Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו 96 אליזה מספר תקלות ושאלות לאחר קניית הרכב.


avargel
שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

רכשתי היום קליאו אליזה 96 ידני.

הרכב נראה במצב טוב, בבדיקה מצאו שהמנוע והגיר תקינים לחלוטין.

הקלאץ' עשה בעיות והוחלף היום ע"ח המוכר.

 

היום נסעתי ברכב נסיעה רצינית לראשונה [חדרה ירושלים], ובדרך גיליתי מס' בעיות שארצה לטפל בהן ביישור קו הקרוב:

 

א. נדלקת לסירוגין נורת אזהרה של בלם יד/בלמים. [הבלמים בסדר גמור - רפידות, צלחות, נוזל בלמים - הכל תקין]

ב. באיתות ימינה או שמאלה, מאותתים שני הצדדים!

ג. מראה ימנית לא יציבה [לא הפלסטיק, אלא גוף המראה נוטה כלפי מטה ולא עוזר לכוון אותה, היא תיטה שוב אחרי כמה דקות].

ד. נראה לי שיש חופש בהגה: בעמידה מוחלטת, ניתן לשחק עם ההגה כ - 4 ס"מ, בלי שזה משפיע על הגלגלים. [לפני כ - 4 חודשים הוחלפו לכבוד הטסט מוט קישור + גומיית הגה. אני לא יודע אם זה קשור, אבל ציינתי את זה].

ה. החצי הימני בלוח השעונים לא מואר.

ו. אין אורות כלל בפנל המזגן/מאפרה/שעון.

ז. האור הפנימי ברכב נדלק וכבה בפתיחת וסגירת הדלתות, אך הכפתור שאחראי להדליק או לכבות גם בזמן שהדלתות סגורות, לא מגיב. גם התאורה לצד הנוסע לא פעילה.

ח. בנסיעה יש לטעמי יותר מדי קרקושים ורעשים, לא מהמנוע אלא מהמרכב או מהגלגלים. אם יש משהו מיוחד בנושא זה שידוע בקשר לרכב - נא להודיעני.

ט. הטורים בסרק נמצאים לפעמים ב - 1500. איך מסרדים זאת? זה יכול להיות קשור לקלאץ/ שהחליפו?

 

אני מבין היטב שלא את כל הבעיות ניתן לאבחן או לפתור דרך המסך, אך ברצוני לקבל אינקציה בנוגע לעלויות משוערות וכו'.

 

כמו"כ אבקש המלצה למישהו מומחה ברנו באזור יירושלים, כי אם אני מבין נכון, אסור לתת למי שלא מבין היטב לגעת בזה.

 

תודה וסליחה על האריכות.

 

נ.ב. אמנם התשובות לחלק משאלותי עלו בחיפוש בפורום, אך הדברים לא כ"כ ברורים לי.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל בעיות החשמל האלו עדיף ללכת לחשמלאי שייסדר.

ולגבי קרקושים ורעשים כדי מאוד שתבדוק אם הרדיוס בגלגלים שלא מעוות, למה זה יכול לדפוק גם את ההגא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר הערות לגבי תקלות החשמל...

 

לגבי תאורת הפנים - לרוב, מדובר בניקוי מגעים של פאנל התאורה - אתה יכול לפרק אותו בקלות באמצעות מברג שטוח, ולראות את מצב המגעים על הפלסטיק ובפלאג החשמלי. רוב הסיכויים שתוכל לסדר זאת בעצמך.

 

לגבי תאורת מיזוג האויר ולוח השעונים - כנראה שזה קורה בכל קליאו.

אצלי בקבלות שקיבלתי מהבעלים הקודמים ראיתי שמוסך מורשה החליף בדיוק את אותן נורות שאתה מדבר עליהן,

הצד הימני של הלוח שעונים + פאנל מזגן. כיום, כאשר הרכב אצלנו כשנה,אותן נורות בדיוק אינן פועלות.

נורות כאלו ניתן לקנות אצל חשמלאי רכב, ולא מסובך להחליפן לבד.

אלו נורות של 1.2W 12V ללא בסיס, סטנדרטיות לחלוטין (1.5 ש"ח) -

למעט בשעון האנלוגי, שבו זו נורה זהה אבל עם בסיס. (5 ש"ח).

