Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העלאת הספק חסכונית - קליאו דיזל 2002


שימו לב! השרשור הזה בן 4841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את מה שכיניתי עד לא מזמן כ"עגלונה", אפשר לכנות עכשיו רכב נורמאלי, או אולי (ויתקנו אותי אם השאיפה שלי מוגזמת) "חסכונית חזקה". פתחתי את הת'רד כדי לספר על מה שעשיתי, קצת תמונות, וגם לשאול שאלה במקום שנתקעתי בו.

 

נתחיל עם מה היה במקור:

הקליאו, במקור 65 כ"ס, מנוע 1460 סמ"ק של דיזל. טורבו-דיזל. ללא אינטרקולר. במודלים גבוהים יותר ישנה ה-105 כ"ס לה יש IC וכן פיסטונים מחוזקים. ישנו דגם ביניים עם 82 כ"ס שאינני מכיר מספיק פרטים עליו, אני רק יודע שהוא נוסע על הפיסטונים מהסוג שיש לי.

המיוחד בה - תצרוכת דלק ברגוע 1 ל-22 (סולר להזכיר), ובמאמץ 'עילאי' 1 ל-17, בנסיעה 'בינונית' לאילת 1 ל-26. לאחר הצ'יפ הייתה לי נסיעה נוספת לאילת ובכלל בכל המדידות לא היה שינוי מורגש בצריכה.

שורה תחתונה, 0 ל-100 ב-14 שניות ארוכות מהנצח.

 

בתוכנית 5 שלבים, ה-3 הראשונים הושלמו:

1. צ'יפ

2. פילטר

3. שעונים

4. IC אוניברסלי

5. מזרקי מים ל-IC

 

מעבר לזה אני לא רואה צורך כלשהו להמשיך הלאה עם זה.

 

נכון לעכשיו, עם הצ'יפ+פילטר בלבד, היא עושה 0 ל-100 ב-10.3 שניות. על השיפור במהירות הסופית אפילו לא פינטזתי. בקיצור - שיפור דרמטי לאוטו שמשמש ליום יום החסכוני. אבל לא מספיק, אני רוצה לרדת מ-10 שניות ולכן נדרש IC.

עפ"י ה"ספרות" (יעאני פרוייקט דומה בחו"ל) ניתן להוציא ממנה במקסימום 135 כ"ס ובתנאי שמחליפים את הפיסטונים למחוזקים של ה-105. פרוייקטים אחרים, עם צ'יפים מהמדף, העלו את ההספק במקסימום לאיזור ה-95. אני חושב שאני נמצא באיזור הזה פלוס כמה סוסונים למעלה, ואחרי שיושלם ה-IC אני מקווה להיות באיזור ה-110 (לא כ"כ מעניין אותי המספר האבסולוטי כמו ההאצה, ה"בעיטה" היחסית לתצרוכת וכו').

 

צ'יפ: את הצ'יפ עשיתי לבד. אני לא אכנס לזה בת'רד הזה (אחרי כל מה שהיה ניראה לי שאני יכול לכתוב על זה ספר ורק על הסוג הזה), אני רק אציין שלא היה פשוט בכלל, ושלבסוף (לפני IC) הגעתי ל-2 קסטומיזציות שמצאו חן בעיניי ולבסוף בחרתי במתונה יותר מבחינת קצב עליית החום ב-EGT במהירויות הגבוהות. אחרי ה-IC אין ספק שאצטרך לקסטם את הגרפים במעט.

 

פילטר: המקורי הוחלף בפתוח, די בעיקר כי הייתי צריך לפנות מקום מתחת למכסה מנוע לצנרת ה-IC. גם פה אני חייב לציין שההחלפה הביאה לשינוי, אמנם קל ורק בטורים הגבוהים (ובדיזל מוקטן נפח - 5K סל"ד זה גבוה), אבל יותר חשוב המקום שהתפנה. כרגע כמו שרואים הוא במקום לא טוב. לפי המחשב הטמפ' סביבה שהייתה נמדדת עם הפילטר המקורי עלתה ב-15 עד 20 מעלות כשהוא נמצא לו שם מעל לאגזוז. לא קריטי אבל אני אצטרך להזיזו למקום קריר יותר.

