Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות מקיה קארניבל אחרי 1000 ק"מ ב3 ימים KIA CARNIVAL


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 5535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום חזרתי מנסיעה של 4 ימים לירושלים ולרמת הגולן.

 

כמה חברים הגיעו ממקסיקו לבקר ו"שכרו" את שירותי כמדריך דרך (למעשה הם לא שילמו לי אבל כן שילמו על אוכל, מלונות ומה לא).

 

כיוון שהיינו 7 אנשים הוחלט שנשכיר רכב מסחרי שבו אני אוכל לנהוג.

 

ההצעה הזולה ביותר שקיבלנו הייתה מאלדן, עם קיה קרניבל ב300 ש"ח ליום.

הרכב הוא בעל מנוע 2900 בנזין.

 

אספתי את הרכב בסניף הצ'ק פוסט וקיבלתי את ההוראה לנסוע לא יותר מ200 קילומטר ליום או שיגבו ממני 3.31 ש"ח על כל קילומטר. אחרי התמקחות קטנה ברוח טובה, השארנו את כמות הקילומטרים ב250 ליום, או 750 ל3 ימים.

 

אני מעולם לא הייתי חסיד של רכבים קוריאנים ותמיד החשבתי אותם לסוג של מוצר מוקצא לגמרי מבחינתי, אחרי שהיו לי 2 ונהגתי על עשרות אחרים.

 

מסרו לי את הרכב בלי בעיות וכבר לפני שיצאתי מהחניה שמתי לב שהוא לא בדיוק כמו רכבים גדולים אחרים כאלו, אלא מאוד קל לנהיגה ומאוד נעים.

 

מבחינת הנדסת האנוש הוא מאוד מוצלח, עם כל המתגים בדיוק במקום שבו הייתי מצפה שהם יהיו. לא היה מאמץ מיותר במציאת כפתורים.

הבעיה היחידה עם הדשבורד היא העובדה שהוא עשוי מפלסטיק שחור מאוד ולא נעים לעין.

אני מאוד מקווה שבגרסאות שהן לא להשכרה וליסינג, איכות החומרים היא טובה יותר.

מבחינת איכות ההרכבה אין לי תלונות. הכל עובד, המתגים נשמעים כמו שצריך, לא מצריכים מאמץ כלשהו ואני לא חושב שהם ייתפרקו בזמן הקרוב.

לרכב אין רעשים מוזרים והוא מאוד שקט.

 

מבחינת נוחות הנסיעה לנהג אין לי הרבה תלונות.

המושב מתכוונן למעלה ולמטה כפי שאפשר לצפות, כדי להיות בתנוחת ישיבה נמוכה מאוד או לשבת כמעט על הרכבים האחרים.

לי היה נוח גבוה מאוד כדי לא לשכוח שאני נוהג ברכב גדול ועם אחריות על חייהם שם 6 אנשים לא כולל עצמי.

התלונות היחידות שיש לי על תנוחת הנהיגה היא העובדה שמשענת המרפק של הדלת ומשענת המרפק של הצד הימני לא נמצאות באותו מרחק מהגוף, מה שמוביל לתנוחה מעט מוזרה אם אני רוצה להשעין מרפקים בכביש מהיר.

בנוסף, כשמעלים את המושב, החלק האחורי שלו עולה יותר מהחלק הקדמי בסוג של ציר מוזר, אז מה שיוצא הוא שהנהג הנוהג גבוה נשען על רגל שמאל הרבה במקום לשבת רק על הכיסא בצורה מלאה.

אני נוהג עם הרגל השמאלית על המדרס אז זה לא משנה, אבל לאנשים אחרים זה יכול להציק. אולי זה בכוונה.

 

עוד עניין שלא אהבתי הייתה הצורה והתפעול של תיבת ההילוכים. הידית נראית כאילו שהוציאו אותה מדייהו רייסר והיא לא משתלבת יפה בעיצוב הכללי.

בנוסף, זוהי תיבה אוטומטית שבמצב תפעול ידני מעלים הילוכים על ידי דחיפה קדימה של הידית ומורידים עם משיכה.

התיבה מאוד איטית להפעלה ולא גיליתי הרבה הבדלים בין הילוך שלישי לרביעי, חוץ מקצת רעש חזק יותר.

 

בעיה נוספת (בשבילי זו בעיה, אולי לאחרים לא) היא המיקום של מחזיקי הכוסות.

באופן טבעי, אדם מצפה למצוא את המשקה שלו בזווית העין ובגובה של שולחן.

במקרה הזה לא כך הדבר, ומחזיקי הכוסות נמצאים במיקום נמוך מדי. זו כמעט בעיה בטיחותית.

 

המצב אצל הנוסעים הוא טוב מאוד ולא שמעתי תלונות כלשהן על מקום או על נוחות. כל המושבים ניתנים לכוונון ולכולם יש שליטה חלקית על המזגן, למרות שהשליטה המרכזית נמצאת אצל הנהג (והשתמשתי בה הרבה).

 

לכולם יש מחזיקי כוסות במקומות הנכונים, דבר שאני מוצא שהו חשוב מאוד ברכב שבו עושים נסיעות ארוכות.