 

תאורת המאפרה - היא התאורה של המצת (מצית). את זה לא הצלחתי עד היום לסדר, שכן הנורה אמנם היתה שרופה, אבל החלפתה לא עזרה, והפיוז תקין. כל בית המצית לא עובד כלל. אם תצליח להבין מדוע זה לא עובד אצלך (אם זה אכן לא עובד) - אשמח לדעת.

 

שאר הנושאים שהזכרת:

1. לגבי הקירקושים - ככה זה הרכב... אל תצפה ליותר מידי. רוב הסיכויים שאין אצלך משהו חריג.

2. סלד סרק ב-1500 - אם זה רק בתחילת נסיעה, כאשר המנוע קר (לא אחרי שעצרת לקנות סיגריות בקיוסק)

המצב תקין. אם זה פתאום קופץ לסלד גבוה אחרי שכבר היה בסלד נמוך יותר - זה לא תקין.

סל"ד סרק נקבע ע"י מחשב הרכב - ואינו ניתן לשינוי ידני למיטב ידיעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לגבי הקירקושים - ככה זה הרכב... אל תצפה ליותר מידי. רוב הסיכויים שאין אצלך משהו חריג.

היתה לי קליאו 94 ולא היתי שומע אפילו פלסטיק אחד באוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חופש בהגה - מקורו בצלב מוט ההגה ויש להחליפו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים:

א. אכן הוחלף הצלב בציריית הגה. החופש נעלם.

ב. הוחלפו כל הנורות בלוח שעונים ופאנל מזגן, חוץ מהשעון. מי שיודע איך מפרקים אותו כדי להחליף נורה - מוזמן להסביר לי.

ג. תאורת פנים הרכב - אכן היתה בעיה בלוח שאחראי על הנורות שם - היתה בו קורוזיה איומה [כנראה נזילה מהגג במקום של האנטנה] - חשמלאי ביצע מעקפים והכל תקין. [שמתי סיליקון ואין נזילות מהגג].

ד. טורים גבוהים - בוצע ניקוי בית מצערת וניקוי מנוע צעדים. הסל"ד ירד ל1000. ברכב זה אכן אין אפשרות לבצע כוונון ידני לטורים בסרק.

ה. הווינקרים - היתה ברכב אזעקה ישנה ששיגעה את המערכת [חשמל זה לא הצד החזק ברנו]. האזעקה פורקה כולל האימובילייזר המקורי. האם שווה לי להתקין אימובילייזר חדש? מה העלויות והפרוצדורה? איך למגן את רכבי עכשיו?

 

ועכשיו שאלה נוספת: בספר הרכב כתוב שהשמן הוא 10/40. בשלושת השנים האחרוות שמו ברכב 20/50. קריטי להחליף עכשיו, או שאפשר לחכות לטיפול? האם לא יצוצו נזילות שמן בעקבות המעבר לצמיגות שונה?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר למראה אתה יכול לפרק את המראה בעצמך ולראות האם תוכל לפרק או לתקן אצל זגג רכב.

לחילופין תמיד אפשר לקנות את החלק בפירוקייה. הקליאו לא נדירה שם בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצלחת להחליף את כל הנורות הקטנות, אבל את השעון לא? זה החלק היחיד שאפשר להוציא החוצה בלי לפרק ברגים!

(אפשר באמצעות מברג דק שמכניסים בין הדופן העליונה של השעון לבין הדשבורג להוציאו. תהיה עדין).

 

לגבי אימובילייזר - המקורי הוא זה שמחובר למפתח. לא ממליץ לנתק אותו כלל. הוא חלק אינגרלי מהרכב

ודווקא מכל האלקטרוניקה שם - אחד היחידים ששורדים בלי בעיות מיוחדות.

 

לגבי השמן - אני חושב שעדיף להחליף. אם אתה בשוונג של ההחלפות. זה לא עניין יקר או מסובך, ומנוע אוהב שמן.

האם המנוע "מתקתק" בסרק? האם זה חולף אחרי כמה דקות? 20 דקות? אודה לתשובה.

 

אם זה לא קשה, שתף אותנו בעלויות התיקונים, היכן בוצע, האם לשביעות רצונך וכו'...

 

תתחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. לגבי בנורות - לא החלפתי בעצמי, אלא אצל חשמלאי בחדרה [ע"י מוסך היהלום], שסידר לי את ענין האזעקה והאיתות, ועל הדרך החליף נורות. כנראה שהוא שכח את השעון והמצת.

