Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התיעצות לגבי סוזוקי ג'ימני


oded555
שימו לב! השרשור הזה בן 5521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

אחרי תהיות רבות לגבי איזה רכב לקנות, הגעתי למסקנה שאני רוצה להתחיל לחקור את השטח!

אחרי שהעברתי קורס נהיגת שבילים על ג'ימני(אני מדריך במסלולים כבר קרוב ל6 שנים והרבה זמן לא נהנתי כך על רכב שטח:-D), החלטתי שזה הרכב הבא שלי! :wink:

התקציב שלי (45-50K), מאפשר לי לרכוש אחד עד שנת 2001.:?

יש לי כמה שאלות.

1.ראיתי פה באחד השרשורים שמשנת 2003 המנוע מגיע עם שרשרת ולא עם רצועת טימינג. האם הוא אמין משמעותית מהדגם עם הרצועה? האם שווה לחכות ולחסוך/ לשדוד מכולת בשביל לקנות מהשנתון הזה? האם יש שנתונים עדיפים?

2.לאילו דברים יש לתת חשיבות עדיפה בבדיקה?

3.האם יצאו דגמים בשנת 2001 עם ABS או שזה רק עם מנועי ה-VVT?

4. האם התיבה האוטומטית עושה צרות? (הרכב יהיה רוב הזמן בתוך העיר עם הבת-זוג או אצל ההורים, ואז הליסינג שלהם אצלי, לכן ההעדפה היא לאוטומט:|)

5. האם חוץ מעיצוב הפנים, הABS כסטנדרט, השילוב האלקטרוני ל4X4, וכמובן המנוע העדיף, יש יתרון משמעותי לדגם הVVT?

הוא אמין יותר? (יש לציין שהרכב לא יעבור התעללויות. טיולי שבת, קצת נהיגת שבילים מהירה אבל לא משהו קיצוני.)

אשמח לתשובות מאנשים עם נסיון על הג'ימני.

 

נראה לי שזהו לבינתיים.

 

תודה מראש לעוזרים

עודד.

פתגם סיני עתיק אומר:

כשאין לך מה להגיד, תגיד פתגם סיני עתיק:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

אחרי תהיות רבות לגבי איזה רכב לקנות, הגעתי למסקנה שאני רוצה להתחיל לחקור את השטח!

אחרי שהעברתי קורס נהיגת שבילים על ג'ימני(אני מדריך במסלולים כבר קרוב ל6 שנים והרבה זמן לא נהנתי כך על רכב שטח:-D), החלטתי שזה הרכב הבא שלי! :wink:

התקציב שלי (45-50K), מאפשר לי לרכוש אחד עד שנת 2001.:?

יש לי כמה שאלות.

1.ראיתי פה באחד השרשורים שמשנת 2003 המנוע מגיע עם שרשרת ולא עם רצועת טימינג. האם הוא אמין משמעותית מהדגם עם הרצועה? האם שווה לחכות ולחסוך/ לשדוד מכולת בשביל לקנות מהשנתון הזה? האם יש שנתונים עדיפים?

2.לאילו דברים יש לתת חשיבות עדיפה בבדיקה?

כמו בכל רכב שטח-בעלים,היסטוריית טיפולים,תאונות,שלמות מרכב תחתון, תקינות מכלולים,תקינות כל רכבת הכח כולל טרנספר וצלבים,בולמים וצמיגים-החלפה ל4 צמיגים עוברת את ה1000 ש"ח

3.האם יצאו דגמים בשנת 2001 עם ABS או שזה רק עם מנועי ה-VVT?

ABS יש רק בדגמי VVT החל מ2005 (לא בכל 2005)

4. האם התיבה האוטומטית עושה צרות? (הרכב יהיה רוב הזמן בתוך העיר עם הבת-זוג או אצל ההורים, ואז הליסינג שלהם אצלי, לכן ההעדפה היא לאוטומט:|)

מנסיון שלי של כשנה על ג'מיני והיכירות עם עוד כמה לא שמעתי על מחלות מיוחדות-אני מצאתי אותה נוחה הרבה יותר מהידנית בנהיגה בשטח.

5. האם חוץ מעיצוב הפנים, הABS כסטנדרט, השילוב האלקטרוני ל4X4, וכמובן המנוע העדיף, יש יתרון משמעותי לדגם הVVT?

הוא אמין יותר? (יש לציין שהרכב לא יעבור התעללויות. טיולי שבת, קצת נהיגת שבילים מהירה אבל לא משהו קיצוני.)

אשמח לתשובות מאנשים עם נסיון על הג'ימני.