 

ברגע כלשהו היינו רק 4 אנשים, אז ה2 שישבו מאחור פשוט קיפלו את המושבים של השורה שמאחורי הנהג וישבו בשורה האחרונה עם מרחב של מטר וחצי לרגליים.

ההערה השלילית שיש לי היא על חוסר המקום למזוודות כשהרכב מלא באנשים.

הייתי מצפה שחברה רצינית תעצב רכב עם אפשרות לנסיעה של 7 אנשים פלוס המטען שלהם. 3 ימים מחוץ לבית הם אמנם מעט אבל המקום בקושי הספיק והיינו צריכים לחשוב טוב טוב לפני כל פעם שפתחנו את תא המטען, כי הדברים היו נופלים לרצפה.

 

היכולות הדינאמיות הן לא החלק החשוב כאן, אז אני אתעלם מהנושא לגמרי כי לא בדקתי אותו אפילו. זה טרנזיט, לא פרארי.

 

מבחינת צריכת הדלק אי אפשר להתלונן. הוא עשה בין 5-8 קילומטר לליטר.

 

סיכום:

רכב טוב באופן מפתיע.

לא הייתי רץ עדיין לחבוש כיפה ולעשות 5 ילדים כדי לקנות אחד, אבל זהו רכב שדי אהבתי, נוח, פראקטי ועם שימוש מסוים מאוד, שהוא הובלת אנשים רבים בצורה נוחה.

רק הייתי מחליף לגרסה "לא בסיסית" כדי לקבל את אזור המחייה של הרכב ליותר נעים לעין והיה לי הרכב המושלם.

 

(בכל זאת, אני עדיין לא אקנה דייהולט, יונדאי או קיה כלשהי, שהיא לא הקרניבל).

 

 

פירוט נסיעות:

 

יום א'

חיפה-כפר הנשיא (ליד הכינרת)

כפר הנשיא- ירושלים דרך כביש 65, 6 וכביש 1.

בתוך העיר מהעיר העתיקה למרכז.

בתוך העיר מהמרכז לבית וגן (ישנתי אצל קרובי משפחה).

 

יום ב'

בתוך ירושלים נאבדתי למשך שעה כמעט.

מרכז העיר- יד ושם.

יד ושם- עיר עתיקה.

עיר עתיקה- מרכז העיר

מרכז העיר- בית וגן.

 

יום ג'

בית וגן- מרכז העיר (דרך כל העיר בלי שרציתי לעשות את זה)

מרכז ירושלים- מצדה.

מצדה- עין גדי.

עין גדי-ירושלים.

ירושלים-כפר הנשיא (ליד הכינרת)

כפר הנשיא- קרית מוצקין.

 

יום ד' (היום)

קרית מוצקין- חיפה

(ועכשיו אני יוצא לחיפה עם כמה ידידות ליום הולדת. מחר אני נוסע למבחן באוניברסיטה ומחזיר את הרכב.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעולם לא הייתי חסיד של רכבים קוריאנים ותמיד החשבתי אותם לסוג של מוצר מוקצא לגמרי מבחינתי, אחרי שהיו לי 2 ונהגתי על עשרות אחרים.

 

למה אנשים אתה מסרב לסווג לפי מוצא או דת אלא רק על טיב האדם ספציפי, מכוניות מצד שני אתה בוחר לסווג על בסיס מוצא בלבד, זה לא גובל בסוג של גיזענות/דעות קדומות?

דווקא את הסיומת התקשתי להבין, הרכב הרשים אותך (גם בגרסת הבסיס המיועדת להשכרה) ועדיין אתה לא זוכר חסד למכוניות הקוריאניות שכל החטא שלהם הוא העובדה שתוכננו ע"י האנשים הלא נכונים.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המכוניות אני מסווג ומכליל על פי ניסיון.

אבל עדיין ברגע שראיתי אחת טובה, הודיתי בטעות ואמרתי שיש צדיקה בסדום.

זה אומר שאני מוכן לשנות את הדעות הקדומות שלי על פי עובדות.

ככה זה עובד גם עם אנשים.

 

אגב, החטא של הרכבים הקוריאנים הוא לא שהם תוכננו על ידי האנשים הלא נכונים, אלא שהם תוכננו בצורה גרועה ובאיכות ירודה בהשוואה לאחרים.

את זה אני זוכר גם לאמריקאים ולספרדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרנקוס, אם יש לך רכב מלא ידידות, תאסוף אותי על הדרך.... :)

 

פעם הבאה מומלץ GPS כדי לחסוך זמן.

 

הרכבים הקוריאניים הם יעילים ואפרוריים. עושים את העבודה ולא יותר מכך.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בקוריאה בחודש שעבר, יש שם 99% רכבים קוריאנים, ורובם מוצלחים לדעתי,ויחסית מפוארים, אנחנו די מקבלים את המיץ של הזבל לישראל.

 

קיה נחשבת שם ליצרן מאד מוצלח, לא כמו הסטיגמה שיש לה בארץ.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 2.9 בנזין, יש לי חבר עם אחת....

