדיקה הזו אצלו ולמסור לי את הנתונים שקיבל.

 

תודה,

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול להרחיב קצת על תקינות או אי תקינות הרכיב שנבדק בהודעתי הקודמת?

 

תודה.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי קצת בנושא וראיתי הודעות דומות בפורום לגבי רכבים עם בעיות דומות לשלי ולרובם אכן הומלץ לבדוק חיישן קראנק.

האם חיישן הקראנק בסוזוקי סוויפט אכן נמצא בתוך המפלג?

האם יש דרך לנקות אותו ובכך לתקן אותו או שהוא מוכרח להיות מוחלף?

אשמח לפרטים בנושא.

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Houston, We have got a problem!

 

טוב,

 

מעדכן את השרשור,

נסעתי אתמול לעמנואל בחיפה והוא נתן לי פיקאפ תקין למפלג של הרכב שלי.

החלפתי את הפיקאפ במפלג ונסעתי לדרכי.

הרכב עדיין עושה את אותה הבעיה.

 

הרכב כבה כאשר אני לא מעביר הילוך בצורה תקינה - הילוך ראשון ושני, במצב כמו של הקפצת קלאצ'.

לאחר שכבה הרכב לא ניתן להניע אותו, רק לאחר זמן מה שעמד בצד. ניתן להניע אותו בלי בעיה כאשר מניע בדרדור.

 

בבקשה המלצות או רעיונות, אני כבר די מתוסכל מהתופעה הזו.

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לפיק אפ

(לקטן בעברית). הוא יושב בתוך המפלג, ולא זה לא חישן הקרנק.

 

צביקה,

 

לפי מה שקראתי בספר הרכב של הסוזוקי, הפיקאפ במפלג - הוא כן חיישן הקראנק.

בספרות הוא מופיע כ CPS - Camshaft Posisioning Sensor.

 

תמונת החלק שהחלפתי:

19052009(002).jpg

 

לצערי אין חדש תחת השמש בנוגע לרכב, אני ממאן בינתיים להכניס אותו למוסך.

האם אין כאן מישהו שיכול לתת לי עצה?!

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראנק שאפט = גל ארכובה והוא מתחבר עם טלטלים אל בוכנות המנוע וזה החלק האדום

שכאן http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Cshaft.gif

קאמ שאפט = גל זיזים שנמצא למעלה יותר במנוע והוא מניע את השסתומים:

http://www.familycar.com/Classroom/Images/Engine_Camshaft.gif

יש מכוניות שבהן יש גם חיישן גל ארכובה וגם חיישן גל זיזים.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו יודע היכן נמצא והם באמת יש חיישן גל ארכובה בסוזוקי סוויפט?

חפשתי בספרות ולא מצאתי מידע עליו, רק על חיישן הקאמשאפט שבמפלג.

 

אשמח לתשובה/הסבר.

תודה,

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו יודע היכן נמצא והם באמת יש חיישן גל ארכובה בסוזוקי סוויפט?

חפשתי בספרות ולא מצאתי מידע עליו, רק על חיישן הקאמשאפט שבמפלג.

 

אשמח לתשובה/הסבר.

תודה,

ארז.

 

 

הקפצה,

 

מישהו יודע את התשובה לשאלה?

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

שלום ארז.

אני אנסה להבהיר לך את השוגייה -

למרות שחיישן "קראנק" ברכבך לא יושב מול גל הארכובה והוא ממוקם בתוך המפלג הוא עדיין מבצע את אותו התפקיד וזה לדווח למחשב \ מודול ההצתה על מיקומם היחסי של הבוכנות ע"י מופע של מחולל דפקים (חיישן השראתי) כדי שזה האחרון יבצע את מיתוג מופע הצתה\ הזרקה.

היות ובדגם רכב כשלך מע ההזרקה היא מונו (חד נקודתית) ואין אפשרות לסנכרן את ההזרקה עם ההצתה אין צורך בחיישן גל זיזים היות ומופע ההזרקה עם ההצתה משולבים יחד .

לכן כול שנותר הוא להביא מידע בלבד על מיקומם היחסי של הבוכנות וזה לא משנה למחשב מהיכן הוא מקבל את המידע.

במקרה כמו של רכבך המידע מגיע מהפלג בצורת אות כל 90 מעלות של סיבוב גל הזיזים למיתוג הצתה\הזרקה והמחשב \מודול שולט על זמן השהייה (דואל) והקידום הבסיסי מבוצע ע"י מיקום המפלג.

ישנם רכבים כדוגמת רנו , פיאט וכו אשר שם מיקמו את חיישן הקראנק מול גלגל התנופה (להל"ן חיישן קראנק) ושם מופע החיישן מגיע כול 180 מעלות של גלגל התנופה והמפלג הוא רק "גולם" המשמש כמחלק מתח גבוה לצלינדרים השונים.

שאר רכיבי מע ההזרקה (מונו) הם זהים לגמרי פחות או יותר.

לסיכום : במקרה זה שמו של החיישן לא מייצג בהכרך את מיקומו במע אלה רק את תפקידו והוא יכול להיות ממוקם גם למטה (מול גלגל תנופה וגם למעלה (בגל הזיזים) בתוך המפלג במקרה שלך ומה שמשתנה זה המעלות שבהם מופיע גל המופע למחשב\מודול.

אגב החיישן בתוך המפלג ברכבך הוא זהה לחלוטין גם בדיגמי דיהטסו השונים כך שבמידה ואתה מתקשה להשיג מפלג של סוזוקי אתה יכול להשתמש בחיישן הפורק ממפלג של דיהטסו ולהרכיב אצלך .

מכווה שההיתי מובן מספיק.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...