ABS בשטח לא מהווה שום יתרון ולמעשה יש לא מעט מאמרים בנושא שמוכיחים שהוא פוגע ביכולת הבלימה בשטח-לגבי השילוב האוטומטי ל4X4-אני חסיד של מערכות מכאניות ואני מעדיף את הידית הישנה והטובה על כפתור,

לגבי הVVT: בנסיעה שעשיתי על רכב עם שנתון זהה לא מצאתי יתרון משמעותי לסוסים הבודדים שנוספו.

נראה לי שזהו לבינתיים.

איזה זהו-לא פשוט למצוא ג'מיני מושלם-לי בזמנו זה לקח יותר מ4 חודשים (לקח לי הרבה פחות זמן לגלות שאני ממש לא אוהב אותו אבל זה כבר סטיה שלי :-))

 

תודה מראש לעוזרים

עודד.

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, תודה רבה!!:mm_yeah:

 

כמובן שאשמח לעוד חוות דעת..

 

עוד שאלה ברשותכם:

האם בכביש רטוב (בלבד) ניתן לנוע כאשר הרכב משולב ל4X4?:conf:

 

על ג'ימני אחר שהיה אצלנו באימון במסלול, זיהיתי נטיה חריפה להיגוי יתר תחת תאוצה( מתונה אפילו.)

אותי זה די שיעשע!8)

אך כשחשבתי על חברה שלי נוהגת ופתאום הזנב ינסה לעקוף אותה, החיוך ירד:?

(הצמיגים אגב, היו המקוריים בני שנה וחצי במצב טוב עם 20K כך שזאת לא הייתה הבעיה).

כששילבתי ל4X4 התופעה נעלמה, אך היו את הנקישות האלו כשעושים סיבוב חד במהירות איטית.(האם זה הורס משהו?)

 

שמעתי דעות מנוגדות בנושא ואשמח פעם אחת ולתמיד לסגור את הפינה הזו.. (משהו שקשור בדיפרנציאל מרכזי? רוחבי? בקיצור משהו שלג'ימני אין ולכן אי אפשר.)

 

שוב תודה

עודד.

פתגם סיני עתיק אומר:

כשאין לך מה להגיד, תגיד פתגם סיני עתיק:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, שרשרת טיימינג אכן החל מה2003, VVT החל מ2005, שילוב 4X4 אלק' החל מ2006 (וגם שינוי קטן לדשבורד ותא הנוסעים).

 

אני אישית ממליץ למתוח עוד טיפה את התקציב (55-60) ולקנות את ה2003.

הכמה סוסים האלו לא ממש משמעותיים, בודדים המקרים שתצליח להגיד "איפה ה6 סוסים האלו כשצריך אותם", מבחינת אמינות אין בעיות גם במנועים של שנת 2000 עם רצועה, פשוט יש "טיפול גדול"

 

לגבי הנטיה להיגוי יתר: קשקוש בלבוש, כשאני לוחץ יש היגוי יתר, כשאני נוסע רגיל זה רכב רגיל קצת גבוה.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אור .ס.אני אישית ממליץ למתוח עוד טיפה את התקציב (55-60) ולקנות את ה2003.

הכמה סוסים האלו לא ממש משמעותיים, בודדים המקרים שתצליח להגיד "איפה ה6 סוסים האלו כשצריך אותם", מבחינת אמינות אין בעיות גם במנועים של שנת 2000 עם רצועה, פשוט יש "טיפול גדול"

 

לגבי הנטיה להיגוי יתר: קשקוש בלבוש, כשאני לוחץ יש היגוי יתר, כשאני נוסע רגיל זה רכב רגיל קצת גבוה."

 

לא בדיוק הבנתי. כדאי למתוח את התקציב אבל זה לא משמעותי?

אם יש שרשרת -אז לא מחליפים אותה? מה זאת אומרת אין "טיפול גדול"?

 

ולגבי הנטיה להיגוי יתר, אולי בשבילך ובשבילי זה קשקוש או אפילו מהנה, אבל אני מאוד אוהב את חברה שלי וחשוב לי שהיא לא תצא להיגוי יתר!

לא הייתי שואל סתם. על כביש רטוב הוא יוצא מאוד מהר. (אני מדבר על הילוך ראשון, בשני אין לו כוח)

אבל כשאני חושב על זה עוד פעם- סיבוב של הילוך ראשון הוא מאוד איטי אז זה לא כזה קריטי. :roll:

רק צריך להיזהר מ"קיק דאון" לראשון בתוך סיבוב. אבל גם זה בסדר כי חברה שלי מודעת לרגל ימין שלה על הגז. (מקסימום אביא אותה לקורס במסלול ונלמד אותה דריפטים:lol:)

ובכל זאת- האם אפשר לשלב בג'ימני ל4X4 על כביש רטוב :?:

 

תודה :mm_yeah:

עודד.

