Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא 147 - רעש מחריד של דיזל בזמן התנעה ועוד כמה קושיות לפסח [כותרת נערכה ברוח החג]


MorVaknin
שימו לב! השרשור הזה בן 5490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב חברי הפורום, ברשותי אלפה 147, מאיפה נתחיל...

להתחלה, האוטו עושה רעש מחריד של דיזל בזמן התנעה. הפלאגים הוחלפו לפני 15K. הרכב אוכל שמן קצת יותר מידי, נזילה או שזה ככה הרכב?

החיישנים קצת משתגעים בזמן קור, פעם הגיר עושה בעיה, פעם מערכת ניהול המנוע, אבל זה נעלם אחרי שהרכב מתחמם. מה שיותר דחוף זה הרעש הזה בהתנעה, מישהו מכיר, שמע על הבעיה?

 

נ.ב. יש לי איזה בעיה להכנס לפורום של אלפה לא יודע כל כך למה מחשב בעייתי..

סקס, סמים ואלפה רומאו :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדובר במנוע ה1.6 ,אכן "מחלה" ידועה ,משאבת השמן דורשת החלפה ושימוש בשמן איכותי מאוד

יש לבדוק נזילות שמן ממנגנון השסתומים המשתנה הפועל בעזרת לחץ שמן המנוע לדליפות

נסה בתחילה לעבור לשמן איכותי בעל צמיגות גבוהה יותר ובדוק האם הבעיה משתפרת

נא ציין

נפח המנוע ?

קילומטרז' ?

סוג שמן המנוע ,ומתי הוחלף לאחרונה ?

האם מסנן השמן מקורי?

האם ישנה צריכת שמן מנוע,וכמה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-147 שלך בעלת מנוע 2.0 נכון? אם הוא בעל ווריאטור אז בו נימצאת האשמה.

בעיה מוכרת באלפא בפיאט פונטוHGT, הוא עושה רעש של דיזל בהתנעה בעיקר.

מדבור ברכיב שתיעול השמן אליו בעייתי במיוחד שהמנוע קר לכן הוא עם הזמן נשחק ומתחיל להרעיש, חוץ מהרעש לא קורה כלום עד שהוא מת סופית ואז כבר תרגיש ירידה בביצועים, הרגשה של קלאץ' מחליק. ההחלפה לא זולה, אבל כל עוד זה רק רעש אין עם זה שום בעיה.

 

מומלץ מאוד להשתמש בשמן סינטטי בצמיגות 5W40.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן AGIP 10W60 (!)

מנוע 2 ליטר T.SPARK אוכל בנורמל עד ליטר ל-1,600 ק"מ.

בכל מקרה - קח חתיכת קרטון, שים מתחת לאוטו בעת חניית הלילה. ככה תאבחן אם יש נזילה או לא.

51 קג"מ :shock::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדובר במנוע ה1.6 ,אכן "מחלה" ידועה ,משאבת השמן דורשת החלפה ושימוש בשמן איכותי מאוד

מה?!

הרעש המתואר אופייני לווריאטור תזמון שסתומים. גם אצלי, שיש לי מנוע 2.0, הרעש קיים בהתנעה.

חוץ מרעש טורדני למשך כמה שניות בודדות אין לדבר כל השלכות.

נהוג להחליף את הווריאטור מתי שעושים טיימינג. ידוע לי שבסמל"ת גם לעתים נוהגים לשפץ אותו, אולם בחיפוש נמרץ באיביי ניתן למצוא לא פעם ווריאטור חדש במחיר משופץ, או אפילו נמוך ממנו.

 

אין לדבר צל צלו של קשר למשאבת השמן.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ ווריאטור לא שווה כלום והוא חוזר להרעיש מייד לאחר מכן.

גם לאחר שמחליפים ווריאטור לחדש אחרי 10K-20K ק"מ הוא מתחיל שוב להתעורר ולהרעיש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש צריך להיות רק בהתנעה, אם הוא לא נעלם לאחר זמן קצר כנראה שהוריאטור שבק.

או שהרכב עבר הסבה לדיזל...

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש צריך להיות רק בהתנעה, אם הוא לא נעלם לאחר זמן קצר כנראה שהוריאטור שבק.

או שהרכב עבר הסבה לדיזל...

