Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעידות לא מזוהות בסיאט טולדו 2002 ידנית 1600


biohazard
שימו לב! השרשור הזה בן 5509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

קודם כל סליחה על זה שזה הולך להיות ארוך.

יש לי סיאט טולדו 2002 ידנית 1600 דגם מנוע AKL,תיבת הילוכים מדגם DUU שמבחינת צ'מפיון ורוב המוסכים שהיתי בהם, אין ברכב שום בעיה.

אבל כמי שנוסע ברכב ביום יום, אני יודע שיש לו בעיה.

אין לי יותר כוח לוויכוחים עם מוסכניקים "מומחים" למיניהם ,לכן אני פונה עליכם בתקווה שמישהו יוכל לתת לי רעיון ממה הבעיות שיש לרכב יכולות לנבוע .

הבעיה התחילה אחרי שהרכב נגרר ולאחר הגרירה התגלה שבזמן הגרירה איכשהו התעקמה לחלוטין ציריה ומוט היגוי מצד ימין של הרכב.

לאחר הגרירה התחילו לי רעידות חזקות בהגה במהירויות מעל 90 שהמשיכו גם אחרי החלפת: שני הציריות, צלחות בלמים,מוט היגוי ימין, כל הצמיגים וג'נטים ,כמה כיווני פרונט וכמה איזונים של הגלגלים וכו.בקיצור הוחלף כל מה שהיה יכול להיות קשור.

הרעידות המשיכו גם אחרי החלפת תושבות מנוע ובוקסות של משולשים .

הרכב גם נכנס לצ'מפיון לשבועיים שבמהלך השבועיים הם ניסו להחליף את כל הפרונט וגם ניסו להחליף את תיבת הילוכים, לנתק ABS וכו. אחרי שבועיים הדבר היחיד שהיה להם להגיד שהם לא יודעים ממה זה יוכל להיות ולא לקחו ממני אגורה. :shock:

לכל מי שחושב שהבעיה במנוע, הרעידה הייתה קיימת גם כאשר הידרדרתי בירידה עם קלץ לחוץ בהילוך סרק ומנוע כבוי(על תנסו את זה בבית).. :idea:

אמרתי שאין מה לעשות ניסע ככך ונראה לאן זה יתפתח.

לאחר כחצי שנה של נהיגה אם רעידות מעצבנות עשיתי טיפול לרכב שכלל: שמן,פלגים ,פילטרים וזהו וללא פירוק גלגלים ,פתאום הרעידות כמאט נעלמו לחלוטין(עכשיו זה כבר נגד כל הגיון).

כיום,לאחר שנה רק מדי פעם יש קצת רעידות בהגה,אבל עכשיו גם הופיע רעש חלש של מכות בתדר לא אחיד והרגשה דיי חזקה בכל הדוושות של משהו משוחרר\רועד. היתי כבר בהמון מוסכים ואף אחד מהם לא מצא כלום וגם עברתי טסט ללא שום בעיה.

במוסך אחד בלבד מכונאי האלה את הרכב על הליפט אם העובד שלו בתוך הרכב ואמר לו להניע,להכניס הילוך שלישי ולתת קצת גז תוך כדי שהוא מסובב את ההגה קודם ימינה ואחרי זה שמאלה. תוך כדי שהעובד שלו סיבב את ההגה שמאלה ראינו משהו מוזר(לפי דברי המכונאי),

הרכב התחיל לנדנד את הליפט ימינה ושמאלה, ציריה הימנית(החלק הארוך) התחילה לזוז(קצת) ימינה ושמאלה ולדפוק בתיבת ההילוכים כך שציריה מצד שמאל התחילה לדפוק בפעמון החיצוני מצד שמאל(כמו מכות של פטיש). המכונאי אמר שכנרה אחת הציריות הן מרכב אחר ,כלומר לא באורך המתאים.

אך לאחר בדיקת מק"טים ובדיקת אורך של הציריות התבררו כמקוריות. כמו כן חשבנו שהבעיה היא בתיבת הילוכים,

אבל בצ'מפיון ניסו להחליף את תיבת ההילוכים וזה לא עזר.

