Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעייה עם חיישן חום מים בראבו 1.4


U.S.A
שימו לב! השרשור הזה בן 5514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

coolant sensor באנגלית.

אז ככה היום עשינו (אני וחבר ) טיפול קטן באוטו ועל הדרך ביקשתי ממנו (כי הוא קצת יותר חזק ממני באלקטרוניקה) לעשות בדיקה לחיישנים ע"י רב מודד והיינו עם לפטופ עם קובץ של ספר רכב מתאים לרכבי. נבדקו חיישן טמפרטורה חיישן נקישות חיישן למדה מנוע צעדים וחיישן אוויר

החיישן שנמצא בעייתי היה החיישן שכתבתי ,כאשר הוא נבדק הוא ציין 5 קילוואט שלפי מה שחבר שלי בדק הוא אמור להראות הרבה פחות מזה כ1500 2000 ואפילו פחות (כי האוטו לא היה קר קר אלא אחרי 3 שעות שלא עבד העברה של האוטו 20 מטר מהמקום שהיה וחיכינו חצי שעה לפני הבדיקה ).האם האבחנה נכונה? יש לציין שכרגע אני סובל מבעייה שהחום מנוע לא מגיע אפילו לחצי ולרוב מגיע קצת יותר מהרבע במד חום.

 

אני רוצה גם להחליף את הקומבינה שעשו לי עם היוניט חום של המאוורר שם יש 2 יציאות ואמור להיות 3 עם 2 מהירויות למאוורר .

הלכתי לחלקי חילוף ונתנו לי כזה של פונטו וכשהחלפתי החום של המנוע עלה הרבה מעל החצי כרגע יש יוניט אוניברסלית שנפתחת נראה לי ב86 מעלות, משהו שאני בטוח שהוא לא תקין. לפי הספר רכב אני צריך למצוא יוניט שהשלב הראשון הוא בין 90-94 והשני הוא 95-99 . האם היתה אמורה להיות בעיה בחיבור של היוניט של הפונטו הרי היא אמורה לגרום לחום לרדת אפילו קצת פחות ממה שצריך 87-92 93-97 ?

 

ושאלה אחרונה לגביי החום מנוע לפי המד חום איך אני יודע כמה מעלות אם לא מצויין יש רק דרגות רבע חצי שלוש רבעי ואז מגיע הקו האדום?

2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה נכונה של חיישן חום מנוע, של מע' ניהול המנוע, לפי התנגדות, יש לבצע כשהוא מחוץ לרכב, טבול במיים חמים עם מד מעלות שטבול במיים וכך ניתן לאמת את נתוני ההתנגדות לפי הטבלה.

בזמנו בניתי לי ממכשיר סטריליזטור חשמלי של רופאים שקע הברגה ליוניטים שונים וגם חיברתי מד חום שקצהו טבול במיים וכך הייתי בודק במדויק נתונים של חיישני חום ויוניטים למאורר רדיאטור.

יוניט מאורר הרדיאטור שעם 3 חוטים נתוניו המקוריים הנם:

1. מהירות ראשונה, האיטית - 92-87 מעלות (ב 92 הפעלת המאורר וב87 מעלות כיבויו).

2. מהירות שניה, המהירה - 97-92 מעלתו (ב 97 הפעלת מהירות 2 של המאורר וב 92 מעלות כיבויה, ואז יעבוד המאורר לאט בהמירות 1 עד שחום היוניט ירד ל 87 מעלות).

הערה - כשהמזגן פועל, לחץ גז המזגן העולה יפעיל המאורר רדיאטור במכוניתך ללא כל קשר לחום המנוע בצורה הבאה:

תחילה יפעל המאורר לאט (מהירות 1) וכעבור כ 10 שניות הוא יפעל מהר (מהירות 2) וזאת עד שלחץ הגז ירד (כי המאורר קיררו).

