Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא 146 לנהג חדש


GaT
שימו לב! השרשור הזה בן 5464 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום לכל חברי הפורום.

 

בימים האחרונים התחלתי להתעניין באלפא 146.

מצאתי באינטרנט אחת למכירה, 146 1.6 שהוחלף לה מנוע ל1.7. האוטו עצמו עבר 130K והמנוע משהו כמו 40K, היד 3.

 

השאלה שלי היא איך האחזקה של רכב כזה? אני מודע לכך שהיא לא תיהיה מהזולות ביותר, אבל האם היא תיהיה ממש נוראית(בתנאי והרכב סך הכל במצב טוב).

 

אני נהג חדש לפני קניה של רכב ראשון.

 

אם בעלי 146 יוכלו לשפוך לי קצת אור על הנושא אני אשמח(עליות טיפולים, חלפים ודלק).

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכתוב לך ביקורת על הרכב, אם כי עליך לקרוא אותה בהסתייגות, מכיון של-146 שלי יש מנוע TS ולא בוקסר.

את הרכב רכשתי לפני כתשעה חודשים, ואת רשמיי הראשונים ממנו אתה יכול לקרוא פה.

מעבר לכך, אני רואה בעייתיות בכך שהיא לא 1.7 מקורית, וזאת מכיון שמעבר למנוע, ה-1.7 צוידה גם ברביעיית דיסקים (קדמיים מאווררים) ו-ABS. בדוק האם הוחלפו גם הדיסקים או שהרכב עדיין עם הדיסקים המקוריים והעלובים של ה-1.6.

בנוסף, ה-1.7 צוידה גם בצמיגים במידה נדיבה יותר: 185/60/14, שבאים עם חישוקי סגסוגת נאים. היות וקצת בעייתי למצוא צמיגים במידה הזאת, אני מאמין שלא יעשו לך בעיות מיוחדות לשנות מידה ל-195/55/15 (המידה של ה-ti), שבה תהנה ממבחר צמיגים איכותיים גדול יותר.

 

לגבי ההגה: לא בדקתי, אולם אני יותר ממאמין שההגה של ה-ti שונה מההגאים המותקנים בשאר הגירסאות. לא יצא לי לנהוג על ההגה הזה כדי שאוכל לחוות עליו את דעתי.

 

עלויות: נכון להיום, הרכב עבר אצלי כ-12K ק"מ, במהלכם הוא עבר טיפול אחד גדול שכלל החלפת רפידות בארבעת הגלגלים, החלפת שמיניית פלאגים ועוד דברים נוספים. בנוסף, הנאבה האחורית הוחלפה בעקבות העובדה שההברגה שלה נטחנה מבלי שהיתה אפשרות להבריז מחדש (יצא במפתיע די זול - החלק לבד עלה פחות מ-300 ש"ח) והשבוע נאלצתי להחליף משאבת קלאץ' תחתונה שקרסה וצינור לחץ של מערכת ההגה. עוד כ-7K ק"מ יש להחליף טיימינג, וזה הולך להיות לא זול.

בחישוב גס, נראה שהוצאתי עד כה על תחזוקה באיזור ה-3,000 ש"ח. החדשות הרעות בשבילך הן שאינך יכול לעשות מכך את ההיקש לגבי הרכב שאתה מתעניין בו, וזאת מכיון שהחלקים כלל אינם זהים (פלאגים, בלמים, נאבה - בהנחה שאתה על בלמים של 1.6), כאשר יוצאים מן הכלל (כנראה) הם התיקונים שעשיתי השבוע, שעלו לי קרוב לאלפיה.

 

היות ואינני יודע באיזה מצב נמצא הרכב שבו אתה מתעניין, הייתי מייחד סכום התחלתי של כמה אלפים בודדים ליישור קו עצבני הכולל בתוכו טיימינג. אם הושתל מנוע 16V, ידוע לי שמותחני הטיימינג שלו יחסית נוטים לא להאריך ימים ואסור לדחות את ההחלפה (גם מנוע 8V לא אוהב דחיה בהחלפת הטיימינג, אבל ב-16V הדבר חמור יותר).

קיים קושי בהשגת חלקי קוסמטיקה - קח בחשבון שתצטרך בחלק מהמקרים עליך להיות מוכן לאפשרות להיעזר באיביי. מעבר לכך שהמבחר שם גדול, המחירים זולים עד כדי גיחוך (השבוע רכשתי מתג לחלונות האחוריים במחיר מופקע של 4 פאונד כולל משלוח :D).

בדוק מה מצב בולמי הזעזועים. אם הם טרם הוחלפו, סביר מאוד שהחלפתם קרובה. מעבר לכך שנסיעה על רכב עם בולמים לא תקינים אינה בטיחותית, אתה גם תסבול מהתנהגות כביש מגעילה ביותר, שתוציא לך את כל החשק לנהוג ברכב.