אין לי יותר זמן,כסף וכוח "לנסות" להחליף כל מיני חלקים יקרים במיוחד ואני כבר לא סומך על שום מוסך, אז בבקשה לא להציע להכניס את רכב לבדיקה במוסך.

אני גם לא רוצה למכור את הרכב, מכיוון שאין לו שום בעיה אחרת והוא במצב מצוין וגם אין לי כרגע תקציב לרכב אחר.

 

כל רעיון ,הצעה יתקבלו בברכה.

תודה לכולם.

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מהתאור שלך אני מאמין שהתקלה בכל זאת מגיע מהציריות

אני ממליץ לפרק אותם ולבדוק בצורה יסודית אם אין נזק כל שהוא

במפרק שבצד הגיר או בפעמון שבצד הגלגל .

 

אם בצמפיון לא עלו לך על התקלה הזאת אולי תנסה לבקר במוסך אחר

אבל לא במוסך כללי שלא מכיר בדיוק איך הרכב הזה צריך להתנהג

או אם הותקן לך בכל זאת חלק שאינו מתאים .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לא ,מפרק הכוונה לצלב הפנימי המכונה גם קרדן ,הנקודה

שבה הציריה מתחברת לתיבה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שמדובר בחלקים מסומנים באדום שבתמונה הזאת ?

גם הם נבדקו ולא נמצאה בעיה בהם.

כאשר אמרתי שניסו להחליף את כל הפרונט, הכוונה היתה ל- תיבת הילוכים, ציריות ,בולמים אם הגלגלים, מוט מייצב, "תת-שלדה" אם המשולשים ומסרק ההגה.

התוצאה היתה בדיוק אותה הרעידה ובאותן המהירויות. הדבר היחיד שלא ניסו להחליף, זה הקל'ץ.. קל'ץ יכול לגרום לדבר כזה?

409200.jpg

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשמחה היתי ניגש למוסך רון, אך זה קצת רחוק לי ובעיתי מבחינת זמן...

בכל זאת, אולי יש למישהו עוד רעיונות או נתקל בסיפור דומה?

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון:

 

היום תיקנתי את הבעיה שלי.:-D

אני רוצה לספר ,מה היתה הבעיה ואולי יום אחד זה יעזור למישהו.

אז ככך ,אני סוחב את הבעיה כבר בערך שנתיים ומרוב הניסיונות לתקן את הבעיה פשוט פחדתי להשקיע עוד כסף בחלקים יקרים רק לניסיון.

מכיוון שהמוסכניק שלי אמר שזו בטוח לא בעיה של תיבת הילוכים או קל'ץ ,הפעם החלטתי שאין דבר כזה כמו בעיה שאי אפשר לפתור והזמנתי מחו"ל ציריות עם פעמונים שני הצדדים+סט גומיות למשולשים ותושבות בולמים+זרועות היגוי חדשות(הכל חדש ומקורי).

לפני הכניסה למוסך הכנסתי את הרכב לכיוון פרונט וביקשתי תדפיס של המצב הקיים שהיה תקין חוץ מהגה לא ממורכז .

הלכתי למוסכניק שלי ואמרתי לו שיפרק את כל הפרונט,יחליף את כל חלקים שקניתי ויחזק הכל ושלא מעניין אותי שום דבר,תפרק וזהו.

היה לי חשד שמשהו פשוט לא יושב כמו שצריך ודבר כזה לא רואים בעין .

לאחר כחצי שעה של וויכוחים אם המוסכניק שטען שזה לא יפתור לי את הבעיה הוא התחיל לפרק את הפרונט, לאחר כמה שעות הכל היה מוכן.

החלק המעניין הוא שכל החלקים שירדו מהאוטו היו טכנית תקינים.

שימו לב : המוסכניק לא הזיז את התת-שלדה אפילו מילימטר בזמן הפירוק והרכבה(ביקשתי ממנו לא להזיז כדי שנראה את ההבדל בכיוון פרונט ).

נכנסתי שוב לכיוון פרונט ולאחר בדיקה קצרה הבחור אומר לי שהתת-שלדה שלי נמצאת לא במקום וצריך להזיז אותה חצי סשנטימטר קדימה בצד ימין והזיז. (ולא לא היתה שום טעות בבדיקה הראשונה)

אני מזכיר שהתת-שלדה נשארה בדיוק באותו המקום איפה שהיא היתה בבדיקה לפני הפירוק אך פתאום היה צורך להזיז אותה חצי סנטימטר קדימה(שזה הרבה) .

