Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B4 - האם מערכת ה4X4 מספקת יותר אחיזה בפניות ?


RON23
שימו לב! השרשור הזה בן 5511 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום , כבעלים של סובארו B4 אני נהנה מהאחיזה מהדהימה שיש לרכב הזה בפניות,

האם הדבר נובע מכך שהרכב הוא 4X4 ?

 

1. לרכב אין אחיזה מדהימה.

2. מערכת AWD איננה משפרת אחיזה, היא משפרת את היכולת להאיץ באופן יעיל יותר בלי לאבד אחיזה כתוצאה מהאצה (אמירה כללית). בשפת הרחוב, המערכת מאפשרת לתת יותר גז ביציאה מהפנייה או במצב באצה אחר.

 

מכיוון שה-B4 עם מנוע 2.0 (וגיר אוטומטי לרב) אינן חזקות, יעילות המערכת שולית עד זניחה מבחינת סה"כ משיכה (אחיזה תחת האצה) שניתן להשיג, כל זמן שהכביש איננו רטוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שמה שאתה מתאר זה יותר פסיכולוגי ממציאות

תחשוב לדוגמא אם הרכב היה רק 2X4, אז לא היה לא פחות אחיזה.

 

אולי ה-4X4 עוזר כשיש כביש חלק אבל זה נראה לי היתרון היחיד.

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעל סובארו הנעה כפולה פרטית שלי וצי מכוניות מגוונות של העסק (כולל כמה די חזקים) אני יכול להגיד שמדהים מה הנעה כפולה עושה לחווית הנהיגה. אחיזה טובה יותר בפניות, סיבובים, קלילות היגוי בעליות וירידות ועוד ועוד. היא אכן משפרת אחיזה בהאצות ובעצם מקבילה למערכת בקרת אחיזה האלקטרונית של רכבי הנעה קדמית או אחורית, אבל זה פחות משמעותי בכבישי אספלט (ופה אפשר להתווכח שעות). היתרון הבולט ביותר והמורגש ביותר הוא הקלילות בה הרכב מתמרן ומבצע פניות במהירויות נמוכות וגבוהות.

 

בסובארו אימפרזה ו-B4 ידניות (לא אוטומטיות) האחיזה עוד יותר טובה, מפני שחלוקת המומנט עוד יותר טובה ושונה מגרסאות האוטומטיות. וכמובן שלא נוגעים ב-WRX או STI עם יכולת שינוי עבודת הדיפרנציאל המרכזי, והקשחתו על פי צורך.

 

הנעה כפולה זה תענוג אמיתי ואף מהווה כלף חזק אצל יצרניות רכב הגדולות ביותר (BMW, AUDI וכו'). גרסאות כאלה תמיד עדיפות ויותר יוקרתיות מגרסאות הנעה קד'/אח'.

 

Ron23, יש לך ביד רכב מדהים. למרות שהוא לא חזק במיוחד בגלל הכובד, הוא מתנהג טוב מאוד. המימדים שלו לא כל כך מתאימים לי, לכן אני עם אימפרזה (מנוע זהה).

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נא הסבר לי מה מערכת הנעה כפולה "עושה לחוויית הנהיגה" ואיך היא מספקת "אחיזה יותר טובה בסיבובים" כשמדובר במכוניות חלושות עם מנוע 1.6 ו 2.0 ליטר?

 

אתה נתקל הרבה באובדן אחיזה של גלגלים מניעים בסיבובים?

זאת בעיה שכיחה במשפחתיות 1.6 ליטר האוטומטיות שסביבך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בורזום (איך אומרים את זה?) - אתה פשוט מדבר שטויות, תסלח לי. הנעה כפולה לא משפרת אחיזה, לא קובעת באופן חד משמעי קלילות היגוי, לא משפרת אחיזה בהאצות במכונית חלשה כל כך ולא מקבילה למערכת בקרת אחיזה אלקטרונית. אה, וגם לא משפרת את הקלילות בה הרכב מתמרן ומבצע פניות. בקיצור - לא לא ולא.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נא הסבר לי מה מערכת הנעה כפולה "עושה לחוויית הנהיגה" ואיך היא מספקת "אחיזה יותר טובה בסיבובים" כשמדובר במכוניות חלושות עם מנוע 1.6 ו 2.0 ליטר?

 

איזה מכוניות חלושות? בארץ הנעה כפולה בסובארו משווקת רק בגרסאות חזקות של 150 כ''ס ומעלה.

 

אתה נתקל הרבה באובדן אחיזה של גלגלים מניעים בסיבובים?

 

לא מדובר רק על אובדן אחיזה. אפשר "לצייר" מעגלים ופניות מאוד יפות בקלות יתרה. רכב הנעה קד' ירצה לברוח החוצה, ורכב הנעה אח' יזרוק זנב.

