Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע כבה והכל מושבת ב C5 ת"כ נסיעה


yakiyaki
שימו לב! השרשור הזה בן 5480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

חיפשתי בפורום אולם לא מצאתי תקלה זהה או דומה מספיק:

יש לי C5 שנת 2006 אשר נסעה כ - 150000 ק"מ

לאורך השנים, המנוע כבה פעם בחצי שנה בסרק.

לפני כחודש, התפתחה תקלה חדשה / שדרוג של הקיימת (?):

במהלך נסיעה, לעיתים בתשעים קמ"ש, המנוע כבה, כלל המכוונים מוחשכים, אין אורות, אין איתות חרום כלום. כאילו הוציאו את המצבר מהמכונית. כל מה שאפשר לעשות זה לגלוש הצידה ולהמתין כ 10 שניות עד שהחשמל "חוזר" למכונית. או אז, צריך להעביר ל PARKING, להזין קוד בקודן ולהתניע.

נדמה לי שזה קורה כאשר מרפים מהגז ולוחצים שנית אבל אני ממש לא בטוח. התקלה מתרחשת בין פעמיים ביום לפעם בשבוע. היא מאוד מסוכנת משום שכבר כבה לי המנוע בחושך שמאחורי אוטובוס שכמעט עלה עלי - להזכירנו, אין אורות ואין יכולת להפעיל איתות חירום.

המכונית בילתה במצטבר כבר שבוע וחצי במוסך שם הם (במספר שלבים):

1. ניקו פיח מתיבת מצערת

2. החליפו / ניקו חיבורים בתיבת מצערת

3. החליפו את קופסת הנתיכים

4. הוספתי חומר ניקוי לדלק לבקשתם

מנהל המוסך אפילו נסע 200 ק"מ עם המכונית אבל היא כמובן שלא כבתה לו...והתקלה ממשיכה. המוסך מאוד הגון ומוכן לשלם לי בחזרה את דמי הטיפול משום שהוא לא עזר.

 

האם יש למישהוא כיוון של פתרון? מבחינתי, התקלה היא משביתה משום שהיא פשוט יכולה לגרור תאונה קשה.

 

תודה

יקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא ברור לי למה המוסך הולך לכיוון מכני, אם כל מה שתיארת מצביע על "העלמות" החשמל.

 

כצעד ראשון הייתי מחליף את נעלי הכבל על המצבר, או לפחות דואג לחזק אותן כראוי לקטבים. כמו כן, אפשר לעבור על החיבורים של המינוס בגוך הרכב והמנוע (בד"כ כל הכבלים הולכים לגוף מתחת לתיבת הנתיכים, עם כמה ברגים שמהדקים כ"א 1-3 כבלים).

 

האם מדובר במוסך מורשה עם ציוד דיאגנוזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שבאמת לא סביר לבדוק מכנית... אני אומר זאת למוסכניק עוד היום.

מדובר במוסך מורשה עם כל ציוד הבדיקה של סיטרואן...

אולי בכל זאת הייתי צריך לקנות יין מצרפת ומכונית מיפן ולא להיפך :-)

כל עזרה תתקבל בשמחה!

תודה

יקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זו בעיה ב switch של המכונית.

מגע אכול שם מכבה לך את כל הרכב וכאשר אתה משחק עם המפתח הכל חוזר.

אתה אומר שזה קורה לך בחושך כי האורות כבים, בלילה בגלל האורות הזרם בחוטים גדול יותר ומגעים אכולים יכולים יותר לגרום לבעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שהדבר הכי חמור הוא שהברקסים "נעלמים" הבלימה מאוד קשה כאשר המנוע נכבה וזה מאוד מסוכן,

לא הייתי ממליץ לך להמשיך לנסוע במצב כזה,

תעמיד את הרכב במוסך המרכזי עד לפתרון התקלה.