עידן

לא מדוייק, אצלי ועוד מספר רכבים במועדון היה רעש של דיזל גם שהמנוע עבד, כמובן חלש יותר מאשר בהתנעה ראשונים אבל קיים, והווריאטור עבד כמו נמר :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי עצת הקרטון, היום אני יעשה את זה. הרעש היה לפני שנעשה טיפול 100K שבו הוחלפו הפלאגים, נעלם ואחרי כמה אלפי קילומטרים חזר. בכל מקרה, מחר בבוקר אני ב"כוכב" בנשר, מקווה שנמצא את הבעיות ונפתור אותם.

סקס, סמים ואלפה רומאו :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

עכשיו חזרתי מ"הכוכב", הבעיה הייתה אכן הוריאטור, המומחים במוסך המליצו לי לא להחליף אותו (עלות חדש כ2500 ש"ח). הם טענו שאין מה לעשות בקשר לרעש, גם אם הוריאטור יוחלף הרעש יחזור אחרי כמה אלפי קילומטרים בודדים. לגבי אכילת השמן, לא נמצאה שום נזילה אבל בכל מקרה החלפנו את השמן ואת המסנן לשמן יותר איכותי (10W60) שעד עכשיו היה 5W40.

רציתי לציין לטובה את היחס במוסך, ישר העלו אותי על ליפט ועוד סידרו איזה מכה קטנה שהיתה מתחת לרכב ללא תשלום. מומלץ מאוד לכל מי שיש לו אלפה ורוצה טיפול מהלב.

סקס, סמים ואלפה רומאו :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי אותו וריאטור נמצא גם בפיאט פונטו HGT וכאן יש למכירה אחד חדש במחיר זול

ואני מנסה ליצור איתו קשר עבורך ואעדכן כשיהיו לי תוצאות.

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=44370#post44370

בברכת חג שמח - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"המומחים" בכוכב גם לא ידעו שבכלל ניתן לפרק את הואריאטור, היתי צריך להסביר להם שקיים כלי מיוחד לפירוק שלו.

"הטיפול" שלהם לבעיה הוא מעבר לשמן 10/60.

תחפש באי באי ואריאטור המחירים נעים שם בין 50 ל 100 פאונד.

אני החלפתי אצלי את הואריאטור והוא החזיק כמעט עד לטיפול טיימינג הבא.

דרך אגב קיימים כמה דגמים חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

עכשיו חזרתי מ"הכוכב", הבעיה הייתה אכן הוריאטור, המומחים במוסך המליצו לי לא להחליף אותו (עלות חדש כ2500 ש"ח). הם טענו שאין מה לעשות בקשר לרעש, גם אם הוריאטור יוחלף הרעש יחזור אחרי כמה אלפי קילומטרים בודדים. לגבי אכילת השמן, לא נמצאה שום נזילה אבל בכל מקרה החלפנו את השמן ואת המסנן לשמן יותר איכותי (10W60) שעד עכשיו היה 5W40.

רציתי לציין לטובה את היחס במוסך, ישר העלו אותי על ליפט ועוד סידרו איזה מכה קטנה שהיתה מתחת לרכב ללא תשלום. מומלץ מאוד לכל מי שיש לו אלפה ורוצה טיפול מהלב.

 

 

מהנסיון שלי הם באמת נחמדים. מצד שני, הם חייבים להיות נחמדים כדי לכסות על הפאשלות שלהם. כי מקצוענים הם לא...

 

הנסיון שלי עימם החל בשנת 2004 אם אני לא טועה - כאשר לקחתי את ה-156 הראשונה שלי מהם לאחר החלפת טיימינג הרגשתי שהרכב "לא סוחב" וחלש משמעותית משהיה. בעל המוסך נהג לידי ובמילותיו "הרכב בסדר גמור. מה אתה רוצה, כולה מנוע 2000 סמ"ק. סע לשלום, הכל בסדר". נשמע הגיוני? אז זהו, שהרכב היה 2500 סמ"ק ומשופר ל-220 כ"ס...

 

רק לאחר התעקשות שלי הם הסכימו להחזיר את הרכב למוסך, פרקו את מכסה הרצועה ואז התברר שטעו ב"שן" אחת בזמן התקנתה. מזל שלא דפקו לי את המנוע כי אם הייתי מאמין ש"הכל בסדר" לך תוכיח שהם אחראים לפאשלה. חובבנים.

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...