בתמונות - לפני ואחרי. שימו לב כמה מקום התפנה לו..

 

64207417.jpg94350143.jpg26615053.jpg10210129.jpg

 

שעונים: הותקן שעון בוסט שמספר על גדישה סביב 1.1 באר לפני הצ'יפ, 1.2 אחרי הצ'יפ. אני אכוון את האקטואטור של הוויסטגייט לאחר שאשלים התקנת ה-IC לכיוון ה-1.4 באר. לניבהלים, להזכירכם מדובר בגודשת דיזל שם הגדישה היא במקור גבוהה יותר (וב-SPEC של הטורבינה רשום שהיא SAFE עד 1.5 באר). גם להזכיר שהיא גודשת כמעט כל הזמן (למשל ב-90 קמ"ש רגועים יש גדישה של בין 0.4 ועד 0.7 באר) וזאת בניגוד לבנזין - דבר המשפיע על הצורך בצנרת שאינה סופגת חום לאינטרקולר.

בתמונה, ה-T שחובר לצינורית שמחוברת לסנסור בוסט של מחשב הרכב:

boost.jpg

 

כמו כן הותקן שעון EGT וחשוב חשוב חשוב לומר : עשיתם שינוי במנוע - אל תזוזו קילומטר בלי EGT. הוא יעזור לכם לקסטם למקסימום, וימנע ממכם להשבית מנוע כבר ב"לחיצות" הראשונות. אני בכלל לא יודע איך לתאר את החשיבות של השעון הזה. ההתקנה של הפרוב דרשה ממני ליפט ולהוריד את החלק שמיד יוצא מהסעפת כדי שבקידוח לא יכנסו שבבים שישארו שם ויהרסו מאוחר יותר את להבי הטורבו.

בתמונות, הפרוב מחובר אחרי הפלנג' של הסעפת. אני מעריך שקריר שם בבערך 100 מעלות מהיציאה עצמה ממש, אבל יותר חשוב תוצאות ה"לפני שיפור" מול "אחרי שיפור" כדי לדעת שלא מגיעים לאיזור הנזק.

egt.jpg

 

למי שתוהה למה אין שעון יחס אויר-דלק, זה בגלל שבדיזל אין יחס כזה.. יש רק אויר ורק דלק. ה"יחס" נקבע ע"י הזרקה עם משאבת הזרקה בלחץ גבוה. אצלי במקור 1400 באר, אני שמתי בצ'יפ "בקשה" למקסימום 1600 באר כשבטבלה תלת מימדית מסויימת של טורים-דוושה-לחץ את המקומות של 1400 העלתי ל-1500 וה-1600 מושג רק באיזור 4K סל"ד והורדתי חזרה ל-1400 באר ב-5K סל"ד ואילך (זו הקסטומיזציה שהועדפה כדי לא לבשל את הקאמשפט). דבר מעניין - אין שליטה על משאבת דלק לחץ נמוך בכלל. לא שזה משנה משהו לביצועים, אבל בכ"ז ציפיתי שיהיה שם משהו וזה דבר כמעט אוטומאטי לחלוטין.

 

וכך ניראה הקידוח וההברזה שעזר לי חבר עם מברז NPT במידה הדרושה:

92682166.jpg29356979.jpg70967492.jpg86859810.jpg

 

 

 

IC: אחרי העזרה שקיבלתי פה הגעתי לפלוס מינוס גודל ליבה רצוי וקניתי IC אוניברסלי. נכון שהוא רחב ולא ארוך (ברור שעדיף מרובע על פני מלבני) אבל משיקולי מקום, ורצון לשמור על הרדיאטורים (מזגן+מים) קרירים במדינתנו החמה, בחרתי במוארך והנמוך. שיקול נוסף (אולי הימור, אני אפילו לא יודע אם אני צודק) הוא שגם ככה הלאג קצר מאוד, פחות משניה זה בטוח, אז לא נורא אם ייתארך במעט. הצנרת היא מעין גומי מחוזק עמיד בחום (מרגיש כמו פלסטיק) שמיועד לצורך הספציפי של קירור אויר דחוס לאורך זמן, דבר רצוי בדיזלים גודשים - וההיפך נידרש בבנזינים גודשים שם הגדישה היא בפיקים.