 

שלום,

חיפשתי בפורום אולם לא מצאתי תקלה זהה או דומה מספיק:

יש לי C5 שנת 2006 אשר נסעה כ - 150000 ק"מ

לאורך השנים, המנוע כבה פעם בחצי שנה בסרק.

לפני כחודש, התפתחה תקלה חדשה / שדרוג של הקיימת (?):

במהלך נסיעה, לעיתים בתשעים קמ"ש, המנוע כבה, כלל המכוונים מוחשכים, אין אורות, אין איתות חרום כלום. כאילו הוציאו את המצבר מהמכונית. כל מה שאפשר לעשות זה לגלוש הצידה ולהמתין כ 10 שניות עד שהחשמל "חוזר" למכונית. או אז, צריך להעביר ל PARKING, להזין קוד בקודן ולהתניע.

נדמה לי שזה קורה כאשר מרפים מהגז ולוחצים שנית אבל אני ממש לא בטוח. התקלה מתרחשת בין פעמיים ביום לפעם בשבוע. היא מאוד מסוכנת משום שכבר כבה לי המנוע בחושך שמאחורי אוטובוס שכמעט עלה עלי - להזכירנו, אין אורות ואין יכולת להפעיל איתות חירום.

המכונית בילתה במצטבר כבר שבוע וחצי במוסך שם הם (במספר שלבים):

1. ניקו פיח מתיבת מצערת

2. החליפו / ניקו חיבורים בתיבת מצערת

3. החליפו את קופסת הנתיכים

4. הוספתי חומר ניקוי לדלק לבקשתם

מנהל המוסך אפילו נסע 200 ק"מ עם המכונית אבל היא כמובן שלא כבתה לו...והתקלה ממשיכה. המוסך מאוד הגון ומוכן לשלם לי בחזרה את דמי הטיפול משום שהוא לא עזר.

 

האם יש למישהוא כיוון של פתרון? מבחינתי, התקלה היא משביתה משום שהיא פשוט יכולה לגרור תאונה קשה.

 

תודה

יקי

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע הייתה בעייה עם הסי 5 הראשונות (וגם ה 307) שהמחשב היה מאתחל את עצמו כשהוא היה מאבד חיבוריות עם מסך ה LCD. הבעייה נפתרה עם עדכון תוכנה.

אולי אתה יכול לבדוק שהתוכנה שלך ברכב מעודכנת באחד המוסכים.

 

אריאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שגם אתותי החרום לא פועלים, בהופעת הבעייה, אני שולל שהבעייה נובעת ממתג ההצתה כי אתותי החרום אינם עוברים דרך מתג ההצתה.

החשד הוא בנתק של חשמל כללי שעלול לנבוע מחוטים/כבלים ראשיים של מתח או של הארקה.

רצוי למצוא מוסך שיש לו את כל שרטוטי החשמל של מכוניתך וגם אדם עם יכולת איבחון וחשיבה לוגית שיעבור על השרטוטים ויחשוב מהן הנקודות כשל האפשריות ואותן יבדוק וכן הלאה.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי C5 שנת 2006 אשר נסעה כ - 150000 ק"מ
היא מליסינג?

אם כן, הייתי מתחיל בפירוק כיסוי ההגה\שליפת הרדיו וחיפוש של איזה התקנה חשמלית חאעפרית של דיבורית\קודנית וכיוב'.

כל מה שאפשר לעשות זה לגלוש הצידה ולהמתין כ 10 שניות עד שהחשמל "חוזר" למכונית.
צריך להבין את התקלה בצורה מדוייקת ככל האפשר.

מתיאורך אני מבין שבזמן נסיעה, ברגע אחד פתאומי הכל מוחשך. אם זו שעת לילה, נהיה במכונית חושך מוחלט ללא שום אינדיקציה בלוח השעונים.

 

האם נכון?

 

אתה כותב שצריך להמתין 10 שניות עד שהחשמל "חוזר".

מה זאת אומרת? אחרי כמה שניות רואים "התעוררות" ספונטנית ללא התערבות מצד הנהג?

