Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן ZX 1.4 קרב' בעיית חום מנוע


LiranAr
שימו לב! השרשור הזה בן 5499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם , לאחרונה העלתי לכביש את רכבי הקודם לאחר שעמד שנה וחצי בהקפאה( לאישה לאישה...)

מדובר ב ZX 1.4 שנת 93 .

 

הבעיה הנ"ל הינה בעיה שהופיעה בעבר , כעת ברצוני לפתור אותה אחת ולתמיד.

 

אז ככה , הרכב מגיע ל100 מעלות בסרק/ נסיעה בעיר ורק אז נפתח מאוורר אחד בעוצמה גבוהה.

מחוץ לעיר כמובן יש לציין שהרכב עומד מעט מתחת ל 90 בצורה תקינה.

 

בניסיון לפתור את הבעיה הוחלף טרמוסטט (ל 83 מעלות ) , רדיאטור נבדק ונמצא תקין , הריליים של המאווררים הוחלפו , אם כי היו בעיות בבקרת ריליים ( היחידה אליה מחוברים הריליים מקדימה מעל המאווררים - בעיות מגע שנפתרו כרגע )

נוזל הקירור הוחלף לאחרונה ביחד עם כל הנוזלים ברכב ונוקז אוויר מהמערכת.

 

לאחר החלפת הטרמוסטט המאווררים לעיתים נפתחים באיזור ה80 + מעלות בעוצמה מלאה ( שניהם) ולעיתים נפתחים ב 100 כמו שהיה לפני הטרמוסטט.

 

בנוסף נורת חום המנוע נדלקת ללא כל סיבה לעיתים ( האוטו לא נמצא בטמפ' שאמורה לדלוק המנורה נבדק על ידי מד חום , ייתכן ומדובר במגעים )

 

ברצוני להגיע למצב שהרכב עומד בנסיעה בעיר / מחוץ לעיר על קצת פחות מ 90 כפי שהיה בכל שנותיו.

 

אשמח לכל עזרה שתתרום לפתור את הבעיה המרגיזה...

 

בברכה ,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

אבחנתי הראשונה והלא מחייבת, הניקוז שבוצע לא מספיק, וקיימת אפשרות לכיס אוויר במערכת הקירור.

מומלץ לבצע בדיקת CO במי הקירור.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זו המערכת עם שני המאווררים - פתח את השרשור הזה.

 

זו מערכת זהה לגמרי, הבעייה היא מנוע מאוורר אחד שהחזיר את נשמתו לבוראו. במהירות נמוכה (חיבור בטור) - הוא גורם גם לחברו לא לעבוד, כך שההתחממות נמשכת עד 100 מעלות. במהירות גבוהה (חיבור במקביל) - כ"א עובד בנפרד וכך השני נכנס לפעולה ומקרר את הרכב (באופן צולע, אבל מקרר).

החלף את המנוע והכל יסתדר. אם אתה עושה זאת לבד - חובה לנתק מצבר לפני תחילת העבודה. מאוורר כזה יכול להוריד לך בקלות אצבע.

אם אתה הולך על פירוק - אפשר להביא מנוע מ-ZX, 306, קסארה, 405 וקסנטיה. כולם מתאימים. ממליץ על מנוע מתוצרת GATES האיטקלית ולא EICA הצרפתית (אתמול החלפתי אחד נוסף ב-306. זה הולך כמו לחמניות החרא הזה). בסוף העבוד הלמלא נוזל קירור, ולנקז ולנסוע לשלום.

 

כשהרדיאטור בחוץ, אפשר לשטוף אותו עם לחץ מים, לא צריך להחליף שום דבר מעבר לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי שמר , ראיתי את השרשור שלך

המערכת אצלי בעלת 2 מאווררים.

 

2 המאווררים עובדים במהירות גבוהה אבל לא תמיד , לעיתים שני המאווררים נכנסים לפעולה במהירות גבוהה

כבר לקראת 90 מעלות , ולעיתים נכנס רק מאוורר אחד במהירות גבוהה רק ב 100 מעלות .

 

כך שאם המאווררים עובדים בעוצמה גבוהה לא תיתכן בעיה במנועים שלהם.

השאלה היא האם החלפת היוניט תעזור?( מנורת החום מנוע נדלקת לעיתים ללא סיבה ) , או שמא הבעיה במגעים של הרילייים ייתכן ואחראית לבעיה?

 

בנוגע לניקוז אוויר ,עבר הרבה זמן מאז שנגעתי ברכב לאחרונה וייתכן שלא ניקזתי נכון ( לפי זכרוני ישנם 2 פתחי ניקוז )

 

תודה על התשובות ,

 

לירן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה מתבלבל.

