Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחשב מנוע נשרף ברנו קליאו 96 - מה הסיבות האפשריות?


avargel
שימו לב! השרשור הזה בן 5418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

הרכב האמור, קליאו 96 ידני 1400, כבה באמצע נסיעה. בבדיקה התברר שנשרף מחשב המנוע [שיושב מתחת לתיבת הפיוזים שתחת לתא הכפפות], ולכן אין הנעה [אין ניצוץ כלל].

פתחתי את המחשב וראיתי שחלק קטן מאוד שרוף - יש שם הרבה הלחמות בכרטיס, ואחת מהן שרופה ולכן אין מגעים.

 

עלה לי רעיון לחבר בין שני קצוות ההלחמה השרופה באמצעות פלייר [ששני ראשי הפלייר נוגעים בשני ההקצוות], ניסיתי - וזה עבד! כמובן שברגע שעוזבים את הפלייר הרכב כבה.

 

ועכשיו לשאלות:

א. מה הסיבה / סיבות הגורמות לשריפת המחשב או חלק ממנו? אם יש כמה סיבות אפשריות, כיצד ניתן לדעת איזו מהן שייכת למקרה שלי?

ב. האם צריך להחליף מחשב, או שאנסה רק לרתך בין שני המקומות [ז"א להחליף את פעןלת הפלייר]?

 

החשש שלי הוא שגם אם אחליף למחשב חדש, גם הוא ישרף מאותה סיבה עלומה שגרמה לשריפת הנוכחי.

 

יש לציין שלפני כשבועיים החלפתי חיישן סיבובי מנוע [יושב על הגיר] כי הרכב לא רצה ליסוע.

בתודה מראש

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

צריך לראות את המקום הפגוע. אם מדובר בנקודה בה זורם זרם רב יחסית, הרי שיתכן ומדובר בהחלמה "קרה" . יתכן והרכיב שמחובר בין שתי הנקודות, נשרף הוא, בכל אופן, יתכן וניקוי, והלחמות מחדש, ללא מעקפים יפתרו את הבעיה, ואם אכן רכיב מסויים נשרף, יש להחליפו בתואם.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מעלה תמונות אבל אין לי אפשרות טכנית.

הרכיב השרוף הוא כעין "דוד" קטן (שוכב) במחובר לגוף הכרטיס בהלחמה שטוחה. כמותו יש עוד רבים בגוף הכרטיס בגדלים וצבעים שונים.

 

נניח ואקנה מחשב חדש, איך אוכל לוודא שגם הוא לא ישרף? אילו בדיקות יש לבצע לפני התקנת החדש? [אני מתכוון לקנות מפירוק ולהתקין לבד].

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה ראשונה הינה, מהו הקו שהתנתק (שנגרם לו הנזק) והאם יש קצר עליו ו/או צריכת זרם מוגברת, ו/או סיבה אחרת שהביאה לתוצאה הנ"ל, או שמדובר בבלאי חריג, מה שלא אמור לקרות. אם היה מדובר בהלחמה קרה בלבד, מילא. אם הנזק הינו של חום מצבר לאורך זמן כתוצאה מהלחמה קרה (פגומה), הרי שהחלפת מחשב אחר אמורה לפתור את הבעיה לאורך זמן, ובתנאי, שהמחשב המשומש שיותקן, במצב תקין מאוד, במיוחד לעניין הקו המסויים הזה.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הרשה לי לתקן אותך, המחשב שאתה מדבר עליו הוא כניראה מחשב חשמל של הרכב ולא מחשב ניהול מנוע.

מחשב ניהול מנוע יושב מתחת למיכסה המנוע. חשמלאי רכב המתמחה ברכבים צרפתיים (עדיף) צריך לבדוק את מקור התקלה.

כמו שדני כתב יש להתייחס בכובד ראש, ולמצוא את מקור וסיבת התקלה.

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי.

יש המלצה לחשמלאי טוב בירושלים שמבין ברנו?

טוב פירושו לא רק שיפתור את הבעיה, אלא גם יגלה מה מקורה.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מעלה תמונות אבל אין לי אפשרות טכנית.

הרכיב השרוף הוא כעין "דוד" קטן (שוכב) במחובר לגוף הכרטיס בהלחמה שטוחה. כמותו יש עוד רבים בגוף הכרטיס בגדלים וצבעים שונים.

 

נניח ואקנה מחשב חדש, איך אוכל לוודא שגם הוא לא ישרף? אילו בדיקות יש לבצע לפני התקנת החדש? [אני מתכוון לקנות מפירוק ולהתקין לבד].

 

בלי צילום של המעגל/הרכיב השרוף לא ניתן לעזור לך.

הרכיב שנשרף הינו כנראה דיודה, קבל או נגד באריזת SMD כמו בתמונות המצורפות.

 

בכול מקרה במידה והרכיב נשרף ללא יכולת זיהוי ערך הקבל/נגד/דיודה אזי יש לך בעייה.

OxiCapNOJ,NOS%20SERIES%202.9H,7.3L,4.3W.jpg

SMD%20Chip%20Tantalum%20Capacitor1.jpg

SMD_Diode_LL4001_LL4007.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן תמונות:

 

עדכון: נתתי לשכן חשמלאי בדימוס, והוא הלחים לי חלק דומה [לפי התיאורים שלכם הבנתי שזו דיודא].

כרגע הרכב מניע ונוסע [אם כי ההנעה קצת קשה].

 

ושוב אשאל: האם יש סיכונים בנסיעה כך ? [שמא הרכב ישרף חלילה?]

מה הסיבה שיכולה לגרום לשריפת החלק הנ"ל?