בדגמים חדישים יותר של בראבו/ה/מריאה אין יותר יוניט ברדיאטור ומחשב ניהול המנוע מפעיל את מאורר הרדיאטור במהירויות הנדרשות לפי חום המנוע ו/או לחץ גז המזגן.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היוניט שרשמת זה מה שהציעו לי יש לציין כשחיברתי אותה חוט חום שהיה מחובר למזגן (מתחבר איפה שממלאים גז )היה מנותק ואולי זה הגורם שהיא לא עבדה תקין ברכבי . כרגע החוט החום חובר חזרה התנתק( כנראה כשעשו ראש כי אחרי זה המזגן לא עבד וכל הבעיות עם היוניט והחום מנוע התחילו)כרגע המזגן פועל החוט חובר ומולא גז אצל חשמלאי .

עוד משהו לפי נתוני הרכב המעלות שונות קצת מהיוניט המדובר האם שינוי ב2 מעלות ישנה הרבה במנוע או שלא ירגישו את זה.?

 

 

עוד משהו לגביי החיישן גם בבדיקה שנעשתה יצא 5 ומשהו קילווואט מצב שצריך לקרות רק ב 40-מעלות לפי הטבלה . מה שלא היה יכול להיות כי המנוע היה קצת חם מה שאומר 40 50 מעלות פלוס מינוס.

2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה עזרת לי מאוד רק שאלה אחרונה איך אני יודע את המעלות לפי המד חום כאילו לא רשום על המד חום מעלות , איך אני מתרגם את מה שהוא מציג למעלות?

מצב של חצי מסמל כמה מעלות? שלוש רבעים כמה מעלות.?

וביררתי עלויות היום של החיישן(לא יוניט) הציעו לי חברה איטלקית שכחתי את השם ב140 ש"ח וסיני ב80 האם להשקיע את הסכום ולקנות איטלקי (מקורי לדבריו)והאם המחיר סביר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איטלקי? בטח של FACET , הוא מייצר להרבה יצרנים אירופאיים. אם זה "מקורי" לרכב , את זה אני לא יודע.

 

בכל מקרה, אל תיקח סיני. ברכיבים חשובים ומדוייקים , לא חוסכים.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זו החברה.

הוצא לי חיישן חום ויוניט מאוורר שלהם האם זה המקורי ?

והאם עלות של 140 לחיישן ו90 למאוורר זה יקר ?

ועל איזה חברה של רפידות וצלחות ברקס קדמי אתם ממליצים לי ללכת פשוט אף פעם לא נכנסתי לעומק לנושא ולא יודע מה טוב ועל מה לא ללכת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירים נשמעים הגיוניים, אבל כדי לדעת בטוח צריך לעשות סקר שוק.

מעניין , כשאני החלפתי חיישן טמפ' וקניתי את של החברה הזו , זה גם עלה לי בדיוק 140 , נראה לי הם מנרמלים מחירים לפי סוג החלק :lol:

 

אם זה החיישן המקורי , תצטרך לשאול את היצרן/אחד שמבין בזה, אך אני א אתפלא אם כן. היצרן לא מייצר הכל בעצמו , והמון חלקים מייצרים עבורו גורמי חוץ.

 

בלמים? אין לי המון מושג... :? אהה , בעצם - אל תקנה סיני!!! בטח לא בבלמים. אני קונה רמסה , מצד שני, אף פעם לא נדרשתי ליכולות ספורטביות או משהו מיוחד מהרכב , ולכן זה מספיק לי.

המתן לתגובות אחרות בנושא זה.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השגתי ב100 של FACET גם חסכון 40 שקלים בשביל חלק.

השאלה שלי היא האם החיישן זה המתאים בכל מקום שנכנסתי הציעו את אותו חיישן טמפרטורה כחול .אצלי מהחום הצבע שלו דהה ואי אפשר לזהות אם הוא היה ירוק או כחול? ומה ההבדלים בינהם בכלל.?בין החיישן עם הבית הכחול והבית הירוק שנהם נראים זהה רק צבע שונה.

דרך אגב על הישן רשום בוש ומספר 669

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניתך, מע' ניהול המנוע (הזרקת דלק והצתה) הנה "בוש מונומוטרוניק" (הזרקה חד נקודתית) ולכן גם חיישן חום המנוע הנו מתוצרת "בוש".

החיישן מתוצרת FACET הנו תחליפי ויש לקוות שהוא פועל באותה רמת דיוק כמו המקורי ("בוש").

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...