Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רנו קליאו II B ידני DCi EX דיזל 1.5 הוא דגם טוב ?


AssaFiles
שימו לב! השרשור הזה בן 5481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ב"ה

 

שלום חברים יקרים

 

רנו קליאו II B ידני DCi EX דיזל 1.5

יש למישהו מושג לגבי צריכת הדלק שלו ?

לגבי האמינות שלו ? טיפולים שלו ?

ובכלל אם הוא עדיף לעומת הדגם הרגיל הבנזין ?

מה ההבדל בתשלום ביטוח או טסט בינהם ?

פשוט יש מצב שאני יכול לקנות סולר בזול

ויש לי נסיעות של 5 שעות כל שבוע על הכביש.

 

תודה רבה לעוזרים היקרים, עצתכם מאוד חשובה לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מבחינת אלקטרוניקה, חלקי פח ופלסטיק - אפשר לקרוא על הכל בפורום, נכתב ונטחן.

 

מנוע ה-1.5 של רנו הוא חסכוני ואמין.

ממליץ להמנע מסולר זול, יש סיבה שהוא זול במיוחד.

 

 

אם אתה רוצה רכבים חסכוניים וקטנים - תנסה גם סיטרואן C3 דיזל ידני. הרכב החסכוני ביותר בישראל כיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה שאמצא זאת בפורום

והסולר מבן משפחה לא ממקום כל שהוא

בכל אופן לא נראה שיש הרבה סולר למכירה

C3 בכלל לא ראיתי, למרות שנשמע לי טוב יותר מרנו

מה צריכת הדלק שלו לליטר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק של C3 היא אגדית, עם 1:26 בבין עירוני בנהיגה חסכונית.

רוב האנשים מדווחים על 1:22, או 1:18 בעירוני.

 

זה - אגדי!

 

זה גם כנראה הרכב הבא שלי (זה או פיג'ו 307 דיזל ידני).

 

בכל מקרה לדעתי הסיטרואן תפגין יותר אמינות מהרנו, אבל חייבים לקחת בחשבון את העובדה שאין יותר מדי ממנה, דבר שמבטיח זמינות אפסית כמעט של חלקים מפירוק - בעיקר פח ופלסטיק.

 

אתה יכול גם לנסות את הסיטרואן קסארה (שעל אחת כזו אני נוסע). צריכת דלק טובה, פחות טובה מהC3. זמינות חלקים מעולה, אין חלק שחסר מהפירוקים וקל מאוד להשיג הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן קסארה דיזל ?

איך הצריכה שלה (אני בטוח שבדקת) ?

1 ל 26 זה אגדה מטורפת בהחלט !

פיגו 307 דיזל איך הצריכה ?

הבעיה האמיתי כמו שציינת שנראה לי בקושי מוכרים לא חדשה כזו.

 

אם אני נוסע 200 קילומטר לנסיעה אז יוצא לי 8 ליטר סולר לפי דברייך

שזה במחיר של 5 שקל לליטר (ואולי פחות) יוצא 40 שח

זה מחיר נפלא פשוט לעומת 1:18 (רנו קליאו ?) בבין עירוני שייתן לי 70 שח לנסיעה !!!

 

הבדל ענקי פשוט בין השניים ללא ספק

זה חיסכון של 80 שח בערך בשבוע ובחודש 300 שח !

בשנה זה 3600 שח !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הקפצה

יש לי עוד שאלה

כל הרכבי דיזל מגיעים עם קלומטרז גבוהה

אז מעבר למנוע הרכב עבר בלאי רציני

לא עדיף לקחת בנזין עם בלאי נמוך ולחסוך בעיות במקום דלק ?

אם המחשבה שלי נכונה אשמח לשמוע

מה צריכת הדלק של רנו קליאו B גיר ידני לעומת סקודה פביה גיר ידני

שתיהם 16V כמובן ...

אני צריך רכב חזק לירושלים פשוט

והדיזל נשמע לי חלש עם 65 כוחות סוס רק לעלות לירושלים זה כמו לדחוף עגלה עמוסה :\

 

תודה רבה על העזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג על סיטרואן סקסו דיזל (שנת 00', 1 ל- 24 בבין עירוני)

 

רכבי הדיזל מגיעים עם קילומטרז' גבוה בגלל שהדיזל יותר זול לקילומטר. צרכן כמוך, המחפש הרבה קילומטרים במעט כסף נוסע בממוצע הרבה יותר מאשר צרכן בנזין רגיל.