IMG_4661.jpg

IMG_4663.jpg

IMG_4664.jpg

IMG_4665.jpg

IMG_4666.jpg

IMG_4667.jpg

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה מחוסר ידע , מה מתקלקל בדר"כ במחשבי ניהול מנוע , או מחשבי גיר ? .

 

והאם אלקטרנאי מוסמך יכול בדר"כ לתקנם , אלקטרונאי שלא עובד בתחום הרכב ? .

 

נראה שהחלקים באם ניתן להשיגם לא אמורים לעלות יותר מעשרות שקלים בודדים , והמחיר שנגבה עבור שיפוצם הוא מעל כ- 1,000 ש"ח ומעלה .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם החיישן שהוחלף הוא מקורי? האם חלופי ? האם מיצרן מוכר?

ייתכן ויש קשר כלשהו בין החלפת רכיב במערכת לרכיב תואם שאינו מתאים ב-100% והחיישן, במקרה שלך,

אולי גרם לכך. אמנם אני לא חשמלאי, אבל סטטיסטית מדובר בתקלה שנראית לי נדירה, והיא הופיעה זמן קצר יחסית

לאחר החלפת רכיב שלבטח מקושר ישירות למחשב.

 

ייתכן גם שסטטיסטית הגיע זמנה של הדיודה, אבל זה גם לא כ"כ סביר. מאוד יכול להיות שהחלפת הדיודה שביצעת

תעבוד ללא בעיות עתידיות, או שגם היא תתחמם ותשרף שוב (ובתקווה לא תפגע בלוח המודפס, כי אותו קשה יותר לשחזר).

 

לגבי התגובה שמעלי,

אני חושב שרוב תקלות המחשבים למיניהן בסופו של דבר נובעות מחימום יתר ושריפת רכיבים שעולים גרוש וחצי.

העלות הגבוהה של התיקונים נובעת מחוסר רצון של נהגים להתעסק בזה, כי לא תמיד יש להם ידע, וגם אם יש ידע,

החשש מפני תקלה גדולה יותר מביא אותך לחישוב עלות תועלת. כשהמורשה מורשה לקחת סכום אסטרונומי על חלק,

למרות שהוא יודע שמדובר בתיקון של 30 ש"ח, הוא יוצר מצב שמי שבאמת יודע לתקן - יכול לקחת סכום אסטרונומי חלקי 2,

ולך נראה שאתה חוסך 50% והוא מרוויח המון (אבל לא הרבה כמו המורשה).

 

אני מקווה שאני מסביר את עצמי טוב. בקליאו יש את 'מחשב' המזגן שסובל מבעיות התחממות - והחלפתו עולה 700 ש"ח

לחלק משופץ. אין צורך להסביר שמדובר בהחלמה של 2 רכיבים וחצי כדי לסדר את זה. לעומת זאת, מוסך מורשה רוצה על חלק כזה חדש מחיר שערורייתי של 2500 ש"ח. הכל עניין של פיקוח, ואין פיקוח מספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. החיישן הוא מפירוק [מקורי של רנו מרכב שעבר תאונה]

ב.השכן שלי סידר לי את הנ"ל ברבע שעה, החלק עלה 20 ש"ח [היה לו בבית].

ג. מה שהכי חשוב לי - איך אני מוודא מה גרם לשריפת הדיודה?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה לי שיש לך קצר כלשהו בחוטים או באחד מהחיישנים במנוע.

 

קודם כל תנסה לחפש את הקצר אם תמצא, יכול להיות שיש 2 חוטים חשופים שנוגעים אחד בשני.

 

יש לבדוק מתח כשהמנוע פועל אולי האלטרנטור מוציא מתח גבוה(טעינת יתר) וזה מה שגרם למחשב להישרף.

 

הרכיב שנשרף ניראה כמו דויודה, אפשר להלחים אותה עם מלחם פשוט ובדיל, רק יש להיזהר שלא לקצר את ההלחמה עם מגעים של רכיבים אחרים.

 

צריך להחלחים בעדינות הלחמה קטנה וזה לדעתי יעזור.

 

אל תחבר שום דבר עם פלייר, אתה כלול לקצר רכיבים אחרים ולשרוף לגמרי את המחשב (הרבה רכיבים ישרפו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמונות הן לאחר ההלחמה הביתית, וכאמור כרגע הרכב נוסע כרגיל. צריך להחליט אם ניתן להמשיך כך או חובה להחליף מחשב, אך קודם לכן לבדוק מהי הסיבה שגרמה לכך.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הלחמת והרכב נוסע כמו שצריך ואין בעיות תיסע ככה עד שהמחשב ילך לגמרי.

 

בינתיים סידרת את זה אז מה הטעם להחליף מחשב לא חבל על הכסף?

 

אם עוד הפעם זה יקרה אז יש לך קצר כניראה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן תמונות:

 

עדכון: נתתי לשכן חשמלאי בדימוס, והוא הלחים לי חלק דומה [לפי התיאורים שלכם הבנתי שזו דיודא].

כרגע הרכב מניע ונוסע [אם כי ההנעה קצת קשה].

 

ושוב אשאל: האם יש סיכונים בנסיעה כך ? [שמא הרכב ישרף חלילה?]

מה הסיבה שיכולה לגרום לשריפת החלק הנ"ל?

כדאי שהרכב יבדק עם סורק תקלות כי גם אם אולי אתה לא מרגיש את זה עבודת המנוע יכולה להיות לא תקינה עקב התיקון ולגרום נזק, לדוגמא נסיעה עם תערובת עשירה.

עוד הבט לבעיה היא שהתיקון הארעי הזה יחג עם העובדה שגורם הכשל לא בטוח שנמצא, תחשוב מה יקרה אם במהלך עקיפה ידומם לך המנוע שוב..!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...