Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נעילה מרכזית יונדאי אקסנט


yoavimoo
שימו לב! השרשור הזה בן 5420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

באופן מפתיע ודי פתאומי הנעילה מרכזית ברכב שלי מדגם

יונדאי אקסנט 99 1500 סמ"ק 5 דלתות

הפסיקה לעבוד.

לחיצה על השלט פותחת אך ורק את הכפתור בדלת הנהג.

גם לחיצה על הכפתור בדלת הנהג לא מפעילה את יתר הכפתורים

למרות שבלחיצה מורגש כי מנגנון כלשהוא אכן מופעל אבל הוא לא מצליח

להשפיע על יתר הדלתות.

 

האם למישהו יש רעיון לגבי מקור הבעיה ופתרונה

או האם מישהו יכול להנחות אותי באופן כללי על דרך פעולת

מנגנון הנעילה המרכזית על מנת שאני אוכל לבצע בדיקות נוספות.

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

גם לחבר שלי יש בעייה דומה- מישהו יכול לעזור?

איך יכול להיות שהנעילה בדלת של הנהג מגיבה בלחיצה על הכפתור של השלט אבל שאר הדלתות לא?

לא עובר זרם חשמלי דרך אותו מנגנון?

פתחנו יחד את הדלת, עברנו על הפיוז- ולא נראה משהו חריג, האם פספסנו משהו?

עצות יתקבלו בברכה!

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך הבא אל הפורום.

 

אנא קרא את הכללים וההנחיות לכתיבה בפורום הטכני. קישור, נמצא בחתימתי בתחתית תגובתי זו.

 

לשאלתך, ביונדאי אקסנט, עת מחברים את הנעילה המרכזית לשלט, מוסיפים לוקר בדלת הנהג. עת לחיצה על השלט, מופעל הלוקר בדלת הנהג ומדמה כאילו הנהג פתח עם המפתח את דלת הנהג, מה שמביא את מע' הנעילה המרכזית, להפעיל את מע' הנעילה לפתיחה או לסגירה.

 

מכאן ,שתי אפשרויות .

 

האחת. הלוקר שהוסיפו אינו מכוון כראוי. הכיוון לעיתים משתנה באם הלוקר משתחרר מאחיזתו בשני הברגים המעגנים אותו למקומו.

 

השנייה, מע' הנעילה המרכזית המקורית של הרכב אינה פועלת. במצב זה, הלוקר שהוסיפו פועל, לכן פותח את דלת הנהג, אך הנעילה המרכזית המקורית, אינה מגיבה.

 

לגבי האפשרות הראשונה, פתח את הרכב מבחוץ ונעל אותו עם המפתח. לא עם השלט. באם הנעילה המרכזית פועלת, הרי שהבעיה בכיוון הלוקר שהוסיפו בדלת הנהג. באם לא עובד, הרי שהבעיה במע' הנעילה המרכזית המקורית של הרכב.

 

אם הבעיה במע' הנעילה המרכזית של הרכב, הרי שיש שם לוקר מקורי, שהוא מעין מוח, והוא כנראה נפגם. בדכ, החלפתו, פותרת את הבעיה, ואם עלותו יקרה (ואני משער שלא) ,ניתן להוסיף לוקר 5 חוטים אוניברסלי, עם מח אוניברסלי, והתאמת חוטים, והבעיה תפתר.

 

יש שדבר זה יעשה ע"י אדם מנוסה ומיומן.

 

יתכנו בעיות אחרות, כמו נתיך, מחבר לא תקין וכו.

 

בהצלחה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי דני

עברתי בשנית על כללי הרישום בפורום הטכני.

 

ראשית תודה על המענה.

אכן כפי שהסברת אין בעיה בלוקר שהוסף יחד עם השלט והאזעקה.

פתחתי את שתי הדלתות הקדמיות ובשתיהן יש מנגנון דומה.

שינוי מצבו של הכפתור בכל אחת מהדלתות לא משפיע על יתר הדלתות ברכב

מכך אני מסיק שסביר להניח שהבעיה אינה במגנון עצמו. אנא תקנו אותי אם אני טועה.

ליתר בטחון הייתי שמח אם מישהו יוכל להאיר את עיני לגבי דרך פעולתו של המנגנון

ראיתי כי אל כל מנגנון באחת מהדלתות הקדמיות נכנסים 4 חוטים

כחול פס אדום, כחול פס לבן, שחור פס אדום, שחור.

מדדתי מתח ומצאתי כי יש הפרש מתח קבוע שמשתנה בעת שינוי מצבו של הכפתור.

הייתי שמח להבין איזה מתח אני אמור למדוד בין הצמדים השונים

האם צריך להיות הבדל במתח שנמדד על המגנון בדלת הנהג לדלת הנוסע הקדמי?

האם יש דרך להשיג את הסכמות למנגנון הנעילה של יונדאי?

 

כל עזרה תתקבל בברכה.

וחג שמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
היי דני

עברתי בשנית על כללי הרישום בפורום הטכני.

 

ראשית תודה על המענה.

אכן כפי שהסברת אין בעיה בלוקר שהוסף יחד עם השלט והאזעקה.

פתחתי את שתי הדלתות הקדמיות ובשתיהן יש מנגנון דומה.

שינוי מצבו של הכפתור בכל אחת מהדלתות לא משפיע על יתר הדלתות ברכב

מכך אני מסיק שסביר להניח שהבעיה אינה במגנון עצמו. אנא תקנו אותי אם אני טועה.

ליתר בטחון הייתי שמח אם מישהו יוכל להאיר את עיני לגבי דרך פעולתו של המנגנון

ראיתי כי אל כל מנגנון באחת מהדלתות הקדמיות נכנסים 4 חוטים

כחול פס אדום, כחול פס לבן, שחור פס אדום, שחור.

מדדתי מתח ומצאתי כי יש הפרש מתח קבוע שמשתנה בעת שינוי מצבו של הכפתור.

הייתי שמח להבין איזה מתח אני אמור למדוד בין הצמדים השונים

האם צריך להיות הבדל במתח שנמדד על המגנון בדלת הנהג לדלת הנוסע הקדמי?

האם יש דרך להשיג את הסכמות למנגנון הנעילה של יונדאי?

 

כל עזרה תתקבל בברכה.

וחג שמח.

 

 

מקפיץ בעיה זהה אצלי ברכב

 

עזרה בבקשה

בפייסבוק- "המפגש הצפוני לרכבי אספנות"

היום רנו פואגו 1983 :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת ניבדקה פורקו דלתות ,הדלת היחידה שעובדת דלת קידמית ימנית (נמצא מנוע נוסף מחובר לאזעקה)

 

כל הדלתות לא מגיבות לנעילה מרכזית המקורית .

 

פרקתי את כל הרכב לחפש את מוח הבקרה של הנעילה , לא מצאתי כלום ,מצאתי מאחורי פנל בצד ימין למטה (כפתור אור ערפל +כפתורים נוספים) שני שורות של "ריליים" שחורים.

אני חושד שהבעיה מגיעה משם(בימים קרים בחורף לפעמים הנעילה עובדת)

יש למישהו מושג מה תפקיד כל אחד מהריליים ,תיפקודאו שרטוט חשמלי , או משהו שיעזור לי למצוא את הבעיה

אני לא מאמין שכל המנועים בו זמנית התקלקלו .

 

תודה לעונים

 

עופר

בפייסבוק- "המפגש הצפוני לרכבי אספנות"

היום רנו פואגו 1983 :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...