בתמונות - איזור מיקום ה-IC

62718802.jpg61784997.jpg

 

הבעיה: בתמונות שבהמשך רואים שהצד הימני של ה-IC (השמאלי בתמונה) קרוב מידיי לחגורות של האלטרנטור. גם ככה הפולי שלו מתקלקל אחת לשנתיים, ואם הצינרת פוגעת שם זה הסוף של האוטו. חדי העין יראו בתמונה הנוספת ממעוף הציפור את המקום הקטן כ"כ שהצנרת (2.5" אינטץ') בקושי תעבור שם. אני צריך עצה בנושא.

הנה התמונות שאני מקווה שממחישות את הבעיה:

 

כך זה ניראה מלפנים (מהניילון ייצא הצינור עם מחבר סיליקון 90 מעלות ועוד 90 מעלות כלפי מעלה):

27395252.jpg

 

וממעוף הציפור לחדי העין זה ממחיש יותר את הבעיה:

10720273.jpg

 

לציין שהצינור במרכז-שמאל-תחתון של התמונה הוא של המזגן וניתן להזיז אותו די בקלות, אך עדיין הצנרת קרוב משהו לפולי.

ממתין לעצות בנושא..

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד ומעניין מאוד, לא רואים הרבה פרוייקטים על דיזל.

האם זה מנוע DCI ?

האם לדעתך רק פילטר פתוח במנוע שלי (JTD של פיאט, 100 כ"ס במקור, מסילה משותפת עם אינטרקולר) בכלל יתן משהו מורגש ? אני מתלבט.

יש מצב שתפרט בכל זאת קצת יותר על איך "בנית" את הצ'יפ ? ואיך מופעל פיקוד קירור המים לאינטרקולר ?

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין קצת מתקשה להבין את התמונות , חסר מבט קצת יותר כללי , סתם רעיון קח חתיכת צינור 2 וחצי במקום שבו את מתעד לשים את צינור הגדישה (לא כל האורך כמובן אלא רק חתיכה באיזור הבעייתי)

קבע אותה ותראה אם יש מספיק מקום לתזוזות כאלו ואחרות של המנוע , מכיוון שמנוע דיזל מנוע שקצת יותר" ויברטור " קח שישאר לך מרחב די בטוח .

אחרי זה אותו דבר בדיוק תוכל לעשות אם צינור הגדישה , נגיד ותעבור שם חתיכה מנירוסטה שתהיה חתוכה בשני הקצבות שלה ושבכל קצה יהיה חתיכת סילקון כזו

http://www.hiprospeed.com/images/HPS_HumpCoupler.jpg

נועד בשביל לקבל תזוזות , ככה תוכל לקבע חתיכה מצינור הגדישה, הסילקון יוכל לספוג תזוזות משני צדדיו ושלום על ישראל ?

שיהיה בהצלחה .

אגב קבל ח''ח מרשים ומעניין ביותר כל הסיפור.

אגב אם את המתקן למקדחה הזה אי פעם קניתה ממישהו מראשון , אז זה אני :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות. אני אנסה באמת לשים צינור פלסטיק פשוט קוטר 2.5" ולראות 'מה קורה'.