ב. המצת שלי עובד, רק הנורה לא. אני יודע איך לפרק את כל הבית שלו ורואה את הנורה, אך לא יודע איך להוציא אותה [יש פלסטיק שמגן עליה ואיני יודע איך מוציאים אותו].

ג. אכן יש תקתוקים חלשים במנוע, אבל לא נראה שזה מעיד על בעיה, המנוע עבר בדיקות קומפרסיה וכו' ונמצא תקין לחלוטין. אם נראה לכם שהחלפת השמן תעזור לתקתוקים אלה, אחליף בקרוב ואעדכן בתוצאות.

 

תהליך הקניה והטיפולים התבצעו כך: אני אמנם ירושלמי, אך יש לי בן דוד שגר בעפולה ויש לו הרבה זמן פנוי, מה שלי אין, והרבה עצבים לבדוק רכבים, מה שלי גם אין. לכן ביקשתי ממנו לרכוש לי רכב מקטוגוריית הקטנות, עד 10k כולל יישור קו. הוא רכש את הקליאו אליזה [דגם יפה יחסית לקליאו 96] ב- 8.5, כשלפני הקניה בוצעה בדיקה מקיפה ב"מוסך היהלום" בחדרה, שם עלה שהמנוע והגיר תקינים [הרכב טופל שם בשנתיים וחצי האחרונות], ויש לבצע לו החלפת קלאץ', החלפת אטם מכסה שסתומים. [בוצע ב- 1460 ש"ח, כולל שמן ופילטר שמן; מילוי גז במזגן].

כמובם שרק במהלך השבוע שלאחר מכן אחרי שקצת נסעתי ברכב התגלו כל התקלות שבהן פתחתי את השרשור, וכל מה שצויין תוקן ב -500 ש"ח [חשמל+מוסך].

בינתיים אני מאוד מרותה מהרכב.

מישהו יכול להמליץ לי על מרום טוב בירושלים להחלפת השמן והפילטר? [למרות שהם חדשים והוחלפו מיד בקניית הרכב, אך כאמור שמו 20/50, ולא 10/40 כפי שמומלץ בספר הרכב]. כמו"כ, בטוח שהמעבר לצמיגות שונה לא תגרום לנזילות?

 

בברכה.

 

נ.ב. את האימבולייזר ניתק החשמלאי יחד עם האזעקה, יש לי מה לעשות בנידון?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שהוא היה רציני וכמובן שצריך למגן את הרכב מפני ילדים מעצבנים שמחליטים לקחת אותו לסיבוב ולנטוש באיזה שדה או סתם גנב שרוצה אוטו זול ופשוט שיהיה קל לתקן בשטחים.

 

 

בכל מקרה - ההמלצות שלי למיגון הן:

אימובילייזר עם קודנית - 400 ש"ח בערך.

מנעול הגה - 100 ש"ח.

 

במידה ותצליח למצוא דבר כזה - מנעול רב בריח להילוכים.

 

אלה ההמלצות שלי בתקציב נמוך - אני מאמין שגנב פוטנציאלי שיראה שיש אימובלייזר ומנעול הגה יבין שעדיף לעבור לאוטו הבא כי את זה הוא לא יגנוב ב-3 דקות כמו שהוא מתכנן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לכל הנ"ל:

מה שהכי חשוב לי עכשיו זה הנושא של השמן:

א. גיליתי שיש נזילה משמעותית, וכנראה שכבר מחר לא אוכל ליסוע בלי למלא שמן [הוא כמעט על המינימום].

ב. גלון השמן הישן [שהמוכר הוריש לי, והשמן הזה עכשיו ברכב] הוא 20/50 של פרטסטון [צהוב], איני יודע אם זה סינטטי/חצי/מינרלי.

ג. יש לי בבית שמן של "פרוטק" 20/50 [גלון שחור] ששימש אותי לשרייד 92..., אפשר למלא אותו בינתיים?

ד. אני מתכונן ללכת לבדוק את ענין הנזילות, ועל הדרך להחליף שמן [למרות שהוא חדש]. לאיזה מומלץ להחליף? [בספר הרכב כתוב 10/40 חצי סינטטי של קסטרול].

ה. כמו"כ איזה פלאגים מומלצים?

ו. היכן ניתן לרכוש את הנ"ל בירושלים?

ז. אני רוצה להראות את הרכב למומחה ברנו, המליצו לי על "מומו מתלפיות" - כתובת? טלפון? המלצות נוספות?

ח. תודה על הכל.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...