 

זאת בעיה שכיחה במשפחתיות 1.6 ליטר האוטומטיות שסביבך?

 

מה יש להשוות 1.6 הנעה קדמית ל-2.0 הנעה כפולה? :shock: עולמות אחרים לגמרי. תסתכל על החתימה שלי, אני אומר לך ששני הרכבים שונים לגמרי גם מבחינת הכוח וגם מבחינת ההנעה וזה מורגש היטב היטב בהתנהגות. למרות שמאזדה מצטיינת בכיול מעולה, היא רחוקה שנות אור מהתנהגות של רכב בעל הנעה כפולה.

 

כל יצרן מכובד משווק גרסאות הנעה כפולה כדגמי פרימיום. יש מהנדסי רכב הטוענים כי כל רכב מעל 200-250 כ''ס חייב הנעה כפולה כדי לתת ביצועים המתאימים להספק של המנוע. הנעה קדמית מאבדת מהר מאוד מיתרנותיה ככל שהספק המנוע עולה. הנעה אחורית נותנת הרבה יותר מהנעה קדמית בהספקי מנוע גבוהים. הנעה כפולה - פתרון אולטימטיבי.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sronis

אין לי כוח להתווכח על כל מה שכתבת, אבל זה הדהים אותי.

 

ולא מקבילה למערכת בקרת אחיזה אלקטרונית

 

כאשר המומנט מועבר אל הגלגלים בהנעה קדמית או אחורית הוא מבוקר ע''י בקרה אלקטרונית (כאשר היא איננה מנותקת) ומונע סבסוב גלגלים.

 

בהנעה כפולה המומנט העודף מועבר על הציר האחורי וכך נמנע סבסוב גלגלים ברכב בעל הנעה כפולה.

 

בהנעה כפולה ברכב בעל גיר ידני האצה עוד יותר חזקה, מכיוון שאין את חלקיקי השניה האלה בהן המומנט מחולק בין הצירים, כי קשיחות הדיפרנציאל קבוע 50/50 (או 60/40). ובדגמים מתקדמים יותר STI / EVO ניתן לשחק עם הדיפרנציאל על פי תנאי השטח / משטח.

 

מה לא ברור?

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמעו אני לא יודע למה אתם כל כך משמיצים את הסבוארו.

אני נוהג על B4 מנוע 2.0 שנת 2008. אז נכון שהגיר 4 הילוכים מעצבן ומסרס את המנוע, אך עם צמיגים איכותיים אני מקבל אחיזה והתנהגות כביש טובה מאוד ביחס לשא המכוניות באותה קטגוריה.

הרכב הזה מעניק לך ביטחון שלא תחליק כל כך מהר, וגם אם כן אז ניתן לצאת מההחלקה בקלות.

לא עם כל מכונית ניתן לקחת פניות מאוד הדקוות במהירות של 60 קמ"ש ללא תת-היגוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לא ברור?

 

כנראה שלך לא ברור. "בקרת אחיזה" = "בקרת יציבות". אתה התכוונת לבקרת משיכה. בכל מכונית מודרנית עם הנעה קדמית יש כיום בקרת משיכה, כך שבמובן הזה פשוט אין להנעה הכפולה יתרון (מה גם שהיא לא "מקבילה" לבקרת משיכה מכיוון שאם אין את הבקרה גם המכונית בעלת ההנעה הכפולה יכולה לסבסב גלגלים על משטח חלק או בעלייה, אם יש לה מספיק כוח. אגב, תודה על ההסבר הטכני המעשיר והלא רלוונטי.

 

תשמעו אני לא יודע למה אתם כל כך משמיצים את הסבוארו.

אני נוהג על B4 מנוע 2.0 שנת 2008. אז נכון שהגיר 4 הילוכים מעצבן ומסרס את המנוע, אך עם צמיגים איכותיים אני מקבל אחיזה והתנהגות כביש טובה מאוד ביחס לשא המכוניות באותה קטגוריה.

הרכב הזה מעניק לך ביטחון שלא תחליק כל כך מהר, וגם אם כן אז ניתן לצאת מההחלקה בקלות.

לא עם כל מכונית ניתן לקחת פניות מאוד הדקוות במהירות של 60 קמ"ש ללא תת-היגוי.

 

אף אחד לא משמיץ את הסובארו. מבחינתי עד בוא המונדיאו היא הייתה המכונית הטובה בקבוצה. היא עדיין מכונית טובה, רק שאחרי שהגיע ליין חדש של משפחתיות גדולות מודרניות וטובות יותר,היא כבר מיושנת ולא עומדת בתחרות בהרבה מובנים.

אגב - אתה לא מקבל התנהגות כביש טובה מאוד ביחס לשאר המתחרות בקטגוריה. אתה מקבל התנהגות כביש טובה כמו שאר המובילות בקטגוריה. יחי ההבדל...