לאחר הכיוון פרונט יצאתי לנסיעת מבחן ופתאום הכל חלק,שום דבר לא רועד ולא דופק..

יייייששש ,סוף סוף...:beerchug::biggrin2:

 

בקיצור החברה בצ'מפיון כאשר החליפו לי את הציריה וזרוע היגוי לאחר הגרר ה$#%, הרכיבו הכל בצורה עקומה ביותר ועשו את כל ניסוים שלהם(לתיקון הרעידה) עם כל החלקים מורכבים עקום,בטח שהכל ירעד.:bad-word:

עכשיו אני מבין למה התכוון הבחור שעשה לי כיוון פרונט לפני כחצי שנה(הוא היה הכי קרוב לפתרון), כאשר אמר שהוא לא יכול ליישר לי את ההגה מכיוון שמאיזו שהיא סיבה שלא ברורה לו, צד אחד ארוך יותר מהשני ושכנרה זרועות היגוי שלי באורך שונה.

דרך אגב בשנתיים האחרונות ניסיתי לעשות כיוון פרונט לפחות 30 פעמים במקומות שונים ואף אחד מהם לא שם לב לבעיה.

וגם עכשיו אני מתחיל להבין למה רוב המוסכים שהיתי בהם לא עלו על הבעיה, כי מבחינה טכנית הכל היה נראה תקין.

רק חבל שכל הסיפור הזה עלה לי כ4000 שקל בשנתיים .:-(

אבל עכשיו כל הפרונט של הרכב חדש.. :twisted:

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

טוב, אז השמחה היתה קצת מוקדמת.:brickwall:

לאחר כמה ימים הרעידה הופיע שוב, אבל בצורה הרבה פחות חריפה מלפני והרעידה שונה.

בבוקר אחרי לילה קר בירידה כאשר הרכב עדיין יחסית קר יש רעידה חלשה יחסית בתדר גבוהה שמורגשת בהגה במהירות בסביבות 100 קמ"ש ולא נעלמת גם ב140,אבל נעלמת בסביבות 70קמ"ש. ברגע שהרכב התחמם הרעידה נעלמת.

כאשר אני נוסע על כביש מהיר אין רעידה(רכב כבר התחמם) ,אבל יש הרגשה שדומה להרגשה כאשר הגלגל הקידמי שמאלי לא מחובר טוב ואם אני בולם בלימה עדינה כזאת תוך כדי שיש את ההרגשה הזאת, כל הקדימה של הרכב מתחיל לרעוד, אם אני לוחץ חזק יותר על הבלמים הרכב מפסיק לרעוד.

כאשר אני בולם ממהירות גבוהה בבלימה יחסית חזקה, תוך כדי הבלימה הכל בסדר,אבל ברגע שאני עוזב את הבלמים(לדוגמה במהירות 60) ההגה מתחיל לרעוד ימינה שמאלה לכמה שניות ומסתדר ואותה הרעידה ימינה שמאלה מופיע אחרי שאני מושך הילוך(קורה רק במישור).

כמו כן, בפקקים כאשר אני זז קצת על חצי קלץ ,אז אני מרגיש כמו דפיקות כאלה בדוושה הקלץ.

 

דיסקים של הבלמים חדשים(מקוריים), גלגלים עברו 20 איזונים וגם ניסיתי גלגלים מרכב של חבר.

שום דבר מזה לא שיפר את המצב.

עוד משהו, אני חושב שאני גם יודע למה זה הרגיש בסדר למשך כמה ימים לאחר התיקונים האחרונים, בעבר שמתי לב שאחרי שהרכב היה מבקר על ליפט(אפילו סתם,בלי לפרק כלום) הוא היה נוסע הרבה יותר חלק למשך כמה קילומטרים ואז המצב היה חוזר לקדמותו.

תעזרו לי בבקשה, אני נתתי הסבר מאוד מדוייק לבעיה.

אני בטוח שלמישהו יהיה איזה רעיון ,מה לכל הרוחות קורה לעגלה הזאת..:|

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...