 

לשאלות :

1. גדש סביב 1.1, אחרי צ'יפ 1.2 (הפילטר לא שינה את הגדישה והשיפור ממנו הוא קל ורק בטורים גבוהים)

2. החלפת טורבו - אין בעיה של גדישה ואני לא רואה צורך להחליף מגדש שבקלות יעלה את הגדישה ל-1.4 באר במנוע קטן נפח. גם כך או כך אני מדגדג את רמות החום המסוכנות

3. כן - זה מנוע DCI. לולא היה מסילה משותפת - לא היה הרבה מה לעשות בצ'יפ. לגבי הפיאט, פילטר פתוח ייתן מעט מאוד. בגלל שיש לך מסילה משותפת אתה יכול לעשות צ'יפ (ולא לשכוח שעון EGT, חובה!!) ולקבל המון המון כח ומומנט - לא תכיר את האוטו אח"כ.

4. פירוט לגבי הצ'יפ זה ת'רד ניפרד. זה היה ממש פרוייקט ענק. אני אשמח לפרט בצורה מסודרת עם תמונות של הטבלאות והכל כשיהיה קצת זמן. גם ככה לקח לי שעה להעלות פה ת'תמונות.. LOL..

5. עוד אין מזרקי מים, שכן עוד אין IC פועלץץ

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר ככה בגדול על הצ'יפ, מי שבא מעולם התוכנה (במיוחד REALTIME - חומרה) יהיה לו קל יותר, אבל צריך להבין שזה בא לי קשה-קשה, הרבה מעבר למה שחשבתי שזה יהיה, וזה עוד רק על הצ'יפ הזה. זה לא שאי אפשר על איזשהו צ'יפ, אבל כל סוג ECU זה עולם בפני עצמו, ישנם הבדלים גדולים גם בין יצרני הרכב (ב-WV צריך להוציא 2 פיוזים כדי להתחבר, בדגם כלשהו צריך להדליק את האיתות - קיצר בלאגן). ואז גם מגיעים ההבדלים בין סוגי המנועים וההתנהגויות, איזה סנסורים יש, על מה מדווח וכו'. אתם לא יודעים איזה תסכול זה היה להבין שהמחשב שלי רוצה קודנית חוקית כדי להתחיל לדבר איתי.

 

לסיפור שלי:

אחרי שהבנתי שצ'יפ זה העניין העיקרי בלעשות משהו עם העגלה, חשבתי לקנות מהמוכן. ולאחר מאמץ גיליתי שבכלל אין לדגם שלי. יש רק ל-65 כ"ס עם IC במודל גבוה בשנה אחת (סטייג' 2). מפה לשם התחלתי כמו כל דבר בגוגל. ראיתי שיש פורומים שמדברים על עניינים כאלו אבל רק כשהגעתי לפורום צרפתי הבנתי את הסיפור סביב העניין (ולא - אני לא מדבר מילה בצרפתית, מורפיקס עשה שעות נוספות).

לא כתבו על הדגם שלי אבל עשה רושם שהם מבינים בסוג ה-ECU שהוא פחות מוכר. רובם הם BOSCH ו-SIEMENS, אבל דווקא לדיזלונת של רנו יש את DELPHI שזה ECU שנחשב לאמין במיוחד (כניראה לרגל המצאותו במנוע דיזל רוטט, אני מנחש). ועם הייחודיות היו קצת מוזרויות.

 

אז איך בכלל ניגשים לתוכנה שבצ'יפ? אחרי שזיהינו את הדגם, תת הדגם, וסוג הרכב והמנוע - פשוט מתחברים עם ציוד ייעודי לפלאג OBD II. מורידים קובץ בינארי, שלמהנדסי תוכנה בתחום יהיה קל להבין שיש קטע CODE ויש קטע DATA. מרגע שמזהים זאת (אסביר בהמשך - מה ומי), צריך לקבל החלטה עקרונית:

א. נוגעים רק ב-DATA (כלומר בטבלאות גדישה, דלק, טורים, מגבלות וכו')

ב. נוגעים גם ב-DATA וגם ב-CODE (אפשר להגיע לדברים מדהימים, אפילו סימלוץ של 2 מפות - מסוכן מסוכן מסוכן)

 

אני בחרתי ב-(א). בשביל לגעת ב-CODE צריך להריץ disassembly מתאים ל-ECU הספציפי, ול-DELPHI אין בנימצא. אחרי שעושים disassembly צריך לדעת מה כל פורט אומר (לאיזה סנסור הוא שייך) וכדי למצוא את זה צריך לעשות ניסוי ותהייה, והייתי מהמהר ש-50% מהמקרים יסתיימו באיזו טורבינה שבורה..