אם יש לך מזגן- קל מאוד להבדיל בין מהירות נמוכה לגבוהה.

בהפעלת מזגן - שני המאווררים עובדים במהירות נמוכה, קבוע (בלי קשר לטמפ', כמובן אם לא עוברת 100 מעלות).

כדי לוודא שהם עובדים במהירות גבוהה, יש לנתק את המחבר החום שנמצא על הפלאנג' של התרמוסטט. 3 שניות אח"כ המאווררים ייכנסו במהירות נמוכה, ומייד (פחות מ-2 שניות) יעברו למהירות גבוהה. לפי הרעש שלהם תוכל להבחין באיזו מהירות הם עובדים.

 

הבעייה במנועים המחורבנים של המאווררים היא שהם לא מתים לגמרי, אלא המגעים בפנים רופפים. יוצא שפעם זוג המאווררים עובדים (גם במהירות נמוכה וגם במהירות גבוהה) ופעם לא (שניהם לא יעבדו במהירות נמוכה, אחד יעבוד רק במהירות גבוהה).

 

את בעיית נורת החום הגבוה נפתור אח"כ (אם תישאר), עזוב אותה כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה

ברכב יש מזגן ( כנראה התקנה מקומית , כפתור סמוך להגה מפעיל אותו ) שהמזגן פועל המאווררים לא פועלים גם לא במהירות נמוכה .

בנוגע למחבר חום , ניתקתי אותו המד טמפ' בלוח השעונים כמובן צנח אבל המאווררים לא נפתחו אפילו לאחר 2 דקות

 

היום השארתי את הרכב בסל"ד סרק לזמן מה ורשמתי מתי המאווררים עובדים ובאילו טמפ' , אז ככה:

 

בפעם הראשונה הרכב הגיע ל 95+- ו2 המאווררים עבדו במהירות נמוכה , אחרי 2 שניות הפכו לגבוהה והפסיקו

 

בפעם השניה שהמאווררים פעלו שניהם נכנסו לפעולה מהירה ללא פעולה איטית כבר ב 90 מעלות והפסיקו כעבור כמה שניות

 

בפעם השלישית הרכב הגיע כמעט ל 100 מעלות ורק אז נכנס מאוורר אחד בשיא הכח , הוריד את הטמפ' ל 90 ואז 2 המאווררים עבדו במהירות נמוכה .

 

השאלה היא האם יש עוד דברים לבדוק לפני שקובעים שזה באמת בעיית מגעים במנועים של המאווררים .

האם יש צורך להחליף יוניט?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשונה מ306 למשל, כל ה-ZX הגיעו עם מזגן מקורי מהחברה, ואכן - הכפתור ממוקם בצד ימין לצד ההגה בכולן.

 

 

האם הרכב מאבד מים?

אם לא - אין סכנה מיידית.

שמר דיבר על קונקטור עם ראש בצבע חום וחיבור לחוט חשמלי אחד ששליפתו אמורה להפעיל מידית את שתי המאווררים במהירות חירום (כמו שפעל רק אחד אצלך בפעם השלישית).

 

שמר - המאווררים עובדים, ככה נראה לי לפחות שהריליים בסדר, אולי באמת מנוע של אחד מהם עובד לסירוגין, אבל אולי יכול להיות שהיוניט ביטרון דפוק? או שאם הוא דפוק הוא לא עובד וזהו?

 

בכל מקרה ממה שזכור לי אם הרדיאטור תקין, היא לא אמורה להתחמם בסרק אפילו על מאוורר אחד.

האם בנסיעה בין עירונית לא מאומצת (נאמר שיוט ב100 קמ"ש למשך 10 דקות) מגיע החום לאזור 90 גם ביום לא חם?

אם כן - חוזר על המלצתי לבדיקת הרדיאטור (ניקוי בעזרת זרם מים חזק לא יועיל אם הוא סתום, נדרשת פתיחתו).

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HF , הרכב לא מאבד מים

ואגב הייתי בטוח שהמזגן לא מקורי , טוב לדעת .. :)

 

בנוגע לקונקטור , מה שאני התכוונתי נמצא איפה ששמר כתב ( מחובר לחוט חשמל אחד בצבע כחול) כאשר הוצאתי אותו לא היה חיווי של חום מנוע בלוח השעונים, לאחר הוצאתו המאווררים לא התחילו לפעול.

 

האוטו לא מתחמם כל עוד המאווררים עובדים גם על המהירות הנמוכה ביותר , הבעיה היא תזמון כניסת המאווררים בלבד

לדוגמא , כאשר הרכב על 95 מעלות ונכנסים המאווררים גם בעוצמה נמוכה הטמפ' ישר צונחת לאיזור ה 85 .