מנוע הדיזל נחשב לסוס עבודה ואורך חייו ארוך ולפעמים כפול מזה של בנזין, לדוגמא: מוניות רבות המגיעות לחצי מיליון ק"מ. הפועל היוצא מכמות כזו של קילומטראז' הוא אכן המכלולים השחוקים יותר ברכב דיזל הם אותם מכלולים אשר נמצאים גם ברכב הבנזין (קלאצ', משולשים, רפידות, בולמים וכו') אך טיפול מסור ובזמן והחלפה של החלקים בחלק תחליפי איכותי ימנעו בעיות עתידיות.

 

לגבי כוח: קח בחשבון שלדיזל אומנם יש פחות סוסים אך יש יותר מומנט. מנוע דיזל מודרני עם מדגש טורבו המפיק 90 כ"ס יהיה שווה לאחיו הבנזינאי עם 110-100 כוחות הסוס וישנם כאלו שיגדילו ויאמרו שאף יותר. לגבי ירושלים: שאל נהג מונית הנוהג על סיאט קורדובה והוא יגיד לך אם כוח המנוע מספיק לו. אם לא, חפש מנוע דיזל עם טורבו - זה לבטח יספיק לך (ראה סקודה אוקטביה TDI).

 

ולדעתי 65 כ"ס בגיר ידני יחד עם נהיגה נכונה יספיקו לירושלים. בכל זאת- בירת ישראל היא לא קוסקו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הטפת המוסר, אבל אם תערוך חיפוש על המילה "דיזל", תמצא שפע של שרשורים ומידע על כל הנושא.

סליחה שאני לא סולח =] אבל עשיתי חיפוש וקראתי כמה שעות כבר

ומתוך הקריאה מתעוררים לי שאלות שלא ברורות פשוט מספיק

 

rotemnahum

תודה על הפירוט

שאתה אומר יותר מומנט למה מתכוון ?

כנ"ל לגבי מדגש טורבו ?

 

וכמו שציינת הגיר הגלגלים נסעו יותר וזה נשמע אותו שחוק פשוט, בנזין 100K לעומת דיזל 200K אותו דגם ומחיר אולי פחות לדיזל

נשמע לי עדיף הבנזין בעיקר שהבנתי שהקליאו B 2 ידני או הפביה ידני 16V נותן 1:18 בבין עירוני

מה דעתכם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומנט נמדד בקג"מ - קילוגרם למטר, ובפיזיקה על רגל אחת: כמה ק"ג ניתן למשוך במטר אחד. ובדוגמא מופשטת יותר: מנוע המפיק מומנט של 1 קג"מ, מסובב את גל הארכובה בעוצמה השווה להפעלת כוח של 1 ק"ג על זרוע באורך מטר. במפרט הטכני של מכונית תמצאו את נתון המומנט סמוך לנתון נוסף – סל"ד המנוע. למשל: 15 קג"מ @ 5500 סל"ד – פירושו מומנט הפיתול המקסימלי של המנוע הוא 15 קג"מ שמתקבלים ב5500 סל"ד.

 

מדגש טורבו - ושוב פיזיקה על רגל אחת מבלי להכנס לטכנולוגיות יותר מידי: מדגש טורבו הוא מניפה המזינה את המנוע באוויר, תוספת אוויר זו מעלה את מהירות ההתלקחות של החומר הדליק וכתוצאה מכך הספק המנוע עולה. יש להדגיש כי מדגש הטורבו דוחס את האוויר בפעולה הנקראת דגישה ומכאן שמו: מדגש.

 

נכון, הנסועה של גיר/גלגלים (ומכלולים אחרים) גדולה יותר ולכן כאן חשובה מאוד הסטוריית הטיפולים של הרכב ובדיקה דקדקנית יותר של המכלולים.

לגבי קליאו B / פאביה עם בצריכת דלק של 1:18 - נראה לי בדוי אבל היו דברים מעולם.

 

וכמו שצביקי העיר: תוכל למצוא עוד המון חומר במנוע החיפוש של הפורום או סתם הקלדה פשוטה בגוגל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב שאין הרבה גיר ידני לרנו קליאו B 2

אז מה עושים לגבי אוטומט שמעתי שלא להתקרב ?

או שזה עניין של איך נהגו ברכב ?

ובנוסף לכל האם יש הבדל בצריכת דלק בינהם אם כן עד כמה זה יכול להגיע ?