 

אוקיי - אז הורדנו את ה-DATA (לצורך העניין, כי אני הורדתי עם הקוד, וחתכתי את קטע ה-DATA, כי אפשר להעלות רק אותו חזרה לאוטו). עכשיו יש שני סוגים מוכרים של מה שניקרא בעגה המקצועית damos - כלומר damo ביחיד (להבדיל מ-DEMO). זה סוג של אינפורמציה xml-ית שמספרת על כל נתון וטבלה איפה הוא נמצא, האם טבלה דו מימדית או תלת מימדית, ומה בדיוק זה אומר. למשל ניתן דוגמא פשוטה - בכתובת OFFSET כזו וכזו ל-DATA יושב word (בד"כ ה-ECU-ים הם 16bit אבל יש ישנים של 8 ביט) והוא אומר : "טורים למנתק הצתה".

לכל העניינים האלו השתמשתי ב-freeware ו-demos למינהן, ודי הסתבכתי. לבסוף, באופן קצת הזוי, יש בנאדם שאני מכיר (ואני מקצר פה ת'סיפור ממש, כי זה ממש ממש ארוך) שיש לו תוכנה שמקבלת את ה-DATA, מזהה אוטומאטית את האיזורים שצריך, אתה מכניס לה את ה-DAMO שלך והיא נותנת גרפים של כל הטבלאות, וכל מה שצריך אפשר לשחק עם העכבר.

א-מה-מה, עשיתם שינוי - צריך לשנות את ה-CHECKSUM של הקובץ. וצריך לקנות את זה מהחברה של התוכנה הזו, אז שילמתי לו והוא קנה (עלה לא מעט).

 

איך קיסטמתי: בהתחלה ממש לקחתי בכלל ממישהו באינטרנט נתוני מפות מנוע דיזל אחר (הבן אלף אמר לי שזה של רנו.. עלה לי בשבוע רק זה), וראיתי את הלפני/אחרי ובאיזה טבלאות נגעו, והתחלתי לגעת במתינות אצלי. כמובן שאני דורש מכ"א שרוצה לגעת לשים שעון EGT, אבל אני מודה שהתחלתי בלי. בדיעבד - מזל שלא בדקתי את קצה היכולת כי אז הייתי משבית מנוע.

בסופו של יום בין שינוי לשינוי היה שינוי בצריכת דלק (שיפור בביצועים הורגש כמעט מיידית) שתוקן לאחר מכן, ולבסוף הגעתי למשהו רצוי שנתן ביצועים מעולים בהשוואה למה שהיה אבל אז כבר היה EGT שטיפס בקלות 150 מעלות יותר מלפני הצ'יפ, ואם הייתי ממשיך ללחוץ אני מניח שלא היה מפסיק לעלות.

אז מה שעשיתי בגדול - "לתת" פחות דלק בטבלה דו מימדית של דלקטורים בטורים הגבוהים. גם זה היה קצת מצחיק כשבטעות נתתי ערכים בלתי אפשריים והאוטו הגיע לשם ופתאום כאילו הטורים לא עולים אפילו בסל"ד אחד. תוקן - וקיבלתי עליה של אותם 150 מעלות בצורה מתונה הרבה הרבה. וזה מספק אותי כי כשאני מגיע לסביב 50 עד 100 מעלות יותר באיזור מהירות "פעמיים כחוק" אני קצת מרפה מהדוושה ל-2 שניות (חצי גז) ולוחץ שוב כשהטמפ' כבר ירדה משמעותית ויכול להגיע למהירוית גבוהות יותר. כך או כך במהירויות של ברירת-משפט אין בעיית EGT, גם אם סוחטים מקסימום מכל הילוך.

