Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בגיר אוטומט של פיג'ו 306


amir1979
שימו לב! השרשור הזה בן 4863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכלל חברי הפורום,

 

ברשותי פג'ו 306 שנת 2000, נפח מנוע 1,600 וגיר אוטומט מסוג AL4.

 

כשהאוטו בטמפרטורת עבודה (או יותר נכון לומר - כשהגיר חם), בכל פעם שאני מגיע ממצב נסיעה למצב עמידה במקום והאוטו נדרש להוריד להילוך ראשון, הוא נשאר בהילוך סרק למשך מספר שניות ומשלב לראשון ב"בעיטה" (לפעמים משלב לבד מיד אחרי העצירה ולפעמים אחרי שאני לוחץ מעט על דוושת הגז).

 

הבעלים הקודם החליף שסתומים בגיר (בלאי נפוץ בגירים מהדור הזה) ומבדיקת מחשב של הגיר בטרם הקנייה עולה כי הגיר תקין (עשו בדיקת לחצים בגיר).

 

כרגע אני פותר את הבעיה על ידי זה שאני מוריד להילוך ראשון באופן ידני קצת לפני שהאוטו מגיע למצב עמידה ואז לרוב ההילוך משתלב באופן חלק.

 

ויודגש - כשהגיר קר אין לי את הבעיה הזאת.

 

האם מישהו נתקל בבעיה ויכול לתת לי הסבר מדוע הגיר מתנהג כך ?

כמו כן, אודה על המלצה לפיתרון (שלא כרוך בשיפוץ גיר כמובן מאחר ואני לא קרוב משפחה של שרי אריסון)

 

 

בברכה,

אמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לאכזב אותך, התקלה שאתה מציין מחייבת שיפוץ גיר. אצל חבר שהיה לו רכב כמו שאתה מזכיר, המחשב דיווח גם על תקלת בורר הילוכים. גם אחרי שהחליפו, לא עזר שום דבר. רק שיפוץ גיר. אולי תנסה לחפש גיר מפירוק (זה הרבה מזל ולא הכי מומלץ) ואח"כ תשקול אולי למכור (החלפת גיר בסביבות 5,500 ש"ח לא במורשה פיג'ו).

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לאכזב אותך, התקלה שאתה מציין מחייבת שיפוץ גיר.
על סמך מה הנחרצות הזו?

אין לה שום בסיס.

 

אולי הוא זקוק לשיפוץ גיר ואולי לא, אבל מתיאור הסימפטומים בוודאי לא ניתן לקבוע זאת בוודאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחרצות נובעת על סמך מה שהבחור כתב.

 

"הבעלים הקודם החליף שסתומים בגיר" - ידוע שהיו איתם בעיות ועל כן עברו להשתמש עם שסתומים של יצרן אחר - לי הייתה 306 עם בעיה כמו של פותח השרשור, אבל שם החלפת שסתומים פתרה את הבעיה.

אם ברכב הנ"ל לא נפתרה הבעיה - אזי זה לא משם.

אצל חבר בנוסף לבעיה הנ"ל המחשב נתן התראה של "בורר/פיקוד של ידית ההילוכים" לדבריו. החלפה של החלק (500 ש"ח+עבדוה 500 ש"ח) לא פתרה את הבעיה.

 

זה משאיר רק את הגיר - אף אחד לא יפתח גיר ויתקן דבר ספציפי. אז משפצים גיר שלם.

 

אם פותח השרשור ישים לב - אם הוא יאט עם האוטו לאט לאט, ואחר נסיעה רגועה. הגיר לא ידפוק לו. כמובן גם בשילוב לחיצה על מצב שלג (הגיר לא מוריד לראשון) - מנסיון.

 

חבר שהזניח את הבעיה מכר את האוטו לבסוף בשליש מחיר.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחרצות נובעת על סמך מה שהבחור כתב.

 

"הבעלים הקודם החליף שסתומים בגיר" - ידוע שהיו איתם בעיות ועל כן עברו להשתמש עם שסתומים של יצרן אחר - לי הייתה 306 עם בעיה כמו של פותח השרשור, אבל שם החלפת שסתומים פתרה את הבעיה.

אם ברכב הנ"ל לא נפתרה הבעיה - אזי זה לא משם.

אצל חבר בנוסף לבעיה הנ"ל המחשב נתן התראה של "בורר/פיקוד של ידית ההילוכים" לדבריו. החלפה של החלק (500 ש"ח+עבדוה 500 ש"ח) לא פתרה את הבעיה.

 

זה משאיר רק את הגיר - אף אחד לא יפתח גיר ויתקן דבר ספציפי. אז משפצים גיר שלם.

 

אם פותח השרשור ישים לב - אם הוא יאט עם האוטו לאט לאט, ואחר נסיעה רגועה. הגיר לא ידפוק לו. כמובן גם בשילוב לחיצה על מצב שלג (הגיר לא מוריד לראשון) - מנסיון.

 

חבר שהזניח את הבעיה מכר את האוטו לבסוף בשליש מחיר.

מאד יכול להיות שאחד השסתומים שהחליפו דפוק!!אז חבל להלחיץ סתם את הבנאדם סתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי בעייה זהה בקליאו B שנת 2000 (יש לה אותו גיר). הבעיה התחילה, כשהרכב הגיע לאיזור 120 אלף ק"ם.

 

סריקת תקלות עם מחשב איבחון לא הראתה שום תקלה, נורת תקלה של הגיר גם לא דלקה.