או שאתה מנסה לאורך הזמן הזה לשחק עם המפתח -ללא שום תגובה של מערכת החשמל- ואחרי כמה נסיונות\שניות פתאום יש תגובה?

 

בזמן שהמכונית משותקת ומערכת החשמל "מתה", יש תאורה בלוח הקודנית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, המון המון תודה על העזרה והתשובות! ממש תודה!

אני מאמין כמוכם שהכיוון הוא של משהוא חשמלי ולא מכני.

בקשר לשאלות -

1. התקלה היא שפתאום, אין כל חשמל במכונית: תצוגת ה LCD כבה, אין אורות בלוח השעונים, אף מכוון לא זז לא של הטמפרטורה, לא של המהירות כלום. הפאנל של הרדיו דומם. כלום. לאחר 10 שניות שהכל מדומם לחלוטין, לוח השעונים חוזר לתפקד, יש אורות, היבהובים וכד'.

2. חריג לנ"ל הוא הקודן והדיבורית. האמת, כשאני חושב על זה, מה שנשאר לעבוד זה כל מה שלא הגיע עם האוטו מהייצרן... האם יש קשר לוגי? בנוסף, הקודן עשה לי המון בעיות לאחרונה - הפעיל את האזעקה ללא הרף. החליפו חיישן. עזר קצת... האם קודן / אזעקה יכולה להשבית את כל מערכת החשמל? בדקתי מה קורה כאשר מתנעים בלי קוד סודי - הכל עובד. רק מצפצף...

2. משחק עם המפתח לא משנה כלום - ניסיתי לנענה ולהזיז תוך כדי נסיעה ועמידה - כלום.

3. כן, החשמל חוזר באופן ספונטני לאחר כעשר שניות.

4. זו בעיה להשאיר את הרכב בצד - המוסכניק נסע 200 ק"מ בלי שום בעיות. רק לי זה קורה...

5. המכנה המשותף היחיד לכל הדימומים - אבל אולי אני כבר מדמיין - זה שאני מרפה מהגז ולוחץ שנית בעדינות.

 

כל עזרה תתקבל בשמחה,

אלפי תודות,

יקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע לי לחלוטין כמו בעיה מהקודן. במיוחד שאתה אומר שהיו לך בעיות איתו, והסימפטום הוא שכל החשמל מתנתק חוץ מהקודן והדיבורית. אני מציע שתגש לחשמלאי טוב (מצטער, אין לי להמליץ לך, זה דבר נדיר) שיוציא את הקודן כליל אם זה אפשרי, ואם לא אז שימצא את התקלה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

רק שאלה אחת לי - כאשר אני נכנס למכונית ולא מזין את הקוד, עדיין יש לי חשמל ברכב. כלומר, קודן בלי קוד לא מתנהג כמו בזמן התקלה הזו. האם עדיין אתה חושב בקודן?

 

תודה

יקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית בעיית התקנה חאפרית כאן בארץ.

כנראה שחיברו את הקודן או חרא אחר מדרישות חברות הביטוח לחוט שאסור לגעת בו (כריות אויר, מוליטפלקס או משהו אחר) והקודנית פשוט משגעת את מחשב הרכב.

 

ברור גם שהכל מלופף בקילומטרים של איזולירבנד.

 

תתחיל בניתוק של הקודנית ומה שמסביב.

 

זה גם יכול להיות הדיבורית. אולי כשאתה מקבל שיחה אתה משגע את המערכת? (ברור שזה לא יקרה למוסכניק כי הסלולארי נשאר אצלך..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. התקלה היא שפתאום, אין כל חשמל במכונית: תצוגת ה LCD כבה, אין אורות בלוח השעונים, אף מכוון לא זז לא של הטמפרטורה, לא של המהירות כלום. הפאנל של הרדיו דומם. כלום. לאחר 10 שניות שהכל מדומם לחלוטין, לוח השעונים חוזר לתפקד, יש אורות, היבהובים וכד'.

