Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בנית תיבה לסאב


Tweet
שימו לב! השרשור הזה בן 7408 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנשים, יש לי סאב של פיוניר 350C ואני מביא עכשיו מגבר שידחוף אותו מצויין, הבעיה שלי היא שיש לו תיבה מעפנה, ואני מת לבנות לו אחת חדשה, ואבא שלי אפילו אירגן לי MDF 18 מ"מ כמו שכתוב בספרים, אבל אני לא מצליח לתכנן לו תיבה נורמלית. עזרה

 

דבר שני, שמעתי שיש דבר כזה תדר לאוטו - לכל אוטו תדבר שהוא מגיב בו הכי טוב.

איך אני מוצא את התדר הזה? איך אני מכוון תיבה לתדר?? וכמה זה משפיע.

 

אגב, אני מחפש תיבה אטומה בלי פורטים.

 

תודה, אלון :lol: [/b]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בחיפושים אחרי מגבר :cry:

 

אבל בדקתי אותו אצל חבר ממש מפוצץ..

 

בניתי תיבה אטומה

 

מידות 40 גובה

30 רוכב

40 אורך

 

שווה 48 ליטר..

לחשב את הכול העבודה+ עובי העץ זה יוצא בידיוק 43 שזה הנפח הרצוי ביותר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכנן לבנות תיבה אטומה אז זה לא ממש משנה מה התדר שהרכב שלך מגיב אליו הכי טוב (הסבר בהמשך) כי תיבה אטומה לא מכוונת לתדר מסויים אלא עובדת באותה צורה על כל התדרים, לגבי התכנון אין לך מה להסתבך יותר מדי אלא לתכנן את התיבה איך שבא לך ,הדבר היחיד שאתה צריך להתחשב בו זה הנפח של התיבה.

 

לגבי התדר של הרכב:

לכל רכב יש תדר מסויים שאליו הרכב מגיב הכי טוב ותקבל הכי הרבה "עוצמה" בתדר הזה, הדבר תלוי בצורת הרכב,חוזק הפח,נקודות תורפה של הרכב ורמת הבידוד ועוד.

כאשר בונים רכב לתחרויות SPL יש להתחשב בנתון הזה כדי להפיק כמה שיותר עוצמה בתדר מסויים (זה כל העניין) וכל דציבל חשוב, מה שעושים זה לוקחים תיבה אטומה ושמים בה את הסאב ומתחילים להשמיע את כל ספקטרום התדרים ברכב ומודדים אותו בעזרת מכשיר RTA ,בסוף הבדיקה תקבל בדיוק את תגובת הרכב לכל התדרים ובהתאם לזה בונים תיבה PORTED שמכוונת לאותו התדר. וככה אתה מנצל את פעמיים את התגובה של הרכב לתדר הזה.

 

קדימה לעבודה

"תחי מדינת ישראל- וכל הכבוד לצה"ל....."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי חלקית...

 

מה שכן הבנתי שאני בעצם לא צריך את זה...

 

מה שלא הבנתי זה איך מחשבים פורט לתדר מסויים...

 

זתומרת נגיד מדדת...ויצא לך שהתדר שאוטו מגיב בו הכי טוב הוא X

 

איך אתה מכוון את הפורט לתדר מסויים??

 

מיקום הפורט או הגודל שלו...פיסית איך זה משנה...??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משנה ועוד איך משנה ויש תוכנות מיוחדות לבצע את זה וגם אפשר לעשות את זה ע"י חישובים אבל תעזוב את זה,זה לא המקרה עכשיו.

"תחי מדינת ישראל- וכל הכבוד לצה"ל....."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בתיבה אטומה יכולה להיות הדגשה של תדרים מסויימים בדיוק כמו בתיבה פורטד.

מה שעופר אמר נכון אבל יש לקחת בחשבון שסאב בתיבה כזו לא נועד למוסיקה אלא הוא מה שנקרא one note wonder שאומר שבתדר שאליו התיבה מכוונת הסאב יהיה מאוד חזק אך בכלליות ישמע רע ובלי איזון בהענות התדרים. בתיבה כזו נעשה שימוש רק בשביל תחרות SPL.

ניתן לתכנן תיבה פתוחה שתהיה לה הענות תדרים טובה ואיכות דומה לשל תיבה אטומה תוך כדי רווח מסויים של מספר דציבלים.

 

על ה305 כבר דובר פה רבות ותוכל לקרוא על כך בלינק שאדי הביא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התדר שאתה מדבר עליו נקרא "תדר תהודה"...

לכל דבר/חפץ יש תדר תהודה מסוים.

היה גשר בארה"ב אם אני לא טועה, שהרוח "פגעה" בו בדיוק בתדר התהודה שלו והוא קרס...

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת קוראים לזה תדר תהודה או רזוננס בלעז.

לגבי גשרים יש גם את הסיפור שאומר שכשחיילים חוצים גשר אומרים להם לא לחצות אותו בשמאל ימין המקובל שמה הרקיעה החזקה שלהם תגרום לרזוננס בגשר שעלול למוטט אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"שמעתי" שתיבה DUAL BANDPASS דופקת הכי חזק לעוצמות. וזה מה שאני מחפש.

זה נכון????

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7408 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...