 

התקלה נובעת מאיבוד לחץ שמן מטבעת אטימה קטנה באחד התופים של הגיר, וז תוצאה של בלאי + קירור לא הכי מוצלח.

 

במכון גירים יכולים להלחיף רק את הטבעת הזו, אבל הם לא כ"כ ממליצים על התיקון הזה, כי הוא לא תמיד מצליח, במיחוד אם הגיר עבר כבר 100-150 אלף ק"ם.

בכל אופן, קיימת אפשרות של תיקון נקודתי, שלא מחייבת פירוק גיר מהרכב.

 

אני בסוף הלכתי על שיפוץ מלא.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

עשיתי בדיקת מחשב לגיר כשקניתי את האוטו והגיר תקין.

אני נוסע עם האוטו ככה כבר במשך 4 חודשים.

לא נדלקת שום נורה בגיר.

 

אתאר את המצב שוב:

במצב שבו הגיר חם ואני מגיע עם האוטו לעצירה מלאה מבלי להוריד לראשון באופן ידני, במקרה הזה הגיר אמור לשלב לראשון רק אחרי שהאוטו עומד, בגיר שלי במקום לשלב לראשון הוא נשאר בניוטרל עד שנותנים טיפה גז, ואז ראשון משתלב בדפיקה (הדפיקה היא בגלל שההילוך משתלב כשהאוטו בגז).

כשאני מוריד הילוך לראשון באופן ידני לפני עצירה מלאה (כשהאוטו עדיין נוסע) ההילוך יורד חלק בלי דפיקות.

 

ואגב מלטבשי, אין לזה שום משמעות אם אני עוצר לאט לאט או מהר, זה תלוי אך ורק בטמפרטורה של הגיר, זה מתחיל

בד"כ אחרי 20 דקות של נסיעה.

ולעניין הילוך השלג, אני יודע שההילוך שלג משאיר את האוטו בהילוך גבוה (לא מוריד לראשון) ואז בתחילת הנסיעה האוטו מתחיל לנסוע בהילוך שני או שלישי וזה גורם לבלאי גדול מאוד לגיר (קראתי את זה באחד בפוסטים פה בפורום) ולכן אני לא עושה את זה.

 

באופן כללי אני לא מאמין שזו בעיה שמצדיקה שיפוץ גיר, זה עניין של חוסר נוחות ולא של תקלה משמעותית, מעבר לכך הגיר מתנהג נהדר, ולכן אם אין פיתרון נקודתי אני פשוט אמשיך לנסוע כך בלית ברירה.

 

בוקי מה שתיארתי זאת הבעיה שהייתה אצלך ? ואם כן אתה זוכר כמה עולה התיקון הנקודתי ?

 

בתודה,

אמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משאיר רק את הגיר
או שהשסתומים תקולים שוב, או שיש תקלה חשמלית, או שיש חיישן לא תקין שאינו מדווח נכונה על מהירות הרכב, או שיש חיישן שאינו מדווח נכונה על הלחץ הפנימי בגיר או ש... הבנת את העיקרון.

... שנותנים טיפה גז, ואז ראשון משתלב בדפיקה (הדפיקה היא בגלל שההילוך משתלב כשהאוטו בגז).

...

באופן כללי אני לא מאמין שזו בעיה שמצדיקה שיפוץ גיר, זה עניין של חוסר נוחות ולא של תקלה משמעותית

צר לי לקרוא תיגר על האופטימיות שלך, אבל מובטח לך שתידרש לשיפוץ גיר אם תמשיך לנסוע כך.

 

ה"דפיקה" הזו שאתה מתאר גורמת לעומס רב ולבלאי מוגבר על רכיבי הגיר הפנימיים.

כשאלה יסיימו את חייהם הגיר יצטרך שיפוץ מלא, וזאת להבדיל מהחלפת שסתומים שאינה שיפוץ - לא מבחינת היקף העבודה ולא מבחינת עלותה.

 

מומלץ לגשת למכון גירים אמין כדי שיאבחנו את הבעיה. התעלמות ממנה תעלה לך ביוקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמיר, התקלה אצלי הייתה זהה לשלך, זהה לגמרי, עד אחרון הפרטים.

 

אצלי זה היה מתחיל להופיע רק בימים חמים, אחרי 10-20 דקות נסיעה בתנועה צפופה, עם הרבה האטות והאצות, כלומר, כששמן גיר היה מתחמם.

 

לגבי עלות התיקון- שלחתי לך הודעה פרטית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב,

 

ב-AL4 ברכבים האלה, אין במסילה הילוך ראשון, אלא כפתור עליו כתוב 1.

 

איך אתה מוריד לראשון? מגיע ל-2 ואז לוחץ 1?

חוץ מלאי לגיר, יהיה לך גם בלאי לתושבת שם.

מקווה שלא תגיע לשיפוץ מלא (בד"כ אני אופטימי, במקרה שלך קשה לי - רק בגלל נסיון עם כמה רכבים).

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אכן מוריד את הידית ל-2, ובמהירות של 5-10 קמ"ש לוחץ על הכפתור של 1.

 

הגיר משתלב בצורה חלקה ואין שום דפיקות/נקישות/צרחות/ירקות למיניהן, זה פשוט מאוד לא נוח.

 

שאלתי היא האם זה זה עדיין גורם לבלאי גבוה?

 

כמו כן, הבנתי שעושים מדי פעם עדכוני תוכנה לגיר, האם יכול להיות שזאת הבעיה במקרה שלי?

 

בתודה מראש,

אמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...