סט קוני יעלה לך קצת יותר מ-3K, סט בילשטיין כנראה שיהיה יקר יותר.

 

דלק תלוי בעיקר בך, ואני מאמין שיצא לך באיזור ה-1:10. שלי צורכת טיפה יותר, אם כי ראוי לציין שאינני חס על הדוושה הימנית וכי יש לי לא מעט נסיעות בעיר. מחוץ לעיר ובנסיעה רגועה הצלחתי להביא אותה ליותר מ-1:11.

 

בגדול: הרכב מהנה מאוד, בעל צליל מנוע נפלא, התנהגות בטוחה, ונוח מאוד לישיבה (אם אבא שלי לא מתלונן, כנראה שבאמת הכל בסדר. ואם מידי פעם הוא גם גונב לי את המפתח, כנראה שהוא גם באמת נהנה). אין לי ספק בכלל שהוא יכול להיות יופי של רכב לנהג (ולאלפיסט) המתחיל.

 

בהצלחה!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבוקסר 1.7 16V, יקר בהרבה לתחזוקה מאשר ה-1.6 הנפוץ שהיה אז.

 

עם כל זה שהרכב הוא טוב ויחודי,

בתור רכב ראשון עצתי אלייך, תפרוש מהרעיון,

 

בסכום הזה תנסה להשיג PSA קטנה וחמה, שתהיה מהנה ופשוטה בהרבה מהאלפא.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאני אנסה לחפש 1.6 מקורית וזהו.

 

לירן אני כבר בדקתי כמה XSI רובן במצב על הפנים, ושתי בעלי רכב אחרים הבריזו לי מבדיקה. ככה שדיי ייאש אותי החיפוש אחרי צרפתיה חמה וקטנה.

 

שכחתי גם דבר מאד חשוב, כסף. הסכום שיש לי כרגע הוא 17K(זה לא כולל את הביטוחים- נטו לקניית רכב וסכום התחלתי לאחזקת הרכב).

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה צריך לבחור מבין 1.7 מושתלת ו-1.6 מקורית, ה-1.7 תהיה עדיפה יותר.

לעומת זאת, אם הבחירה היא בין 1.7 מקורית ל-1.7 מושתלת, המקורית כמובן תהיה עדיפה יותר.

 

לא ברור לי מדוע החלטת שאתה משתנמך ובוחר ב-1.6.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהייתה לו 146 בוקסר, זה מה שיש לי להגיד:

 

רוב הסיכויים שהמדובר ב-1.7 8V. השתלה די נפוצה במקום ה-1.6. המנועים לא שונים בהרבה והמאפיינים שלהם דומים. היתרון של ה-1.7 8V (שעליו מבוסס ה-1.6) הוא שהוא עובד בצורה סבירה עם מערכת הניהול של ה-1.6, מה שמוזיל משמעותית את עלות ההחלפה. בגדול, כל עוד ההחלפה בוצעה במקום ידוע, אין סיבה לפסול את הרכב בגללה.

 

לירן:

 

ממש אבל ממש לא. לא יודע על סמך מה אתה מבסס את הטענה הזו. הן לא יהיו פשוטות יותר (ה-146 לא מסובכת בכלל ולא חסרים אנשים שיודעים לטפל בה. (לרוכש - פנה בה"פ אם זה מעניין אותך). יתרון עצום ל-146 בשביל נהג חדש - התנהגות סלחנית ביותר, סלחנית בהרבה מה-PSA הקטנות. אין לזלזל בחשיבות קבלת רכב סלחן עבור נהג שבבירור אין לו ניסיון, אבל הוא רוצה להתקדם בסולם הרכבים הספורטיביים. ה-146 תתן לו את זה ועדיין תהיה מספיק כיפית וסבירה לשימוש יומיומי.

 

לגבי ההערות של אלעד:

 

מחירי האחזקה של הבוקסרים נמוכים משמעותית מה-TI. צריכת הדלק דומה, פחות או יותר (באמת סביב ה-1:10). צמיגים - בבוקסרים אין שום סיבה אמיתית לשדרג מעבר ל-185/60R14, שכן הצמיגים הטובים ביותר שניתן להשיג במידה זאת אחיזתם מספיקה די והותר למעטפת ה-146. הם גם זולים מספיק ובשל כך עדיפים צמיגים טובים במידה זו מאשר זבל סיני במידה של ה-TI, אליו עלול להתפתות רוכש בתקציב מצומצם. ה-1.6 הגיעה במקור עם 175/65R14, כשההחלפה ל-185 מתבצעת בקלות במשרד הרישוי ולא דורשת החלפת ג'אנט! (בוצע על ידי בזמנו).

 

לגבי המחירים - נכון שדברים כמו טיימינג ומשאבות למיניהן עולים יקר, אבל הטיפולים השוטפים, כולל בלמים, עולים פרוטות יחסית. חשוב, עם זאת, להקפיד על נוזל קירור ושמן טובים (כמו בכל רכב אחר).