אני אישית התפלאתי לגלות שהקוראנים כבר עקפו את היפנים מזמן...יכולים ללמוד מהם...

 

חבל על הויכוח, אין 2.9 ל' בנזין.

יש 2.9 ל' טורבו דיזל או 2.7 ל' בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי,

 

אני חושש שנפלת במקום בו רבים טועים כאשר הם מסתכלים ראשית על הסמל ואז קובעים לעצמם רף שביעות רצון בסקאלה מוגבלת למדי.

 

אני לא יודע מתי נהגת לאחרונה ביונדאי כלשהי, אבל ה-I30 (ואחותה הקיה סיד) למשל היא מכונית מצוינת, הקיה קארנס אינה מכונית גרועה כלל, והקארניבל שעליה כתבת אף היא מוצלחת מאד.

אני משער שלא נהגת על המכוניות המתחרות כך שלא היה לך מדד להשוואה, אך אתה טועה אם נדמה לך שתא הנוסעים של הטרנזיט מזכיר את זה של מרצדס או שבטרנספורטר של פולקסוואגן תטעה לחשוב שזו BMW.

 

יחסית לחלק מהמתחרות הקארניבל מצוינת ! יש לה תא נוסעים איכותי ונעים, בידוד רעשים מצוין, נוחות נסיעה טובה מאד (למעט המושבים הקשים מאד), ומרווח לכל הנוסעים. מנוע הבנזין מוצלח מאד וגם מנוע הדיזל חזק למרות שהדרך בו הוא מנפק את הכוח עשוי להיות מעט בעייתית.

 

בעית המטען נכונה כמעט לכל הוואנים המקבילים לקארניבל ולמעשה היחיד שאני זוכר שבאמתחתו 7 מושבים + תא מטען ראוי לשמו הוא הסאניונג רודיוס. אלא ששם מדובר ברכב שעיצובו עשוי לגרום לסיוטים אצל ילדים מתחת לגיל 10.

 

יפה שראית לנכון לכתוב את התרשמותך מהרכב אך יחד עם זאת עליך לזכור שהתרשמות המבוססת על בסיס כה צר אינה בהכרח מדויקת (ולעיתים אפילו שגויה).

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי,

 

אני משער שלא נהגת על המכוניות המתחרות כך שלא היה לך מדד להשוואה, אך אתה טועה אם נדמה לך שתא הנוסעים של הטרנזיט מזכיר את זה של מרצדס או שבטרנספורטר של פולקסוואגן תטעה לחשוב שזו BMW.

 

לא ירדתי לסוף דעתך. אני לא אמרתי שתא הנוסעים הוא מפואר. הוא אפילו יותר מדי פלסטיקי בשביל הטעם שלי.

 

בעית המטען נכונה כמעט לכל הוואנים המקבילים לקארניבל ולמעשה היחיד שאני זוכר שבאמתחתו 7 מושבים + תא מטען ראוי לשמו הוא הסאניונג רודיוס. אלא ששם מדובר ברכב שעיצובו עשוי לגרום לסיוטים אצל ילדים מתחת לגיל 10.

 

נהגתי על השיקוץ הנקרא רודיוס ואני מצטער לומר שזה רכב פשוט מעולה, גם אם הוא עוצב על ידי סאדיסט.

 

יפה שראית לנכון לכתוב את התרשמותך מהרכב אך יחד עם זאת עליך לזכור שהתרשמות המבוססת על בסיס כה צר אינה בהכרח מדויקת (ולעיתים אפילו שגויה).

 

אני לא כתב רכב ולא מתיימר להיות, אז אני מקבל את ההערה.

 

דני G.

 

 

12345

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר, גם אני טוען שתא הנוסעים בקארניבל אינו מפואר. אך יחד עם זאת, רמתו אינו שונה מהותית ממה שתמצא במתחרות.

 

לגבי הרודיוס, אכן רכב מוצלח. תרשום לך עוד משהו מתוצרת קוריאה ש"יצא להם בטעות" טוב. :wink:

 

יום נעים,

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שנהג על האוטו הזה 3 חודשים רצופים,ועכשיו גם כן נוסע אבל בנסיעות קצרות יותר והרכב אצלנו כבר שנה וחצי מודל 08.

האוטו מצוין! אף תקלה בשנה וחצי והאוטו נוסע בלי שום בעיה. חזק מאד,נח מאד,מרווח מאד.

באמת אני ממליץ למי שמתלבט. האוטו לא נכנס למוסך אף פעם למעט טיפולים תקופתים.

השם של קיה בארץ לא כל כך טוב,אבל מה לעשות אנשים חיים פה לפי סטיגמות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי כזו לשבוע דור קודם בטיול בארה"ב...

 

פילדלפיה בחורף+קארניבל עם מנוע 3.8 בנזין V8= פירפורים אינסופיים בדרכים המפותלות של קונצ'נהוקן.

 

מעבר לכך, הרכב עשה את העבודה שלו כמוביל נוסעים, לקח 6 אנשים בכיף לקניונים ולהימורים קלים באטלנטיק סיטי.

 

זהו, לא הוספתי הרבה לדיון...אבל סתם נזכרתי בטיול בארה"ב :-)

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...