Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט סקודו (התאום של הג'אמפי) הלך קולר שמן


אבימ
שימו לב! השרשור הזה בן 5509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה קניתי פיאט סקודו מודל 2005, שעשתה 200,000 ק"מ.

 

לפני שבוע עשיתי לה טיפול 20 אלף הכולל החלפת שמן פילטרים וכו'.

 

יומיים אחרי כן, גיליתי שנכנס שמן למערכת המים.

 

המוסכניק אמר שהלך הקולר שמן, וחיבר "ביי פסט" שידלג על הקולר.

עשיתי שטיפת מערכת המים אצל איש הרדיאטורים, הכניס חומר מנקה ואמר לי ליסוע כמה ימים כך ולחזור אליו לניקוי נוסף ורק אח"כ כשנוודא שאכן זה היה מהקולר ולא נכנס שמן למים, אחזור למוסכניק להחליף קולר.

 

כמה שאלות:

א. האם זה הגיוני שקולר שמן יילך ברכב דיזל שעשה 200K ק"מ, 4 - 3.5 שנים על הכביש ?

ב. האם זה אומר משהו על תחזוקת הרכב אצל הבעלים הקודמים ? (קיבלתי ספר טיפולים מפורט ונראה שכן טופל בזמן).

ג. בחברה נאמר לי (גם בפיאט וגם בסיטרואן) שחלק כזה עולה - שימו לב טוב - 3100 ש"ח לפני מע"מ (!)... ידיד בעל חנות לחלפים בדק ומצא שלפי דגם המנוע שלי RHW, יתאים לי קולר של ברלינגו HDI ועולה זול בהרבה בסביבות ה1000.

האם זה נכון?

והאם כדאי לחפש תחליפי של ברלינגו או של ג'אמפי מפירוקים ?

ד. המוסכניק אמר לי שניתן ליסוע כך בנתיים, אבל לקראת הקיץ אני מוכרח לתקן זאת, האם נכון הדבר ?

ה. האם ייתכן שיש קשר בין התקלה הזו, להחלפת הפילטר שמן שמוברג לקולר והוחלף בטיפול ?

 

בתודה

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתשובה לשאלותיך :

 

א. הגיוני, זה חלק כמו כל חלק אחר ויכול להתקלקל, במיוחד שהוא נוגע במים ומקבל קורוזיה.

ב. לא אומר כלום. ייתכן וזה קורה גם ברכב שטופל רק במורשים לפי הספר.

ג. בהחלט סביר שזה יכול להתאים. מנועי ה JTD בסקודו הם זהים ל HDI לג'אמפי, אם איני טועה בסקודו אמור להיות מנוע בקוד RHZ אבל RHW זהה ל DW10ATED4 של פז'ו סיטרואן. מנוע 2.0 טורבו דיזל 110 כ"ס מסילה משותפת.

ד. לא הייתי לוקח חלק כזה מפירוק. חבל לעשות את העבודה שוב ועדיף לטעמי הראש השקט של חלק חדש. ניתן לנסוע כך אבל באמת בקיץ תהיה לך בעיה רצינית של התחממות יתר של השמן שיכולה להרוס את המנוע בסוף.

ה. לא יוגע אם יתכן קשר או שלא.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

בסוף קניתי תחליפי - מיוצר בספרד - של ברלינגו HDI, ברבע מחיר (!) מהשחיטה של החברה.

אמנם צינורות המתכת של כניסת ויציאת המים, לא אותו דבר, כי בג'אמפי/סקודו הם זקופים ובברלינגו בזוית של 90 מעלות.

אבל הם מורכבים משני צינורות שהורכבו בהברגה, עם דבק. אז פירקנו וחברנו מחדש רק צינור אחד שיעמוד זקוף,

ובא לציון גואל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...