ולי יש ביטחון שלא אחליק גם בהמון מכוניות מקבילות עם הנעה קדמית בלבד, קוראים לזה "בקרת יציבות"...

 

אגב - תביא סיבוב על ה-B4 שלך ואני אדגים לך היטב איך אני מקבל יופי של תת היגוי בפניה ב-60 קמ"ש, או ב-40, או ב-20, או ב-120...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל יצרן מכובד משווק גרסאות הנעה כפולה כדגמי פרימיום.

אם יש יצרן שמשווק גרסאות הנעה כפולה כדגמי פרימיום היא אודי, מהסיבה הפשוטה שמדובר על שלדות הנעה קדמית ולא אחורית.

יצרניות כמו ב.מ.וו, מרצדס, אינפינטי, לקסוס, יגואר, קאדילק, מאייבך, רולס-רויס (ושאני לא אתחיל עם פרארי ודומיהן) - כולן יצרניות מכובדות שמוכרות את דגמי הפרימיום שלהם עם הנעה אחורית. לחלקן יש אפשרות של הנעה כפולה שמיועדת בעיקר לשווקים עם מזג אוויר חורפי. ככה שהטענה שלך היא חסרת בסיס ומופרכת מיסודה.

 

וכמו שאתה יכול לראות פה, ההנעה האחורית של ב.מ.וו עם 306 כ"ס לוקחת את ההנעה הכפולה של אודי עם 350 כ"ס.

http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI

 

יש מהנדסי רכב הטוענים כי כל רכב מעל 200-250 כ''ס חייב הנעה כפולה כדי לתת ביצועים המתאימים להספק של המנוע.

מי הם המנדסי רכב הללו? אפשר לשלוח אותם לגמלאות.

כנראה שאתה מתבלבל, אומרים שהנעה קדמית מעל 250 כ"ס מאבדת את יכולת ההתנהגות, אבל מכונית עם 250 כ"ס ומעלה יכולה להיות עם הנעה אחורית בלי שום בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, בלי קשר למה שכתבת כרגע, הרעיון של מערכת AWD בגדול הוא ש-100% של כח מתחלק לארבעה גלגלים במקום לשני גלגלים. כלומר, כל גלגל מקבל 25% מהכח, ולכן הנטייה שלו להחליק תהיה קטנה יותר (מאשר אם היה מקבל 50% מהכח כמו בהנעה קדמית).

נכון שמדובר רק על מצב שבו אנחנו מפעילים כח על הגלגל - האצה ובלימה, אך זה לא סותר את זה שיש שיפור ברמת אחיזה והתנהגות. תקן אותי אם אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שלך לא ברור. "בקרת אחיזה" = "בקרת יציבות". אתה התכוונת לבקרת משיכה.

 

אתה צודק, אני מודה. בקרת משיכה.

 

 

בכל מכונית מודרנית עם הנעה קדמית יש כיום בקרת משיכה, כך שבמובן הזה פשוט אין להנעה הכפולה יתרון

 

תגיד את זה לבעלי EVO / STI

כמעט כל הרכבים החזקים הם בעלי הנעה כפולה, כי אינך יכול להעביר כח רב אל הציר הקדמי. אתה יכול להעביר יותר כוח אל הציר האחרוי, אך כאשר ההנעה היא כפולה האפשרויות הן הרבה יותר גדולות.

 

(מה גם שהיא לא "מקבילה" לבקרת משיכה מכיוון שאם אין את הבקרה גם המכונית בעלת ההנעה הכפולה יכולה לסבסב גלגלים על משטח חלק או בעלייה, אם יש לה מספיק כוח.

 

על תגזים.

אתה בעצם מתאר לי מקרה דמיוני כאשר S8 מסבסבת כל ארבעת הגלגלים בעליה מים המלח?

 

 

אגב - תביא סיבוב על ה-B4 שלך ואני אדגים לך היטב איך אני מקבל יופי של תת היגוי בפניה ב-60 קמ"ש, או ב-40, או ב-20, או ב-120...

 

רוני

 

יש תת היגוי, מובן. תלוי במהירות ועוד גורמים. אבל בהשוואה להנעה קדמית ללא בקרת יציבות יש יתרון בולט וברור. ה-ESP נותן יותר בטחון ובולם את הגלגל/'ם הפנימיים, אך היכן שהוא נכנס לפעולה בהנעה קדמית, בהנעה כפולה עוברים את אותו הסיבוב ללא תת היגוי. ככל שמהירות תעלה מובן שגם הנעה כפולה תאבד מיתרנותיה, אבל כמו שאני מדברים על השוואה להנעה יחידה היתרון הוא ברור.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5511 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...