Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרויקט] שיפוץ מיאטה NA 1995


drugstore
שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עומר, זאת השריטה הטרייה בפגוש האחורי בצד שמאל?

MUST BE KIDDING ...

לא שריטה ולא נעלי בית מהשוק.

ה"שריטה" זה השתקפות של הפג'טה הלבנה 8) .

Not the sound of silence -ABARTH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך מתקינים מספר קידמי כך?:lol:

כנראה שלא חווית בעיות התחממות - אני מאחל לך שלא תתקל בזה :wink:

 

אם יצא לך לסדר איזה תופסן שמחבר את המספר לוו גרירה ומסית אותו הצידה - תחשוב גם עליי 8)

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומר, אני אתבע אותך על פרסום תמונות ללא רשות. :twisted:

כך מתקינים מספר קידמי כך?:lol:

אם יצא לך לסדר איזה תופסן שמחבר את המספר לוו גרירה ומסית אותו הצידה - תחשוב גם עליי 8)

ככה אני אוהב :-P

לגבי ווי הגרירה, אם כבר צריך להעיף אותם משם ולא לחבר אליהם עוד דברים...

 

רוני, יאללה, תנקה כבר את האוטו. :wink:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

בשנתיים שחלפו מאז העדכון האחרון, המיאטה צוידה ברביעיית קוני ספורט

וב-באמפסטופים ותושבות של FCM, על הקפיצים המקוריים.

התושבות הנמיכו מעט את האוטו בכ-5 מ"מ לא-קריטיים (רואים את ההבדל בהשוואה לתמונות ישנות).

במצב הרך ביותר האוטו נוח יחסית והבולמים משככים (סופסוף)

ובמצב הקשה ביותר האוטו מקפצץ למדי ברחובות העיר

ונכנס להיגוי יתר בצורה הרבה יותר קיצונית, שזה דווקא אחלה. :twisted:

כיוון פרונט לפי הערכים שהומלצו ע"י מוטי בוצע גם הוא.

מבחינת נוחות הנסיעה, היא לא הייתה מדהימה מאז המעבר ל-15".

זה המינוס היחיד שאני רואה בהגדלת המידה מ-14" ל-15".

 

אחרי בולמים ושאר אביזרי מיתלים, הגיע הזמן לתת עוד פוש להתנהגות.

המיאטה הייתה מרוסנת בצורה טובה ופנתה מצוין, אבל זווית הגלגול לא הייתה שטוחה מספיק לטעמי.

דגם ה-1.8 מגיע במקור עם מוטות פיתול מקוריים, לא רכיב אלמנטרי, אבל בעובי די משעשע ודק.

אחרי שחנויות שיפורים רציניות ביקשו מחירים מוגזמים מאוד, החלטתי להזמין קיט מחו"ל.

ואם כבר חו"ל, אז מארץ ה-aftermarket האולטימטיבי של המיאטה, הלא היא ארה"ב.

 

קיט מוטות פיתול (sway bar / anti-roll bar) וקיט מוטות קישור מתכווננים (למיאטות שאינן בגובה המקורי, בגלל תושבות הבולם של FCM)

הוזמן אחר כבוד בחודש שעבר מ-moss-motors שבארה"ב.

המשלוח הגיע בשלום וגם לאחר תשלום מכס, המחיר היה מחצית מהצעת המחיר בארץ... :?

 

הקיט הותקן על ה-BRG שלי, ביחד עם חבר:

 

th_28850_DSC02528_122_941lo.JPG

 

מבחינת מראה, לא ניתן לראות הבדלים פרט לקוטר העבה יותר במ"מ בודדים

אך קשיחות הקיט המשופר אמורה להיות גבוהה משמעותית.

ההבדל בין המוט הקדמי המקורי לחדש:

 

th_28822_DSC02525_122_958lo.JPG

 

ההבדל בין המוט האחורי המקורי לחדש:

 

th_28833_DSC02527_122_434lo.JPG

 

לקיט יש מספר נקודות עיגון ללינקים ולכל אחת יש משמעות שונה להתנהגות.

החלק הקדמי כוון להיות קשיח יותר והחלק האחורי נמצא על המצב האמצעי.

בשורה התחתונה, האוטו מתנהג טוב יותר. הצמיגים גרמו לעליית מגבלות האחיזה.

ה-turn-in השתפר משמעותית והתחת יוצא לטייל ביתר קלות בגלל המוטות. שמח. :twisted:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבפנים, לא אהבתי את המושבים המקוריים של המיאטה מההתחלה.

להתקין את ה-OMP במיאטה נראה לי לא במקום. למרות התאמת הצבעים של המושבים הללו

ריקליינרים ברכב פתוח הם צועקים מדי לטעמי והיו מפריעים לי לפתוח ולסגור את הגג ביד אחת כפי שניתן עם המושבים המקוריים.

עקב חוסר ביקוש, המושבים נמכרו לבסוף ב-2500 ש"ח לחבר של חבר שמשפץ אלפא.

מאחר וה-NB היא אבולוציה של ה-NA, חיפשתי מושבים של NB ולא מצאתי.

 

לאחר טיפ מחבר, קפצתי איתו בצהרי יום ל"המאגר" בראשל"צ

ושם נמצאו זוג מושבים במצב מעולה מ-NB 2005 אוטומטית לאחר טוטאל לוס.

עם שימוש בקומבינה (ותודה לשלומי) ולאחר דין ודברים נסגר המחיר על 2500 ש"ח , אם אני זוכר נכון.

המושבים המקוריים נמכרו תמורת 500 ש"ח לטובת התקנה בחיפושית משתפצת.

 

th_50841_2_122_508lo.jpg

 

מאחר והשיפוץ היה למעטפת, מפתני הדלתות היו שרוטים קלות והציקו לי.

מצאתי דיל מצוין על מפתחי דלתות aftermarket של NA ב-eBay: רק 50$.

רק תגית Miata הייתה חסרה עליהם, אז אין משהו שקצת CNC לא יפתור... :)

 

th_69579__Att_1_122_524lo.jpeg

תגיות נחתכו ב-CNC ממפתנים זולים של 10$ שקניתי מזמן

 

th_69580_DSC02364_122_202lo.JPG

ארבעה ברגים והפלסטיק השחור בחוץ

 

th_69586_DSC02369_122_1009lo.jpg

shiny :D

 

העדכון נעשה לקראת חגיגת שלוש השנים שלנו ביחד.

התקופה הארוכה ביותר שהחזקתי רכב... :D

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...