כמו שאמרתי טמפ' פתיחת המאווררים בעייתית , לדוגמא עכשיו חזרתי עם הרכב פתאום כבר ב 85 התחילו המאווררים לפעול בעוצמה נמוכה ואחרי זה לכמה שניות בגבוהה ואז להפסיק וככה במשך כמה שניות נפתחו נסגרו "השתגעו"

לאחר מכן נפסקו ונפתחו שוב רק ב 100 מעלות על מהירות גבוהה ( משום מה פתאום 2 המאווררים עובדים גם חלש וגם חזק)

 

בשיוט בכביש מהיר החום מתייצב על 85 מעלות כמו שהיה תמיד ( טמפ' תקינה )

 

אגב , מה זה יוניט ביטרון והייכן הוא נמצא?

 

אני כבר חושב לעצמי האם היה כדאי להחזיר את האוטו לכביש .. מסרק הגה , גומיות ציריה , תפוחים , אלטרנטור , טיימינג , חגורות פולי ,טרמוסטט , מצבר , ברקסים קדימה ואחורה , כל הנוזלים והרבה הרבה הרבה צינורות וגומיות שהתייבשו ( עמד כמעט שנתיים בשמש ) וכל יום אני מגלה בעיות חדשות , הבעיה של השבוע המאווררים טרם נפתרה והיום הצופר פתאום לא עובד , כלומר הצופר עובד ברכב אחר מבית פיז'ו סיטרואן אבל לא בשלי ( מגעים , קונקטורים , מי יודע?...) לפחות האוטו עבר טסט..

 

בברכה ,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארואטי, אתה אמנם "אחד החזקים", אבל אני עשיתי ביום שישי את אותה פעולה בדיוק. תאמין לי, אני מכיר איך החרא הזה עובד, כבר החלפתי 4 מנועים כאלה (במצטבר, ב-ZX ובפז'ו) בדיוק מאותה סיבה, ובדיוק עם הסימפטומים שאתה מתאר.

 

נתחיל עם זה שאתה לא מוציא את הקונקטור הנכון. הכחול נותן חיווי ללוח השעונים ולא פיקוד לביטרון. אתה צריך לחפש את המחבר החום, אליו מתחברים שני חוטים (לא אחד) מקבל התנגדות מטרמיסטור NTC בפלאנג'. אם לא תנתק אותו , המאווררים לא יעבדו.

לגבי הביטרון, אני אישית לא ראיתי אחד ש"השתגע". זה מעגל מודפס והסיכוי לתקלות בו קטן פי מליון בערך לעומת שאר המערכת, שם יש ממסרים, חיבורים, תושבות ומנועים עם סלילים ופחמים - כל אלה נדפקים הרבה לפני הביטרון (נמצא מתחת לכנף בצד נהג או מתחת ל(אין) תא כפפות, תלוי במודל).

 

הבעיות שאתה מתאר הן בדיוק, אבל בדיוק בעיות המגע הלקוי במנוע המאוורר. כשיש מגע - הכל עובד תקין. כשאין, רק מנוע אחד נכנס במהירות גבוהה.

 

כדי לוודא אם המנוע באמת נדפק, נתק מצבר (נתק מצבר אמרתי, אתה לא רוצה לקצר לעצמך את האצבעות) והסר את הגריל הקדמי (או הפלסטיק השחור שיושב שם, תלוי במודל של האוטו).

סובב את המנועים באמצעות היד זה שעובד תמיד אמור להסתובב באופן חלק לגמרי, ולעומת זאת תרגיש שזה שעושה שביתות לפעמים מתנגד טיפה (ממש טיפה) תוך כדי סיבוב, כאילו משוה מפריע לציר.

זו התופעה של מנוע ששובק חיים, ויש להחליפו (באמצעים ביתיים לא ניתן לפתוח ולשפץ).

מנוע חדש עולה 400 ש"ח, מפירוק אפשר לסגור עניין בסביבות 100 (אם האופציה הזו - הקפד על מנוע מסתובב ללא קושי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , בדקתי את המאווררים , נראה ששניהם חופשיים באותה מידה ( הם לא חופשיים לגמריי לגמריי , מעט מאד התנגדות שמרגישה שככה זה אמור להיות )

 

מאז החלפת הטרמוסטט אני שם לב ש2 המאווררים נפתחים ולא 1 , אבל בטמפ' גבוהה ובצורה לא אחידה ( פעם נפתחים ב90 ופעם ב 100 ) והם גם נפתחים ונסגרים לפעמים מספר פעמים תוך כמה שניות .

 

מה נשאר לבדוק?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...