 

תודה רבה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיבה האוטומטית של הדגם הנ"ל מכונה AL4, פותחה בשיתוף פעולה בין רנו לפז'ו-סיטרואן. היא תיבה ה"לומדת" את דרכי הנהג ומתפקדת בהתאם. בעיני רבים התיבה הנ"ל (וגם בעיני) תיבה זו היא עקב אכילס של מכוניות מתוצרת והיא מסרסת את המנוע.

אתה יכול להרחיב אופקיך בחיפוש פשוט בפורום: "גיר רנו", זה יעלה לך בעיות אופייניות שאנשים נתקלו בהן עם תיבה זו. אני אישית הייתי מתרחק מרכב עם גיר כזה פשוט בגלל אופן הפעולה שלו ולא בגלל בעיות מכאניות.

 

תיבה ידנית בהחלט חסכונית יותר, אינני בקיא באחוזי השיפור שלה בצריכת הדלק לעומת זו האוטומטית אך היא טובה יותר מבחינה זו. בנוסף, קיימות היום תיבות אוטומטיות מודרניות (כגון DSG של פולקסווגן) המציגות צריכת דלק מרשימה אף יותר מתיבה ידנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חבר

אני חושב שאוותר על הסולר (גם ככה כמעט לא בנמצא)

ואחפש גיר ידני בלבד עם מנוע 16V עם 1400 סמ"ק

כי הבנתי שאין הבדל בצריכה בינו לבין מנוע 8V עם 1200 סמ"ק

האם זה נכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשעמדתי מול רכישה כמו שלך יכלתי לרכוש בתקציב שלי קסארה משנת 2000.

בחרתי לקנות אחת משנת 98 כדי לעשות יישור קו מאסיבי בכסף של הפרשי השנתון.

 

 

האמינות המעולה שגילתה הקסארה לאורך 30 אלף ק"מ שעשיתי איתה (95 אחוז מהם בתוך העיר) הוכיחה לי שההיגיון שלי היה נכון.

 

 

בכל מקרה צריך לקחת בחשבון כשקונים רכב עם 200 אלף ק"מ, הורדה רצינית מאוד במחירון שתגלם בתוכה את הבלאי של הרכב.

 

וכן, זה אומר להחליף כמעט את כל התושבות והצינורות, כמה חלקי פלסטיקה רופפים, להחליף פנס דהוי או שבור וגם ליישר איזה דפיקה.

 

 

אם אתה מקציב לעצמך תקציב מראש לדברים האלה, גם אם זה אומר שצריך לרדת בשנתון - אתה יכול להנות מרכב אמין וחסכוני.

 

אני מעריך שחסכתי בערך 7000 ש"ח במשך השנתיים האחרונות, שזה בדיוק הכסף ששמתי על יישור קו ראשוני לרכב.

 

אני לא יודע מה התקציב שלך, אבל לדעתי C3 דיזל זה האוטו המושלם למי שאוהב לעשות מרחקים ארוכים - גם אם יש לה 200 אלף ק"מ וגם אם היא מצריכה יישור קו של 5 אלף.

 

אני מקווה בעצמי לעמוד בפני דילמת רכישת הרכב בעוד כחצי שנה וC3 בהחלט תככב אצלי ברשימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק של C3 היא אגדית, עם 1:26 בבין עירוני בנהיגה חסכונית.

רוב האנשים מדווחים על 1:22, או 1:18 בעירוני.

 

זה - אגדי!

 

אפרופו א-גדי, C4 דיזל HDI עם מנוע 1600 (אומנם רק 90 כ"ס אבל מומנט עצבני של 21,4 קג"מ ב 1750 סל"ד) עם צריכת דלק נהדרת של 17,2 ק"מ לליטר בעיר ו-22 ק"מ לליטר מחוץ לעיר.

 

לא רק שמדובר בצריכת דלק מעולה - אלא שמדובר במנועים שקטים להפליא (כל מנועי הדיזל הקטנטנים [1.4-1.6] עם הזרקה במסילה משותפת [HDI] הם שקטים להפליא, חזקים ובעלי רמת ויברציות נמוכה להחריד) כשבנוסף לכל הם גם אמינים להחריד. כבר נתקלתי במנועים כאלה שעברו קרוב ל 200K ק"מ ללא תקלה אחת במערכת ההזרקה ובכלל !

מדובר, ללא ספק, בטכנולוגיה שהגיעה לשלבים בשלים מספיק ע"מ שתהיה משתלמת מאוד לקניה ותחזוקה שוטפת (עדיין לא לתיקון, הרכיבים נורא יקרים !). בבוא העת - לא הייתי מתנגד לכזה דבר (אחרי שלוי יצחק ישחט את הצורה של המחיר שלו :twisted::lol:).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...