 

כל פעם זה להוריד, לשנות, ולהחזיר (חמוד הלוח שעונים שמהבהב כל מיני נורות כדי לאשר שהתוכנה ירדה אליו בהצלחה), לזכור CHECKSUM - כי המחשב, כך אומרים, משבית עצמו אם יש בזה טעות. מגיעים מתישהו לשלב שהכנתי 5 קבצים ובדקתי אותם בסשיין של נסיעה אחת. שעון הגדישה מלכתחילה הראה 0.1 באר יותר וזה לא השתנה בשום קונפיגורציה.

 

עלות של צ'יפ מהמוכן זה סביב 2500 שקל, מקוסטם ניראה לי 4000 (ולמשל אחרי שה-IC יותקן, אני בטוח אצטרך לשחק עם הטבלאות כדי להוריד מהלאג שבטח יתווסף). לי זה עלה - כבלים (דיאגנוסטיקה + צריבה) ולשלם על התוכנה כ-1200 ש"ח, אבל גם ימים ארוכים של ניסוי, תהייה וקצת חרדה (בסוף עבר חלק, אבל זה היה קשה). אני צריך להכניס פה עוד 300 ש"ח על הדיסק קשיח של הלפטופ שכניראה חטף לחיצה באחת הנסיעות וקרס..

 

בכל מקרה, אחרי ה-IC לזאתי, אני אתפנה לסיירה (מנוע מוזרק 2L ופרוייקט גדישה "קלה"). זה כבר יהיה אתגר אמיתי, כי שם אין ECU שעושה את החיים קלים. לעומת זאת מקום מתחת למכסה - לא חסר..

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנזו כל הכבוד, אני עוקב אחרי השרשור שלך מהתחלה ורוצה לציין שלמדתי המון :-D

 

אני מתכנן להשתיל IC גם אצלי בקרוב ( איסוזו ), והשרשור שלך תרם לי רבות!

 

 

 

שיהיה בהצלחה,

אלכס.

דרושים מסגרים עם ניסיון בCO2

מחפש כנפונים לטנדר מאזדה 2003-2007

מחפשים מסגר? חפשו בפייסבוק: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002187529747&sk=wall#!/profile.php?id=100002187529747&sk=wall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע מעניין.

 

עכשיו כשאתה מסביר, זה לא עד כדי כך מסובך. (מהפן שקשור לחילוץ הנתונים. אני בטוח שכל השאר כן מסובך)

 

איך צריכת הדלק? כשאתה מסתכל במראה (הצדדית - זו שבצד האגזוז) בתאוצה חזקה - אתב רואה ענן עשן שחור?

 

 

נ.ב מה שאתה מתעסק איתו - כיף לא נורמלי. אם רק היה לי האומץ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי - צריכת הדלק לא השנתה. כשלוחצים את כל טנק הדלק סביב 1 ל-17, כשנוסעים לאילת ברגוע (עם הקטנצ'יק) 1 ל-26 וכשנוסעים 90 - 100 משולב שרובו בינעירוני יוצא 1 ל-21 עד 22 (לפעמים 20 או 19 אם העירוני דומיננטי)

 

זה סולר וסולר עושה שחור. לכן אני לעיתים עושה "פיוח" של תחנות כח.. אם נוסעים רגוע מאוד לאורך זמן אז מצטבר פיח ששתי מכות גז מסלקות אותו, ואז כבר אין שחור. בלחיצות ממושכות גם אין עננה, אני מניח כי "מפייחים" תוך כדי המאמץ.

 

מה שבטוח, שעם מסנן חלקיקים הדבר הזה יותר ירוק מפריוס.

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, נניח עכשיו שאני רוצה להוריד את ה DATA שיש לי בפיאט, מנוע 182b9.00.

OBD2 יש, כבל נשיג ולפטופ יש.

אילו תוכנות צריך ? מאיפה משיגים את ה DAMO ?

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי - זיהית בתמונות משהו אדמדם... :)))

בהזדמנות אני אעלה תמונה של הפוד קורה עם השעונים, יצא יפה - וגם לא מהווה הפרעה לשדה הראיה.

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 4841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...