תדייק עוד יותר. מה זאת אומרת "אף מכוון לא זז" ? הם צונחים למצב בו הם נמצאים כשהרכב כבוי? או נשארים "תקועים" (למשל מכוון המהירות) במקום שבו היו לפני היעלמות החשמל?

 

במה מתבטאת העובדה ש"לוח השעונים לא מתפקד" ובמה היא מתבטאת כשהוא חוזר לתפקוד?

 

שמת לב אם התאורה ברכב נדלקת כשפותחים דלתות?

2. חריג לנ"ל הוא הקודן והדיבורית. האמת, כשאני חושב על זה, מה שנשאר לעבוד זה כל מה שלא הגיע עם האוטו מהייצרן...
מה יש ברכב שלא הגיע מהיצרן?

מה בדיוק נשאר לעבוד? במה זה מתבטא בדיוק?

3. כן, החשמל חוזר באופן ספונטני לאחר כעשר שניות.
אני מהמר שהמחשב המרכזי של הרכב (ה- BSI) כבה בגלל נפילת מתח, ועשר שניות הדממה הן הזמן שלוקח לו לאתחל את עצמו מחדש.

 

החשוד המיידי והעיקרי היא הקודנית.

היה לנו כאן בפורום סיפור של מישהו עם (ככל שזכור לי) פולקסווגן ג'טה עם תופעות מוזרות להפליא.

מסתבר שמישהו חיבר את הקודנית כך שהיא נתקה את אספקת החשמל למחשב תיבת ההילוכים.

 

יתכן שהדיבורית ו\או הקודנית מקבלות חשמל מכבל ההזנה הראשי של תא הנוסעים וגורמות מעת לעת לקצר שמשבית את מחשב הרכב.

כמו שהצעתי בהודעה הראשונה, צריך לעבור על כל הכבלים בתא הנוסעים ולחפש אילתורים חובבניים על כבלי אספקת חשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, זה הכיוון אם כך... - הקודן / אימובילייזר

בקשר לשאלות של ארנון:

1. כל המכוונים צונחים ל 0 שלהם.

2. אף תאורה לא עובדת

3. כיוון שזה קורה גם ב 90 קמ"ש שמאחורה יש משאיות, אני לא פותח את הדלת כדי לראות... :-) כך שאני לא יודע כלום על אורות תא הנושאים.

4. הקודן / איתורן / אזעקה הותקנו בארץ. כך גם הדיבורית. כל הייתר - ישירות מצרפת!

 

שוב אלפי תודות! נראה לי שיש כאן כיוון. כשאני חושב על זה, באמת הכל התחיל לאחר שהיו לי תקלות בקודן ובאזעקה. הן סודרו, אבל שוב, כנראה בקילומטרים של איזולירבנד כמו שנאמר... :-)

 

מבטיח לעדכן לאחר איתור התקלה כדי שאחרים יוכלו להפיק תועלת, אם יש עוד מישהוא שקנה C5 חוץ ממני בארץ :-) אגב, אחל'ה אוטו. כשהוא לא מתקלקל. אני לא ציני בכלל.

 

אלפי תודות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה לגבי המכוונים היתה כדי לוודא שגם לוח המחוונים מאבד לחלוטין את אספקת החשמל (זה לא היה כך אם היית מתאר מכוונים שנשארים תקועים במצבם הקודם).

מכיוון שגם לוח המחוונים מאבד את אספקת החשמל ומכיוון שהחשמל חוזר תמיד חזרה אחרי כמה שניות, זה מחזק מאוד את ההנחה שמחשב הרכב כבה ומאתחל את עצמו.

 

כאשר תבדוק היטב את כל ההתקנות המקומיות, יש לשים לב במיוחד לחוטי אספקת חשמל שנחתכו ואח"כ חוברו בליפוף יחד עם עוד חוט שמזין את הקודן\דיבורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...