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי חשוב, תמצא אחת מטופלת עם ספר טיפולים מלא. אם תקנה 146 שעברה חיים קשים, אני כמעט בטוח שתמצא את עצמך עם חור עמוק בכיס.

מנוע ה1.6 ליטר די עגלתי לעומת ה1.7 ליטר, למרות שגם ה1.6 ליטר לא עד כדי כך עצלן כמו שזה נשמע ונראה.

 

יש הבדל בין מערכת ההיגוי בTI לבין ה146 בעלות מנועי הבוקסר. בTI זה 2.2 סיבובים מנעילה לנעילה, ב146 הרגילה זה 2.7 מנעילה לנעילה. אך עדיין ההיגוי נחשב למאוד חד, אישית, אני ממש אהבתי.

 

בכל מקרה, לדעתי אם תמצא אחת שמורה לך על זה. גם החלקים לא כל כך יקרים, מניסיון קצר. אם תמצא אחת עם מנוע 1.7 מקורי, הטיפולים יותר יקרים מאשר האלפא בעלת המנוע 1.6, אך אני מאמין שאתה תהנה מכל רגע.

 

RK, תוכל לפרט על ההסבה? תודה.

 

JEP.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ממש אבל ממש לא. לא יודע על סמך מה אתה מבסס את הטענה הזו. הן לא יהיו פשוטות יותר (ה-146 לא מסובכת בכלל ולא חסרים אנשים שיודעים לטפל בה. (לרוכש - פנה בה"פ אם זה מעניין אותך). יתרון עצום ל-146 בשביל נהג חדש - התנהגות סלחנית ביותר, סלחנית בהרבה מה-PSA הקטנות. אין לזלזל בחשיבות קבלת רכב סלחן עבור נהג שבבירור אין לו ניסיון, אבל הוא רוצה להתקדם בסולם הרכבים הספורטיביים. ה-146 תתן לו את זה ועדיין תהיה מספיק כיפית וסבירה לשימוש יומיומי.

 

 

התנהגות סלחנית ביותר תיתן לנמחק.

 

לא לנהג צעיר חם-מזג שרוצה להנות.

 

שנינו יודעים שה-106 תהיה יותר פשוטה וזולה לאחזקה.

בכל התחומים.

וכמובן יותר מהנה ומתאימה לבחור הצעיר.

 

146 זה לאנשים יותר מבוגרים שמחפשים משפחתית עם הגה מהיר וצליל מנוע יפה.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לירן, לא מצאתץי נימוק אחד בתגובה שלך, פרטו לדברים בלתי מבוססים כמו "שנינו יודעים". מה גם שזה כנראה לא היה מתוחכם במיוחד אם נמחק עוד לפני שראיתי.

 

צעיר חם מזג שרוצה להנות צריך רכב שישמור עליו בחיים.

 

לגבי רכב לאנשים מבוגרים או לא, אתה מדבר מהניסיון? נהגת?

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים - בבוקסרים אין שום סיבה אמיתית לשדרג מעבר ל-185/60R14, שכן הצמיגים הטובים ביותר שניתן להשיג במידה זאת אחיזתם מספיקה די והותר למעטפת ה-146. הם גם זולים מספיק ובשל כך עדיפים צמיגים טובים במידה זו מאשר זבל סיני במידה של ה-TI, אליו עלול להתפתות רוכש בתקציב מצומצם. ה-1.6 הגיעה במקור עם 175/65R14, כשההחלפה ל-185 מתבצעת בקלות במשרד הרישוי ולא דורשת החלפת ג'אנט! (בוצע על ידי בזמנו).

אתה בהחלט צודק, אולם ציינתי שהבעיה במידה הזאת היא למצוא צמיגים איכותיים, ולכן כדאי לשקול לעבור למידה הבאה, שבה יש מבחר גדול יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו, תודה רבה על כל התגובות.

 

אוקיי דבר ראשון, הסיבה שהחשבץי לחפש 1.6 רגילה כי חשבתי כבר עדיף מקוריות אבל לפי תגובות של RK הבנתי שזאת לא כזו בעיה.

 

RK, שלחתי לך הודעה פרטית שתוכל ליצור איתי קצת תענה לי, תודה.

 

אני אמשיך להיות בקשר עם אוטו מוכר ואני אעדכן.

 

תודה לכל המגיבים.

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RK, תוכל לפרט על ההסבה? תודה.JEP.

 

אין פה הרבה מה לפרט. פשוט מנוע ה-1.7 8V יותר זמין, ככל הנראה, לייבוא ממנוע ה-1.6 ולכן לא נדירים המקרים בהם משיגים אותו והוא מושתל אחד לאחד במקום ה-1.6. בד"כ זה עקב כשל במנוע ולא לצורך שדרוג.

 

גל - עניתי, אם יהיו עוד שאלות, אשמח להמשיך ולענות, פה או בה"פ.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5464 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...