פתגם סיני עתיק אומר:

כשאין לך מה להגיד, תגיד פתגם סיני עתיק:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה לשלב ל4X4 בכל מצב שתרצה גם בכביש רטוב

למנועים שיש להם שרשרת לא צריך לעשות טיימינג

לדעתי-אין צורך לעלות בשנתון.נהגתי במודלים יותר מתקדמים של הג'ימיני עם הVVT אין הבדל כלל בין המנועים הישנים לחדשים.

ABS הוא אכן חיסרון קח את זה בחשבון אם אתה מחפש רכב יותר בטיחותי.

בהצלחה.

BassHead:vamp:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, המידע הוא מאתרי האינטרנט השונים.

מה הדגם מנוע שרשום לך ברשיון הרכב ?

(אולי הרכב עבר החלפת מנוע ?)

 

לגבי הנטיה להיגוי יתר:

אבא שלי נהג על הרכב ולא אמר כלום

אמא שלי נהגה על הרכב והחזירה אותו הביתה בשלום

ידידה שלי נהגה על הרכב ולא קרה כלום

בן דוד שלי נהג ברכב ולא קרה כלום

ועוד ועוד, לכן אני חושב שזה לא כ"כ נורא למי שלא משתולל.

 

לגבי ההמלצה למתוח מעט את התקציב, זה יעזור לך למצוא כלי שמור יותר בקלות, כמו כן מרווחי טיפולים 15K במקום 10K, זה מוזיל מעט את עלויות האחזקה.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור, הרכב נקנה חדש מהחברה ב-2001 ומעולם לא עבר החלפת מנוע

אם אני לא טועה היה רק מנוע בנזין אחד בשנים האלה JB43

לגבי הנטיה להיגוי יתר אני מסכים איתך- כל עוד נוהגים בו רגיל ולא חושבים שבגלל שיש לו הנעה כפולה וצמיגי 215(במקרה שלי) אז הוא איזה אימפרזה טורבו.

במסגרת התקציב שנתון בידי עודד אני מאמין שאפשר למצוא אקזמפלר שמור מ2001-2002.

BassHead:vamp:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי פעם על כך שהשילוב האלקטרוני בעייתי משהו.

אני ממליץ לך לחפש מערכת של סמוראי, ידנית ולוותר על המערכת החשמלית, כמובן בהחלפה בינהן.

בנוסף אני יודע שהרכב די אוהב דלק ואני גם חסיד גדול של ידניות, אולי אני טועה אבל אני חושב שבשטח אסור שתהיה את ההחלקה הזו של הטורק...

החתימה שלי אינה מיישרת קו עם כללי הבד"ץ המרה"ל ריה"ל השב"ח ישתב"ך שמ"ו

חבר במועדון ה5...מטר אורך :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי השילוב האלקטוני זה לא רלוונטי כי התקציה שלי לא מאפשר לי שנתון כזה:|

 

ולגבי הנטיה להיגוי יתר- הרגעתם אותי..:wink:

 

עכשיו לגבי השרשרת טיימינג-EdDiE, אז לפי מה שאתה אומר ב2001 כבר יש שרשרת בכולם?

 

ועוד פעם תודה לכולם על התשובות!

כמובן שאם יש עוד דברים שלדעתכם רצוי לדעת על הג'ימני(מחלות ידועות,עצות לתחזוקה נכונה-אם יש משהו שונה מכל רכב אחר-או כל דבר שנראה לכם רלוונטי) אני אשמח לשמוע...

 

תודה

עודד.

פתגם סיני עתיק אומר:

כשאין לך מה להגיד, תגיד פתגם סיני עתיק:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שברכב שלי בוודאות יש שרשרת. הרכב עלה על הכביש לקראת סוף 2001. הוא לא דגם מיוחד הוא בדיוק כמו כל הדגמים שנמכרו באותו הזמן אבל אני לא אוהב להכליל. תמצא אוטו ותבדוק אם יש לו שרשרת או רצועה.

בגדול הרכב אמין אבל קח בחשבון שאתה קונה רכב שכבר יותר מ7 שנים על הכביש אז שתהיה מוכן להוצאות(לפעמים גדולות) כמו למשל ממיר קטליטי,חיישנים למיניהם,בלאי של המתלים(במיוחד רכבים שנסעו בשטח).

עוד עצה אישית שלי-אל תתפתה לקחת אוטו שהוחלפו לו הג'אנטים למגנזיום.

BassHead:vamp:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...